مدت زمان گرفتن ویزای سرمایه گذاری کانادا

از چه طریق می توانم ویزای سرمایه گذاری کانادا بگیرم؟ مهاجرت به کشورهای خارجی از طرق مختلفی مثل اخذ ویزای کار، ویزای تحصیلی، ثبت شرکت، خرید ملک و …. امکان پذیر است. 

برخی از دولت های جهان برای  رشد و شکوفایی اقتصاد خود، به متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در کشورشان را دارند اجازه می دهند تا با ورود و کارآفرینی هم چرخه اقتصادی را رونق بخشند و هم اقامت دائم کشور را بدست آورند.

در این روش، مبلغ سرمایه گذاری برای کشورهای مختلف متفاوت است. نکته مهم در برنامه های سرمایه گذاری این است که مبلغ سرمایه گذاری باید بصورت نقدی باشد و متقاضی باید حتما مشخص کند که منبع اصلی تامین این پول از کجاست و باید اثبات کند که مبلغ سرمایه گذاری از راه قانونی بدست آمده است. 

به عنوان مثال در کشور اتریش، به افرادی که از طریق راه های غیرقانونی صاحب سرمایه شده اند اجازه اقامت و گرفتن تابعیت را نمی دهند.

مدت زمان گرفتن ویزای سرمایه گذاری کانادا

کشور کانادا برای جذب سرمایه‌ های خارجی و افزایش رشد اقتصادی خود، از تاجران و سرمایه‌گذاران خارجی دعوت می‌کند تا از طریق سرمایه‌گذاری اقامت دائم کانادا را نیز دریافت کنند.

برنامه های مهاجرتی تجاری کانادا 

برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری کانادا سه راه وجود دارد:

🔔خوداشتغالی کانادا

برنامه خود اشتغالی کانادا یا Self Employed Program مربوط به متقاضیانی است که در زمینه فرهنگی، هنری و یا ورزشی فعالیت دارند. 

این جریان مهاجرت تجاری برای کسانی است که در کانادا شرکتی تأسیس یا خریداری می کنند و سهم قابل توجهی در اقتصاد یا زندگی فرهنگی یا هنری کانادا خواهد داشت.

خوداشتغالی

برای واجد شرایط بودن در این برنامه متقاضی باید:

  1. حداقل دو سال در پنج سال گذشته سابقه کار در کشور خود یا در سطح بین المللی و یا تلفیقی از هردو را داشته باشد.
  2. حداقل امتیاز لازم (حداقل ۳۵ امتیاز) برای شرکت در برنامه را کسب کند.
  3. توانایی مالی برای راه اندازی بیزینس در کانادا داشته باشد.
💹متقاضیان شرکت در این برنامه بر اساس تجربه کاری، تحصیلات، سن، سطح زبان و انطباق پذیری مورد ارزیابی قرار می گیرند.

🔔استارتاپ ویزا

اساس این برنامه مهاجرتی بر پایه ایده های نوآورانه، امکان ایجاد اشتغال برای کانادایی ها و امکان فعالیت در مقیاس بزرگ است. برنامه استارتاپ کانادا متشکل از گروه های ۲ تا ۵ نفر می باشد. 

متقاضی باید حتما در کسب و کار و ایده پیشنهادی نقش کلیدی داشته باشد و حداقل ده در صد حق رای در سهام نیز داشته باشد. برای واجد شرایط بودن در این برنامه متقاضی باید:

سرمایه مورد نیاز

تعداد اعضای خانواده

۱۲،۹۶۰ دلار

یک نفر

۱۶،۱۳۵ دلار

دو نفر

۱۹،۸۳۶ دلار

سه نفر

۲۴،۰۸۳ دلار

چهار نفر

۲۷،۳۱۵ دلار

پنج نفر

۳۰،۸۰۶ دلار

شش نفر

۳۴،۲۹۹ دلار

هفت نفر

سرمایه گذاری و کارآفرینی در کانادا

برنامه های کارآفرینی کانادا، استانی است و در وبسایت هر استان توضیح کامل و مفصلی در خصوص شرایط مهاجرت از طریق برنامه های کارآفرینی هر استان ارائه شده است. در حال حاضر نیز تنها یک برنامه سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد و آن هم برنامه سرمایه گذاری استان کبک است.

مهمترین فاکتور و وجه مشترک تمام برنامه های کارآفرینی استانی در کانادا و برنامه سرمایه گذاری کبک این است که، شخص متقاضی باید در کشور مبدا سابقه مدیریتی داشته باشد. 

به عنوان مثال شخص متقاضی باید دارنده جواز کسب باشد یا مدیر عامل شرکت خصوصی باشد یا مدیر فروش یک شرکت خصوصی باشد که با مدارک بیمه یا مالیات و قرار داد های کاری قابل اثبات باشد. نکاتی در خصوص برنامه های کارآفرینی:

💹امتیاز بندی مهاجرت به کانادا از طریق کارافرینی

۱_ برنامه های کارآفرینی استانی کانادا مثل سایر برنامه های مهاجرتی دارای سیستم امتیاز بندی هستند.

متقاضی کارآفرینی در فاکتورهای سن، مهارت زبان، تحصیلات، سوابق مدیریتی، بیزینس پلن و یا طرح کسب وکار، دارایی خالص شخصی و … مورد ارزیابی قرار می گیرد.

سرمایه گذاری و کارآفرینی در کانادا

۲_ همسر متقاضی نیز در برخی برنامه های استانی می تواند باعث کسب امتیازات بیشتر برای پرونده شود. 

به عنوان مثال در برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک، در صورتی که همسر فرد متقاضی در حال تحصیل یا کار در نیوبرانزویک باشد و حداقل الزامات مهارت زبان را برآورده کند، تا سقف ۵ امتیاز ممکن است به متقاضی تعلق گیرد.

۳_ متقاضیان شرکت در برنامه های کارآفرینی باید یک دارایی خالص را ارائه دهند. این دارایی خالص می تواند شامل پول نقد، حساب های بانکی، املاک واقعی، اموال مشترک با همسر و … باشند. 

میزان این دارایی خالص بسته به استان مورد نظرو با توجه به موقعیت مکانی کسب و کار متغیر خواهد بود. 

امتیاز بندی مهاجرت به کانادا از طریق کارافرینی

بعنوان مثال در برنامه کارآفرینی استان انتاریو، متقاضی برای کسب و کارهای واقع در منطقه ی تورنتوی بزرگ ( GTA) باید حداقل ۸۰۰ هزار دلار کاناد، دارایی خالص داشته باشد. در حالی که این رقم در استان نیوبرانزویک ۶۰۰ هزار دلار است.

۴_ متقاضیان برنامه های کارآفرینی با توجه به طرح تجاری ارائه شده باید یک سرمایه گذاری شخصی در استان مورد نظر انجام دهند. 

مبلغ این سرمایه گذاری بنابر استان مورد نظر متفاوت است. 

بعنوان مثال در برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا میزان سرمایه گذاری، ۳۰۰ هزار دلار کانادا است.

داشتن سرمایه در کانادا

۵_ در برخی استان ها متقاضی مبلغی را بعنوان وثیقه می پردازد و پس از عمل به تعهدات توافقنامه تجاری می تواند آن مبلغ را از دولت استانی پس گیرد.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

کانادا یک اقتصاد بسیار پیشرفته دارد و برنامه های تجاری کانادا این امکان را به سرمایه گذاران می دهند تا در آن شریک باشند. از مزیت های سرمایه گذاری و کارآفرینی در کانادا می توان به:

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Ys سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    ی سوال داشتم این که من الان یازدهمم و این که سال بعد سال اخرمه که حدودا شیش ماه دیگست پدرمم از لحاظ مالی مشکلی ندارن و میخواد از طریق سرمایه گذاری توی کانادا اقامت دائم رو بگیره برادرمم دانشجوعه توی کانادا سوالی که داشتم اینه که چقدر زمان می‌بره که بتونیم اقامت رو بگیریم و مهاجرت کنیم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم ارزیابی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر علی شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام میخواستم بدونم،همسر متقاضی اصلی در برنامه استارت اپ،در صورت موافقت با ورک پرمیت برای متقاضی اصلی،باید مدرک تحصیلی خودش رو برای ارائه به افیسر ارائه کند،تا بتونه open work permit,بگیره یا خیر؟متقاضی اصلی مدارکش کامل هست ضمنا.با تشکر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای پر کردن فرم های مربوط به اجازه کار باید در خصوص سابقه تحصیل نیز اطلاعات کاملی را به اداره مهاجرت ارائه دهید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر