زندگی در نیوبرانزویک

نیوبرانزویک بزرگترین استان از سه استان دریایی کانادا و یکی از چهار استان آتلانتیک در سواحل شرقی کانادا می باشد. این استان در زیر شبه جزیره گاسپه کبک و درکنار ایالت ماین واقع شده است. نیوبرانزویک یکی از اولین استانهایی بود که به همراه آنتاریو، کبک و نوا اسکوشیا به هم پیوستند و در سال ۱۸۶۷ سلطنت کانادا را تشکیل دادند. 

بزرگترین شهرهای این استان سنت جان، مونتکتون و پایتخت استان، فردریکتون است. نیوبرانزویک با آنکه وسعت زیادی ندارد اما سالانه از سراسر دنیا، افراد زیادی را جذب می کند. وجود اقوام مختلف سبب شده است تا در این منطقه، تنوع فرهنگی بالایی وجود داشته باشد. کالج  نیوبرانزویک در صنایع دستی و طراحی کاربردی، شناخته شده است.

برخلاف سایر استان های دریایی کانادا، نیوبرانزویک دارای مناطقی کوهستانی و جنگلی است و در  بیشتر مناطق، منازل مسکونی از ساحل فاصله دارند. ۸۳٪ نیوبرانزویک از جنگل تشکیل شده و از جمعیت کمتری نسبت به سایر مناطق دریایی برخوردار است.

طبق قانون اساسی کانادا، هردو زبان انگلیسی و فرانسوی زبانهای رسمی نیوبرانزویک هستند،  همین امر، باعث شده تا این استان را به عنوان تنها استان دو زبانه رسمی کانادا بشناسند. یک سوم جمعیت این استان دو زبانه هستند، و خدمات دولتی و عمومی و سیستم های آموزشی نیز به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در تمام سطوح خدمت رسانی می کنند.  

زبان رسمی در نیوبرانزویک

آب و هوا در نیوبرانزویک

آب و هوا در نیوبرانزویک دارای چهارفصل است. بهار پر بارش، و پاییز نسبتا خنک است. تغییر رنگ برگها در پاییز، باعث می شود تا این فصل به زیباترین فصل سال تبدیل شود. از آنجاییکه نیوبرانزویک  زمستان هایی سرد دارد، شما بیشترین زمان خود را در منزل سپری می کنید. از جمله سرگرمی های این فصل سرد میتوان  به اسکی و اسکیت سواری اشاره کرد.

متوسط دمای هوا در تابستان، (یعنی در ژوئن، جولای و آگوست) ۲۳ درجه سانتی گراد، و جولای گرمترین ماه سال در این استان می باشد. مردم در این فصل سال، لباس هایی سبک مانند تی شرت و صندل می پوشند. 

کانالهایی به نام شبکه هواشناسی وشبکه آب و هوا درکانادا هستند که پیش بینی هواشناسی روز را ارائه می دهند و در شب اخطارهای عمومی را پخش می کنند به عنوان مثال   www.meteomedia.com یکی از این وب سایت ها می باشد. همچنین می توانید به وب سایت www.weather.gc.ca برای آگاهی بیشتراز شرایط آب و هوا مراجعه کنید.

آب و هوا در نیوبرانزویک

جاذبه های دیدنی در نیوبرانزویک

نیوبرانزویک مانند یک مروارید گرانبها در دل ساحل شرقی کانادا پنهان شده است. کسانی که بدنبال کشف مکان های جدید و کسب تجربه هایی منحصربه فرد هستند، می توانند از بودن در این مکان نهایت لذت را ببرند.

پارک طبیعت ایروینگ

این پارک با وسعت ۲۴۳ هکتار، نزدیک به مرکز شهر و بین شوره زار و خلیج فاندی قرار دارد. خلیج فاندی و جزر و مد آن، ارتباط مستقیمی با جذب گردشگران به سمت نیوبرانزویک دارد. بالاترین جزر و مد در جهان، که می تواند تا ۱۹ متر عمق داشته باشد، هر روز دو بار در این خلیج قیفی شکل رخ می دهد.

جاذبه های نیوبرانزویک

خلیج فاندی در ساحل اقیانوس اطلس واقع شده و به خاطر دامنه ی جزر و مد شگفت انگیزش، مشهور است. کشش گرانشی ماه دلیل اصلی دامنه ی زیاد جزر و مد در خلیج فاندی است. یکی از بهترین محل‌ها برای تماشای جزر و مد، صخره‌های هوپ ول (Hopewell) می باشد که با شماری از برج‌های ماسه سنگی، توسط درختان پوشیده شده است.

 پایه این صخره دو بار در روز با آب پوشیده می‌شود. مناظر مسحور کننده دیگری مانند پرواز پرنده ها در ساحل، ساختار زمین شناسی جالب، غارهای دریایی معروف و پارک ملی از دیگر جاذبه های خلیج فاندی است. خلیج فاندی یک اکوسیستم متنوع دارد که از این نظر آن را با جنگل‌های آمازون مقایسه می‌کنند. این خلیج در سال ۲۰۰۸ در لیست آثار یونسکو ثبت شد و در سال ۲۰۱۴ یک هیئت بین المللی از کارشناسان را متقاعد کرد تا آن را به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعی جهان انتخاب کنند.

خلیج فاندی

مهاجرت به نیوبرانزویک کانادا

راه ها و برنامه های مختلفی برای مهاجرت به کانادا و نیوبرانزویک وجود دارد که هر کدام به نوبه ی خود مزایایی دارند که در ادامه ی مطلب به شرح آنها می پردازیم:

✅اکسپرس اینتری 

اکسپرس اینتری برنامه ایست برای افراد با مهارت بالا که می خواهند اقامت دائم کانادا را بدست آورند. این برنامه به داوطلبان واجد شرایط اجازه می دهد مشخصات خود را به دولت کانادا ارسال کنند وسپس داوطلبان با رتبه های برتر دعوت می شوند تا درخواست اقامت دائم را برای خود و اعضای خانواده خود ارائه دهند. متقاضیان باید حداقل ۶۷ امتیاز را در برنامه ی امتیاز دهی اکسپرس اینتری کسب کنند تا بتوانند وارد استخر اکسپرس اینتری نیوبرانزویک شوند. 

مهاجرت به نیوبرانزویک

✅کارگر ماهر با پشتیبانی کارفرما

این برنامه برای متقاضیانی است که دارای مهارت، تحصیلات و سابقه کار مورد نیاز به منظور کمک به اقتصاد این استان است، طراحی شده. داوطلبان باید حداقل شرایط واجد شرایط بودن برنامه را داشته باشند، از کارفرمای نیوبرانزویک یک پیشنهاد اشتغال واقعی و قصد زندگی و کار در استان را به صورت دائمی داشته باشند.

این برنامه همچنین به کارفرمای نیوبرانزویک کمک خواهد کرد، تا جای خالی نیروی کار خود را با یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم پر کند، از اتباع خارجی و فارغ التحصیلان بین المللی که مهارت آنها در استان مورد نیاز است، استخدام کنند. در این برنامه افراد به طور خودکار به IRCC متصل می شوند تا از نظر اقامت دائم کانادا ارزیابی شوند. 

✅جریان کارآفرینی

برای کارآفرینان بین المللی که می خواهند در نیوبرانزویک مشاغلی تأسیس و مدیریت کنند. یکی از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در نیوبرانزویک اینست که متقاضی به همراه خانواده و فرزندان زیر ۲۲ سال از همان ابتدا با PR و اقامت دائم کانادا وارد این کشور می شوند. 

این امتیاز یکی از مهمترین مزیتهای برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک می باشد.افراد واحد شرایط باید:

 

عامل انتخاب

حداکثر امتیازات


سن

۱۰

زبان

۲۵

تحصیلات

۲۵

ارزش خالص شخصی

N / A (داوطلبان باید شرایط را داشته باشند)

مالکیت کسب و کار و / یا تجربه مدیریت ارشد

۲۰

مفهوم تجارت

۱۵

سازگاری برای همسر یا شریک زندگی مشترک

۵

جمع

داوطلبان باید حداقل ۶۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز کسب کنند

مهاجرت به نیوبرانزویک کانادا

✅ایجاد شغل در نیوبرانزویک

این تجارت باید حداقل دو شغل تمام وقت برای شهروندان کانادایی و ساکن نیوبرانزویک ایجاد کند. این دو شغل تمام وقت نمی تواند برای متقاضی، همسر وی و فرزندان وابسته به شریک زندگی مشترک و یا سایر اعضای خانواده باشد.

✅کارآفرینی پس از تحصیلات تکمیلی

این برنامه ی کارآفرینی یکی ازبرنامه های استانی نیوبرانزویک (NBPNP) و برنامه نامزدهای استانی (PNP) است که توسط استان نیوبرانزویک اداره می شود. این جریان برای افرادی که از دانشگاه معتبر یا کالج جامعه نیوبرانزویک فارغ التحصیل شده اند راه اندازی شده است. معیارهای واجد شرایط بودن این برنامه:
کار افرینی در نیوبرانزویک

✅نیروی کار در آتلانتیک

نیوبرانزویک یکی از چهار استان حوزه آتلانتیک است که برای استخدام کارگران خارجی برای رفع کمبودهای بازار کار در آتلانتیک کانادا با دولت کانادا همکاری می کند. همه متقاضیان باید از یک کارفرمای مشخص پیشنهاد شغلی داشته باشند که شرایط برنامه را داشته باشد و متقاضی بتواند از این طریق اقامت داﺋم کانادا را بدست آورد.

چه کسانی واجد شرایط درخواست ورود به برنامه ی مهاجرتی نیوبرانزویک نیستند

اگر داوطلب:

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر هانا شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من آنلاین حساب کردم امتیازم ۴۰۰ شد آیا امتیازم کافی هست برای رفتن ب کانادا؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. برای برنامه اکسپرس انتری خیر! چون امتیاز لازم برای خارج شدن از استخر (پول) اکسپرس انتری فدرال را ندارید. می توانید فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما را دقیق تر بررسی کرده و مشاوره رایگان در این زمینه دریافت کنید.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۸ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام عرض ادب ببخشید مزاحم شدم من 33 سال دارم دارای همسر ویک فرزند 11 ساله پسر خودم دیپلم کامپیوتر و همسرم فوق دیپلم کامپیوتر که یکی از برادر هام 13 ساله تورنتو زندگی میکنه من خودم شغلم مشاور املاک 4 سال جواز دارم و سابقه کار و همچنین همسرم دارای 5 مدرک فنی حرفه ای در زمینه آرایشگری آیا برای اقامت از طریق کار میتونیم اقدام کنیم ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۸ فروردین ۰( 2 سال پیش)

      سلام. نیاز به اطلاعات بیشتر و بررسی دقیق تر شرایط شما داریم. برای دریافت مشاوره رایگان، فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا بعد از بررسی شرایط، با شما تماس بگیریم.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر فایزه شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    ممنون میشم منو راهنمایی بفرمائید.
    ۳ سال پیش از طریق برنامه خوداشتغالی ویژه ورزشکاران و مربیان حرفه ای برای همسرم درخواست اقامت دادیم.
    متاسفانه چند روز پیش درخواست ما ریجکت شد.
    میخواستم بدونم راهی هست که ریجکتی برداشته بشه و پذیرفته بشه یا نه دیگه این مسئله تموم شده است؟
    البته پرونده همسر من اصلا پرونده ضعیفی تو این مورد نیست.
    اگر لازم باشه میتونم سوابق ایشون رو براتون بفرستم.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. باید از طریق وکیل مربوطه درخواست داده و دلیل اصلی ریجکتی را دریافت کنید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر