اختصاص بورسیه تحصیلی برای گرامی داشت کشته شدگان پرواز ۷۵۲

دانشگاه کونکوردیای کبک یک حساب برای بورسیه دانشجویان ایرانی به مناسبت گرامی داشت کشته شدگان پرواز ۷۵۲ افتتاح کرد. از این پس دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، می توانند از این بورس تحصیلی استفاده کنند.

ژینا کودی Gina Cody که یکی از اسطوره های این دانشگاه است، مبلغ ۵۰۰۰۰ دلار کانادا به این حساب اهدا کرد.

خانم ژینا کودی، مهندس ایرانی کانادایی که از زنان پیشرو در صنعت ساختمان در کانادا بود، در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۱۵ میلیون دلار به دانشگاه کونکوردیا اهدا کرد و دانشگاه نیز نام دانشکده مهندسی و علوم خود را به دانشکده علوم مهندسی ژینا کودی the Gina Cody School of Engineering and Computer Science تغییر داد.

این دانشکده، اولین مجمع علمی است که به نام یک زن در کانادا نام گذاری می شود.

در پرواز ۷۵۲ هواپیمایی بین المللی اوکراین که از تهران عازم کیف بود، ۱۷۶ سرنشین و خدمه حضور داشتند که همگی در این سانحه دلخراش جان باختند، از این ۵۷ نفر تابعه کانادا بودند.

در این میان دو تن تازه فارغ شدگان دانشگاه کونکوردیا به نام های سیاوش غفوری آذر و سارا مامانی نیز حضور داشتند که پس از عروسی در ایران، در حال بازگشت به کانادا بوند.

یادبود سیاوش و سارا از قربانیان پرواز 752

این تراژدی غم انگیز، دانشگاه کونکوردیا را برانگیخت تا حسابی برای بورسیه دانشجویان ایرانی برای گرامی داشت ایرانیان فوق العاده ای که طی سال ها به رشد دانشگاه کمک کرده اند اختصاص دهد.

این فاند تحصیلی از سال ۲۰۲۰ به دانشجویان ایرانی که بخواهند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند تعلق می گیرد.

گراهام کار، رئیس دانشگاه کونکوردیا گفت:

دانشگاه کونکوردیا در غم این فقدان بزرگ همراه با جامعه علمی کانادا و ملت کانادا به سوگ نشسته است.

از صمیم قلب به دوستان و خانواده جان باختگان این سانحه تسلیت می گوییم.

دانشجویان ایرانی از دیرباز عضوی حیاتی در جامعه کونکوردیا بوده اند. و این حساب بورسیه، با کمک به ایرانیانی که برای تحصیل به خانواده ما می آیند، یاد این جانباختگان را گرامی می دارد.

ژینا کودی که خود در سال ۱۹۷۹ میلادی برای ادامه دکترای خود در رشته مهندسی ساختمان به کانادا مراجعت کرده بود، گفت:

مانند همه ی دیگر کانادایی ها، قلب من از شنیدن خبر سقوط پرواز ۷۵۲ شکست. امیدوارم دیگر اعضای خانواده دانشگاه کونکوردیا نیز در کمک به این حساب بورسیه با من همراه شوند تا بتوانیم به نسل آینده ایرانیان برای تحصیل به این دانشگاه کمک کنیم و یاد کشته شدگان این حادثه را گرامی بداریم.

تا کنون علاوه بر ۵۰۰۰۰ دلاری که خانم کودی اهدا کرده اند، مبلغ ۲۵۰۰۰ دلار دیگر نیز جمع آوری شده است که مجموع کمک ها را به ۷۵۰۰۰ دلار می رساند.

شما نیز می توانید از طریق لینک زیر به این حساب بورسیه کمک های خود را اهدا کنید.

Donate to the Memorial Scholarship Fund for Iranian Students

موسسه حقوقی مهاجرتی اپلو، ضمن تسلیت به همه مردم ایران و خانواده های قربانیان فاجعه هوایی تهران کیف، آمادگی خود را جهت کمک و مشاوره اخذ ویزای کانادا به این بازماندگان اعلام می کند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر