اقامت کانادا و مهاجرت از طریق خرید سهام

تمامی روش های سرمایه گذاری در کانادا

کشور کانادا معتبر ترین و گسترده ترین برنامه های مهاجرتی از طریق سرمایه گذاری را به همراه اقامت کانادا دائم به متقاضیان پیشنهاد می دهد. سیستم کنفدراسیونی دولت و هنجار های اجتماعی کانادا جایگزینی اروپایی مانند و مناسب تر از سیستم کاپیتالیسم آمریکا را به مهاجران و شهروندان کانادا ارائه می کنند. کانادا مزایای زندگی اجتماعی به سبک اروپا را به همراه دریافت مالیات نسبتا بالا و کیفیت زندگی غیر یکسان به افراد جامعه ارائه می دهد.

مهاجران اقتصادی در سیستم اقتصادی کانادا می توانند از مزایای برنامه سلامت ملی، تحصیلات سطح بالا با قیمت مناسب و سیستم بازنشستگی ملی لذت ببرند. این سیستم بازنشستگی درآمد مناسبی را در زمان بازنشستگی به شهروندان ارائه می کند. برنامه مهاجرت به کانادا از طریق کسب و کار همراه با اعطای اقامت دائم کانادا بوده و شامل برنامه های زیر می شود:

  • برنامه سرمایه گذاران خارجی کبک (QIIP)
  • برنامه کار آفرینی کبک
  • برنامه خود اشتغالی کبک
  • چندین برنامه کار آفرینی از طریق نامزدی استانی
  • برنامه آزمایشی و دولتی سرمایه گذاری پر ریسک 
  • برنامه دولتی مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار 

در حالی که برنامه های مختلف کار آفرینی و خود اشتغالی بر افرادی متمرکز اند که خالص دارایی شخصی متوسط داشته و مایل به شروع یا مدیریت یک کسب و کار در کانادا می باشند، برنامه های سرمایه گذاری کانادا برای کسانی مناسب اند که سطح بالایی از دارایی شخصی داشته و تمایل دارند بدون هر گونه تعهد یا نیاز به شروع یک کسب و کار درآمدی غیر فعال داشته باشند.

همچنین، امکان دارد مهاجران اقتصادی ثروتمند مایل به خرید یا شروع یک کسب و کار جدید در کانادا بوده و تحت سیاست های دولتی مالکان گرداننده کسب و کار (owner operator) واجد شرایط دریافت ویزای کاری موقت باشند. با گذشت زمان، متقاضیان می توانند تحت برنامه مهاجرتی مناسب نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

برنامه های دولتی سرمایه گذاری در کانادا

در سطح دولتی، چندین برنامه برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های اقتصادی وجود دارد:

خریدن یک کسب و کار و مهاجرت به کانادا

با اینکه این برنامه یک برنامه رسمی در زمینه مهاجرت اقتصادی به کانادا نمی باشد اما به مهاجران ثروتمند این امکان را می دهد تا بر اساس سیاست های مالکان گرداننده کسب و کار از طریق ویزای کاری موقت استان اوتاوا به کانادا مهاجرت کنند. متقاضیان می توانند یک کسب و کار را خریداری کرده و از طریق برنامه ویزای موقت کارکنان خارجی، شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری را کسب کنند.

برنامه سرمایه گذاری خارجی در کسب و کار های پر ریسک

این برنامه با هدف جایگزینی برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری طراحی شد که در این راه موفقیتی بدست نیاورد. شرایط لازم برای این برنامه شامل ۱۰ میلیون دلار دارایی خالص شخصی و ۲ میلیون دلار سرمایه گذاری ۱۵ ساله می شود.

برنامه مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار 

این برنامه در سال ۲۰۱۳ ایجاد شده و به مهاجران کار آفرین و واجد شرایط، ویزای کاری و اقامت دائم اعطا می کند. برنامه مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار بر روی به کار گیری کار آفرینان و ارتباط دادن آن ها با بخش خصوصی کسب و کار های کانادا تمرکز دارد. پس از سپری کردن کمتر از یک سال در کانادا، متقاضیان و خانواده های آن ها می توانند اقامت دائم دریافت کنند.

کار در کانادا

برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کبک

این برنامه در اصل به صورت منفعل است یعنی افرادی که تحت شرایط آن انتخاب می شوند نیازی به راه اندازی یا مدیریت فعال یک کسب و کار در استان کبک ندارند. در عوض این مزیت، افراد باید ۱.۲ میلیون دلار در زمینه های تضمین شده توسط دولت سرمایه گذاری کنند.

متقضیان باید قصد اقامت در استان فرانسوی زبان کبک را داشته باشند. متقاضیان برگزیده از طرف استان کبک تاییدیه ای مبنی بر گزینش و امکان مهاجرت به کانادا دریافت می کنند که به آن ها اجازه می دهد تا پس از گذراندن تست های سلامت و سو سابقه اقامت دائم کشور کانادا را کسب کنند. این تست ها توسط مراجع مهاجرتی دولت کانادا مشخص می شوند. شرایط اولیه برای مهاجرت عبارتند از:

  • داشتن دارایی شخصی به ارزش ۲ میلیون دلار که از راه قانونی کسب شده باشد.
  • داشتن سابقه ۲ سال مدیریت مناسب یا تجربه کسب و کار در ۵ سال منتهی به تقاضای مهاجرت
  • سرمایه گذاری ۵ ساله به مبلغ ۱.۲ میلیون دلار در یک زمینه تضمین شده توسط دولت بدون دریافت بهره
  • سکونت در استان کبک

برنامه مهاجرت کار آفرینان به استان کبک 

این برنامه بر به کار گیری افرادی تمرکز دارد که در یک کسب و کار در استان کبک دارای مهارت و تجربه باشند. شرایط تقاضا بسته به هر دسته متفاوت می باشد.

دسته اول

این دسته شامل مدیریت کسب و کاری می شود که فرد به تنهایی یا به همراه شرکای دیگر شروع کرده اند. تنها ۳ نفر از شرکا می توانند ملیت خارجی داشته باشند. این کسب و کار باید به کمک مراکز شتاب دهنده کسب و کار ها، مراکز رشد کسب و کار یا مرکز کار آفرینی یک دانشگاه ایجاد شده باشند.

دسته دوم

جهت تقاضا از طریق این دسته، کار آفرین باید حداقل ۲۵ درصد از سهام یک شرکت تازه تاسیس یا حداقل ۵۱ درصد سهام یک شرکت را داشته باشد. ارزش این درصد از سهام باید برابر یا بیش از سرمایه لازم برای شروع یک کسب و کار باشد. شرایط لازم شامل موارد زیر می شوند:

  • سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار دلار در یک کسب و کار در خارج از منطقه شهری مونترال یا سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار دلار در کسب و کار های داخل منطقه شهری مونترال
  • داشتن حداقل ۲۰۰ هزار دلار به عنوان وجه تضمین
  • داشتن دارایی خالص به ارزش ۹۰۰ هزار دلار کانادا که از راه قانونی و تنهایی یا با کمک همسر بدست آمده است.

تحت هر دوی این دسته ها متقاضیان موفق باید نمره حد نصاب را کسب کنند. این نمره ها بر اساس معیار هایی همچون سن، تحصیلات، مهارت های زبانی، سکونت خود یا خانواده در استان کبک و استقلال مالی تعیین می شوند. تمام متقاضیان باید پروژه های کسب و کار خود را در یک قالب یک برنامه کسب و کار ارائه دهند. هر ساله، دولت تعداد محدودی از متقاضیان را در دسته کار آفرینی گزینش می کند.

مهاجرت به کبک با سرمایه گذاری

برنامه خود اشتغالی کبک

متقاضیان برای کسب صلاحیت لازم جهت شرکت در برنامه خود اشتغالی کبک باید شرایط زیر را داشته باشند تا از برنامه کارکنان ماهر کبک تمایز داده شوند.

  • داشتن ۲ سال تجربه کاربردی در حرفه ای که تمایل به ادامه آن را در کبک دارند.
  • داشتن دارایی خالص و شخصی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار
  • داشتن منابع مالی کافی برای حمایت از خود و خانواده
  • ارائه ۵۰ هزار دلار وجه اولیه در صورت تمایل به خود اشتغالی در منطقه شهری مونترال و مبلغ ۲۵ هزار دلار برای منطقه خارج شهری مونترال
متقاضیان خود اشتغالی همچون کارکنان ماهر بر اساس چندین معیار گزینش ارزیابی شده و باید امتیاز کافی جهت تقاضا را دریافت کنند.

سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا دارای ۳ دسته برنامه مهاجرت از طریق کسب و کار است:

  • مهاجرت از طریق کار آفرینی
  • مهاجرت از طریق کار آفرینی برنامه آزمایشی منطقه ای
  • مهاجرت از طریق کار آفرینی پروژه های استراتژیک

مهاجرت از طریق کار آفرینی

شرایط لازم برای کارافرینی بریتیش کلمبیا کانادا جیست؟

  • شروع یک کسب و کار جدید یا خرید و بهبود یک کسب و کار موجود در استان بریتیش کلمبیا
  • سرمایه گذاری حداقل ۲۰۰ هزار دلار در یک کسب و کار جدید یا موجود
  • ایجاد حداقل یک شغل تمام وقت جدید برای یک شهروند یا دارنده اقامت دائم کانادا
  • داشتن دارایی خالص به ارزش حداقل ۶۰۰ هزار دلار
  • داشتن سطح ۴ در معیار سنجش سطح زبان در کانادا (CLB4) در زبان های انگلیسی یا فرانسه: فرد باید در زمان نامزدی برای برنامه مهاجرت در هر کدام از مهارت های شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن سطح ۴ را کسب کند.
  • داشتن تجربه کاری و یا مدیریتی در کسب و کار 
  • داشتن شرایط لازم برای مهاجرت قانونی به کانادا
  • داشتن اقامت قانونی در کشور محل سکونت
  • پرداخت ۳۰۰ دلار هزینه نام نویسی، ۳۵۰۰ دلار هزینه تقاضا و ۱۰۰۰ دلار هزینه برای درخواست مهاجرت هر کدام از کارکنان کلیدی

سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا

فرایند ایجاد بیزینس در استان بریتیش کلمبیا برای خارجی ها

برای راه اندازی کسب و کار در ایالت بریتیش کلمبیا کانادا و اخذ اقامت کانادا فرد متقاضی باید شش مرحله زیر را طی کند.

۱) نام نویسی 

افراد متقاضی مهاحرت از طریق راه اندازی بیزینس در کانادا، باید در نام نویسی آنلاین شرکت کرده، توضیح مختصری درباره کسب و کار خود ارائه داده و هزینه ای غیر قابل بازگشت به مبلغ ۳۰۰ دلار را پرداخت نمایند. متقاضیان بر اساس اطلاعاتی که ارائه می دهند رتبه بندی شده و به مدت ۶ ماه یا ۱۸۰ روز در یک استخر (لیست افراد متقاضی) قرار داده می شوند تا دعوت نامه ای دریافت کنند.

۲) دعوت از متقاضیان

استان بریتیش کلمبیا به طور معمول ماهانه یک بار برای برنامه مهاجرت از طریق کار آفرینی از بین متقاضیان این استخر گزینش می کند. متقاضیانی که دعوت شده اند ۴ ماه فرصت دارند تا درخواست کامل خود را ثبت کنند. امتیاز متقاضیان بر اساس توانایی در زبان انگلیسی، سن و تجربه کار کانادایی تعیین می شود. متقاضیان می توانند طی مدتی که در استخر انتظار قرار دارند با ثبت یک کسب و کار جدید نمره امتیاز خود را بهبود بخشند.

۳) بررسی خالص دارایی

دارایی متقاضیانی که دعوت نامه دریافت کرده اند توسط یک حسابدار معتبر و ماهر بررسی می شود. این بررسی شامل مقدار و منبع دارایی و همچنین مدارک تایید کننده می باشد.

۴) تقاضا

متقاضیان پس از دریافت دعوت نامه ۴ ماه یا ۱۲۰ روز فرصت دارند تا درخواست خود را ثبت کنند. امکان دارد از متقاضیان درخواست شود تا در یک مصاحبه شرکت کنند. متقاضیان تایید شده باید یک توافق نامه عملکردی با استان بریتیش کلمبیا امضا کنند. پس از امضا کردن توافق نامه افراد ۲۰ ماه یا ۶۱۰ روز فرصت دارند تا طرح کسب و کار خود را عملی کنند.

۵) راه اندازی کسب و کار

متقاضیان یک نامه حمایت از استان بریتیش کلمبیا برای درخواست ویزای کاری دو ساله از سازمان ((مهاجرت، پناهجویان و شهروندان کانادا)) دریافت می کنند. متقاضیان و وابستگان آن ها باید با داشتن یک ویزای کاری معتبر ظرف ۱۲ ماه یا ۳۶۵ روز پس از دریافت نامه تایید به استان بریتیش کلمبیا وارد شوند. فرصت ۲۰ ماهه عملی کردن طرح کسب و کار پس از ورود به خاک کانادا شروع می شود. در پایان این مدت، متقاضی باید یک گزارش نهایی به برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا ارسال کند.

۶) نامزدی برای اقامت دائم

متقاضیانی که در عمل به توافق نامه عملکردی موفق بوده اند از طریق استان بریتیش کلمبیا برای دریافت اقامت دائم کانادا نامزد می شوند. وابستگان نیز در صورت امکان، نامزدی دریافت خواهند کرد.

اخذ اقامت دائم کانادا - ویزای PR کانادا

مهاجرت از طریق کار آفرینی برنامه آزمایشی منطقه ای در استان بریتیش کلمبیا

هدف این برنامه جذب کار آفرینان به نواحی روستایی استان می باشد. این برنامه به صورت آزمایشی و دو ساله بوده که از اوایل سال ۲۰۱۹ شروع به کار کرده است. این روش مهاجرت تنها برای کار آفرینانی است که تمایل به شروع یک کسب و کار جدید دارند. افرادی که تمایل به خرید یک کسب و کار از پیش آماده را دارند باید از طریق برنامه اصلی مهاجرت کار آفرینی استان بریتیش کلمبیا اقدام کنند.

ویژگی های کلیدی:

۱) مشارکت جامعه

جوامع حاضر در این برنامه به صورت فعالانه جهت جذب کار آفرینان خارجی مشارکت کرده و پس از ورود به کانادا در یافتن محل سکونت به تازه واردان کمک می کنند.

۲) ارجاع به برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا

جوامع می توانند کار آفرینان خارجی را به برنامه نامزدی استانی در استان بریتیش کلمبیا ارجاع دهند. متقاضیان باید از جوامع بازدید کرده و کسب و کاری هم جهت با اولویت های اقتصادی آن ها راه اندازی کنند.

۳) حراست جامعه

در برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا خدماتی جهت حراست از جوامع اختصاص داده شده که جوامع مشارکت کننده در این برنامه می توانند از آن بهره مند شوند.

۴) ارسال دعوت نامه و اولویت بندی

متقاضیان ارجاع داده شده در استخری جدا گانه برای برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا قرار داده می شوند. در این استخر ماهیانه به افراد دارای بیشترین امتیاز دعوت نامه اعطا می شود. درخواست افراد دعوت شده در این برنامه با اولویت بالا تری بررسی می شود.

شرایط لازم برای شهرهای پذیرنده متقاضیان سرمایه گذاری

  • داشتن جمعیت کمتر از ۷۵ هزار نفر
  • داشتن فاصله ای حداقل ۳۰ کیلو متری با شهر های دارای بیش از ۷۵ هزار نفر
  • داشتن ظرفیت حمایت از کار آفرینان خارجی توسط شبکه ای از آژانس های حمایتی در زمینه کسب و کار و اسکان
  • نمایندگان جوامع باید دوره های آموزشی اولیه و مهاجرتی را گذرانده باشند.

شرایط لازم برای متقاضیان

  • تمایل به سکونت و شروع یک کسب و کار در جوامع منطقه ای استان بریتیش کلمبیا
  • انجام یک بازدید تحقیقی 
  • سرمایه گذاری حداقل ۱۰۰ هزار دلار در کسب و کار های مورد تایید
  • داشتن دارایی شخصی ۳۰۰ هزار دلاری
  • داشتن حداقل ۵۱ درصد از مالکیت کسب و کار
  • ایجاد حداقل یک شغل جدید

داشتن سطح ۴ در معیار سنجش سطح زبان در کانادا (CLB4) در زبان های انگلیسی یا فرانسه: فرد باید در زمان نامزدی برای برنامه مهاجرت در هر کدام از مهارت های شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن سطح ۴ را کسب کند.

مهاجرت از طریق کار آفرینی پروژه های استراتژیک

این برنامه به شرکت های خارجی کمک می کند تا کسب و کار مورد تایید خود را در استان بریتیش کلمبیا شروع کنند. این کسب و کار ها باید طبق یک زمان بندی کارکنانی در سمت های مدیریتی، حرفه ای و تکنیکی به کانادا وارد کرده و این افراد تمایل به دریافت اقامت دائم کانادا و سکونت در استان بریتیش کلمبیا داشته باشند.

شرایط لازم برای شرکت

  • سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰ هزار دلاری جهت ایجاد یا خرید و توسعه یک کسب و کار مورد تایید در استان بریتیش کلمبیا
  • ایجاد حداقل ۳ شغل جدید برای شهروندان یا دارندگان اقامت دائم کانادا به ازای ورود هر عضو خارجی به خاک کانادا (حداکثر تعداد مجاز کارکنان کلیدی ۵ عدد می باشد)
  • ایجاد یا خرید و توسعه یک شرکت در استان بریتیش کلمبیا

فرایند تقاضا

  • انجام یک بازدید تحقیقی
  • ارائه طرح اولیه شرکت به مقامات برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا و ثبت تمایل شرکت برای ورود به کانادا
  • اقدام برای درخواست مهاجرت
این مقاله در دو بخش تهیه شده است. در بخش دوم روش های سرمایه گذاری در استان های دیگر کانادا و برنامه های مهاجرتی مبتنی بر کارآفرینی و سرمایه گذاری در کانادا را بررسی می کنیم.
                                                  دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر