مهاجرت به ژاپن – ویزای کار ژاپن

ژاپن در سال ۲۰۲۰ به علت مشکل کمبود نیروی کار و پیری جمعیت برنامه های جدیدی برای مهاجرت به ژاپن طراحی کرده است. در این برنامه جدید متقضایان می توانند با کسب ویزای کاری ژاپن بدون نیاز به زبان انگلیسی به این کشور مهاجرت کنند. در ادامه شرایط و مزایای مهاجرت به ژاپن را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

دفتر وکالت اَپلو با همکاری نزدیک با شرکتهای بزرگ و معتبر ژاپنی و یا بین المللی می تواند برای متقاضیان با تجربه  در این رشته ها، حتی بدون داشتن هرگونه مدرک زبان خارجی، پیشنهاد شغل واقعی و ویزای کار بلند مدت این کشور را برای آنها دریافت کرده و شرایط زندگی و کار با درآمدهای بالا در این کشور فوق العاده را برایشان فراهم آورد.

ژاپن را بهتر بشناسیم

کشور ژاپن، کشوری زیبا و آمیخته ای از بزرگداشت سنت های قدیمی و جلوه های فوق پیشرفته عصر جدید است. ژاپن دومین کشور صنعتی جهان و سومین کشور از نظر اقتصادی در جهان است.

مهاجرت به ژاپن - ویزای کار ژاپن

مساحت این کشور ۳۷۷.۹۷۲ کیلومتر مربع است که برابر با یک بیستم آمریکا و یک نهم هندوستان است. این کشور دارای جزایری است که از بخش شمال تا جنوب کشیده شده اند و همین موضوع سبب شده است تا آب و هوای مختلفی در این کشور دیده شود.

نام کشور: ژاپن (Japan)پایتخت: توکیو
نوع حکومت و ساختار سیاسی: مشروطه سلطنتی/ قانون اساسیزبان رسمی: ژاپنی
زبان های رایج: ژاپنی و به ندرت انگلیسیجمعیت: بیش از ۱۲۶ میلیون
واحد پول: ین ژاپن (Japanese yen با علامت اختصاری JPY و نماد (¥))منطقه زمانی: (GMT+9 . UTC+9 (JST
پیش شماره تلفن: ۰۰۸۱دامنه اینترنتی: jp.
تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا: ۱۹۰ کشوررتبه تولید ناخالص: ۵.۰۷۱ تریلیارد دلار

پایتخت و شهرهای بزرگ ژاپن

 توکیو، پایتخت این کشور و از مدرن ترین و گرانترین پایتخت های جهان است. این شهر به طور کلی یکی از بزرگترین پایتخت های صنعتی دنیا بشمار می رود و در بخش شرقی ژاپن قرار دارد.

توکیو - مهاجرت به ژاپن

شهر هیروشیما نیز یکی از شهرهای بسیار مهم ژاپن است و نخستین شهری است که از سوی آمریکا به آن حمله اتمی شده است.

شهر اوساکا سومین شهر بزرگ ژاپن است و از نظر تاریخی، به آشپزخانه ملت شهرت دارد.

شهر ناگویا از دیگر شهرهای مهم ژاپن است. یکی از بزرگترین بندرگاه های ژاپن در دنیا و سومین ناحیه کلان شهری بزرگ ژاپن محسوب می شود.

شهرهای ناگاساکی، اوکایاما، نیاگاتا، نارا، فوکواکا و ساپورو، از دیگر شهرهای مهم ژاپن هستند که هر یک سهم بسزایی در بخش های اقتصادی، فرهنگی و تاریخی ژاپن دارند.

فرهنگ مردم ژاپن


احترام گذاشتن بخشی از فرهنگ ژاپن است. تعظیم کردن و نحوه خطاب کردن دیگران به طور کلی در این کشور بسیار مهم است، بطوریکه آموزش های لازم در زمینه احترام گذاشتن در این کشور دیده می شود.
 

این کشور از نظر نظم در دنیا رتبه اول را دارد و هر نوع قانون شکنی در ژاپن بسیار جدی دنبال خواهد شد.

قدیمی ترین فرد در خانواده های ژاپنی بسیار مورد احترام قرار می گیرند. در این کشور امید به زندگی بالاست و متوسط عمر مردان، ۸۱ سال و زنان، ۸۷ سال است.

مهاجرت به ژاپن - فرهنگ غنی ژاپنی

 زندگی در ژاپن

زیرساخت های اقتصادی و تکنولوژی کشور ژاپن سبب شده است که در لیست برترین کشورهای توسعه یافته در دنیا قرار داشته باشد.

 اشتغال در این کشور ۶۰ درصد است که رقم قابل توجهی است.

همچنین این کشور، یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیایی در حوزه تحصیلات دانشگاهی است. امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور ژاپن در تمام رشته های علوم پایه، رشته های فنی و مهندسی و همچنین پزشکی و رشته های وابسته، وجود دارد.

اقتصاد و منابع مالی و درآمدی ژاپن

کشور ژاپن در سال ۲۰۱۰ توانست سومین قدرت اقتصادی در دنیا، پس از آمریکا و چین، و رتبه دوم اقتصادی در کشورهای آسیایی را بدست آورد.

این کشور از نظر منابع طبیعی بسیار محدود است به طوریکه اکثر بخش های آن کوهستانی و آتشفشانی است، اما کاری که دولت ژاپن در زمینه صنعت و فناوری های پیشرفته انجام داده است، سبب شده تا کشور ژاپن در لیست بهترین کشورهای صنعت و تکنولوژی در دنیا قرار بگیرد.

مهاجرت به ژاپن - اقتصاد قدرتمند ژاپن

یکی از بخش های اقتصادی بسیار مهم در کشور ژاپن صادرات است. همچنین این کشور در زمینه صنایع الکترونیک، صنایع شیمیایی، نساجی و صنایع غذایی نیز در مسیر پیشرفت قرار دارد.

ژاپن شرکت های بین المللی با نام های تجاری معتبر دارد. صندوق بین المللی پول در این کشور رشد خوبی داشته است که نشان دهنده هم ردیف بودن آن با کشورهای غربی است.

موقعیت اقتصادی ژاپن در بازار های جهانی

رتبه کشور ژاپن در صنعت، در دنیا، بسیار مشهور است. این کشور توانسته است که از بهترین نیروهای متخصص در زمینه کاری استفاده نماید.

در این کشور، برنامه نویسان و متخصصان در حوزه کامپیوتر و IT، به ساخت برنامه های کاربردی و قدرتمند در زمینه های مختلف روی آورده اند و سبب شده اند تا کشور ژاپن از نظر درآمدزایی در وضعیت خوبی قرار بگیرد.

جمعیت ایرانی در ژاپن

بررسی ها نشان می دهد که فعالیت های گسترده در کشور ژاپن دسته بندی های مشخصی را فراهم می سازد که ایرانیان نیز به آن ورود داشته اند. رشد ایرانیان در کشور ژاپن در سال های اخیر، بیش از ۴ درصد گزارش شده است و این موضوع نشان می دهد که ذهن های بزرگ و فعال در کشور ژاپن بسیار مورد احترام و سرمایه گذاری هستند.

 این کشور در جذب افراد نخبه و حرفه ای، از هیچ امکاناتی دریغ نمی کند.

اکنون بیش از ۴۰۰۰ ایرانی در ژاپن زندگی می کنند . عموم آنها ویزای کار ژاپن دارند. در برنامه جدید مهاجرتی این کشور، اخذ اقامت دائم ژاپن تسهیل گشته است.

ویزای کاری بلند مدت (HSFP)

دولت ژاپن برای توسعه و پیشرفت کشور خود، اقدام به صدور ویزاهای کاری بلند مدت می کند. هدف از این برنامه، استخدام نیروی های کاری متخصص و ماهر با هدف رشد و ارتقاء نظام اقتصادی این کشور است.

این ویزای ویژه، با مزایای بیشتر از ویزای کار استاندارد، برای افراد با مهارت های پیشرفته و تخصصی صادر می گردد. ولی همچنان یکی از انواع ویزای کار ژاپن است و امکان درخواست این ویزا بدون پیشنهاد کار و یا پیشنهاد شغلی از سوی شرکت های معتبر ژاپنی، امکان پذیر نیست.

مهاجرت به ژاپن ویزای کار ژاپن

اگر متقاضیان بتوانند براساس جدول امتیاز، که توسط اداره مهاجرت ژاپن اعلام شده است، امتیاز ۷۰ یا بیشتر را کسب کنند، می توانند برای اخذ این ویزای ویژه اقدام کنند. امتیاز مورد نظر با توجه به سن، سوابق تحصیلی و سوابق شغلی فرد متقاضی، محاسبه می شود.

مزایای ویزای کار ژاپن

  • ویزای کاری به مدت ۵ سال (قابل تمدید)
  • همکاری فرد متقاضی با شرکت های بزرگ داخلی و بین المللی
  • عدم نیاز به هرگونه مدرک زبان خارجی
  • درآمد ماهیانه بین حداقل ۲ تا ۵ هزار دلار
  • امکان اخذ ویزای اقامت دائم
  • امکان همراهی خانواده فرد متقاضی
  • اجازه کار همسر فرد متقاضی (تحت شرایط خاص)
  • مدارس رایگان برای فرزندان

با توجه به نیاز روزافزون این کشور به افراد متخصص نیروی ماهر، کارفرمایان ژاپنی تمایل دارند تا قراردادهای کاری طولانی مدت با افراد متقاضی داشته باشند. از این رو ویزاهای کار صادر شده قابل تمدید خواهد بود.

در حال حاضر کشور ژاپن با هدف جذب نیروی متخصص و افراد ماهر در زمینه علوم کامپیوتر،  نرم افزار، برنامه نویسان و مهندسان IT ، بدون نیاز به هرگونه مدرک زبان خارجی اقدام به صدور ویزای HSFP می کند.

ویزای کار ژاپن - مشاغل حوزه IT در ژاپن

خدمات اپلو برای مهاجرت کاری به ژاپن

با توجه به پیشرفت کشور ژاپن در زمینه صنعت و تکنولوژی، این کشور تمایل بیشتری به جذب نیروی کاری، به خصوص در رشته های حوزه علوم کامپیوتر مانند برنامه نویسان، مهندسان IT و متخصصان نرم افزار نشان داده است.

 دفتر وکالت اپلو با داشتن متخصصین مجرب در زمینه اخذ پیشنهاد شغلی و ویزا کار کشور ژاپن، این امکان را برای متقاضیان کار( در حوزه علوم کامپیوتر و IT) در ژاپن فراهم می کند تا همراه با اخذ یک پیشنهاد شغلی واقعی، معتبر و طولانی مدت از کارفرمایان ژاپنی و شرکت های معتبر این کشور و همچنین دریافت ویزا کار بلند مدت برای ایشان، شرایط مهاجرت آنها را به کشور ژاپن فراهم نمایند.

مشاوره رایگان وکیل مهاجرت به ژاپن

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سج‌برا چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام.وقت‌بخیر.من‌۳۰سالمه‌ومدرک‌پیرایشگری‌مردانه‌دارم. ۲سال‌سابقه‌کاردارم.آیامیتوانم‌به‌ژاپن‌مهاجرت‌کنم؟ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای دریافت ویزای کار بلند مدت کشور ژاپن حتما باید سابقه کار در رشته های حوزه علوم کامپیوتر و یا IT داشته باشید. می توانید برای ویزای کار کشور کانادا و یا برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و آتلانتیک کانادا اقدام کنید. فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا بعد از بررسی توسط کارشناسان، با شما تماس گرفته شود و مشاوره رایگان دریافت کنید.

  • تصویر کاربر مازیار شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    سلام. من متخصص بیماریهای داخلی در ایران هستم و پزشکی عمومی و دوره ی تخصص خودم را در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده ام. متولد 1354 هستم. می خواستم بدانم که آیا برای من امکان مهاجرت به کانادا به عنوان پزشک وجود دارد؟ زبان انگیسی من بد نیست گرچه نیاز به تقویت دارد و IELTS را سالها پیش شرکت کرده ام و هم در جنرال و هم در آکادمیک نمره کلی 6.5 گرفته ام. زبان فرانسوی را در حد بسیار مبتدی می دانم.
    منتظر پاسختان هستم
    ارادتمند
    دکتر پورکسمایی
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. باید توجه کنید که مدرک تحصیلی شما برای مهاجرت به کانادا مورد تایید است (البته حتما باید ارزیابی شود) ولی امکان کار با مدرک پزشکی اخذ شده ازخارج کانادا وجود ندارد، بلکه افراد بعد از ورود به کانادا باید حتما در آزمون های مخصوص شرکت کرده و تاییدیه انجمن پزشکان کانادا را اخذ کنند تا اجازه کار با این مدرک فراهم شود. به شما توصیه می کنم فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما به طور دقیق بررسی شود و روش مناسب مهاجرتی برای شما مشخص گردد.

    2. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. باید توجه کنید که مدرک تحصیلی شما برای مهاجرت به کانادا مورد تایید است (البته حتما باید ارزیابی شود) ولی امکان کار با مدرک پزشکی اخذ شده ازخارج کانادا وجود ندارد، بلکه افراد بعد از ورود به کانادا باید حتما در آزمون های مخصوص شرکت کرده و تاییدیه انجمن پزشکان کانادا را اخذ کنند تا اجازه کار با این مدرک فراهم شود. به شما توصیه می کنم فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما به طور دقیق بررسی شود و روش مناسب مهاجرتی برای شما مشخص گردد.

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سن: ٢٨
    مجرد و فوق ديپلم
    حدود ١٠ سال سابقه كار
    لطفا راهنمايي بفرماييد .
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. اطلاعات ذکر شده کلی و غیرقابل ارزیابی است. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا روش مهاجرتی مناسب مشخص شود.

  • تصویر کاربر شایان شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    نحوه محاسبه امتیاز برای گرفتن ویزای کاری ژاپن به چه صورته می شه یه مشاوره بدید؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای اخذ ویزای کار ژاپن حتما باید سابقه کار در رشته های حوزه علوم کامپیوتر و یا IT داشته باشید. پس از ارسال رزومه و تایید آن توسط یکی از کارفرمایان معتبر در ژاپن، امکان صدور ویزای کار بلند مدت وجود خواهد داشت.

  • تصویر کاربر H شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    درود برشما.من ارایشگر مردانه..10سال جواز دارم.متاهل.دارای یک فرزند.37سال سن.سن فرزند8.سابقه کارم کلا از سن17سالگی فعالم.برای کانادا میخاستم راهنماییم کنین.بدرود
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. لطفا فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما توسط کارشناسان بصورت دقیق بررسی شود و طی یک تماس تلفنی رایگان به شما اطلاع داده شود.

  • تصویر کاربر زلیخا دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    با سلام.من میخواستم برا دوره انیمیشن اقدام کنم.شرایطش چطوریه؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. باید ابتدا پذیرش و سپس ویزای تحصیل کشور کانادا را دریافت کنید. برای اخذ ویزای تحصیلی حتما باید مدرک زبان آیلتس آکادمیک در حد نمره شش داشته باشید. تمکن مالی کافی و همچنین نامه سابقه کار در صورت داشتن گپ تحصیلی هم مورد نیاز است. هزینه های تحصیل هم به طور میانگین سالی بین 15 تا 20 هزار دلار کاناداست، البته بستگی به کالج یا دانشگاه و شهر موردنظر دارد. می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله های شرایط لازم برای تحصیل در کانادا و چگونه ویزا تحصیلی در کانادا را بدست آوریم؟ را مطالعه کنید.

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    بابت ویزای ژاپن سوال داشتم که آیا شامل اشخاصی که با مدرک دیپلم فنی باشد اقدامی صورت میگیره یا خیر ؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام، متاسفانه خیر!

      در حال حاضر امکان اخذ ویزای کار ژاپن برای رشته هایی در حوزه علوم کامپیوتر و IT امکان پذیر است. ولی می توان با مدرک فنی از کشور کانادا ویزای کار و در نهایت اقامت دریافت کرد. در صورت تمایل می توانید فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را تکمیل کنید.

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۸ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    با عرض سلام آیا این ویزا شامل اینجانب که دیپلم برق ساختمان دارم و مدت ۱۴ سال هست که در کشور امارات ( دبی) مشغول به کار رستوران هستم و آیا هر کمکی راجع به مهاجرت به کشورهای دیگه هست ممنون میشم با هم همکاری داشته باشیم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۸ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. درحال حاضر ویزای کار بلند مدت کشور ژاپن برای افرادی صادر می شود که در حوزه علوم کامپیوتری فعالیت دارند. ولی با توجه به زمینه کاری شما، امکان گرفتن ویزای کار برای کشور کانادا هم وجود دارد. در صورت تمایل می توانید فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام اینجانب 33 سال سن دارم و 11 سال سابقه کار حسابداری بانکی و مدرک تحصیلی لیسانس حسابداری مالیاتی و دیپلم الکترونیک ضمنا مدرک فنی تراشکاری و سابقه کار در این زمینه نیز دارم. در رابطه با ویزای کار ژاپن میتونید راهنماییم کنید؟ متشکرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. در حال حاضر اخذ ویزای کار بلند مدت کشور ژاپن مختص افرادی است که در زمینه علوم کامپیوتر˓ طراحی وبسایت˓ مهندسان IT˓ متخصصان شبکه فعالیت دارند. با پر کردن فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا می توانید شرایط خود را برای کانادا ارزیابی کنید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر