برنامه مهاجرتی پرستار خانگی کانادا

برنامه مهاجرتی پرستار خانگی کانادا یکی از برنامه های بسیار فعال برای ورود مهاجران با توانایی خاص و اخذ اقامت دائم کانادا است. در ادامه شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق پرستاری را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم.

کمبود پرستار خانگی در کانادا

در آغاز این قرن جدید، از آنجایی که درصد افراد سالمند کانادا نسبت به دیگر جمعیت های سنی با سرعت بیشتری افزایش یافته است، این کشور با پیری چشم گیر جامعه خود مواجه شده است. به همین جهت در اخذ انواع ویزای کانادا برای پرستاران سخت گیر نخواهد بود. در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۴.۶ میلیون کانادایی در سنین ۶۵ سال یا بالا تر بودند.

تخمین زده می شود که این عدد در ۲۵ سال آینده به ۲ برابر برسد. امروزه، وجود نیاز به نیروی کار در زمینه پرستاری منزل احساس می شود. همچنین، تعداد افراد کانادایی یا دارندگان اقامت دائم این کشور که حاضر به انتخاب شغل پرستار خانگی هستند محدود بوده و نمی توانند این موقعیت های شغلی را پر کنند.در پاسخ به این نیاز برنامه پرستار خانگی ایجاد شد تا ورود پرستاران خانگی خارجی از طریق ویزای کار کانادا  آسان تر شود.

برنامه مهاجرتی پرستار خانگی کانادا

دو برنامه مهاجرتی پرستار خانگی کودک (Home Child Care Provider Pilot) و پرستار خانگی سالمند (Home Support Worker Pilot) مسیر اقامت دائم را برای متقاضیان واجد شرایطی که در کانادا دو سال سابقه کار کسب کنند، فراهم می کنند.

با توجه به اهمیت ویژه به نگهداری از سالمندان در کشور کانادا و کمک به افراد شاغل که دارای کودک می باشند ، پرستاری از کودک در کانادا و همچنین مراقبت و پرستاری خانگی سالمند ان در کانادا یکی از نیاز های این جامعه می باشد . از این رو اداره مهاجرت کانادا جهت تامین نیروهای متخصص این حوزه ، پرستاران و کمک پرستاران واجد شرایط را از طریق برنامه مهاجرتی مخصوص این حوزه انتخاب می نماید .

پرستار خانگی کودک مربوط به مراقبت از کودکان و دیگری نیز مربوط به مراقبت از بزرگسالانی است که نیاز به مراقبت های پزشکی ویژه ای دارند.

آشنایی با برنامه مهاجرتی پرستاران کانادا

در این ویدئو متخصص دفتر وکالت اپلو روش مهاجرت پرستار به کانادا و مدارک مورد نیاز و مزایای مهاجرت خانوادگی آن را توضیح می دهند.

معیار های لازم برای پرستاران خانگی در کانادا چیست؟

بسته به برنامه ای که برای آن درخواست می دهید، شرایط حاصی را باید برای برنامه پرستار خانگی احراز کنید.

شرایط متقاضیان پرستار کودک:

متقاضی باید از کودکان زیر ۱۸ سال در خانه کارفرما و یا در محل زندکی خود مراقبت نماید. (الزامی به اقامت در منزل کارفرما نیست)

متقاضی باید مدرک زبان آیلتس معادل CLB5 و یا زبان فرانسوی معادل NLCL5 داشته باشد.

داشتن مدرک تحصیلی یک سال پس از دبیرستان در این برنامه مهاجرتی الزامی می باشد. (حتما ارزیابی مدارک تحصیلی توسط  WESکانادا انجام می شود)

متقاضی باید دارای یک پیشنهاد شغلی معتبر و تمام وقت از کانادا باشد .(این پیشنهاد شغلی باید در طبقه بندی مشاغل ملی کانادا در NOC 4411 و خارج از ایالت کبک باشد) 

 اگر به دنبال دریافت نمرات مورد نیاز هر مهارت آزمون آیلتس مورد نیاز این برنامه هستید، مقاله زیر را بخوانید.

مدرک زبان آیلتس برای مهاجرت به کانادا

پرستار خانگی برای کودکان در کانادا

شرایط متقاضیان پرستار سالمند: 

متقاضی باید از سالمندان و یا افرادی که نیاز به داشتن پرستار خانگی دارند، در خانه کارفرما و یا در محل زندکی خود مراقبت نماید. (الزامی به اقامت در منزل کارفرما نیست)

متقاضی باید مدرک زبان آیلتس معادل  CLB 5 و یا زبان فرانسوی معادل NLCL 5 داشته باشد.

داشتن مدرک تحصیلی یک سال پس از دبیرستان در این برنامه مهاجرتی الزامی می باشد. (حتما ارزیابی مدارک تحصیلی توسط  WES کانادا انجام می شود)

متقاضی باید دارای یک پیشنهاد شغلی معتبر و تمام وقت از کانادا باشد. (این پیشنهاد شغلی باید در طبقه بندی مشاغل ملی کانادا در NOC 4412  و خارج از ایالت کبک باشد)

مزایای برنامه پرستار خانگی کانادا

  • متقاضی بعد از کسب دو سال سابقه کار در کانادا، می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند.
  • تمامی اعضای خانواده فرد متقاضی ازهمان ابتدا با وی همراه خواهند بود. (همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال)
  • فرد متقاضی نیاز به مجوز کار برای کارفرمای مشخص و  LMIA ندارد.
  • همسر فرد متقاضی بدون محدودیت در نوع کار و کارفرما، مجوز کار (Open Work Permit) دریافت می کند.
  • مجوز تحصیل و امکان تحصیل رایگان به فرزندان زیر ۱۸ سال فرد متقاضی داده می شود.

چگونه برای برنامه مهاجرتی پرستار خانگی در کانادا ثبت نام کنم؟

ثبت نام در این برنامه راحت است اما به علت توجه دقیق اداره مهاجرت کانادا بر پرونده متقاضیان این برنامه، مدارک و فرم های شما باید به طور دقیق و صحیح ارسال شوند.

در موسسه حقوقی مهاجرتی اپلو، ارزیابی شرایط متقاضی به صورت رایگان انجام می شود. در ادامه در صورت مثبت بودن شرایط، متخصصان ما راهنمای شما در تمامی مراحل خواهند بود.

جهت بررسی شرایط خود برای این روش اقامتی، فرم ارزیابی رایگان مهاجرت را پر کنید.

فرم ارزیابی مهاجرت

 حقوق پرستار خانگی در کانادا

میانگین حقوق پرستار خانگی در کانادا بسته به تجربه و مهارت فرد از حدود ۲۳۰۰۰ دلار تا ۴۵۰۰۰ دلار در سال است که موارد زیر از این حقوق کسر می شود.

  • مسکن و خوراک (مقدار این موارد در قرارداد فرد مشخص خواهد شد)
  • مالیات بر درآمد
  • بیمه کارکنان
  • طرح حقوق بازنشستگی

شرایط استخدام پرستار خانگی در کانادا

  • متقاضی باید ۳ مرجع غیر خانوادگی را ارائه دهد.
  • متقاضی باید جهت تعیین واجد شرایط بودن یک مصاحبه را بگذراند.
  • متقاضی باید مایل به پیروی از قوانین موجود در خانه خانواده میزبان بوده و با افراد خانواده، فرزندان و دارایی های آن ها با دقت و احترام رفتار کند.
  • متقاضی باید سیگاری نبوده و اظهارنامه ای را در این جهت امضا کند.
  • متقاضی باید به ارائه خدمات مرتبط با مراقبت از کودک و سالمند و همچنین کار های سبک خانگی به مدت حداقل ۳۵ ساعت در هفته تعهد دهد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا از طریق پرستار خانگی در کانادا

برای کسب ویزای مخصوص پرستاران درون خانه و اقامت کانادا باید نیازمندی هایی که در زیر لیست کرده ایم را فراهم کنید:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • اتمام موفقیت آمیز تحصیلات راهنمایی و دبیرستان کشور کانادا و بالاتر یا معادل رسمی آن در کشور مبدا
  • داشتن رزومه کاری مرتبط در زمینه پرستاری و مددکار اجتماعی به مدت ۲۴ ماه
  • در صورت نداشتن سابقه ۲۴ ماه، داشتن پیشنهاد کار کانادایی معتبر لازم است.

نگران مدارک نباشید!

در موسسه حقوقی مهاجرتی اپلو، متخصصان ما از تصمیم به مهاجرت تا سکونت شما در کانادا همراه شما هستند. در موسسه اپلو ما میتوانیم جاب آفر واقعی کانادا را نیز برای شما تهیه کنیم.

چشم انداز شغلی خوب پرستار کودک در کانادا

بر اساس آمار و ارقامی که توسط بانک مشاغل کانادا ارائه شده است، بازار کار پرستار کودک در ده سال آینده در کانادا عرضه و تقاضای نسبتا برابری پیدا میکند. 

بر اساس همین آمار بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۸ حدود ۱۰۶۰۰ شغل جدید در این صنعت ایجاد خواهد شد و حدود ۱۰۲۰۰ نیروی جویای کار در این رشته به دنبال شغل خواهند بود.

همچنین با توجه به شاغل بودن والدین بخصوص در شهرهای بزرگ استان های انتاریو، بریتیش کلمبیا و یوکان در سه سال آینده، شاهد افزایش و پیشرفت بازار کار پرستار کودک و سالمند خواهیم بود. 

                                                         دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پریسا سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام، من مترجم شناخته‌شده‌ای در ایران هستم و‌ بیش از سی کتاب در پانزده سال اخیر منتشر کرده‌ام و قرارداد سه ساله با ناشر دارم. تمام قراردادهایی با ناشرهای مختلف موجود می‌باشد. ۵۷ ساله و همسرم ۶۵ ساله است. برادرم شهروند کاناداست، آیا شرایط لازم را برای مهاجرت از طریق خوداشتغالی دارم یا خیر؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. با توجه به اطلاعات ذکر شده، شرایط اولیه برای شرکت در برنامه خوداشتغالی کانادا را دارید. البته نیاز به بررسی بسیار دقیق تر و بیشتری وجود دارد. بنابراین به شما توصیه می کنیم تا

      فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با بتوانیم با شما تماس گرفته و راهنمایی ها و مشاوره لازم را ارائه دهیم.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

       

  • تصویر کاربر موسوی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    خانمی ۴۱ ساله ام معلم زبان مدرسه غیر انتفاعی....یک سال هم با بیمه مهدکودک بوده ام، ایلتس ۶ دارم ....ایا میتوانم پرستار خانگی شوم و همسر و دو فرزند ۲۰ و ۱۵ خود را ببرم کانادا؟ خواهرم کبک هستن و ایا باید به شهر دیگه ای بروم چون این طرح در کبک اجرا نمیشود؟ ممنون و سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. بله در صورت داشتن سایر شرایط می توانید از طریق برنامه پرستار خانگی اقدام کنید و با خانواده خود وارد کانادا شوید. فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا شرایط را دقیق تر بررسی کرده و با شما تماس بگیریم.

      توجه داشته باشید مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر