آشنایی با ژاپن برای مهاجرت: صنایع ژاپن

صنایع ژاپن از نقاط اصلی قوت این کشور هستند و کار بخش بزرگی از فرهنگ ژاپن را تشکیل می دهد. در این مقاله بیشتر با صنایع ژاپن و نقاط قوت آن آشنا می شویم.

ژاپن تا زمان مواجه شدن با تهدید امپریالیسم غربی در نیمه دوم قرن ۱۹ صنعتی شدن در مقیاس بزرگ را شروع نکرد. این کشور جهت حفظ استقلال و همپایی با غرب یک انقلاب صنعتی را با موفقیت پشت سر گذاشت که این رویداد ژاپن را ظرف مدت نیم قرن به اولین کشور صنعتی آسیا تبدیل کرد.

آشنایی با صنایع ژاپن

در سال ۲۰۱۴ کارخانه ابریشم تومیوکا به عنوان یک میراث جهانی و نماد انقلاب صنعت ابریشم ژاپن برگزیده شد. صنعت ابریشم قبل از جنگ جهانی دوم به مدت چندین دهه صنعت پیشروی کشور بوده است. یک سال بعد، بیش از دوازده منطقه صنعتی در ژاپن نماد میراث جهانی دریافت کرده که از جمله آن ها می توان به مناطق انقلاب صنعتی دوره میجی در ژاپن اشاره کرد. این مناطق مسیر کشور در تبدیل شدن به یک قدرت صنعتی بزرگ را در دوره میجی (۱۸۶۸ تا ۱۹۱۲) نشان می دهند.

امروزه توریست ها می توانند از انواع جاذبه های صنعتی در سرتاسر ژاپن بازدید کنند. این جاذبه ها مواردی همچون معادن تاریخی، کارخانه های مدرن خودرو سازی، موزه های قطار، کارخانه های مشروب یا آبجو سازی و ربات ها را در بر می گیرند. در متن زیر برخی نمونه های چشمگیر توریسم صنعتی ژاپن بیان شده است:

ژاپن پیشرو در علم رباتیک

ادیبا، توکیو

موزه ملی علوم نو ظهور

موزه ملی، موزه ای بسیار تعاملی و دارای علوم دو زبانه است که با نام میرایکان نیز شناخته می شود. از بخش های موزه میرایکان می توان به بخش رباتیک اشاره کرد که خود چندین ربات و اندروید نمایشی همچون ربات آسیمو را در خود جای داده است. آسیمو رباتی انسان نما و ساخته شرکت هوندا است. اندروید به ربات هایی گفته می شود که به انسان ها شبیه هستند.

صنایع ژاپن - روبات

هتل هن نا

از آنجایی که اغلب خدمات هتل هن نا از پذیرش تا حمل چمدان ها به وسیله انواع مختلفی از ربات ها انجام می شوند، تماس انسانی در این هتل مدرن در کمترین میزان خود قرار دارد. اولین هتل هن نا در باغ شهر ((هوس تن بوش)) در نزدیکی ناکازاکی بنا شد. پس از آن، چندین شعبه دیگر نیز در نواحی مختلفی از کشور افتتاح شدند.

خودروسازی ژاپن

خودروسازی یکی از صنایع ژاپن است که در جهان الگو بوده و سهم بالایی از بازار جهانی را به خود اختصاص می دهد.

ناگویا موزه و تور کارخانه تویوتا

دفتر مرکزی کارخانه تویوتا، تولید کننده پیشروی خودرو در ژاپن، در شهر تویوتا قرار داشته و ۱ ساعت از ناگویای مرکزی به سمت شرق فاصله دارد. موزه های متعددی در ناگویا وجود دارند که بازدید کنندگان می توانند درباره تاریخچه شرکت آموزش دیده و مدل های جدید و قدیم ماشین های تویوتا را مشاهده کنند. همچنین، برنامه هایی نیز جهت بازدید از خود کارخانه یک بار در روز برگذار می شوند.

صنایع ژاپن - خودروسازی - موزه تویوتا

هیروشیما موزه مزدا

کارخانه خودرو سازی مزدا در سال ۱۹۲۰ در هیروشیما افتتاح شد و دفتر مرکزی آن تاکنون در همان شهر باقی مانده است. موزه مزدا مروری بر تاریخچه شرکت، تکنولوژی خودرو ها، توسعه های آن ها در آینده و بازدید از خط تولید اصلی خودرو ها را به بازدید کنندگان ارائه می دهد.

صنایع معدنی ژاپن

ناکازاکی گونکانجیما

گونکانجیما به طور رسمی با نام جزیره هاشیما شناخته می شود. هاشیما جزیره ای متروکه در ۲۰ کیلومتری بندر ناکازاکی است. از این جزیره تا سال ۱۹۷۴ به عنوان یک معدن زغال استفاده می شد. پس از بسته شدن معادن ساکنان جزیره آن را ترک کرده و هاشیما تاکنون در این وضعیت باقی مانده است.

استان شیمانه ایوامی گینزان

ایوامی گینزان در استان شیمانه در زمان اوج فعالیت خود یکی از برترین معادن تولید نقره در جهان به شمار می رفت. در آن زمان، این معدن سالیانه ۳۸ تن نقره یعنی نزدیک به یک سوم تولید جهانی را ارائه می کرد. نقره تولید شده در این معدن دارای کیفیتی بی نظیر بود. کنترل این معدن در دهه های اولیه ۱۶۰۰ میلادی در اختیار شگون ‌سالاری توکوگاوا بود. بخشی از این معدن به همراه چند بنای تاریخی دیگر جهت بازدید به روی عموم باز هستند.

جزیره سادو معدن طلای سادو کینزان

معدن سادو کینزان واقع در جزیره سادو، در گذشته پر تولید ترین معدن طلا در ژاپن به شمار رفته و سالیانه نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم طلا و مقادیر کمتری نقره و مس از آن استخراج می شد. فعالیت های این معدن طلا در سال ۱۹۸۹ خاتمه یافت. این معدن امروزه با دو مسیر پیاده روی منتهی به تونل های معدن کاری، به روی بازدید کنندگان باز است.

صنایع ژاپن - صنایع معدنی - معدن طلای سادو کینزان

ایواکی موزه فسیل و زغال ایواکی

معدن کاری زغال تا دهه ۶۰ میلادی مهم ترین صنعت در ایواکی به شمار می رفت. موزه فسیل و زغال ایواکی این تاریخچه را زنده نگه داشته است. این موزه تجربه رفتن به عمق زمین و به درون یک معدن زغال را شبیه سازی کرده و بازدید کنندگان می توانند درباره شرایط کار معدن کاران در گذشته و همچنین نحوه تشکیل زغال در طی سالیان طولانی اطلاعات مفیدی بدست آورند. علاوه بر این موارد، مجموعه بزرگی از فسیل ها از سرتاسر جهان در این موزه وجود دارند که شامل فسیل یافت شده در سال ۱۹۶۸ در ایواکی ژاپن نیز می شوند.

استان های کوماتومو و فوکوئوکا معادن زغال میک

معادن زغال میک در دوران میجی در امتداد دریای آری آکه بنا شدند. دو مورد از این معادن که به خوبی نگهداری شده اند، ماندا و میانوهارا، به عنوان میراث جهانی به شمار می روند. در معدن ماندا علاوه بر ساختار های آسانسوری برخی بنا های آجری اطراف آن نیز به خوبی حفظ شده اند.

صنایع سنگین ژاپن

صنایع سنگین در این کشور از دیرباز پیشگام بازار های جهانی بوده اند.

کامایشی موزه تاریخی آهن کامایشی

این موزه آهن و فلز، تاریخچه صنعت آهن در شهر کامایشی را در خود حفظ کرده است. پس از پیدایش مگنتیت در قرن ۱۸ این شهر به تولید کننده اصلی آهن و فلز تبدیل شد. اولین کوره بلند ژاپن در قرن ۱۹ ساخته شد.

دریای داخلی ستو جزیره اینوجیما

اینوجیما یک جزیره کوچک در اوکایاما واقع در دریای داخلی ستو است که در عصر فئودالی ژاپن وظیفه تولید بلوک های گرانیتی را برای ساخت قلعه بر عهده داشت. پس از این دوره، از این محل به منظور تصفیه فلز مس استفاده شد. خرابه های این تصفیه گاه تاکنون بخشی از چشم انداز اینوجیما را تشکیل داده و هم اکنون محلی فوق العاده برای موزه هنری سیرنشو اینوجیما می باشد.

کیتاکیوشو کارخانه سلطنتی فولاد

کارخانه سلطنتی فولاد در شهر یاواتا استان کیتاکیوشو در انتهاب دوره میجی ساخته شده و نقش گسترده ای در توسعه صنعت مدرن فولاد در ژاپن ایفا کرد. این مجتمع امروزه تحت مالکیت خصوصی به کار خود ادامه داده و امکان بازدید از آن وجود ندارد. با این وجود، بازدید کنندگان می توانند از کوره های آهن هیگاشیدا دایچی که تاکنون پا برجا مانده اند، دیدن کنند.

منسوجات ژاپن

تومیوکا

کارخانه ابریشم تومیوکا که توسط یونسکو به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده است در سال ۱۸۷۲ به عنوان اولین کارخانه مدرن ابریشم ژاپن افتتاح شد. این کارخانه در تبدیل کردن ابریشم ژاپن به یک کالای تجاری بین المللی و توسعه صنعت منسوجات به عنوان مهم ترین صنعت کشور نقشی حیاتی داشت. بازدید کنندگان کارخانه می توانند از بنای به خوبی محافظت شده و همچنین ماشین آلات مدرن نخ ریسی دیدن کنند.

یوکوهاما موزه ابریشم یوکوهاما

ابریشم به مدتی طولانی یکی از مهم ترین کالا های صادراتی ژاپن به شمار رفته و مقادیر قابل توجهی از آن از طریق بندر یوکوهاما صادر می شد. موزه ابریشم یوکوهاما تاریخچه ابریشم، پارچه های ابریشمی ژاپن و دیگر مناطق دنیا و همچنین فناوری های تولید ابریشم از جمله کرم های ابریشم زنده را به نمایش می گذارد.

صنایع ژاپن - منسوجات ژاپن - موزه ابریشم یوکوهاما
صنایع ژاپن – منسوجات ژاپن – موزه ابریشم یوکوهاما

خوراکی و نوشیدنی

ساپورو پارک شیرویی کویبیتو

پارک شیرویی کویبیتو یک باغ شهر در نزدیکی کارخانه ایشیا می باشد. ایشیا یک کارخانه تولید کننده محصولات شکلاتی است که اغلب شهرت آن به خاطر محصول محبوب خود یعنی بسکوییت شیرویی کویبیتو است. این پارک دارای نواحی است که موارد زیر را شامل می شوند:

ناحیه آزاد و رایگان که دارای فروشگاه، کافه و رستوران است.

ناحیه غیر رایگان که حاوی نمایشگاه های مختلف مرتبط با شکلات و همچنین پنجره هایی بزرگ رو به خط تولید بسکوییت در کارخانه می باشند.

صنایع ژاپن - موزه محصولات غذایی - Shiroi Koibito Park

ساپورو موزه آبجوی ساپورو

ساپورو یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین تولید کنندگان آبجو در ژاپن است که از سال ۱۸۷۷ تاکنون در شهر ساپورو به این کار مشغول است. موزه آبجوی ساپورو در محل قدیمی تولید آبجو در دوران میجی قرار دارد. بازدید کنندگان موزه می توانند درباره تاریخ آبجو در ژاپن و فرایند تولید آن اطلاعاتی بدست آورند. همچنین، این افراد می توانند با پرداخت هزینه ای اندک طعم این آبجو ها را پس از بازدید از نمایشگاه امتحان کنند.

یوکوهاما کارخانه آبجو سازی کیرین

کیرین یکی از تولید کنندگان عمده آبجو در ژاپن است. کارخانه آبجوی کیرین بخشی از آبجو سازی کیرین در شهر یوکوهاما است. یوکوهاما از شهر های مهمی است که در شناساندن آبجو به مردم ژاپن نقش کلیدی داشته است. جاذبه اصلی این کارخانه بازدید از کارخانه آبجو سازی است که با امتحان کردن رایگان این آبجو نیز همراه است.

یوکوهاما موزه کاپ نودل

موزه کاپ نودل یک موزه جالب است که تاریخچه نودل های آماده را به وسیله نمایش های تعاملی و هنر مدرن نشان داده و بازدید کنندگان می توانند ساخت نودل را تجربه کنند. بازدید کنندگان می توانند با پرداخت هزینه اندکی شکل های مختلفی با نودل ها ساخته یا یک بشقاب رامن نودل (نوعی غذای ژاپنی) تهیه کنند. همچنین یک فضای صرف غذا نیز وجود دارد که نودل های مختلف در سرتاسر دنیا در آنجا سرو می شوند.

صنایع دریایی ژاپن

اوتارو عمارت های پرورش ماهی

در دوره اوج صنعت پرورش ماهی، عمارت های بزرگی توسط افراد ثروتمند این صنعت ساخته شد تا علاوه بر جایگاه پرورش ماهی، محلی برای اقامت خود و کارکنانشان باشند. هم اکنون یک عمارت بزرگ که قدمت آن به اواخر قرن ۱۹ باز می گردد در نزدیکی آب در ۵ کیلومتری اوتاروی مرکزی دیده می شود.

کومانو موزه نهنگ تایجی

این موزه در منطقه ای قرار دارد که نهنگ ها به مدت چندین قرن شکار می شدند. موزه نهنگ تایجی اطلاعاتی را درباره نهنگ ها، صنعت صید نهنگ و دیدگاه های تاریخی و مدرن در این باره به بازدید کنندگان ارائه می دهد. روش ها و فنون صید نهنگ در این موزه به نمایش گذاشته شده و بازدید کنندگان می توانند از فروشگاه این موزه گوشت نهنگ خریداری کنند.

شیما پنینسولا جزیره مروارید میکی موتو

جزیره مروارید میکی موتو که در خلیج توبا قرار گرفته است یک موزه فوق العاده برای یادگیری درباره مروارید ها، پرورش مروارید و فردی به نام میکی موتو کوکیچی است. میکی موتو اولین فردی بود که موفق به پرورش مروارید شد. در این موزه می توان تلاش های زنانی را به نام آما دید که جهت جمع آوری مروارید ها به درون آب شیرجه می زنند. این زنان در گذشته به پرورش و برداشت صدف و دیگر غذا های دریایی مشغول بوده اند. همچنین، بازدید کنندگان می توانند با مراجعه به فروشگاه این موزه طیف گسترده ای از انواع جواهرات مرواریدی را مشاهده و خریداری کنند.

صنعت حمل و نقل ژاپن

یکی دیگر از مهم ترین صنایع ژاپن که در دنیا نیز پیشروست، صنعت حمل و نقل این کشور، به ویژه راه آهن است.

سایتاما

موزه راه آهن سایتاما واقع در شمال ژاپن تاریخچه راه آهن این کشور را در خود زنده نگه داشته است. این موزه بزرگ مجموعه ای از ماشین های ریلی، لوکوموتیو ها، ماکت ها و شبیه ساز های رانندگی قطار را در خود جای داده است.

ناگویا پارک راه آهن و قطار مگلِو

این موارد در سال ۲۰۱۱ توسط سازمان راه آهن مرکزی ژاپن در خارج از ناگویای مرکزی بنا شدند. این پارک تاریخچه راه آهن ژاپن و تمرکز بر قطار های پر سرعت را در خود جای داده است. همچنین علاوه بر شبیه ساز ها و ماکت های متعدد، تعدادی از قطار های واقعی از جمله چندین نسل از قطار های شینکانسن و یک قطار مگلِو برای بازدید وجود دارند.

صنایع ژاپن - قطار های مغتاطیسی فوق سریع
صنایع ژاپن – قطار های مغتاطیسی فوق سریع

کیوتو موزه راه آهن کیوتو

موزه راه آهن کیوتو که در نزدیکی ایستگاه راه آهن کیوتو قرار داشته و توسط سازمان راه آهن غرب ژاپن به منظور حفظ تاریخچه راه آهن به همراه ماشین های ریلی، نمایشگر های دارای توضیحات، ماکت و شبیه ساز های قطار بنا شده است. همچنین، این موزه بزرگترین مجموعه لوکوموتیو های بخاری در ژاپن به شمار می رود.

آئوموری کشتی یادواره هاکودامارو

کشتی فری هاکودامارو آخرین سفر خود را بین شهر های آئوموری و هاکوداته در سال ۱۹۸۸ انجام داده و هم اکنون به صورت دائمی به یک موزه کشتی تبدیل شده است. این موزه یادواره عصر طلایی سفر فری بین جزایر هوکایدو و هونشو قبل از افتتاح تونل سیکان می باشد. فری به کشتی مسافر بر یا باربری گفته می شود که مرتب از یک سوی رودخانه یا دریا به سوی دیگر رفت و آمد کرده و کار پل را انجام می دهد.

یوکوهاما موزه دریایی یوکوهاما (NYK)

NYK یا نیپون یوسن کایشا یکی از بزرگ ترین شرکت های کشتی رانی در دنیا می باشد که قدمت آن به دهه ۱۸۸۰ باز می گردد. این موزه تاریخچه شرکت پس از دوره انزوای ژاپن تا نقش فعلی آن را در کشتی رانی بین المللی به نمایش می گذارد. همچنین، توسعه های دریایی در زمینه فناوری، تجارت و سیاست نیز در آن به چشم می خورند.

اقتصاد و سرمایه گذاری در ژاپن

اما نتیجه همه صنایع ژاپن را می توان در قدرت اقتصادی فوق العاده این کشور (چهارمین اقتصاد قدرتمند دنیا) و همین طور بازار بورس پایدار آن دید.

بازار سهام توکیو

بازار سهام توکیو در نزدیکی پل نیهونباشی قرار گرفته و در روز های معاملاتی به روی عموم باز است. افراد می توانند از طریق نمایشگاه های مخصوص بازدید کنندگان مرکز معاملات سهام را مشاهده کرده و جهت کسب اطلاعات درباره بازار اوراق بهادار ژاپن در یک بازی شبیه سازی شده از بورس توکیو شرکت کنند.

توکیو موزه ارز

موزه ارز که توسط بانک ژاپن اداره می شود به گرد آوری تاریخچه پول در ژاپن می پردازد. این موزه همچنین نمونه های منحصر به فردی از پول را در سرتاسر دنیا به نمایش می گذارد. محل موزه در رو به روی ساختمان اصلی بانک ژاپن در ناحیه نیهونباشی توکیو قرار گرفته است.

مشکلات محیط زیستی ژاپن

کیوشو شهر میناماتا

میناماتا شهری در جنوب استان کوماموتو است که در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ به دلیل فاجعه مسمومیت صنعتی جیوه محبوبیت خود را از دست داد. امروزه موزه ها و یادواره هایی درباره بیماری میناماتا وجود دارند. بیماری میناماتا به مسمومیتی گفته می شود که در اثر مصرف غذا های دریایی آلوده به جیوه ایجاد می شود.

خدمات اپلو برای مهاجرت کاری به ژاپن

با توجه به پیشرفت کشور ژاپن در زمینه صنعت و تکنولوژی، این کشور تمایل بیشتری به جذب نیروی کاری، به خصوص در رشته های حوزه علوم کامپیوتر مانند برنامه نویسان، مهندسان IT و متخصصان نرم افزار نشان داده است.

 مؤسسه حقوقی مهاجرتی اپلو با داشتن متخصصین مجرب در زمینه اخذ پیشنهاد شغلی و ویزا کار کشور ژاپن، این امکان را برای متقاضیان کار( در حوزه علوم کامپیوتر و IT) در ژاپن فراهم می کند تا همراه با اخذ یک پیشنهاد شغلی واقعی، معتبر و طولانی مدت از کارفرمایان ژاپنی و شرکت های معتبر این کشور و همچنین دریافت ویزا کار بلند مدت برای ایشان، شرایط مهاجرت آنها را به کشور ژاپن فراهم نمایند.

                                                      دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مژگان چهارشنبه ۳ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 152 مشاهده پرسش
    سلام. خسته نباشید. ماتصمیم داریم ازطریق قانون خاک وتولدنوزادازکانادااقامت بگیریم میخواستم بدونم که هزینه هایه زایمان درکاناداووکالت شماتازمان گرفتن اقامت برایه ماچقدرمیشه؟ واینکه ماباتولدفرزنددوممون درخاک کانادامیتونیم خانوادگی اقامت بگیریم یا فقط نوزادی که متولدمیشه میتونه اقامت بگیره. ممنون.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      سلام صرفا نوزاد متولد شده اقامت میگیرد

  • تصویر کاربر شهریار چهارشنبه ۳ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 144 مشاهده پرسش
    با سلام. من حدود سه هفته پیش بیومتریک کانادا رو انجام دادم. الان میتونم مدارک جدید در سایت اداره مهاجرت کانادا آپلود کنم یا نه؟ نوع ویزای درخواستی من ویزای توریستی هستش
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      بله می توانید

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر