آلمان یا کانادا

یک سوم مهاجران بین المللی جهان فقط در ۲۰ کشور زندگی می کنند. شش کشور برتر در جهان برای مهاجران ایالات متحده آمریکا، کانادا، سوئد، سوئیس، استرالیا، آلمان می باشد. اما اکثر مردم برای مهاجرت آلمان یا کانادا را انتخاب می کنند.

کانادا و آلمان دو کشور زیبا، پیشرفته و پر اهمیتی که در ۲ قاره مختلف واقع شده اند وبرای مهاجرت جز بهترین کشورها محسوب می شود. آلمان یکی از محبوب ترین کشور ها در قاره اروپا است و از خیلی جهات از کشور های همسایه خود پیشی گرفته است و استاندارد زندگی بالا تری دارد. پاسپورت کشور آلمان جزو معتبر ترین پاسپورت ها در جهان است و دارندگان پاسپورت آلمانی می توانند به ۱۸۸ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند. 

کانادا کشوری چند فرهنگی با استانداردهای بالای زندگی است و شهروندان این کشور از رفاه اجتماعی بسیار خوبی بهره مند هستند. پاسپورت کانادا اعتبار جهانی بالایی دارد و دارندگان پاسپورت کانادایی می توانند بدون ویزا به ۱۹۱ کشورجهان به راحتی سفر کنند. به طور کلی این دو کشور دارای :

فرصت های شغلی در کدام کشور بیشتر است کانادا یا آلمان؟

از آنجا که کانادا به نسبت آلمان، کشور پیرتری محسوب می شود و جمعیت زیادی از شهروندان این کشور در حال بازنشستگی هستند، نیاز کانادا به نیروی کار، بیش از آلمان است و از این رو فرصت های شغلی در این کشور بیشتر خواهد بود.

در کانادا کارمندان: 

  • بیمه اشتغال
  • مزایای خانواده
  • بیمه بازنشستگی
  • مزایای تحصیل و آموزش
  • مزایای مسکن 
  • مرخصی زایمان  
  • و۲ هفته تعطیلات با حقوق دارید که جز مزایای اجتماعی می باشد. 

کار در آلمان ارزشمند است. دولت در کنار کارمندان است، شما در حالی که به دنبال کار خود هستید از جمله مزایای اجتماعی این هست که ۵ هفته تعطیلات خواهید داشت. آلمان به تعداد زیادی کارگر خارجی از مهاجران باتجربه تا کارگران عادی نیاز دارد. بزرگترین فرصت ها با بیشترین حقوق را می توان در انواع شغل های مهندسی، تحقیق و فناوری اطلاعات یافت. آلمان مزایای مسکن به کارمندان خود ارائه نمی دهد. کار در آلمان با کارت آبی اتحادیه اروپا درهایی را برای ادامه کار در هر کشور اروپایی باز می کند.

نرخ بیکاری در آلمان و کانادا 

برای مهاجرت ابتداء بایستی با شرایط حاکم بر بازار کار این دو کشور آشنا شوید. متوسط نرخ بیکاری کانادا در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰.۹% بوده ولی طبق گزارش اداره آمار آلمان میانگین نرخ بیکاری این کشور ۴.۵% می باشد. آماری که حاکی از وضعیت پایدار و مطلوب بازار کار آلمان نسبت به کانادا می باشد.

آب و هوای آلمان یا کانادا؟

آب و هوای کشور آلمان معتدل است، و برای ایرانی ها که عادت به آب و هوای سرد ندارند مطلوب تر است. تقریبا تمام شهرهای آلمان چهار فصل سال را تجربه می کنند و اختلاف آب و هوایی کمی با یکدیگر دارند. البته وضعیت آب و هوایی در کشور خیلی پایدار نیست و گاهی اوقات شاهد باران های شدید و طوفانی در فصل هایی مثل بهار و تابستان خواهید بود. اما در کل کشور آلمان تابستان هایی ملایم و گرم و زمستان های سرد با بارندگی زیاد برف و باران را تجربه می کند.

اما در کانادا آب و هوا کمی متفاوت است. در کشور کانادا به دلیل وسعت زیاد این سرزمین شاهد آب و هواهای مختلفی هستیم. 

در مناطق شمالی کانادا هوا بسیار سرد است به طوری که برخی مناطق در قسمت های شمالی که به قطب شمال نزدیک هستند به سختی قابل سکونتند، اما هر چه به جنوب این کشور نزدیک می شویم آب هوا گرم تر و ملایم تر می شود، و سکونت در این مناطق امکانپذیر است و شهر های این مناطق هر ۴ فصل را تجربه می کنند و تابستان های گرمی دارند و در زمستان شاهد برف و باران زیادی هستند. مناطق جنوبی کشور کانادا بهترین منطقه ها برای زندگی از نظر آب و هوایی هستند.

یادگیری زبان کدام آسان تر است آلمان یا کانادا؟

بزرگترین تفاوت آلمان و کانادا زبان است! زندگی در آلمان بدون دانستن زبان محلی دشوار است. افراد بایستی در مقاطع مختلف تحصیلی و شغلی به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشند زیرا بدون دانستن زبان در یافتن شغل، معاشرت با افراد و حتی انجام کارهای ساده روزانه با مشکل روبرو می شوند. 

هنگام مهاجرت به آلمان بزرگترین چالش اساسی زبان است. زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی می باشد و اکثر ایرانی ها از زمان مدرسه با بحث زبان انگلیسی آشنا هستند و یادگیری این زبان نسبت به زبان آلمانی برایشان راحتر است. برای مهاجرت به هر دو کشور بحث زبان بسیار اهمیت دارد و تا حدودی بدون یادگیری زبان این کشورها، مهاجرت به آنها امکانپذیر نمی باشد.

هزینه ی تحصیل در آلمان و کانادا

تحصیل در اکثر دانشگاه های آلمان با شهریه ی بسیار ناچیز صورت می گیرد در اصل آلمان آموزش رایگان را ارتقا می دهد.

 

 

اما در کانادا برای تحصیل باید مقدار قابل توجهی هزینه پرداخت کرد. و همین امر ممکن است دلیل اصلی برخی نوجوانان و جوانان برای انتخاب آلمان به عنوان مقصد باشد.

تحصیل در آلمان

مهاجرت به آلمان یا کانادا؟

هر کدام از دو کشور کانادا و آلمان امتیاز هایی مختص خود را دارند. در ادامه به برخی ویژگیهای هر دو کشور نسبت به هم میپردازیم.

مزایای مهاجرت به آلمان نسبت به کانادا

مزایای مهاجرت به کانادا نسبت به آلمان

مقایسه هزینه های زندگی در آلمان و کانادا

هزینه های زندگی در آلمان ارزان تر است، اجاره ها مقرون به صرفه تر هستند، مواد غذایی به لطف استانداردهای سختگیرانه آلمان ارزان تر و به طور متوسط با کیفیت بهترعرضه می شوند. به طور کلی، کیفیت زندگی در آلمان بسیار بالاتر است و زندگی بسیار ارزان تر است.

تخمین متوسط هزینه های یک خانواده در کانادا دشوار است. اعداد بسته به استان، منطقه، شهر یا حتی محله ای که در آن زندگی می کنید دارد و می تواند به طور قابل توجهی در نوسان باشند. هزینه زندگی در کانادا بیشتر از آلمان و همچنین اجاره بهای املاک در کانادا بسیار بالا است. در کانادا بیمه اتومبیل و بیمه مسکن میزان قابل توجهی از درآمد افراد را مصرف می کند. مالیات و رهن املاک هر ساله در کانادا در حال افزایش است.

لیست گرانترین شهرهای کانادا برای زندگی

 

لیست گرانترین شهرهای آلمان برای زندگی

اجازه تحصیل، کار و اقامت در آلمان و کانادا

اگر تصمیم به تحصیل در آلمان دارید، پس از پایان کار می توانید برای اجازه کار پس از تحصیل که به مدت ۱۸ ماه معتبر است درخواست کنید. پس از واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت کار، در این زمان شما باید یک شغل متناسب با شرایط خود را پیدا کنید. 

اگر ۵ سال است که با اجازه اقامت کار یا سایر موارد در آلمان زندگی می کنید، می توانید درخواست  اقامت دائم دهید. این مدت نسبت به مدت حضور در کانادا طولانی تر می باشد و با این کار می توانید مدت زمان نامحدودی را در آلمان بمانید و آنچه می خواهید را انجام دهید.

کانادا  قوانین و شرایط مهاجرت خود را برای ورود مهاجران در سالهای گذشته تسهیل کرده است. کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و انگلیس قوانین و شرایط مهاجرت خود را در چند سال گذشته سختگیرانه تر کرده اند. 

کانادا از سیستم مهاجرت مبتنی بر امتیازات پیروی می کند، بنابراین همه افراد با توجه به شرایط و موفقیت هایشان شانس یکسانی دارند. سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری کانادا مبتنی بر امتیاز است، افراد با امتیاز بیشتر شانس بیشتری دارند. شما برای سن، تحصیلات، سابقه کار و دانش زبان انگلیسی یا فرانسه امتیازات دیگری کسب می کنید. به طور کلی کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت به حساب می آید و افراد می توانند به راحتی اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ایمان جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 157 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر برا شغل دریانوردی جاب افر برا کانادا هست؟افسر کشتی هستم و ۸ سال سابقه دارم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۷ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 154 مشاهده پرسش
    سلام میخوام برنامه ریزی کنم و یک سال زبان بخونم برای مهاجرت نمیدونم زبان کدام کشور رابخونم .. و قصد مهاجرت دارم به کشور آلمان یا کانادا لطفا من را راهنمایی کنید که اخذ ویزای کاری کدام کشور با شرایط من آسان تر میباشد. کارشناسی برق و الکترونیک. مجرد . 28 ساله . 3 سال سابقه کار در شاخه کنترل کیفیت موتور سیکلت برقی.آشنا به زبان انگلیسی.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۷ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. ابتدا باید شرایط شما ارزیابی شود و روش صحیح مهاجرت مشخص گردد. فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر Ali شنبه ۲۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام وقتون بخیر
    خواستم ببینم منی که کارت پایان خدمتم معافیت پزشکی است
    میتونم به فکر مهاجرت به کانادا اون هم برای گرفتن اقامت کاری باشم ؟؟؟
    مرسی .
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. بهتر است تا با پزشکان مورد تایید اداره مهاجرت کانادا در ایران مشورت کنید.

  • تصویر کاربر مجتبی یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    با سلام
    من ۳۰ سال دارم و فوق لیسانس مهندسی برق قدرت دارم و ۳ سال سابقه کار در یک شرکت مهندسی در زمینه شبکه های توزیع برق را دارم با توجه به اینکه مدرک زبان ندارم آیا میتوانم از طریق اکپرس انتری اقدام کنم؟ آیا حتما باید پیشنهاد کاری از جایی داشت و اینکه تقریبا این پروسه چه مدت طول میکشد و هزینه درخواست و مشاوره شما چقدر میشود؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای شرکت در برنامه اکسپرس انتری حتما باید مدرک زبان داشته باشید. می توان گفت که فقط برنامه سرمایه گذاری استان کبک نیاز به ارائه مدرک زبان ندارد. کل پروسه حداقل یکسال از زمان سابمیت پرونده در سایت اداره مهاجرت کانادا، زمان خواهد برد. برای شرکت در برنامه اکسپرس انتری، نیاز به جاب آفر نیست ولی داشتن جاب آفر بین 50 تا 200 امتیاز (بسته به دسته بندی شغل) به امتیازات پرونده اضافه می کند.

      برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان، فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

       

  • تصویر کاربر رامین سه شنبه ۱۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    سلام-آیا شما متخصصین کشاورزی ساسکاچوان کار می کنید؟
    تماس: 09189601913
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. لطفا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما را برای این برنامه و سایر روش های مهاجرتی بررسی کنیم و با شما تماس بگیریم.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر