برنامه جدید ادغام فرهنگی داوطلبان مهاجرت به کبک

افرادی که از طریق مهاجرت به کبک به کانادا وارد می شوند، از امروز با یک برنامه جدید برای ادغام راحت تر و سریع تر با فرهنگ و اجتماع کبک حمایت می شوند. این برنامه حمایتی پیش از ورود مهاجر به کانادا شروع می شود و تا استقرار وی و پیدا کردن کار و مسکن مناسب ادامه پیدا می کند.

برنامه ایالت کبک برای تسهیل مهاجرت

به عنوان سرویس جدید ادغام مهاجران ایالت کبک،به تمام مهاجرانی که در آینده به این ایالت کانادا وارد شوند یک افسر همیار مهاجرت اختصاص داده می شود تا پرونده ایشان را گام به گام در مراحل پردازش  و زندگی در کانادا پیش ببرد و راهنمای آنها باشد.

برنامه حمایتی شخصی Parcours d’accompagnement personnalisé در روز ۸ آگوست ۲۰۱۹ توسط وزیر مهاجرت، گوناگونی نژادی و دربرگیری نژادی  کبک، سیمون ژولین برت اعلام شد.

این برنامه جدید حمایت شخصی، که بخشی از لایحه اصلاح قوانین مهاجرت به کبک است که در ماه ژوئن در دولت کبک  به تصویب رسید. این برنامه با هدف راه اندازی و به کارگیری بهترین شیوه ها و ابزار ها برای کمک به ادغام هر چه راحت تر تازه واردان در جامعه کبک طراحی شده است.

برای آنکه فرد خارجی بتواند به عنوان اقامت دائم کانادا به کبک مهاجرت کند باید یک گواهی منتخب کبک Quebec Selection Certificate  یا CSQ که توسط وزارت مهاجرت، گوناگونی نژادی و دربرگیری نژادی MIDI صادر می شود را کسب کند.

ایالت کبک مهاجران را بر اساس معیار های خود ارزیابی و انتخاب می کند. بعد از دریافت CSQ فرد می تواند برای اقامت دائم، درخواست خود را به دولت فدرال کانادا ارائه کند. یکی از راه های کسب CSQ مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استان کبک و روش دیگر مهاجرت به کانادا از طریق تخصص است

گاتینیو ایالت کبک - مهاجرت به کبک

به محض دریافت گواهی منتخب کبک،  فرد به منابع اطلاعات و راهنمای مهاجرت به کبک و زندگی در این ایالت دسترسی پیدا می کند و یک افسر مهاجرتی به وی اختصاص داده می شود. این راهنمایی ها شامل آشنایی با مناطق مختلف ایالت، شناخت موقعیت های شغلی با توجه به مهارت های فردی و همین طور آموزش آنلاین زبان فرانسوی می شود.

ورود به کبک

بعد از ورود به کبک، در فرودگاه از تازه وارد ها استقبال می شود و از آنها دعوت می شود که با  افسر همیار اختصاص داده شده خود ملاقات کنند و در همان ۵ روز اول ورود، یک برنامه شخصی سازی شده را برای راحت تر کردن پروسه آشنایی و ادغام در جامعه کبک طراحی کنند.

۴ مرحله این پروسه عبارت اند از :

  • ورود به کبک
  • آموزش زبان و فرهنگ فرانسوی
  • ادغام در بازار کار
  • ادغام در جامعه محلی

همچنین یک دوره آموزشی انتخابی هم وجود دارد که به مهاجران جدید به کانادا در مورد حقایق فرهنگی اجتماعی و بازار کار کبک آموزش می دهد. ایالت یک پیشنهاد مشوق ۱۸۵ دلاری برای کسانی که در این دوره شرکت کنند نیز قرار داده است.

وزیر مهاجرت کبک اشاره کرد : برنامه حمایتی شخصی سازی شده، نیاز ها و تجربیات هر فرد را به طور خاص مد نظر قرار می دهد و همه را به یک فرآیند تلفیق مشترک محدود نمی کند. برنامه جدید اجازه می دهد تا هر فرد به منابع و اطلاعات مورد نیاز و مناسب خود را پیدا کند و سرویس و حمایت مهاجرتی مورد نیازش را دریافت کند.

ژولین برت همچنین افزود : این برنامه جدید نیازمند سرمایه گذاری سالانه ۲۰ میلیون دلاری است و موجب ایجاد ۸۴ شغل جدید دولتی شامل ۷۸ افسر حمایت ادغام و ۶ برنامه ریز می شود.

ما متقاعد شده ایم که حمایت مناسب، عاملی اساسی برای موفقیت پروسه ادغام مهاجران جدید در جامعه کبک است.  با این اقدام جدید، دولت گام محکمی در راستای اطمینان از ادغام موفق فرهنگی اجتماعی و اقتصادی مهاجران در جامعه کبک بر می دارد.

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا در تهران

موسسه حقوقی اپلو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عباسی چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر، درمورد خود موسسه شما سوال دارم، خانم مرجان آتشی اینجا ساکن هستند یا کانادا، آیا وکیلی که اینجا چه توضیح دقیق و قانعی دارد که از مسائل کانادا باخبر بطور کلی بگم چه ارتباطی با کانادا دارن وسوال آخر اینکه شرکت شما مارا ازکجا تا کجا همیاری میکنن؟ سپاس
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، خانم دكتر گلستان، دكتراي حقوق روابط بين الملل و ساكن كانادا هستند. دفتر تهران داراي كارشناسان مجرب و حرفه اي و آگاه از آخرين قوانين كانادا است كه ابتدا مشاوره توسط كارشناسان و در نهايت توسط خانم دكتر گلستان انجام مي شود. مدت زمان قرارداد هاي موسسه حقوقي اپلو تا زمان اخذ اقامت كانادا( كارت Pr) است. ولي موكلان موسسه حقوقي اپلو جزو خانواده بزرگ اپلو هستند و مي توانند از مشاوره و كمك كارشناسان و خانم دكتر حتي بعد از اخذ اقامت كانادا بهره مند شوند.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر