برنامه افزایش مهاجرت به نیوبرانزویک تا سال ۲۰۲۴

دولت کانادا می گوید، برای مقابله با پیری هرم جمعیتی استان نیوبرانزویک، افزایش شمار مهاجران یک ضرورت محسوب می گردد. به همین علت برنامه افزایش مهاجرت به نیوبرانزویک تا سال ۲۰۲۴ طراحی شده و از امسال اجرایی خواهد شد.

دولت محلی نیوبرانزویک از تصمیم خود برای افزایش تعداد مهاجران ورودی ایالت خبر داد و ابراز کرد امیدوار است که بتواند به کمک مهاجران بر چالش های اجتماعی و اقتصادی پیری جمعیت غلبه کند.

در یرنامه جدید دولت تلاش می کند تا سال ۲۰۲۴، هر ساله ۷۵۰۰ نفر به جمعیت جوان ایالت از طریق مهاجران اضافه شود.

آینده مشاغل در نیوبرانزویک

بنا بر گزارش آماری دایره چندفرهنگی نیوبرانزویک  New Brunswick Multicultural Council NBMC ، طی ۱۰ سال آینده ۱۲۰۰۰۰ شغل در اقتصاد این ایالت ایجاد خواهد شد و این در حالیست که در همین بازه زمانی ۱۱۰۰۰۰ نیروی کار به دلایل مختلف از بازار کار خارج خواهند شد که مهم ترین دلیل آن بازنشستگی یا فوت است.

بر اساس این گزارش، جمعیت واجد سن کار در ایالت برای پر کردن همه موقعیت های شغلی بسیار کم است و کاهش نرخ تولد در جامعه این مشکل را حادتر نیز کرده است. به نظر می رسد افزایش مهاجران خارجی یک استراتژی کلیدی برای کاهش تاثیر این سقوط رشد جمعیت باشد.

چالش های برنامه افزایش مهاجرت به نیوبرانزویک

یکی از نگرانی های کلیدی جامعه کار نیوبرانزویک، عدم توانایی ارائه مطلوب سرویس های اجتماعی مثل بیمه سلامتی به دلیل کاهش جمعیت شاغل است.

تعداد افراد در سن کار، نسبت به افراد سالمند از ۴.۶ به ۱ در سال ۲۰۰۸ به ۳.۱ به ۱ در سال ۲۰۱۸ رسید و ممکن است با روند فعلی ۲.۳ به ۱ در سال ۲۰۲۷ برسد.

با توجه به نیاز روزافزون قشر سالمند به سرویس های اجتماعی و بیمه سلامتی و از سوی دیگر کاهش جمعیت شاغلی که مالیات می دهند، تامین این نیاز ها را برای دولت محلی سخت می کند. برای مقابله با این آثار بد اجتماعی و اقتصادی نیاز است تا نیروی کار تازه وارد بازار کار نیوبرانزویک بشوند.

هرم جمعیتی ایالت نیوبرانزویک

ایجاد یک وزنه در هرم جمعیتی

استراتژی برنامه افزایش مهاجرت به نیوبرانزویک بیانگر این است که این افزایش جمعیت می تواند از طریق برنامه مهاجرت داوطلبان استانی به نیوبرانزویک NBPNP و همچنین برنامه مهاجرتی آتلانتیک صورت پذیرد.

برنامه مهاجرت استانی به دولت محلی اجازه می دهد تا از نیروهای متخصص و کارآفرینان و کسانی برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری ثبت نام کرده اند برای رفع نیاز بازار کار خود استفاده کنند.

هدف از وارد کردن مهاجران و خانواده آنها ایجاد یک وزنه جوان در هرم جمعیتی ایالت است که میتوانند نرخ رشد جمعیت را نیز افزایش بدهند چرا که به طور معمول مهاجران میل بیشتری به فرزندآوری نسبت به ساکنین فعلی هستند.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک نیز از سال گذشته شروع شد و به نواحی قطبی کانادا اجازه میدهد تا از طریق این ایالت نفرات لازم برای پر کردن خلا نیروی کار خود را استخدام کنند.

تعداد افرادی که از طریق این برنامه در ایالت ساکن شده اند در سال ۲۰۱۹ به ۲۱۰۰ نفر رسید.

از دیگر اهداف برنامه افزایش مهاجرت به نیوبرانزویک رسیدن به نرخ ۸۵ درصدی ماندن مهاجران در ایالت و عدم انتقال به ایالت های دیگر است.

همچنین افزایش ۲ درصدی مهاجران فرانسوی زبان و رسیدن آن ها به ۳۳ درصد مهاجران ورودی از دیگر اهداف این برنامه ۵ ساله است.

گام های عملیاتی برنامه افزایش مهاجرت به نیوبرانزویک

ایالت تصمیم دارد تا اهداف برنامه خود را با یک برنامه  ۶۰ امتیازی بر ۴ پایه زیر پیش ببرد.

  • جذب نیروی متخصصی که همسو با نیاز بازار کار باشد.
  • دعوت از کارآفرینانی که موجب رشد پایدار اقتصادی می شوند.
  • ایجاد محیطی که تازه واردان و خانواده های آنها به راحتی بتوانند ساکن شوند.
  • فعال کردن اجتماعات محلی تا بتوانند بهتر با چند فرهنگی و مهاجران تازه کنار بیایند.

در برنامه افزایش مهاجرت به نیوبرانزویک سرفصل های جداگانه ای برای تسهیل مهاجرت اقشار زیر در نظر گرفته شده است:

  • مهارجت فرانسوی زبانان
  • دانشجویان بین المللی
  • کارآفرینان بین المللی
  • کسب و کار ها و اجتماع ها

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر