مهاجرت به کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی در ساسکاچوان

در سال های اخیر کانادا در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی رشد بسیاری داشته است. این کشور زمین های کشاورزی زیادی را در خود جای داده و منابع طبیعی فراوانی نیز دارد. بیشتر مناطق به دلیل وجود هوای سرد قابل زندگی و یا کشاورزی نیستند، اما در مناطق جنوبی زمین های خوبی برای کشاورزی و  مزرعه داری وجود دارد و زمینه ی مهاجرت به کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی فراهم است. اما از چه طریق؟؟

دولت کانادا با تصویب طرح های حمایتی بودجه های کلانی را در تولید محصولات کشاورزی سرمایه گذاری می کند. 

مناطق گوناگونی در کانادا با آب و هوای معتدل وجود دارد که تامین کننده نیاز های داخلی این کشور هستند. 

در ۵ سال گذشته دولت برنامه های زیادی را برای توسعه تولید محصولات کشاورزی در نظر گرفته که باعث جذب کشاورزان از سایر کشور ها نیز شده است .

خرید زمین در کانادا

برنامه صاحبان مزرعه و گردانندگان مزرعه در ساسکاچوان از زیر مجموعه برنامه استانی ساسکاچوان (SINP) است و امکان اخذ اقامت دائم کانادا را برای متقاضیانی که تمایل به مهاجرت به کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی در ساسکاچوان را دارند، فراهم می کند. متقاضیان شرکت در این برنامه باید:

متقاضیان به عنوان مالک و یا اداره کننده یک مزرعه در ساسکاچوان باید دارای شرایط زیر باشند:

۱_تجربه کاری

متقاضیان به منظور واجد شرایط بودن در این برنامه حتما باید تجربه مالکیت و یا اداره یک مزرعه (حداقل سه سال) را از طریق مستندات نشان دهند.
ارائه مستنداتی مثل مدرک تحصیلی، اسناد مالی فعالیت های سابق و تجربه کار می تواند باعث اثبات داشتن تجربه کاری در این زمینه باشد.

 

برنامه کشاورزی ساسکاچوان

نمایندگان SINP ممکن است از طریق یک مصاحبه حضوری، توانایی متقاضی را دقیق تر بررسی و ارزیابی کنند.

۲_میزان دارایی

متقاضیان شرکت در این برنامه باید مبلغی معادل ۵۰۰ هزار دلار کانادا (CAD) دارایی خالص داشته باشد و اثبات کند که دارایی خالص خود را از راه های قانونی بدست آورده است. البته، اسناد و مستندات از طرف یه نهاد وابسته به دولت ساسکاچوان مورد بازبینی قرار می گیرد. 

همچنین، دارایی خالص همسر متقاضی نیز مورد ارزیابی و بازبینی قرار می گیرد. متقاضی باید حداقل ۱۵۰ هزار دلار کانادا را در یک فعالیت کشاورزی جدید یا در جریان در استان ساسکاچوان سرمایه گذاری کند.

۳_سپرده نقدی قابل بازگشت

در این روش مهاجرتی، اگر استان با درخواست متقاضی موافقت کند، توافق نامه عملکردی را برای وی ارسال می کند و متقاضی با امضای این توافق نامه، متعهد می شود تا یک زمین کشاورزی را در ساسکاچوان خریداری کند و در آن فعالیت کشاورزی داشته باشد. همچنین متقاضی باید مبلغ ۷۵ هزار دلار کانادا را به عنوان یک سپرده قرض الحسنه قابل بازگشت پرداخت کند. 

در صورتیکه تمام تعهدات موجود در توافق نامه برآورده شود، کل مبلغ سپرده به اضافه سودهای آن به متقاضی باز گردانده می شود. اگر SINP متوجه شود که متقاضی قصد اقامت دائم کانادا یا سکونت در استان ساسکاچوان را ندارد و قصد ندارد تا شرایط توافقنامه را برآورده نماید، سپرده و هر گونه بهره ی آن توسط استان ضبط خواهد شد.

۴_بازدید اکتشافی

متقاضیان جهت واجد شرایط شدن برای شرکت در این برنامه، باید حتما یک بازدید اکتشافی به مدت حداقل ۵ روز کاری به این استان داشته باشند. همچنین متقاضیان در طول اقامت خود در این پنج روز، میتوانند با نمایندگان SINP ملاقات حضوری داشته و در خصوص علاقه و تجربیات کاری خود در این زمینه صحبت کنند. همچنین، فرصت های تجاری موجود در این زمینه را مورد بررسی قرار دهند.

طرح مزرعه داران جوان

۵_طرح تجاری

متقاضیان شرکت در این برنامه باید یک پیشنهاد علمی، معقول و منطقی برای ایجاد یک فرصت تجاری کشاورزی در استان ساسکاچوان ارائه دهد.

منظور از فعالیت در حوزه کشاورزی، محدود به کسب و کارهای اختصاصی است که شامل تولید محصولات کشاورزی اولیه است. کسب و کارهای مرتبط با کشاورزی تحت طبقه بندی کارآفرینی این استان قرار می گیرند.

طرح مزرعه داران جوان

یکی از زیر مجموعه های برنامه مزرعه داران در ساسکاچوان، برنامه مزرعه داران جوان است. کشاورزانی که زیر ۴۰ سال سن دارند و قصد مهاجرت و زندگی در ایالت ساسکاچوان را دارند، می توانند از طریق این برنامه اقامت دائم کانادا را کسب کنند. برای واجد شرایط شدن در این برنامه متقاضی باید:

طرح باید برپایه ی تحقیقات، مشاوره و یا گذراندن دوره های آموزشی مرتبط با شرایط و وضعیت کشاورزی در ایالت ساسکاچوان کانادا می باشد. همچنین، طرح پیشنهادی باید نشان بدهد که فعالیت کشاورزی در ساسکاچوان سودآور است. درآمد سالیانه باید حداقل سالی ۱۰ هزار دلار کانادا باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی (طرح SINP)

🌱مرحله اول:

متقاضی ابتدا برای بررسی و ارزیابی شرایط، دیدار و صحبت با نمایندگان SINP، یک سفر ۵ روزه به استان خواهد داشت.

🌱مرحله دوم:

سپس یک درخواست کامل شامل تمامی اسناد و مدارک لازم برای SINP ارسال می کند. این اسناد شامل مدارک تحصیلی، سوابق کاری، طرح تجاری و اسناد مربوط به دارایی متقاضی است. درخواست از طریق پست و یا به صورت حضوری می تواند برای SINP ارسال شود. پس از دریافت اسناد از طرف SINP، تحقیقات و ارزیابی متقاضی آغاز می شود.

🌱مرحله سوم:

ممکن است در این مرحله از متقاضی، تقاضای مصاحبه حضوری داده شود. در صورت تایید متقاضی از SINP، از او خواسته می شود تا توافقنامه عملکرد را امضا کرده و مبلغ سپرده را پرداخت کند.

طرح مزرعه داران جوان در کانادا

🌱مرحله چهارم:

سپس متقاضی گواهی گزینش استانی را از استان ساسکاچوان دریافت می کند و سپس یک درخواست مجزا برای اخذ اقامت دائم کانادا ارائه می دهد. (همچنین، متقاضیان می توانند بعد از دریافت گواهی استانی و تا دریافت اقامت دائم خود، درخواست مجوز کار دهند. مجوز صادر شده معاف از LMIA است.)

🌱مرحله پنجم:

در انتها بررسی های پزشکی و امنیتی متقاضی انجام شده و ویزای اقامت دائم وی صادر می شود.

چه کسانی واجد شرایط این طرح نیستند؟

در حالت های زیر متقاضیان واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی نیستند:

درآمد کشاورزان در کانادا

افزایش قیمت زمین کشاورزی در کانادا در سال های اخیر بسیار اتفاق افتاده اما موضوعی پایدار نیست و درصد افزایش قیمت می تواند متفاوت باشد . بسیاری از کشاورزان امروزه با فروش زمین های خود توانسته اند به سود های کلان برسند و آنها را به قیمت های بالایی بفروشند . 

زمین های کشاورزی نیز شامل موارد با کیفیت های مختلف هستند که عوامل متعددی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. کشاورزان دارای زمین های بزرگ و محصولات زیادی هستند که نشان می دهد شغلی پرتجارت و با سود بالا است . برخلاف باور بسیاری از مردم کشاورزان در کانادا قشر راحت و حتی ثروتمند به شمار می روند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر صمد سه شنبه ۳۰ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 95 مشاهده پرسش
    سلام برای کشت زعفران درکانادا درحدود۳هگتار برای مرحله اول چقدر سرمایه لازم استتشکر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۳۰ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      لطفا تماس بگیرید

  • تصویر کاربر حمید سه شنبه ۱۶ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    سلام ،وقت شما بخیر ،میخواستم ازطریق سرمایه گذاری برای مهاجرت به کانادا اقدام کنم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۶ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر بهار شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام بنده لیسانس حسابداری دارم میخواستم بدونم راحترین راه برای رفتن به کانادا کدوم راهه
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. برای مشخص شدن روش مناسب مهاجرت، نیاز به اطلاعات بیشتری است. فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا بعد از بررسی شرایط با شما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر