ارتقای نمره در سیستم جامع امتیاز بندی مهاجرت به کانادا (CRS)

بسیاری از هم وطنان عزیز دغدغه بهبود امتیاز مهاجرت به کانادا را دارند، در این مقاله به طور کامل شرح می دهیم که سیستم امتیاز دهی مهاجرت به کانادا چیست و چگونه می توانیم نمره بالاتری در این سیستم کسب کنیم.

امتیاز مهاجرت به کانادا چیست؟

در سیستم جامع امتیاز دهی کانادا (CRS) شش فاکتور مهم وجود دارند که می توانند در نمره متقاضیان برای دریافت انواع ویزای کانادا تاثیرگذار باشند. حداقل نمره ۶۷ یا بیشتر برای تایید صلاحیت جهت مهاجرت به کانادا و ورود شما به لیست اسامی اکسپرس انتری Express Entry Pool مورد نیاز است.

کانادا در سالهای اخیر با توسعه سیستم امتیاز بندی، کیفیت افراد متقاضی مهاحرت به این کشور را بررسی می کند. این سیستم علاوه بر شفافیت، رسیدگی به درخواست های متقاضیان را تسهیل می کند.

در قوانین مهاجرت به کانادا در صورتی که فردی نتواند در این سیستم جامع امتیاز بندی، حداقل نمره را کسب کند، بهتر است زمانی را برای به دست آوردن صلاحیت های مذکور و بهبود رزومه تخصیص دهد و سپس دوباره اقدام نماید. و اما این شش فاکتور نمره دهی برای تایید صلاحیت مهاجرت به کانادا عبارتند از:

  • مهارت های زبان انگلیسی و/یا فرانسوی
  • تحصیلات
  • تجربه کاری
  • سن
  • شغل هماهنگ شده و مشخص در کانادا
  • انطباق پذیری

 

برای مشاهده جدول های کامل امتیاز های مهاجرتی کانادا به مقاله زیر مراجعه کنید.

سیستم امتیازدهی مهاجرت به کانادا

چرا باید امتیاز مهاجرتی خود را افزایش دهم؟

در صورت تمایل به بالا بردن شانس تایید درخواست ویزای کانادا باید دانست که افزایش نمره CRS بهترین اقدام برای شروع است. یکی از بهترین ویژگی های مهاجرت به کانادا این است که اغلب برنامه ها امکان اقامت دائم را به افراد داده یا پس از کسب تجربه کاری لازم با ویزای موقت، شانس افراد را برای دریافت اقامت دائم افزایش می دهند. محبوب ترین سیستم مهاجرت به کانادا سیستم اکسپرس اینتری یا ورود سریع است که خود سه برنامه مهاجرتی دولتی (فدرال) و همچنین درخواست های مهاجرتی سریع را پوشش می دهد. 

به لطف سیستم جامع امتیاز بندی کانادا (CRS)، سازمان مهاجرت این کشور قادر است تا درخواست هر فرد را رتبه دهی کرده و بهترین برنامه را برای آن پیشنهاد دهد. به این ترتیب درخواست هایی که در گذشته رسیدگی به آن ها تا یک سال به طول می انجامید، هم اکنون ظرف ۶ ماه بررسی می شوند.

دو عامل بسیار مهم در این سیستم امتیاز دهی داشتن برنامه نامزدی استانی و پیشنهاد شغلی کانادا است. این عوامل هر دو بیشترین مقدار امتیاز را به افراد ارائه می دهند. داشتن نامزدی استانی به تنهایی می تواند تضمین کننده دریافت دعوت نامه مهاجرت به کانادا باشد.

۱- زبان

مهارت زبان در سیستم امتیاز دهی کانادا برای هر فرد تا ۲۶۰ نمره امتیاز دارد. انگلیسی و فرانسوی زبان های اصلی کشور کانادا هستند. افراد می توانند برای دریافت امتیاز های بیشتر هر دوی این زبان ها را فرا گیرند. هر گونه بهبود در نتایج مهارت های چهارگانه زبان، امتیاز بیشتری را به همراه خواهد داشت اما هنگامی که فرد در هر مهارت به سطح CLB 9 می رسد بیشترین امتیاز ممکن به او داده می شود.

مهارت های چهارگانه زبان شامل صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن می شوند. در صورتی که افراد در دوران تحصیل خود زبان فرانسوی آموخته یا دانش مناسبی از این زبان دارند می توانند با هدف کسب امتیاز بیشتر آزمون TEF را انجام دهند.

مهم ترین آزمون سنجش توانایی زبان انگلیسی برای کانادا، آزمون آیلتس است. بهبود نمرات این آزمون کمک بسیاری به بهبود امتیاز مهاجرت به کانادا و افزایش شانس قبولی در دانشگاه ها و شرکت های کانادایی می کند.

حتما بخوانید

چرا آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا اهمیت دارد؟ آیلتس جنرال بدهم یا آکادمیک؟ کدامیک برای اکسپرس انتری مهم تر است

اهمیت آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا

۲- کار

با اینکه داشتن تجربه کاری در کانادا ارزش بیشتری نسبت به سابقه کار در کشور های دیگر دارد اما در صورتی که فرد کمتر از ۳ سال سابقه کار دارد، باید به کار کردن ادامه دهد. حفظ اشتغال خود برای کسانی که در حال حاضر با اجازه موقت در کانادا مشغول به کار هستند از افراد شاغل در کشور های دیگر نیز مهم تر است.

دلیل آن نیز این است که در صورتی که سابقه کار در کشور کانادا باشد امتیاز بیشتری به آن تعلق می گیرد. امتیاز سابقه کار حداکثر تا ۵ سال محاسبه می شود. شما می توانید با کمک وکیل مهاجرت به کانادا، بهترین جاب آفر های کانادا را به دست آورید.

۳- تحصیل

افراد می توانند قبل از درخواست اقامت از طریق سیستم اکسپرس اینتری، در کانادا تحصیل کنند. داشتن سابقه تحصیلی در کانادا می تواند امتیاز اخذ ویزای کانادا برای هر فرد را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

در صورتی که دیپلم ها، مدارک یا گواهینامه های تحصیلی افراد ۲ مورد یا بیشتر باشند، امکان دارد بتوانند در بخش تحصیل امتیاز های بیشتری کسب کنند. علاوه بر آن، گذراندن یک مقطع تحصیلی بالاتر نیز می تواند مفید باشد. برخی افراد با تکمیل مقطع تحصیلی خود چند دوره یا ماه فاصله دارند که پس از کسب آن و ارزیابی شدن در سیستم امتیاز دهی بر امتیاز آن ها اضافه می شود.

تحصیل در کانادا

۴- همسر

متقاضیان دارای همسر این امکان را دارند تا نمره CRS خود را افزایش دهند زیرا به تمام سطوح تحصیلی، تجربه های کاری در کانادا و مهارت زبان همسر متقاضی امتیاز داده می شود. افراد می توانند از طریق نمره زبان اولیه همسر خود امتیاز CRS خود را تا ۲۰ امتیاز افزایش دهند. همچنین، با ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) همسر می توان تا ۱۰ امتیاز به بهبود امتیاز مهاجرت به کانادا کمک کرد.

۵- برنامه های نامزدی استانی

در صورت تمایل به دریافت ۶۰۰ امتیاز اضافه و یک خوش آمد گویی گرم از طرف استان محل اقامت خود در کانادا می توان در برنامه های نامزدی استانی مهاجرت به کانادا (PNP) شرکت کرد. دریافت نامزدی از یکی از استان های تحت برنامه اکسپرس اینتری ۶۰۰ امتیاز به نمره کلی CRS فرد اضافه کرده و دریافت دعوت نامه را در مرحله بعدی پذیرش (Draw) تضمین می کند.

ارائه تمام سوابق تحصیلی و کاری، آماده کردن مدارک لازم برای درخواست مهاجرت و پیگیری اخبار مهاجرت به کانادا برای تمامی افراد ضروری است. دسته های نامزدی استانی کانادا اغلب به سرعت باز شده و ظرف چند روز یا چند ساعت بسته می شوند.

شغل خوب برای مهاجرت به کانادا

پیشنهاد شغلی

با اینکه داشتن پیشنهاد شغلی به ارزشمندی گذشته نیست اما باز هم دریافت آن یک عامل مهم در مهاجرت به کانادا محسوب می شود. با اینکه داشتن پیشنهاد شغلی در گذشته ۶۰۰ امتیاز را برای فرد به ارمغان داشت اما هم اکنون این امتیاز در اغلب موارد تا به ۵۰ امتیاز کاهش یافته است.
با اینکه دریافت پیشنهاد شغلی برای افراد خارج از خاک کانادا امری دشوار است اما منابع اینترنتی زیادی وجود دارند که می توان فرصت های شغلی مناسبی را در میان آن ها پیدا کرد.

موسسه حقوقی و مهاجرتی اپلو به پشتوانه در سطح محدود و برای مشاغل خاصی می تواند جاب آفر واقعی کانادا را به هم وطنان عزیز ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم امتیاز دهی جامع کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری می توانید از سایت موسسه به نشانی aplolaw.com اطلاعات لازم را به دست آورید یا با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

                                                     دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر