بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در سال ۲۰۲۰

در این مقاله می خواهیم دانشگاه های کانادا که برای پذیرش مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند را معرفی کنیم. کانادا، یکی از بهترین مقاصد دنیا برای تحصیل شناخته می شود. سالانه بیش از ۲۰۰ هزار دانشجوی بین المللی با هدف تحصیل در کانادا در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور مشغول به تحصیل می شوند . اما چرا کانادا تبدیل به مقصد و انتخاب بسیاری از دانشجویان بین المللی شده است ؟

سطح بالای کیفیت آموزشی، ارزشمند بودن مدارک تحصیلی و معقول بودن هزینه ها، مهمترین دلایل شکل گیری تصمیم ادامه تحصیل در کشور کانادا هستند. به خصوص در مورد دانشجویان ایرانی که تمام تلاش خود را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا  می کنند. .


چرا تحصیل در دانشگاه های کانادا مناسب است؟

کانادا جزو G7 یا همان گروه هفت می باشد، یعنی هفت کشور صنعتی و ثروتمند جهان که ۵۰ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند. از بین تمامی اعضای این گروه، کانادا بیشترین مقدار بودجه را صرف آموزش می کند. تمامی موارد یاد شده، گواه این مساله است که کانادا برای یادگیری اهمیت بسیاری قائل بوده و سیستم آموزشی کانادا از استاندارد بالایی برخوردار است .


دانشگاه های برتر کانادا

 :Canada’s top Universities

 

Dalhousie University

۱

Laval University

۲

Montréal School of Higher Commercial Studies : HEC Montréal

۳

McGill University

۴

McMaster University

۵

Queen’s University

۶

Simon Fraser University

۷

Université de Montreal

۸

Université de Montreal Ecole Polytechnique

۹

University of Alberta

۱۰

University of British Columbia

۱۱

University of Calgary

۱۲

University of Ottawa

۱۳

University of Toronto

۱۴

University of Waterloo

۱۵

دانشگاه های پذیرش حضوری کانادا ۲۰۲۰

دانشگاه های استان بریتیش کلمبیا 

Academy of Learning College – SurreyBlanche Macdonald Centre
Canada International Royal Arts CollegeCanadian School of Natural Nutrition (Vancouver)
CodeCore CollegeFocus College
Infofit EducatorsLanguage Across Borders
New York Institute of TechnologyRhodes Wellness College Ltd.
Richmond International AcademySELC English Language Centre Canada
St. George International CollegeStory Institute
 Vancouver International College

دانشگاه های استان انتاریو کانادا

 English Encounters

دانشگاه های استان آلبرتا کانادا

Bay River CollegeNIWE Academy Inc
TLC- International Training Center for Caregiving Inc.Cultural Connections Institute – The Learning Exchange (CCI – LEX)
 Wholistic Health Training & Research Centre Ltd

تمامی مدارس استان های کانادا به جز استان های نیوفاندلند و قلمروهای شمال غرب، نوناووت و یوکان نیز آماده استقبال از دانشجویان هستند.

دانشگاه دالهوزی Dalhousie University

این دانشگاه تحقیقاتی و دولتی در ایالت نوا اسکوشیا Nova Scotia کانادا قرار دارد، ۳ کمپ (پردیس) در شهر هالیفکس Halifax، یک پردیس در بایبل هیل Bible Hill و یک پردیس آموزش پزشکی در سنت جان، نیوبرانزویک Saint John, New Brunswick است.

دانشگاه دالهوزی

این دانشگاه در رده بندی QS بین دانشگاه های دنیا رتبه ۲۸۰ را دارد و میزبان بیش از ۱۵۱۳۰ دانشجو از سراسر دنیا ست. این دانشگاه در ۱۸۰ رشته در دانشکده های زیر دانشجو می پذیرد :

  • هنر و علوم انسانی
  • پزشکی، پیراپزشکی و سلامت
  • فناوری و مهندسی
  • علوم زیستی
  • علوم فیزیکی
  • علوم اجتماعی
  • تجارت و اقتصاد
  • علوم کامپیوتر
  • حقوق
  • روانشناسی

دانشگاه لاوال Laval University

دانشگاه لاوال، دانشگاهی عمومی، تحقیقاتی و فرانسوی زبان در شهر کبک Quebec City است. رتبه جهانی این دانشگاه ۴۱۶ و میزبان بیش از ۲۷۰۰۰ دانشجو است. این دانشگاه دارای ۱۷ دانشکده، ۶۰ دپارتمان و حدود ۵۰۰ رشته در همه شاخه های دانش است. این دانشگاه در تحقیقات و نوآوری پیشرو بوده و بیش از ۳۷۶ میلیون دلار در سال برای تحقیقات بورس می دهد. این دانشگاه در سال پذیرنده حدود ۷۰۰۰ دانشجوی خارجی از ۱۲۰ کشور دنیاست. این دانشگاه نفوذ و اثربخشی عمیقی در جنبه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در زندگی شهر زیبای کبک دارد، شهری که ریشه های این دانشگاه در خاک آن گسترده شده اند.


دانشگاه مطالعاتی اقتصادی برتر

Montréal School of Higher Commercial Studies  :  HEC Montréal

دانشگاه HEC Montreal به عنوان اولین دانشگاه مدیریت دانشگاه شناخته می شود. این دانشگاه در شهر مونترال واقع شده در سال ۱۹۰۷ بنیان نهاده شد.  این دانشگاه که در علم مدیریت در آمریکای شمالی پیشرو محسوب می شود، در سال ۲۰۱۵ بیش ۱۳۰۰۰ دانشجو در آن تحصیل می کردند. این دانشگاه غنی ترین برنامه های آموزشی را برای رشته های مدیریتی و کسب و کار مثل BBA, MBA, DBA و … در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ، ارائه می دهد. جالب است بدانید برخی از رشته ها در این دانشگاه علاوه بر زبان های فرانسوی و انگلیسی، به زبان اسپانیایی هم ارائه می شوند.


دانشگاه مک گیل McGill University

دانشگاه مک گیل ، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در شهر مونترال، در ایالت کبک کاناداست. این دانشگاه که اکنون در رتبه ۳۵ دانشگاه های دنیا قرار دارد، پذیرش گر بیش از ۲۹۰۰۰ دانشجو از ۱۵۰ کشور دنیا، در سال است. این دانشگاه یکی از معتبر ترین مراکز تحقیقاتی دنیاست و این اعتبار را از ۵۰ مرکز و انستیتو تحقیقاتی، بیش از ۴۰۰ گرایش تحصیلی، تاریخ شکوهمند و شبکه متشکل از ۲۵۰۰۰۰ فارغ التحصیل در طی قرن اخیر کسب کرده است. دانش آموختگان این دانشگاه  به شدت برای صاحبان کسب و کار جذاب هستند به گونه ای آمار اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه ، ۲ سال پس از اتمام تحصیل بسیار موفق است :

  • ۸۱ % دانش آموختگان هنر
  • ۹۵ % دانش آموختگان مهندسی
  • ۹۱ % دانش آموختگان پزشکی
  • ۸۴ % دانش آموختگان علوم پایه
  • ۹۲ % کلیه دانشجویان دکترا

علاوه بر این شهر مونترال در سال ۲۰۱۷ بهترین شهر مناسب برای دانشجویان در دنیا شناخته شد، مونترال شهری که هنر و فرهنگ های گوناگون در قلب آن پیوند خورده است. از ۳.۵ میلیون جمعیت این شهر، ۸۰۰۰۰۰ نفر خارج از خاک کانادا متولد شده اند و بیش از ۲۲۰۰۰۰ نفر تحصیلات عالی دارند. هزینه اجاره ملک در مقایسه با دیگر شهر های دانشجو پذیر به طرز قابل توجهی کمتر است. در حالی که تعداد بسیاری از انستیتو های بین المللی ، شرکت های داروسازی، دفاتر مالی و شرکت های هوانوردی در این شهر واقع شده اند و فرصت های شغلی زیادی را برای دانشجویان پس از تحصیل فراهم می کنند.

دانشگاه مک گیل کانادا

این دانشگاه دارای یک پردیس مونت رویال در مرکز شهر مونترال و پردیس دومی در Sainte-Anne-de-Bellevue است. دانشگاه مک گیل یکی از دو دانشگاه غیر آمریکایی عضو در اتحادیه دانشگاه های آمریکا Association of American Universities و تنها دانشگاه کانادایی عضو انجمن دانشگاه های رهبر جهانی Global University Leaders Forum (GULF) در انجمن اقتصادی دنیا است.


دانشگاه مک مستر McMaster University

دانشگاه مک مستر، در شهر همیلتون، ایالت اونتاریو کانادا واقع شده است. این دانشگاه اکنون رتبه ۷۷ را در دانشگاه های جهان دارا ست. یکی از چهار دانشگاه کانادایی که همواره رتبه ی زیر ۱۰۰ را داشته است. و بستر رشد فوق العاده ای برای نخبگان بزرگ علمی و تحقیقاتی بوده است. در میان دانش آموختگان این دانشگاه، ۳ برنده جایزه نوبل، پیش گامان تکنولوژی، سیاست مداران خبره ، رهبران تجاری دنیا ، هنرمندان و انسان دوستانی بزرگ را می توان در بخش برترین های دانشگاه دید.

این دانشگاه پذیرنده ۲۷۰۰۰ دانشجو از ۱۳۷ کشور دنیاست. موقعیت فوق العاده جغرافیایی آن باعث شده است که یک ساعت راه زمینی تا تورنتو و یک ساعت فاصله پروازی تا شهرهای مهمی چون نیویورک و واشنگتن داشته باشد.

بهترین دانشکده این دانشگاه ، علوم پزشکی آن است، این دانشگاه در دانشکده های زیر نیز پذیرش  دانشجو دارد

  • هنر و علوم انسانی
  • پزشکی، پیراپزشکی و سلامت
  • مهندسی و فن آوری
  • علوم زیستی
  • علوم فیزیکی (فیزیک، شیمی، نجوم و…)
  • علوم اجتماعی
  • تجارت و اقتصاد
  • علوم کامپیوتر

دانشگاه مک مستر، دارای تعداد بسیاری پایگاه و دانشجو در ۹۰ کشور دنیاست و ۷۰ طرح تبادل دانشجوی بین المللی نیز دارد. همچنین مک مستر، تنها عضو کانادایی دانشگاه های سازمان ملل در انستیتو آب، محیط زیست و سلامت  است.


دانشگاه کویینز Queen’s University

دانشگاه کویینز واقع در کینگستون، ایالت اونتاریو کانادا، در اکتبر ۱۸۴۱ به دستور ملکه ویکتوریا بنیان نهاده شد. در حقیقت ۲۶ سال پیش از بنیان گذاری کشور کانادا. این دانشگاه پذیرنده ۱۸۵۰۰ دانشجو در مقطع لیسانس و ۴۵۰۰ دانشجو در مقاطع بالاتر است، و در این بین، از هر ۱۰ دانشجو، ۱ دانشجو خارجی است. با هم چند حقیقت جالب راجع به کینگستون و دانشگاه زیبایش بخوانیم :

  • کینگستون جزو ۱۰ شهر کوچک برتر سبک شمالی آمریکای شمالی از نگاه مجله فایننشیال تایمز
  • بهترین منطقه کانادا برای پیشه وران جوان و مستعد
  • هفتمین جامعه باهوش در دنیا
  • خوشحال ترین شهر کانادا در سال ۲۰۱۴
  • باهوش ترین شهر کانادا در نسبت تعداد دارندگان مدرک PhD نسبت به جمعیت
  • ۹۰ % دانش آموختگان لیسانس دانشگاه کویینز، شش ماه پس تحصیل صاحب شغل می شوند.
  • دانشجویان از ۱۰۸ کشور در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
  • بیشترین باشگاه های فرهنگی و ورزشی نسبت به جمعیت در میان دانشگاه های کانادا
  • بهترین رتبه در : تجربه دانشجویی، دوره های آموزشی و جوایز، مآخذ کتابخانه ای
  • بیشترین درصد فارغ التحصیل به نسبت ورودی در تمامی کانادا
  • رتبه ۲۷۷ در میان دانشگاه های برتر دنیا
  • در دو قرن گذشته ، دانشگاه کویینز همواره در میان ۵ دانشگاه برتر کانادا بوده است.
در این مقاله می خواهیم دانشگاه های کانادا که برای پذیرش مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند را معرفی کنیم. کانادا، یکی از بهترین مقاصد دنیا برای تحصیل شناخته می شود. سالانه بیش از 200 هزار دانشجوی بین المللی با هدف تحصیل در کانادا در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور مشغول به تحصیل می شوند . اما چرا کانادا تبدیل به مقصد و انتخاب بسیاری از دانشجویان بین المللی شده است ؟ سطح بالای کیفیت آموزشی، ارزشمند بودن مدارک تحصیلی و معقول بودن هزینه ها، مهمترین دلایل شکل گیری تصمیم ادامه تحصیل در کشور کانادا هستند. به خصوص در مورد دانشجویان ایرانی که تمام تلاش خود را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا  می کنند. . چرا تحصیل در دانشگاه های کانادا مناسب است؟ کانادا جزو G7 یا همان گروه هفت می باشد، یعنی هفت کشور صنعتی و ثروتمند جهان که 50 درصد اقتصاد جهان را در دست دارند. از بین تمامی اعضای این گروه، کانادا بیشترین مقدار بودجه را صرف آموزش می کند. تمامی موارد یاد شده، گواه این مساله است که کانادا برای یادگیری اهمیت بسیاری قائل بوده و سیستم آموزشی کانادا از استاندارد بالایی برخوردار است . دانشگاه های برتر کانادا  :Canada's top Universities   Dalhousie University 1 Laval University 2 Montréal School of Higher Commercial Studies : HEC Montréal 3 McGill University 4 McMaster University 5 Queen’s University 6 Simon Fraser University 7 Université de Montreal 8 Université de Montreal Ecole Polytechnique 9 University of Alberta 10 University of British Columbia 11 University of Calgary 12 University of Ottawa 13 University of Toronto 14 University of Waterloo 15 دانشگاه های پذیرش حضوری کانادا ۲۰۲۰ دانشگاه های استان بریتیش کلمبیا  Academy of Learning College – Surrey Blanche Macdonald Centre Canada International Royal Arts College Canadian School of Natural Nutrition (Vancouver) CodeCore College Focus College Infofit Educators Language Across Borders New York Institute of Technology Rhodes Wellness College Ltd. Richmond International Academy SELC English Language Centre Canada St. George International College Story Institute Vancouver International College دانشگاه های استان انتاریو کانادا English Encounters دانشگاه های استان آلبرتا کانادا Bay River College NIWE Academy Inc TLC- International Training Center for Caregiving Inc. Cultural Connections Institute – The Learning Exchange (CCI – LEX) Wholistic Health Training & Research Centre Ltd تمامی مدارس استان های کانادا به جز استان های نیوفاندلند و قلمروهای شمال غرب، نوناووت و یوکان نیز آماده استقبال از دانشجویان هستند. دانشگاه دالهوزی Dalhousie University این دانشگاه تحقیقاتی و دولتی در ایالت نوا اسکوشیا Nova Scotia کانادا قرار دارد، 3 کمپ (پردیس) در شهر هالیفکس Halifax، یک پردیس در بایبل هیل Bible Hill و یک پردیس آموزش پزشکی در سنت جان، نیوبرانزویک Saint John, New Brunswick است. این دانشگاه در رده بندی QS بین دانشگاه های دنیا رتبه 280 را دارد و میزبان بیش از 15130 دانشجو از سراسر دنیا ست. این دانشگاه در 180 رشته در دانشکده های زیر دانشجو می پذیرد : هنر و علوم انسانی پزشکی، پیراپزشکی و سلامت فناوری و مهندسی علوم زیستی علوم فیزیکی علوم اجتماعی تجارت و اقتصاد علوم کامپیوتر حقوق روانشناسی دانشگاه لاوال Laval University دانشگاه لاوال، دانشگاهی عمومی، تحقیقاتی و فرانسوی زبان در شهر کبک Quebec City است. رتبه جهانی این دانشگاه 416 و میزبان بیش از 27000 دانشجو است. این دانشگاه دارای 17 دانشکده، 60 دپارتمان و حدود 500 رشته در همه شاخه های دانش است. این دانشگاه در تحقیقات و نوآوری پیشرو بوده و بیش از 376 میلیون دلار در سال برای تحقیقات بورس می دهد. این دانشگاه در سال پذیرنده حدود 7000 دانشجوی خارجی از 120 کشور دنیاست. این دانشگاه نفوذ و اثربخشی عمیقی در جنبه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در زندگی شهر زیبای کبک دارد، شهری که ریشه های این دانشگاه در خاک آن گسترده شده اند. دانشگاه مطالعاتی اقتصادی برتر Montréal School of Higher Commercial Studies  :  HEC Montréal دانشگاه HEC Montreal به عنوان اولین دانشگاه مدیریت دانشگاه شناخته می شود. این دانشگاه در شهر مونترال واقع شده در سال 1907 بنیان نهاده شد.  این دانشگاه که در علم مدیریت در آمریکای شمالی پیشرو محسوب می شود، در سال 2015 بیش 13000 دانشجو در آن تحصیل می کردند. این دانشگاه غنی ترین برنامه های آموزشی را برای رشته های مدیریتی و کسب و کار مثل BBA, MBA, DBA و ... در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ، ارائه می دهد. جالب است بدانید برخی از رشته ها در این دانشگاه علاوه بر زبان های فرانسوی و انگلیسی، به زبان اسپانیایی هم ارائه می شوند. دانشگاه مک گیل McGill University دانشگاه مک گیل ، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در شهر مونترال، در ایالت کبک کاناداست. این دانشگاه که اکنون در رتبه 35 دانشگاه های دنیا قرار دارد، پذیرش گر بیش از 29000 دانشجو از 150 کشور دنیا، در سال است. این دانشگاه یکی از معتبر ترین مراکز تحقیقاتی دنیاست و این اعتبار را از 50 مرکز و انستیتو تحقیقاتی، بیش از 400 گرایش تحصیلی، تاریخ شکوهمند و شبکه متشکل از 250000 فارغ التحصیل در طی قرن اخیر کسب کرده است. دانش آموختگان این دانشگاه  به شدت برای صاحبان کسب و کار جذاب هستند به گونه ای آمار اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه ، 2 سال پس از اتمام تحصیل بسیار موفق است : 81 % دانش آموختگان هنر 95 % دانش آموختگان مهندسی 91 % دانش آموختگان پزشکی 84 % دانش آموختگان علوم پایه 92 % کلیه دانشجویان دکترا علاوه بر این شهر مونترال در سال 2017 بهترین شهر مناسب برای دانشجویان در دنیا شناخته شد، مونترال شهری که هنر و فرهنگ های گوناگون در قلب آن پیوند خورده است. از 3.5 میلیون جمعیت این شهر، 800000 نفر خارج از خاک کانادا متولد شده اند و بیش از 220000 نفر تحصیلات عالی دارند. هزینه اجاره ملک در مقایسه با دیگر شهر های دانشجو پذیر به طرز قابل توجهی کمتر است. در حالی که تعداد بسیاری از انستیتو های بین المللی ، شرکت های داروسازی، دفاتر مالی و شرکت های هوانوردی در این شهر واقع شده اند و فرصت های شغلی زیادی را برای دانشجویان پس از تحصیل فراهم می کنند. این دانشگاه دارای یک پردیس مونت رویال در مرکز شهر مونترال و پردیس دومی در Sainte-Anne-de-Bellevue است. دانشگاه مک گیل یکی از دو دانشگاه غیر آمریکایی عضو در اتحادیه دانشگاه های آمریکا Association of American Universities و تنها دانشگاه کانادایی عضو انجمن دانشگاه های رهبر جهانی Global University Leaders Forum (GULF) در انجمن اقتصادی دنیا است. دانشگاه مک مستر McMaster University دانشگاه مک مستر، در شهر همیلتون، ایالت اونتاریو کانادا واقع شده است. این دانشگاه اکنون رتبه 77 را در دانشگاه های جهان دارا ست. یکی از چهار دانشگاه کانادایی که همواره رتبه ی زیر 100 را داشته است. و بستر رشد فوق العاده ای برای نخبگان بزرگ علمی و تحقیقاتی بوده است. در میان دانش آموختگان این دانشگاه، 3 برنده جایزه نوبل، پیش گامان تکنولوژی، سیاست مداران خبره ، رهبران تجاری دنیا ، هنرمندان و انسان دوستانی بزرگ را می توان در بخش برترین های دانشگاه دید. این دانشگاه پذیرنده 27000 دانشجو از 137 کشور دنیاست. موقعیت فوق العاده جغرافیایی آن باعث شده است که یک ساعت راه زمینی تا تورنتو و یک ساعت فاصله پروازی تا شهرهای مهمی چون نیویورک و واشنگتن داشته باشد. بهترین دانشکده این دانشگاه ، علوم پزشکی آن است، این دانشگاه در دانشکده های زیر نیز پذیرش  دانشجو دارد هنر و علوم انسانی پزشکی، پیراپزشکی و سلامت مهندسی و فن آوری علوم زیستی علوم فیزیکی (فیزیک، شیمی، نجوم و...) علوم اجتماعی تجارت و اقتصاد علوم کامپیوتر دانشگاه مک مستر، دارای تعداد بسیاری پایگاه و دانشجو در 90 کشور دنیاست و 70 طرح تبادل دانشجوی بین المللی نیز دارد. همچنین مک مستر، تنها عضو کانادایی دانشگاه های سازمان ملل در انستیتو آب، محیط زیست و سلامت  است. دانشگاه کویینز Queen’s University دانشگاه کویینز واقع در کینگستون، ایالت اونتاریو کانادا، در اکتبر 1841 به دستور ملکه ویکتوریا بنیان نهاده شد. در حقیقت 26 سال پیش از بنیان گذاری کشور کانادا. این دانشگاه پذیرنده 18500 دانشجو در مقطع لیسانس و 4500 دانشجو در مقاطع بالاتر است، و در این بین، از هر 10 دانشجو، 1 دانشجو خارجی است. با هم چند حقیقت جالب راجع به کینگستون و دانشگاه زیبایش بخوانیم : کینگستون جزو 10 شهر کوچک برتر سبک شمالی آمریکای شمالی از نگاه مجله فایننشیال تایمز بهترین منطقه کانادا برای پیشه وران جوان و مستعد هفتمین جامعه باهوش در دنیا خوشحال ترین شهر کانادا در سال 2014 باهوش ترین شهر کانادا در نسبت تعداد دارندگان مدرک PhD نسبت به جمعیت 90 % دانش آموختگان لیسانس دانشگاه کویینز، شش ماه پس تحصیل صاحب شغل می شوند. دانشجویان از 108 کشور در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. بیشترین باشگاه های فرهنگی و ورزشی نسبت به جمعیت در میان دانشگاه های کانادا بهترین رتبه در : تجربه دانشجویی، دوره های آموزشی و جوایز، مآخذ کتابخانه ای بیشترین درصد فارغ التحصیل به نسبت ورودی در تمامی کانادا رتبه 277 در میان دانشگاه های برتر دنیا در دو قرن گذشته ، دانشگاه کویینز همواره در میان 5 دانشگاه برتر کانادا بوده است.

دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University

دانشگاه که به افتخار کاوشگر معروف، سیمون فریز نام گذاری شده، در شهر برنابی، بریتیش کلمبیا کانادا قرار دارد. این دانشگاه بیش از ۲۵۰۰۰ دانشجو دارد که از این میان نزدیک به ۸۰۰۰ دانشجو خارجی هستند. ۳ کمپ اصلی این دانشگاه در برنابی، ساری و ونکوور قرار گرفته اند. هدف دانشگاه ترکیب دانش و مهارت به کمک ارتباط شفاف و نزدیک میان اساتید و دانشجویان است، به گونه ای که دانشجو بتواند پس از تحصیل به راحتی جذب بازار کار شود.

دانشکده های این دانشگاه بیش از ۳۰۰ برنامه درسی را ارائه می دهند. این دانشکده ها عبارتند از :

  • دانشکده علوم کاربردی
  • دانشکده هنر و علوم اجتماعی
  • مدرسه تجارت Beedie
  • دانشکده ارتباطات، هنر و تکنولوژی
  • دانشکده محیط زیست
  • دانشکده علوم سلامتی
  • دانشکده علوم پایه

دانشگاه مونترال Université de Montreal

دانشگاه مونترال که معمولا UdeM ( یودِم ) نامیده می شود، دانشگاهی باشکوه . فرانسوی زبان در شهر مونترال است. این دانشگاه رتبه ۱۳۷ را در میان دانشگاه های جهان دارا ست، ۱۶ پردیس دارد و بیشترین برنامه های درسی را با ۲۵۰ برنامه برای مقطع لیسانس و ۳۵۰ برنامه درسی برای مقاطع بالاتر، در میان دانشگاه های کانادا ارائه می دهد. دو دانشگاه HEC Montréal و École Polytechnique زیر شاخه این دانشگاه محسوب می شوند. اگر به زبان فرانسوی تسلط ندارید نگران نباشید، اکثر گرایش های تحصیلی در مقطع ارشد و دکترا به صورت دو زبانه ارائه می گردند. علاوه بر این دانشگاه پشتیبانی بسیار جامعی برای یادگیری زبان فرانسه به دانشجویان ارائه می دهد.

  • آموزش انفرادی
  • کارگاه مکالمه فرانسوی
  • ابزار های خود آموز آنلاین
  • برنامه آموزش زبان فرانسه دو نفره

این دانشگاه در مجموع ۳۵۰۰۰ دانشجو به غیر از دانشگاه های زیر شاخه ای آن دانشجو می پذیرد.

UdeM دانشگاه مونترال


دانشگاه پلی تکنیک مونترال

Université de Montreal Ecole Polytechnique

زیر مجموعه فنی و مهندسی دانشگاه مونترال، یکی از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته های مهندسی است و رتبه ۱ را در زمینه تحقیقات مهندسی را در کانادا دارد. این دانشگاه که در سال ۱۸۷۳ میلادی بنیان نهاده شد، پذیرای ۵۰۰۰ دانشجو در مقطع لیسانس و ۲۰۰۰ دانشجو در مقطع فوق لیسانس و حدود ۱۲۰۰ دانشجو در مقطع دکترا است.


دانشگاه آلبرتا University of Alberta

دانشگاه آلبرتا یکی از بزرگترین دانشگاه های کاناداست، بیش از ۳۹۰۰۰ دانشجو در مقاطع لیسانس و تحصیلات عالی دارد. ۵ کمپ دانشگاهی که کمپ اصلی آن شامل ۱۵۰ ساختمان است  و ۵۰ بلوک شهری را در بر می گیرد. با نزدیک به ۸۰۰۰ دانشجوی خارجی از ۱۵۰ کشور دنیا، این دانشگاه حدود ۱.۳ میلیارد دلار کمک هزینه تحصیلی و تحقیقاتی پرداخت می کند.

زندگی در دانشگاه آلبرتا

تاثیر اقتصادی دانشگاه آلبرتا در منطقه حدود ۱۲.۳ میلیارد دلار تخمین زده شده که حدود ۵ درصد تولید ناخالص ایالتی را شامل می شود.

تمرکز این دانشگاه بر علوم کاربردی و تحقیقات است و بیش از ۴۰۰ برنامه درسی ارائه می دهد. این دانشگاه توانسته است رتبه ۱۰۷ را در میان برترین دانشگاه های جهان به دست آورد.


دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا یا UBC دارای دو کمپ اصلی در ونکوور و کلونا است. این دانشگاه رتبه ۳۷ در بین دانشگاه های دنیا را دارد و همواره در بین ۳ دانشگاه برتر کانادا بوده است. با بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی، UBC هر ساله پشتیبان ۸۰۰۰ پروژه تحقیقاتی است.

زندگی در دانشگاه UBC

دانش آموختگان این دانشگاه افتخارات علمی و ورزشی بسیاری را کسب  کرده اند، از این میان می توان به ۸ برنده جایزه نوبل، ۶۵ مدال آور المپیکی، ۱۰ عضو در آکادمی علوم و هنر آمریکا، ۲۰۸ عضو در جامعه علمی برتر کانادا و همچنین ۳ نخست وزیر کانادا اشاره کرد. این دانشگاه همچنین بنیان گذار  TRIUMF است، مرکز تحقیقاتی فیزیک هسته ای و ذرات کانادا، که صاحب بزرگترین شتاب دهنده ذرات اتمی تحقیقاتی در دنیا ست.


دانشگاه کلگری University of Calgary

دانشگاه کلگری که در شهر کلگری استان آلبرتا کانادا واقع شده است، در سال ۱۹۴۴ به عنوان یک زیر شاخه از دانشگاه آلبرتا تاسیس شد و در سال ۱۹۶۶ به عنوان یک دانشگاه مستقل شناخته شد. این دانشگاه به عنوان یکی از پیشرو ترین محیط های تحقیقاتی دانشگاهی کانادا، در تلاش است تا بتواند با استفاده از شیوه های نوین و خلاقانه آموزشی و تحقیقاتی بتواند چالش ها بزرگ علمی را در سطح منطقه، کشور و حتی بین المللی حل کند.

این دانشگاه، ۱۴ دانشکده، ۵۳ دپارتمان و بیش از ۲۰۰ برنامه تحصیلی دارد و میزبان ۶۸۰۰ دانشجوی بین المللی در میان ۳۲۰۰۰ دانشجوی خود است. این دانشگاه رتبه ۲۳۳ در دنیا و ۹ در کانادا دارد.

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آیدین سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    مناسبترین دانشگاه برای رشته کامپیوتر به لحاظ کیفیت آموزشی و هزینه تحصیل کمتر که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا نیز باشد کدام است؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. سیستم آموزشی کانادا یکی از سیستم های پیشرفته آموزشی در سطح جهان است و هر ساله متقاضیان بسیاری با هدف تحصیل به این کشور وارد می شوند. اکثر دانشگاه های کانادا دارای رتبه های خوبی در سطح جهان هستند. مطرح ترین دانشگاه های کانادا در رشته علوم کامپیوتر : دانشگاه مک مستر، کلگری، سایمون فریزر، مونترال، آلبرتا، مک گیل، واترلو و تورنتو هستند.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر لادن چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 326 مشاهده پرسش
    من از دانشگاه FDU ونكوور در شاخه MAS پذيرش گرفته ام بنظرتون اين دانشگاه و مدركش شرايط خوبي براي كار و اقامت در كانادا را داره؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام، بله. این دانشگاه در داخل کانادا رتبه بالایی دارد و دارای DLI است و بعد از اخذ مدرک می توانید از برنامه PGWP استفاده کرده و درخواست ویزای کار کنید. بعد از جمع آوری حداقل یکسال سابقه کار در کانادا نیز درخواست اقامت دهید.

  • تصویر کاربر پدرام چهارشنبه ۲۶ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    سلام. می خوام برای ادامه تحصیل برم کانادا. شما چه کمکی می تونید بکنید؟ کدوم دانشگاه توی کدوم شهر بهتره؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۲۶ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای تحصیل در کانادا باید از لحاظ سن، مدرک زبان، تمکن مالی، معدل آخرین مدرک تحصیلی و .... مورد ارزیابی قرار بگیرید. کشور کانادا از لحاظ سیستم آموزشی در سطح بالایی قرار دارد و کیفیت آموزش در همه موسسات آموزشی یکسان است. دانشگاه های کانادا اکثرا دارای رنکینگ جهانی هستند و از سابقه علمی بسیاری خوبی برخوردار هستند. با این حال، در بین دانشگاه های کانادا، دو دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا، در شمار بهترین دانشگاه های این کشور به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند. می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص تحصیل در کانادا،

      فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید.

  • تصویر کاربر Joy دوشنبه ۲۳ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 299 مشاهده پرسش
    وقت بخیر، هزینه کلی برای درس خوندن توی دانشگاه ویندزور (رشته انگلیسی) در هر سال تحصیلی حدودا چقدر میشه؟؟ برای اقدام همراه با اپلای و ویزا، کلی چقدر باید هزینه کنیم؟؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۳ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، هزینه تحصیل بصورت میانگین سالی بین ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار کانادا متغیر است و هزینه اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی توسط وکلای موسسه حقوقی اپلو، درحال حاضر ۵ هزار دلار کاناداست.

  • تصویر کاربر فردین یکشنبه ۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    سلام من ۲۴ ساله هستم ؛ دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی ؛ همچنین در تلاش برای قبولی در آزمون وکالت خواستم بدونم بهترین و راحت ترین راه برای مهاجرت من چیه ؟؟؟ و آیا کانادا مقصد مناسبیه برام یا کشور دیگه
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام. با توجه به نداشتن سابقه كاري و اطلاعاتي كه ذكر كرديد، مناسب ترين روش براي ورود شما به كانادا، روش تحصيلي است. مي توانيد فرم ارزيابي را از وبسايت پر كنيد تا اطلاعات كامل تر از طريق كارشناسان به شما داده شود.

  • تصویر کاربر سودا چهارشنبه ۸ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    استاراپ چیست و شرایط گرفتن این پاسپورت برا کانادا چجوریه؟؟چقد سرمایه میخاد؟ ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۸ آبان ۹۸( 4 سال پیش)
      استارتاپ يك روش مهاجرتي است و افرادي كه داراي ايده هاي نو و اختراعات هستند و مي توانند با مشاركت و سرمايه گذاري شركت هاي كانادايي براي طرح هاي مورد نظرشان، اقامت كانادا را دريافت كنند. مي توانيد براي درك بهتر مقاله استارتاپ را از وبسايت مطالعه كنيد.
       
       
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر