مهاجرت به قلمرو یوکان کانادا

یوکان، غربی ترین و کوچکترین منطقه از سه قلمرو فدرال کانادا است، این قلمرو به شکل تقریبی مثلث قائم الزاویه است. Whitehorse پایتخت و تنها شهر یوکان است. شاید نام مرکز این استان، وایت هورس (به معنای اسب سفید)، نشانی از زیبایی منحصر به فرد این استان باشد. نام رویایی و شاعرانه ی وایت هورس از رودخانه ای در این شهر گرفته شده است که شبیه به یال اسب است. 

یوکان بسیار کم‌جمعیت است و در کل این قلمرو ۳۵ هزار نفر زندگی می‌کنند که ۲۸ هزار نفر از آن‌ها ساکن مرکز این قلمرو یعنی شهر وایت‌هورس هستند. مساحت یوکان در حدود نیم میلیون کیلومتر مربع است و وایت‌هورس تنها شهر موجود در این قلمرو است. این شهر در سال ۱۹۵۰ ثبت شد و در کیلومتر ۱۴۲۶ در بزرگراه آلاسکا در جنوب یوکان واقع شده است. زبان رسمی این استان دو زبان (انگلیسی و فرانسوی) است، دولت یوکان همچنین زبان های ملل اول را به رسمیت می شناسد.

قلمرو یوکان کانادا

صنعت عمده یوکان از طریق معدن و استخراج (سرب، روی، نقره، طلا، آزبست و مس) است. درگذشته هزاران نفر از جویندگان طلا برای پیدا کردن طلا به این سرزمین نقل مکان می کردند. تجارت و کارهای اداری بعد از منابع طبیعی دومین بخش اصلی اقتصاد در یوکان محسوب می شود. امروزه بخش دولتی بزرگترین کارفرما در این قلمرو است. گردشگری یکی دیگراز صنعتهای مهم دراین قلمرو است. تولید، شامل مبلمان، لباس و صنایع دستی، ازاهمیت زیادی در این استان برخوردار است. صنایع سنتی صید و ماهیگیری در این استان کاهش یافته است.

مکان های دیدنی یوکان

منطقه‌ Whitehorse که در امتداد کناره‌ غربی رودخانه‌ یوکان واقع شده است، پایتخت یوکان و بزرگترین شهر شمالی کانادا هم محسوب می‌شود. وایت هورس نقطه‌ شروع بسیاری از اکتشافات در نواحی دورافتاده‌ شمال کانادا به شمار می‌آید. رونق ابتدایی این شهر در دهه‌ ۱۸۹۰ و زمانی اتفاق افتاد که به عنوان مکانی برای جویندگان طلا در اوج زمان اکتشافات طلا مورد استفاده قرار می‌گرفت. علاقه مندان به روکش طلا در زمان های مختلف سال به یوکان می روند تا طلا و نقره یوکان را تابه کنند.

مسجد وایت هورس

نخستین مسجد منطقه یوکان در شهر کانادایی وایت هورس که با کمک جامعه اسلامی از یک انبار حمل و نقل تغییر کاربری داده و افتتاح شده و درروز، درهای بازاین مسجد به تمام مردم شهر خوش آمد می گوید. چشمه آب گرم تاخینی که یک چشمه آب گرم طبیعی است که درست در خارج از مرز وایت هورس، یوکان واقع شده است. این مکان عالی برای استراحت است. می توانید برای لذت بردن از یک آب شیرین در یکی از استخرهای گرم آنها به آنجا بروید. این یک تجارت محلی است که شامل دو استخر در دمای مختلف و یک اردوگاه با بیش از ۸۰ سایت است.

پارک ملی و ذخیره گاه کلوان دو منطقه حفاظت شده در گوشه جنوب غربی قلمرو یوکان، از دیگر مکانهای دیدنی این سرزمین هستند. دریاچه روح Spirit Lake واقع در دره رودخانه واتسون در ۷۰ کیلومتری وایت هورس در بزرگراه کلوندایک جنوبی، واقع در قلمرو یوکان که یکی از مکان عالی برای گذراندن یک شب رویایی است برای کسانی که از بزرگراه آلاسکا گدر می کنند با مناظر باورنکردنی روبرو می شوند که مطمئناً خاطرات زیبا برای شما به یادگار خواهند گداشت. در اینجا کوه های سر به فلک کشیده، رودخانه های پر از آب، دریاچه های رنگارنگ و فرصتی برای روبرو شدن با برخی از حیات وحش فراوان که خانه های دریاچه های جنوبی را می نامند، خواهید یافت.

کوه لوگان

کوه لوگان بعد از دنالی بلندترین کوه کانادا و دومین قله بلند آمریکای شمالی است. این کوه به نام سر ویلیام ادموند لوگان، زمین شناس کانادایی و بنیانگذار سازمان زمین شناسی کانادا نامگذاری شد. کوه لوگان در ذخیره گاه پارک ملی کلوان در جنوب غربی یوکان، در کمتر از ۴۰ کیلومتری شمال مرز یوکان – آلاسکا واقع شده است. کوه لوگان منبع یخچال های طبیعی هوبارد و لوگان است. اعتقاد بر این است که لوگان دارای بزرگترین محیط پایه از بین کوههای غیر آتشفشانی روی زمین است.

مرکز هنری یوکان یک مرکز هنری و موزه هنری است که در سال ۱۹۹۳ برای حمایت از هنرمندان شمالی تأسیس شده و ارتباط با ملت های اول را از طریق هنر تشویق می کند.

دانشگاه یوکان

دانشگاه یوکان که در سال ۱۹۸۳ تأسیس شده یک دانشگاه عمومی واقع در  کنار رودخانه یوکان در مرکز شهر وایت هورس (پردیس اصلی)، یوکان، کانادا است، پیش از این با نام مرکز آموزش حرفه ای و فنی یوکان شناخته می شد. دانشگاه یوکان یک موسسه انعطاف پذیر و پس از دوره متوسطه است که مبتنی بر تحقیقات و آموزش مربوط به شمال است. پردیس اصلی در وایت هورس در اکتبر ۱۹۸۸ با یک گلدان رسمی افتتاح شد. این دانشگاه دارای ۱۳ پردیس است که در سراسر قلمرو کانادایی یوکان گسترش یافته است.

دانشگاه یوکان گواهی نامه ها، دیپلم ها و مدارک تحصیلی را از طریق شش حوزه دانشگاهی ارائه می دهد.

  • دانشکده توسعه دانشگاهی و مهارتی،
  • دانشکده علوم،
  • دانشکده اصناف، فناوری و معدن،
  • دانشکده بهداشت، آموزش و خدمات انسانی،
  • دانشکده هنرهای لیبرال،
  • دانشکده کسب و کار و رهبری

در مجموع دانشگاه یوکان بیش از ۵۰ برنامه در سطوح مختلف ارائه می دهد.

دانشگاه یوکان

کل جمعیت دانشجویی در دانشگاه یوکان بیش از ۶۳۰۰ دانشجو است که بیش از ۶۱۰۰ نفر از آن ها در برنامه های کارشناسی ثبت نام می کنند. کالج یوکان با ۱۳ پردیس تقریباً در هر جامعه یوکان قرار دارد و به صورت محلی برای ارائه آموزش و آموزش با مشارکت دولت محلی، کسب و کار و صنایع کار می کند.

چگونه می توان به یوکان رفت؟ پرواز یا رانندگی؟

سفربه یوکان تعداد بیشماری از مناظر باورنکردنی از جمله شهرهای عجیب و غریب، حیات وحش و جاذبه های تاریخی در مناظر را به شما ارائه می دهد که تجربیات هیجان انگیز و به یاد ماندنی را برای شما رقم می زند. چه با خانواده و چه با دوستان خود رانندگی کنید، هرگز لحظه کسل کننده ای هنگام رانندگی در قلمرو یوکان رخ نمی دهد.

خرید ماشین در کانادا

اگر عاشق گشت و گذار در بیابان های بومی و مناظر زیبا هستید، یک سفر جاده ای به منطقه یوکان تجربه قابل توجه را برای شما رقم می زند. یوکان با داشتن ویژگی های شگفت انگیز مانند دریاچه های نیلگون، یخچال های سر به فلک کشیده، جنگل های خاکی، رودخانه های تاریخی و کوههای ناهموار، تجربه باورنکردنی  را برای شما رقم خواهد زد.

آب و هوای یوکان

 آب وهوای یوکان  معمولا کمتر از ºC 30 22 ºF  /- است و ساعات روزانه محدود است (بالای دایره قطب شمال، خورشید در روز انقلاب دسامبر به طور کامل رشد نمی کند). با این حال، زمستان نیز معمولا با روزهای روشن و آفتابی مشخص می شود. در زمستان داشتن لباس گرم از جمله ژاکت ، کاپشن زمستانی، چکمه ، کلاه ، روسری و یا دستکش از الزامات است.

آب و هوای استان یوکان کانادا

آب و هوای سرد و برفی یوکان به خصوص شهر زیبای وایت هورس با جاذبه های گردشگری فراوان، این شهر را به مرکز بازی ها و فستیوال های زمستانی کانادا تبدیل کرده است.وایت هورس، در جنوب غربی یوکان واقع شده است و از آب و هوایی خشک با زمستان‌های طولانی و سرد برخوردار است. ساعات طولانی آفتاب در طی مدت کوتاه تابستان اجازه می‌دهد درختان و گیاهان منطقه شکوفه دهند.

مزایای برنامه استانی یوکان

برنامه YNP مهاجرت به استان یوکان

برنامه مهاجرت استان یوکان که با کمبود نیروی کار کانادایی ها یا ساکنین دائمی در این استان مواجه است  واین استان می خواهد این خلا را با نیروی کار خارجی پر کند. نیروی کار خارجی و دانشجویان فارغ التحصیل خارجی، اگر واجد شرایط این برنامه باشند و خود را به عنوان کاندیدای مناسب برای نیروی کار و جامعه معرفی کنند؛ می توانند از طریق برنامه ی مهاجرتی استان یوکان درخواست اقامت در این استان را دهند و در صورت واجد شرایط بودن از این طریق اقامت داﺋم کانادا را بدست بیارند. 

ویزای کار در ایالت یوکان در کشور کانادا، پلی است برای پیشرفت کارگران ماهر، نیمه ماهر و کار افرینان زیراکه با اخذ ویزای کار در ایالت یوکان در کشور کانادا انها میتوانند اینده ی خود را تامین کنند.

  • اکسپرس اینتری یوکان YEE (Yukon Express Entry)
  • نیروی متخصص ( skilled worker)
  • نیروی کار تاثیر حیاتی (Critical Impact Worker )
  • کارآفرینی
  • خلبان جامعه یوکان (YCP)
مهاجرت به یوکان کانادا

۱- اکسپرس اینتری یوکان YEE)Yukon Express Entry)

یوکان در مارس ۲۰۱۵ یک جریان اکسپرس اینتری به برنامه های مهاجرتی موجود خود اضافه کرد. این جریان به استان اجازه می دهد افرادی که در مهارت های شغلی صفر ۰ یا B ،(NOC) A قرار می گیرند و قبلاً در استخر Express Entry مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ثبت نام کردند و دارای تحصیلات لازم ، تجربه کاری ماهر ،سطح زبان بالا و سایر شرایط لازم هستند کمک می شود تا از این طریق اقامت داﺋم کانادا را بدست بیاورند.  

۲- نیروی متخصص ( skilled worker)

این برنامه به کارفرمایان یوکان اجازه می دهد از کارگران ماهر خارجی برای اقامت دائم کانادا حمایت مالی کنند. متقاضیان حمایت مالی باید در یک مهارت طبقه بندی شغلی ملی (NOC) سطح صفر ۰ ، A  یا B مشغول به کار شوند.

۳- نیروی کار تاثیر حیاتی (Critical Impact Worker )

متقاضیانی با مهارت های شغلی سطح NOC C,D مورد تقاضا هستند، از جمله نیروی کار، نمایندگان خدمات مشتریان، خدمات صنایع غذایی و نوشیدنی، مهمانپذیر و یا رانندگان کامیون که مایل به مهاجرت به استان یوکان هستند.

۴- کارآفرینی

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی تجارت کسب و کار و یا همان کارآفرینی استان یوکان که به عنوان برنامه مهاجرت تجاری یوکان نامیده می شود، از سرمایه گذاران خارجی دعوت می کند تا با بهره گیری از کارآفرینان تجاری و ایده های نوآورانه، مهارت های مدیریتی خود را به استان آورند و باعث گسترش و رشد اقتصادی در این استان شوند و با ایجاد یک کسب و کار جدید یا سرمایه گذاری در کسب و کارهای موجود، باعث افزایش رونق در این استان شوند.

۵- خلبان جامعه یوکان (YCP)

برنامه جامعه یوکان (YCP)، جریانی تحت برنامه نامزدی یوکان (YNP) است که در ژانویه سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد و پیش بینی می شود که به مدت سه سال اجرا شود. این برنامه به شش جامعه مورد هدف یوکان کمک خواهد کرد تا مهاجران را جذب کرده و اسکان دائمی آنها را تسهیل کنند.


دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پرهام شنبه ۲۳ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 97 مشاهده پرسش
    ایا در بعضی استانهای شمالی کانادا به خاطر شرایط عدم توسعه یافتگی و قطبی بودن مزایا و برنامه پایلوت خاصی وجود دارد که بعد ازاتمام تحصیل در همانجا درخواست پی ار شما را بپذیرند؟ اگر ممکن هست لطفا در این مورد توضیح بفرمایید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      لطفا تماس بگیرید

  • تصویر کاربر مسعود دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 116 مشاهده پرسش
    سلام من برنامه نویس هستم
    میخواستم شرایط مهاجرت به ژاپن رو بدونم از طریق کاری
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      ژاپن فعالیت نداریم

  • تصویر کاربر هنگامه سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و ادب
    من قصد بارداری دارم و مایلم در کانادا زایمان کنم
    باید از طریق ویزای توریستی اقدام کنم؟
    من دندانپزشک هستم و شرایط مالی و درآمد ثابت دارم و قصدم مهاجرت نیست،فقط تمایل به زایمان در خاک کانادا دارم
    چه شهری برای این کار مناسبتر هست؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. در حال حاضر و به علت محدودیت های مرزی ناشی از ویروس کرونا، با داشتن ویزای توریستی نیز اجازه ورود به کانادا را ندارید مگر اینکه در لیست افراد معاف از محدودیت ها باشید.

      توجه داشته باشید مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر متین یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام میخواستم بپرسم با خربد خانه میشه اقامت گرفت؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام، خیر. خرید ملک در کانادا منجر به اقامت نمی شود.

  • تصویر کاربر بهرام سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    من 34 ساله مجرد هستم کارشناس ارشد فیزیک هستم و 5 سال در آموزش و پرورش مشغول به کار هستم میخواستم بدونم آیا با توجه به رشته و شغل من امکانی برای مهاجرت دارم؟
    متاسفانه مدرک زبان هم ندارم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای شرکت در تمامی برنامه های مهاجرتی کانادا نیاز به مدرک زبان (انگلیسی یا فرانسه) است. بهتر است فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس بگیریم و مشاوره رایگان در زمینه مهاجرت دریافت کنید.

  • تصویر کاربر amirgr شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر
    بنده سال آخر پزشکی شهید بهشتی تهران هستم و قصد مهاجرت کاری با مدرک پزشکی عمومی یا تحصیلی در مقطع تخصص به کانادا دارم. سایت MCC رو مطالعه کردم و کمو بیش از شرایط آزمون و ... آگاه هستم. میخواستم بدونم چه راه ها و فرصت هایی پیش رو دارم و مشاوره در این زمینه داشته باشم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا کارشناسان دفتر شرایط شما را ارزیابی کرده و طی یک تماس تلفنی به شما مشاوره رایگان داده شود.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر