احزاب سیاسی می خواهند خرید خانه در کانادا را تسهیل کنند

برنامه جدید دولت فدرال برای تسهیل خرید خانه در کانادا در بازار مسکن در ابتدای ماه سپتامبر ۲۰۱۹ اجرایی خواهد شد، دقیقا کمی پیش از کمپین های انتخاباتی جدید، که پیشبینی می شود مناظره های داغی در این رابطه داشته باشند.

اطلاعاتی اندک ولی تازه از برنامه دولت، که در ماه مارس در اعلام بودجه دولت فدرال به آن اشاره شده بود، روز دوشنبه ۱۷ ژوئن منتشر شد. این اطلاعات شامل روز شروع برنامه یعنی ۲ سپتامبر نیز می شود.

طرح تسهیل خرید خانه در کانادا

به گفته مقامات دولتی سایتی جدید در انتهای ژولای راه اندازی خواهد شد تا به خریداران بالقوه اجازه دهد، مشمول بودن خود در برنامه و میزان منفعت مالی خود از این برنامه را پیش از ورود به آن بررسی کنند. این طرح تشویقی ۱,۲۵۰  میلیون دلاری ( ۱.۲۵ میلیارد دلار) ، خریدارانی که حداقل پیش پرداخت خانه را که بین ۵ تا ۱۰ درصد مبلغ رهن خانه که بر اساس برنامه اشتراکی منصفانه، که از طریق سازمان رهن و خانه داری کانادا مدیریت می شود،  تعیین شده، بتوانند بپردازند، به عنوان جامعه هدف خود در نظر گرفته است.

سقف ۱۰ درصدی مربوط به خانه های نو ساز است. خانوار هایی با درآمد سالانه ۱۲۰,۰۰۰ دلار که بتوانند ۵ درصد پیش پرداخت خانه را بپردازند میتوانند برای مبلغ رهن تا سقف ۵۶۵۰۰۰ دلار ، مشمول طرح شناخته شوند.

مشارکت دولت کانادا در سود و زیان طرح تسهیل

دولت همچنین تایید کرده که به دلیل آنکه در برنامه تسهیل خرید خانه در کانادا، سهم منصفانه خود را می دهد، در سود و زیان حاصل از افزایش یا کاهش قیمت خانه در طی زمان اجاره سهیم خواهد بود. هر درآمدی که دولت از این طریق کسب کند به درآمد های عمومی باز خواهد گشت.

اجاره دهندگانی که در این طرح شرکت می کنند، ملزم به پرداخت ماهیانه سهم دولت از سود شان نیستند، اما انتظار می رود سهم دولت را هنگام فروش خانه یا در زمان پایان طرح رهن ۲۵ ساله به دولت بپردازند. همچنین مالکین می توانند به انتخاب خود تمام سود سهم تشویقی که از دولت گرفته اند را در هر مقطع زمانی از رهن که مناسب دیدند بپردازند.

سخنان وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی کانادا

ژان ایو داکلاس Jean-Yves Duclos وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی کانادا در مصاحبه با National Post گفت :

” ما این برنامه را در سال ۲۰۱۹ شروع نکردیم، تمامی لایحه های بودجه دولت ابزارهایی را برای تسهیل خانه دار شدن در کانادا در نظر گرفته بودند، در ۴ سال گذشته مشکلات بسیاری در این زمینه داشتیم و پیش بینی میکنیم این مشکلات در سال های پیش رو نیز ادامه داشته باشند.”

وی با تاکید بر اینکه دولت هم زمان با تمرکز بر برنامه تشویقی برای قسمت متقاضی خانه بوده، بخش تولید و ساخت را نیز در نظر داشته است و امیدوار است مشوق هایی که در بحث توسعه مسکن اختصاص داده شده اند بتوانند وضعیت ساخت و ساز را به خصوص در شهرهایی چون ونکوور و تورنتو که به شدت به آن نیازمند هستند، تکان بدهد.

داکلاس

داکلاس اشاره کرد، علاوه بر مشوق های بیشتر برای خانه های جدید در کانادا ، برنامه ای برای اعطای تسهیلات مالی برای سازندگانی  که مستغلات  اجاره ای برای قشر کم درآمد یا با درآمد متوسط کانادایی تأمین می کنند، تدوین شده است. این برنامه در ۹ سال آینده ، با هدف ساخت ۴۲۵۰۰ واحد مسکونی جدید در نواحی با تراکم جمعیت پایین، نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار منابع مالی را در اختیار سازندگان به صورت وام و تسهیلات خواهد گذاشت.

همچنین دولت سقف برداشت از صندوق ذخیره بازنشستگی (RRSPs)  را از ۲۵۰۰۰ دلار به ۳۵۰۰۰ دلار برای هر فرد، یا ۷۰۰۰۰ دلار برای یک زوج، افزایش می دهد. هر سه حزب اصلی بر تسهیل شرایط خانه دار شدن در کانادا تمرکز کرده اند، آن هم با طرح هایی که در تلاش هستند پیش از تعطیلات تابستانی پارلمان به تصویب برسانند.

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا در تهران

موسسه حقوقی اپلو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر