مهاجرت به ژاپن – ویزای کار ژاپن

ژاپن در سال ۲۰۲۰ به علت مشکل کمبود نیروی کار و پیری جمعیت برنامه های جدیدی برای مهاجرت به ژاپن طراحی کرده است. در این برنامه جدید متقضایان می توانند با کسب ویزای کاری ژاپن بدون نیاز به زبان انگلیسی به این کشور مهاجرت کنند. در ادامه شرایط و مزایای مهاجرت به ژاپن را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

دفتر وکالت اَپلو با همکاری نزدیک با شرکتهای بزرگ و معتبر ژاپنی و یا بین المللی می تواند برای متقاضیان با تجربه  در این رشته ها، حتی بدون داشتن هرگونه مدرک زبان خارجی، پیشنهاد شغل واقعی و ویزای کار بلند مدت این کشور را برای آنها دریافت کرده و شرایط زندگی و کار با درآمدهای بالا در این کشور فوق العاده را برایشان فراهم آورد.

ژاپن را بهتر بشناسیم

کشور ژاپن، کشوری زیبا و آمیخته ای از بزرگداشت سنت های قدیمی و جلوه های فوق پیشرفته عصر جدید است. ژاپن دومین کشور صنعتی جهان و سومین کشور از نظر اقتصادی در جهان است.

مهاجرت به ژاپن - ویزای کار ژاپن

مساحت این کشور ۳۷۷.۹۷۲ کیلومتر مربع است که برابر با یک بیستم آمریکا و یک نهم هندوستان است. این کشور دارای جزایری است که از بخش شمال تا جنوب کشیده شده اند و همین موضوع سبب شده است تا آب و هوای مختلفی در این کشور دیده شود.

نام کشور: ژاپن (Japan)پایتخت: توکیو
نوع حکومت و ساختار سیاسی: مشروطه سلطنتی/ قانون اساسیزبان رسمی: ژاپنی
زبان های رایج: ژاپنی و به ندرت انگلیسیجمعیت: بیش از ۱۲۶ میلیون
واحد پول: ین ژاپن (Japanese yen با علامت اختصاری JPY و نماد (¥))منطقه زمانی: (GMT+9 . UTC+9 (JST
پیش شماره تلفن: ۰۰۸۱دامنه اینترنتی: jp.
تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا: ۱۹۰ کشوررتبه تولید ناخالص: ۵.۰۷۱ تریلیارد دلار

پایتخت و شهرهای بزرگ ژاپن

 توکیو، پایتخت این کشور و از مدرن ترین و گرانترین پایتخت های جهان است. این شهر به طور کلی یکی از بزرگترین پایتخت های صنعتی دنیا بشمار می رود و در بخش شرقی ژاپن قرار دارد.

توکیو - مهاجرت به ژاپن

شهر هیروشیما نیز یکی از شهرهای بسیار مهم ژاپن است و نخستین شهری است که از سوی آمریکا به آن حمله اتمی شده است.

شهر اوساکا سومین شهر بزرگ ژاپن است و از نظر تاریخی، به آشپزخانه ملت شهرت دارد.

شهر ناگویا از دیگر شهرهای مهم ژاپن است. یکی از بزرگترین بندرگاه های ژاپن در دنیا و سومین ناحیه کلان شهری بزرگ ژاپن محسوب می شود.

شهرهای ناگاساکی، اوکایاما، نیاگاتا، نارا، فوکواکا و ساپورو، از دیگر شهرهای مهم ژاپن هستند که هر یک سهم بسزایی در بخش های اقتصادی، فرهنگی و تاریخی ژاپن دارند.

فرهنگ مردم ژاپن


احترام گذاشتن بخشی از فرهنگ ژاپن است. تعظیم کردن و نحوه خطاب کردن دیگران به طور کلی در این کشور بسیار مهم است، بطوریکه آموزش های لازم در زمینه احترام گذاشتن در این کشور دیده می شود.
 

این کشور از نظر نظم در دنیا رتبه اول را دارد و هر نوع قانون شکنی در ژاپن بسیار جدی دنبال خواهد شد.

قدیمی ترین فرد در خانواده های ژاپنی بسیار مورد احترام قرار می گیرند. در این کشور امید به زندگی بالاست و متوسط عمر مردان، ۸۱ سال و زنان، ۸۷ سال است.

مهاجرت به ژاپن - فرهنگ غنی ژاپنی

 زندگی در ژاپن

زیرساخت های اقتصادی و تکنولوژی کشور ژاپن سبب شده است که در لیست برترین کشورهای توسعه یافته در دنیا قرار داشته باشد.

 اشتغال در این کشور ۶۰ درصد است که رقم قابل توجهی است.

همچنین این کشور، یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیایی در حوزه تحصیلات دانشگاهی است. امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور ژاپن در تمام رشته های علوم پایه، رشته های فنی و مهندسی و همچنین پزشکی و رشته های وابسته، وجود دارد.

اقتصاد و منابع مالی و درآمدی ژاپن

کشور ژاپن در سال ۲۰۱۰ توانست سومین قدرت اقتصادی در دنیا، پس از آمریکا و چین، و رتبه دوم اقتصادی در کشورهای آسیایی را بدست آورد.

این کشور از نظر منابع طبیعی بسیار محدود است به طوریکه اکثر بخش های آن کوهستانی و آتشفشانی است، اما کاری که دولت ژاپن در زمینه صنعت و فناوری های پیشرفته انجام داده است، سبب شده تا کشور ژاپن در لیست بهترین کشورهای صنعت و تکنولوژی در دنیا قرار بگیرد.

مهاجرت به ژاپن - اقتصاد قدرتمند ژاپن

یکی از بخش های اقتصادی بسیار مهم در کشور ژاپن صادرات است. همچنین این کشور در زمینه صنایع الکترونیک، صنایع شیمیایی، نساجی و صنایع غذایی نیز در مسیر پیشرفت قرار دارد.

ژاپن شرکت های بین المللی با نام های تجاری معتبر دارد. صندوق بین المللی پول در این کشور رشد خوبی داشته است که نشان دهنده هم ردیف بودن آن با کشورهای غربی است.

موقعیت اقتصادی ژاپن در بازار های جهانی

رتبه کشور ژاپن در صنعت، در دنیا، بسیار مشهور است. این کشور توانسته است که از بهترین نیروهای متخصص در زمینه کاری استفاده نماید.

در این کشور، برنامه نویسان و متخصصان در حوزه کامپیوتر و IT، به ساخت برنامه های کاربردی و قدرتمند در زمینه های مختلف روی آورده اند و سبب شده اند تا کشور ژاپن از نظر درآمدزایی در وضعیت خوبی قرار بگیرد.

جمعیت ایرانی در ژاپن

بررسی ها نشان می دهد که فعالیت های گسترده در کشور ژاپن دسته بندی های مشخصی را فراهم می سازد که ایرانیان نیز به آن ورود داشته اند. رشد ایرانیان در کشور ژاپن در سال های اخیر، بیش از ۴ درصد گزارش شده است و این موضوع نشان می دهد که ذهن های بزرگ و فعال در کشور ژاپن بسیار مورد احترام و سرمایه گذاری هستند.

 این کشور در جذب افراد نخبه و حرفه ای، از هیچ امکاناتی دریغ نمی کند.

اکنون بیش از ۴۰۰۰ ایرانی در ژاپن زندگی می کنند . عموم آنها ویزای کار ژاپن دارند. در برنامه جدید مهاجرتی این کشور، اخذ اقامت دائم ژاپن تسهیل گشته است.

ویزای کاری بلند مدت (HSFP)

دولت ژاپن برای توسعه و پیشرفت کشور خود، اقدام به صدور ویزاهای کاری بلند مدت می کند. هدف از این برنامه، استخدام نیروی های کاری متخصص و ماهر با هدف رشد و ارتقاء نظام اقتصادی این کشور است.

این ویزای ویژه، با مزایای بیشتر از ویزای کار استاندارد، برای افراد با مهارت های پیشرفته و تخصصی صادر می گردد. ولی همچنان یکی از انواع ویزای کار ژاپن است و امکان درخواست این ویزا بدون پیشنهاد کار و یا پیشنهاد شغلی از سوی شرکت های معتبر ژاپنی، امکان پذیر نیست.

مهاجرت به ژاپن ویزای کار ژاپن

اگر متقاضیان بتوانند براساس جدول امتیاز، که توسط اداره مهاجرت ژاپن اعلام شده است، امتیاز ۷۰ یا بیشتر را کسب کنند، می توانند برای اخذ این ویزای ویژه اقدام کنند. امتیاز مورد نظر با توجه به سن، سوابق تحصیلی و سوابق شغلی فرد متقاضی، محاسبه می شود.

مزایای ویزای کار ژاپن

  • ویزای کاری به مدت ۵ سال (قابل تمدید)
  • همکاری فرد متقاضی با شرکت های بزرگ داخلی و بین المللی
  • عدم نیاز به هرگونه مدرک زبان خارجی
  • درآمد ماهیانه بین حداقل ۲ تا ۵ هزار دلار
  • امکان اخذ ویزای اقامت دائم
  • امکان همراهی خانواده فرد متقاضی
  • اجازه کار همسر فرد متقاضی (تحت شرایط خاص)
  • مدارس رایگان برای فرزندان

با توجه به نیاز روزافزون این کشور به افراد متخصص نیروی ماهر، کارفرمایان ژاپنی تمایل دارند تا قراردادهای کاری طولانی مدت با افراد متقاضی داشته باشند. از این رو ویزاهای کار صادر شده قابل تمدید خواهد بود.

در حال حاضر کشور ژاپن با هدف جذب نیروی متخصص و افراد ماهر در زمینه علوم کامپیوتر،  نرم افزار، برنامه نویسان و مهندسان IT ، بدون نیاز به هرگونه مدرک زبان خارجی اقدام به صدور ویزای HSFP می کند.

ویزای کار ژاپن - مشاغل حوزه IT در ژاپن

خدمات اپلو برای مهاجرت کاری به ژاپن

با توجه به پیشرفت کشور ژاپن در زمینه صنعت و تکنولوژی، این کشور تمایل بیشتری به جذب نیروی کاری، به خصوص در رشته های حوزه علوم کامپیوتر مانند برنامه نویسان، مهندسان IT و متخصصان نرم افزار نشان داده است.

 دفتر وکالت اپلو با داشتن متخصصین مجرب در زمینه اخذ پیشنهاد شغلی و ویزا کار کشور ژاپن، این امکان را برای متقاضیان کار( در حوزه علوم کامپیوتر و IT) در ژاپن فراهم می کند تا همراه با اخذ یک پیشنهاد شغلی واقعی، معتبر و طولانی مدت از کارفرمایان ژاپنی و شرکت های معتبر این کشور و همچنین دریافت ویزا کار بلند مدت برای ایشان، شرایط مهاجرت آنها را به کشور ژاپن فراهم نمایند.

مشاوره رایگان وکیل مهاجرت به ژاپن

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر نانا سه شنبه ۱۶ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 107 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من دانشجو زبان ژاپنی هستم و به این زبان مسلط هستم ایا برای مهاجرت امکانش هست؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۶ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      ژاپن فعالیت نداریم

  • تصویر کاربر Arian چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 116 مشاهده پرسش
    سلام من بیست سالمه کارم طراحی طلا و جواهرت با ماتریکس و زیبراش هست چند سال سابقه دارم میخواستم بدونم از طریق شغلم میتونم به ژاپن مهاجرت کنم ؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      سلام متاسفانه ژاپن فعالیتی نداریم

  • تصویر کاربر Arian چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 133 مشاهده پرسش
    با سلام من کارم طراحی با نرم افزار ماتریکس و زیبراش برای کار طلا و جواهر هست کارم طراحی طلا و جواهرات هست بیست سالمه پنج سال سابقه دارم از طریق کارم میتونم به ژاپن مهاجرت کنم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      سلام متاسفانه ژاپن فعالیتی نداریم

  • تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۵ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 104 مشاهده پرسش
    سلام حدود ۲۰ سال سابقه کار تاسیسات دارم
    حدود ۱۵ سال سابقه بیمه
    ۳۷ سالمه
    ایا میتونم به ژاپن مهاجرت کاری داشته باشم
    ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۵ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      ژاپن فعالیت نداریم

  • تصویر کاربر غلامرضابازدار جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    سلام برای کار میخوام به ژاپن وارد بشم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام اپلو صرفا در حوزه کانادا مشاوره می دهد

  • تصویر کاربر ali سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید من حرفه ام طلا سازی هست چند سال سابقه کاری دارم و بسیار در این شغل مهارت زیادی دارم و قصد دارم به مدت چند سال این حرفه رو در ژاپن ادامه بدم میخواستم بدونم برای کسی مثل من باید چه نوع ویزایی صادر بشه برای کار ایا امکان پذیر هس؟؟؟؟باتشکر...درضمن دعوت نامه از طرف کار فرما هم ندارم باید چیکار کنم راهی هس؟؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر محسن جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    من‌‌کارم‌تعمیرات‌لوازم‌خانگی‌می‌خواستم‌ببینم‌کاری‌برای‌من‌اونجا‌هست‌مدرک‌تحصیلیم‌‌دیپلم‌‌در‌رشته‌برق
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      خیر

  • تصویر کاربر صبوری جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 147 مشاهده پرسش
    من و شوهرم می‌خواهیم از طریق خود اشتغالی به کانادا مهاجرت کنیم همسرم فوق دیپلم تربیت بدنی داره ۵۱ ساله در زمینه مربی باشگاهی هم تجربه کاری داره چطور میتونیم اقدام کنیم البته شغل اصلی شون املاک هست لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر علی جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    سلام من میخواستم تو ژاپن کار پیدا کنم ولی نمیدونم چطوری
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      در مورد ژاپن فعالیتی نداریم

  • تصویر کاربر رضا شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 149 مشاهده پرسش
    سلام روز بخیر من دو سالی هست که حدودا در کانادا هستم با ویزای کاری
    در هنگام ورود من مدرک تحصیلی لیسانس خود را تغییر دادم و معدل را افزایش دادم
    الان قصد دارم برای pr اقدام کنم آیا مدرک تحصیلی در دانشگاه آزاد ایران استعلام میشود ؟
    ممنونr
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      بله استعلام می شود

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر