ویزای مولتیپل کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان، با بیش از ۲۰۰۰ جاذبه گردشگری است. اگر قصد سفر به کانادا به منظور بازدید و دیدار اقوام دارید، قبل از ورود به کانادا بایستی درخواست ویزای مولتیپل کانادا یا ویزای توریستی دهید، ویزای توریستی کانادا مجوزی است که برای افرادی که قصد دارند برای مدت کوتاهی به‌منظور تفریح و بازدید از مناطق دیدنی، در کشورهای دیگر اقامت داشته باشند، صادر می شود. 

این ویزا از طرف سفارت کشور مقصد صادر می‌گردد. عمولاً ویزاهای توریستی برای مدت‌زمان کوتاهی صادر شده و ورود و خروج به کشور موردنظر دارای محدودیت می‌باشد. این نوع ویزا به مسافر اجازه تحصیل یا اقامت بیشتر از مدت ‌زمان تعیین‌ شده را نمی‌دهد. 

ویزا، مجوز یا تأیید کشوری است که شما قصد سفر به آن را دارید. این مجوز می تواند یک برگ کاغذ واقعی باشد، یا مدت زمان معینی در پاسپورت شما، که یک مهر، که روی آن تاریخ ورود و خروج شما نوشته شده است، باشد. 

شما برای سفر به کشور مقصد از پارامترهای مناسبی رد می شوید که ممکن است شامل چک کردن سابقه مسافرتی، غربالگری سلامت یا مصاحبه ای دقیق باشد. همچنین انواع مختلفی از ویزا شامل توریستی، ترانزیت، کار، دانشجویی واقامت وجود دارد. 

ویزای چند بار ورود کانادا

انواع ویزا

ویزای بازدید کننده کانادا دو نوع است: 

ویزای یک بار ورود یا سینگل 

این ویزا به اتباع خارجی اجازه می دهد فقط برای یک بار وارد کانادا شوند و به مدت شش ماه اجازه ی اقامت کانادا را داشته باشند. 

ویزای چند بار ورود یا مولتیپل

ویزای ورود چندباره به صاحبان ویزا اجازه می دهد تا در زمان معتبر بودن ویزا هر زمان که بخواهند وارد کانادا شوند و بعد از پایان ویزا کانادا را ترک کنند. متقاضیان به طور معمول خود را برای ویزاهای چند بار ورود آماده می کنند.

ویزای مولتیپل به دارنده اجازه می دهد تا به مدت شش ماه در هر زمان و هر بار که می خواهد، تا زمانی که ویزا معتبر است، به کانادا سفر کرده و در آنجا اقامت داشته باشد. اعتبار این ویزا می تواند تا ۱۰ سال باشد، اما مدت اجرای دقیق آن به صلاحدید افسری است که ویزا را صادر می کند. متقاضی بایستی یک سند وضعیت، مانند: مجوز تحصیل یا پروانه کار داشته باشد. 

در غیر این صورت باید در خواست ویزای بازدید کننده دهد، که با صدور این ویزا به شما اجازه وارد شدن به کانادا را می دهند. 

ویزای توریستی کانادا

ارزشمندترین ویزای توریستی ویزای چند بار ورود یا مولتیپل است. اگر در طول دوره تحصیل یا کار خود کانادا راترک کنید، تا زمانی که مجوز و ویزای شما معتبر باشد، اجازه ورود دارید و نیازی به درخواست ویزای جدید برای ورود مجدد را نخواهید داشت.

ویزای مولتیپل کانادا

ویزای چند بار ورود کانادا یا به اختصار همان ویزای مولتیپل کانادا در حالت کلی برای ما ایرانی ها به صورت پنج ساله است. در اصل اعتبار ویزا به اعتبار پاسپورت متقاضی بستگی دارد، یعنی چنانچه تاریخ انقضای پاسپورت سه سال باشد، ویزای صادر شده سه ساله می باشد. با دارا بودن ویزای مولتیپل کانادا متقاضی می تواند به مدت پنج سال هر چند بار که بخواهد به کانادا رفت و امد داشته باشد. 

ویزیتور (دارننده ویزا) شخصی است که می خواهد برای یک هدف موقت (مانند کار، تحصیل یا بازدید) به کانادا بیاید. 

هر بازدید کننده ای (به جز شهروندان کشورهای معاف از ویزا) باید قبل از حضور در مرزها یا فرودگاه های کانادا درخواست ویزا کنند و هنگام حضور در مرز یا فرودگاه باید ویزای کانادا را در دست داشته باشند.

درخواست ویزای مولتیپل کانادا

درخواست ویزای مولتیپل کانادا

درخواست ویزای مولتیپل کانادا شامل دو مرحله است:
گام یک
شخص ابتدا باید درخواست ویزای بازدید را به دفتر ویزای کانادا در کشوری که به طور قانونی در آنجا حضور دارد، ارائه دهد. متقاضی ممکن است لازم باشد در مصاحبه ای شرکت کند تا افسر ویزا دلایل وی برای بازدید از کانادا، توانایی یا تمایل متقاضی برای ترک کانادا در تاریخ اعتبار ویزا، روابط اجتماعی و اقتصادی متقاضی با کشور خود و قابل قبول بودن متقاضی را تأیید کند. 
گام دو
پس از اعطای ویزا، متقاضی می تواند وارد کانادا شود. در بدو ورود یک افسر مهاجرت از متقاضی سوال می کند تا از قابل قبول بودن شرایط وی اطمینان حاصل کند. ویزا ممکن است حداکثر شش ماه قبل از تاریخ مورد انتظار سفر صادر شود. 

حداکثر تاریخ اعتبار برای ویزاهای بازدید کننده چند باره، حداکثر تا ده (۱۰) سال یا یک ماه قبل از تاریخ انقضا در ویزای گذرنامه می باشد. افسران خدمات مرزی به شخصی که درخواست ورود به عنوان بازدید کننده را دارد به طور معمول برای مدت شش ماه اجازه ورود می دهند. اگر در هنگام ورود مهر رسمی توسط مقامات مرزی کانادا درج نشده باشد، ورود به مدت شش ماه معتبر است.

شرایط استفاده از ویزای مولتیپل

برای استفاده از ویزای مولتیپل کانادا ،باید شرایط زیر را دارا باشید:

در خواست ویزای کار با ویزای توریستی (۲۰۲۰)

بر اساس اعلامیه اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) بازدید کنندگان بین المللی که هم اکنون در کانادا هستند، با داشتن یک پیشنهاد شغلی در کانادا می توانند بدون نیاز به ترک کشور، درخواست ویزای کار کنند و مجوز کار دریافت کنند. 

این سیاست همچنین به سود کارفرمایان کانادایی است زیرا برخی از آنها با توجه به شیوع بیماری کرونا با کمبود نیرو روبرو هستند.

درخواست ویزای کار با استفاده از ویزای توریستی

چه مدت می توانم با ویزای توریستی در کانادا اقامت داشته باشم؟

اگر ورود اولیه برای مدت زمان کوتاهتری توسط یک افسر خدمات مرزی محدود نشود، بازدیدکنندگان می توانند تا ۶ ماه به طور کلی از زمان ورود به کانادا اقامت داشته باشند.

در صورت رد درخواست ویزا چه کاری انجام دهم؟

شما می توانید تصمیم بگیرید که مجدداً اقدام کنید یا درخواست تجدیدنظر دهید. اگر درخواست ویزای شما رد شود، می توانید با طرح درخواست مرخصی و بررسی قضایی در دادگاه فدرال کانادا نسبت به تصمیم خود اعتراض کنید تا تصمیم افسر ویزا را به چالش بکشید.

چگونه از دریافت ویزای مولتیپل کانادا اطمینان پیدا کنم؟

ویزاهای چند بار ورود و ویزاهای تک بار هزینه پرداخت یکسان دارند. هنگام درخواست، حتماً مشخص کنید که به دنبال دریافت ویزای مولتیپل هستید، نه ویزای یک بار ورود. با این حال، شما نمی توانید اطمینان حاصل کنید که نوع ویزای مورد نظر خود را دریافت خواهید کرد، زیرا این ویزاها به تشخیص یک افسر به صورت موردی اعطا می شود.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام میخواستم درخصوص اینکه من و همسرم میتونیم اقامت کانادا رو بگیریم مشاوره بگیرم رزومه خودم رو در پیوست ارسال میکنم همسرم هم لیسانس مهندسی کامپیوتر دارندو حدود ۱۰ سال مدرس زبان انگلیسی هستند
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. باید حتما شرایط شما به صورت تخصصی بررسی شود. در صورت تمایل به دریافت مشاوره رایگان برای مهاجرت به کانادا، می توانید فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر