ویزای EB1-A، گرین کارت آمریکا برای نخبگان و نوابغ، افراد خلاق و خاص

یکی از روش های قانونی مهاجرت به آمریکا و گرفتن کارت اقامت یا گرین کارت امریکا (Green Card)، دریافت ویزای EB1-A یا Employment base است. متقاضیان بدون شرایط سنی، مدرک زبان و سرمایه زیاد می توانند به عنوان یک فرد ماهر و متخصص اقامت دائم آمریکا را دریافت کند. ویزای EB1-A زیرمجموعه ی ویزای EB1 است. که در ادامه به شرایط اخذ هر کدام بصورت جداگانه میپردازیم.

ویزای EB1 از مزایای زیادی برخوردار است که مهمترین آن عدم نیاز به گواهینامه کار (Labor Certificate) در آمریکاست. مزیت دوم این نوع ویزا این است که هیچ محدودیت و ظرفیتی برای صدور این نوع ویزا وجود ندارد و فرآیند صدور گرین کارت در ویزای EB1 سریعتر از سایر ویزاها است. 

همچنین متقاضیان این ویزا می توانند در در مدتی که درخواست ویزای EB1 آن‌ها در حال انتظار است درخواست‌های مهاجرت دیگری را نیز در دسته‌های دیگر ارائه دهند. ویزای EB1 به سه گروه مختلف تقسیم می‌شود:

✅ویزای EB1-A (افراد خارجی با توانایی و تخصص فوق‌العاده)

✅ویزای EB1-B (محققان و اساتید برجسته)

✅ویزای EB1-C (مدیران اجرایی)

دریافت گرین کارت امریکا با ویزای EB1-A

این نوع ویزا گزینه بسیار خوبی برای افرادی است که یک توانایی خاص و شگفت انگیز دارند. این توانایی می تواند در حوزه علوم، هنر، ورزش، آموزش و تجارت باشد.

طبق قوانین مهاجرت فدرال، متقاضیان ویزای  EB1-A نیاز به داشتن یک کارفرما و یا پیشنهاد شغلی از آمریکا نیستند اما باید اثبات کنند که در یک زمینه توانایی فوق العاده داشته و بعد از ورود به آمریکا، در همان زمینه به فعالیت خود ادامه می دهند. این افراد در مدت زمان کوتاهی بعد از ورود به آمریکا، گرین کارت خود را دریافت می کنند.

نکته

شرایط قبولی برای این نوع ویزا سخت و کمی پیچیده است و مناسب افرادی است که توانایی اثبات این مهارت ها را دارند. قوانین مهاجرت فدرال معیارهای خاصی‌ برای این نوع ویزا تعریف کرده است که به یک خارجی‌ (غیرآمریکایی) اجازه می دهد، ثابت کند که مهارت وی از نظر کشوری و بین المللی مورد قبول دیگران قرار می گیرد.

روش هایی برای اثبات توانایی متقاضیان ویزای EB1-A

یکی از راحت ترین روش ها برای اثبات توانایی متقاضیان و داشتن توانایی خاص آن ها، مورد تقدیر قرار گرفتن و یا دریافت یک جایزه از طرف یک مرکز بین المللی است. 

 

برندگان جوایز نفیس بین المللی مثل نوبل، مدال المپیک، پارا المپیک، قهرمانی های جهانی، جشنواره کن، اسکار، گرمی و … می توانند براحتی توانایی خود را در زمینه های ذکر شده اثبات کرده و اقامت دائم آمریکا را از طریق ویزای EB1-A دریافت کنند.

روش هایی برای اثبات توانایی متقاضیان ویزای EB1-A

روش های دیگری برای اثبات توانایی متقاضی وجود دارد. بعنوان مثال داشتن جوایز و یا مدارکی که نشان دهد متقاضی در سطح بین المللی و یا کشوری آن ها را دریافت کرده است؛ مقاله های چاپ شده توسط متقاضی در نشریات گوناگون و معتبر و یا حتی مدارکی که نشان دهد متقاضی بعنوان عضوی از هیات داوران برای یک رویداد مهم بوده است.

بنابراین متقاضیان ویزای EB1-Aباید جوایز بین المللی در سطح جهانی بر اساس آنچه که در بالا به آن اشاره شد داشته باشند، در غیر اینصورت با داشتن سه ویژگی از گزینه های زیر، میتوانند برای این ویزا درخواست دهند:

مزایای مهاجرت به آمریکا با EB1-A

مزایای مهاجرت به آمریکا با EB1-A

ویزای EB1-B امریکا

این نوع ویزا مخصوص استادان و محققان برجسته است و بر خلاف ویزای EB1-A نیاز به حمایت یک کارفرمای آمریکایی و داشتن یک پیشنهاد شغلی از آمریکا دارد. افراد واجد شرایط برای دریافت این ویزا باید:

ویزای EB1-B امریکا

متقاضیان ویزای EB1-B باید حتما حداقل دو مورد از شش گزینه زیر را داشته باشند:

ویزای EB1-C

این ویزا مخصوص مدیران اجرایی و یا مدیر عاملی است که در یک شرکت بین المللی در کشور محل سکونت خود فعالیت دارد و قصد دارد تا برای شعبه همان شرکت در آمریکا، منتقل شود. متقاضیان اخذ این نوع ویزا باید:

اهمیت داشتن وکیل در پروسه اخذ ویزاهای EB1

هنگام ارائه درخواست برای این نوع ویزا، بهتر است تمامی مدارک کامل و مرتب باشند. گرفتن این نوع ویزا بسیار سخت تر و پیچیده تر از آن است که تصور می کنید. به عنوان مثال در ویزای EB1-A زمانیکه متقاضی جوایز بین المللی نداشته باشد، گرفتن این نوع ویزا سخت می شود. 

یک وکیل می تواند تمامی مدارک را بررسی کرده و اطمینان حاصل کند که مدارک کامل و بدون نقص به اداره مهاجرت آمریکا تحویل داده شده است. 

بعنوان مثال ممکن است متقاضی فکر کند که اسنادش برای اثبات مهارت خاص و تواناییش کافی است، ولی از نظر اداره مهاجرت اینطور نباشد. یک وکیل می تواند میزان موفقیت در خواست را بررسی کرده و همچنین می تواند کیفیت مدارک ارائه شده به اداره مهاجرت را بررسی کند. 

کسانی که می خواهند برای این نوع ویزا اقدام کنند، با مشورت با یک وکیل مجرب می توانند اطمینان حاصل کنند که برای گرفتن این نوع ویزا شرایط لازم را دارند یا خیر!

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام من در فایل پیوست شرایطم را بطور کامل توضیح داده ام
    ممنونم از امکانی که ایجاد کردید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. اگر دانشگاه مورد نظر برنامه مقابله با ویروس کرونا را دارد و جزو موسسات تایید شده برای حضور دانشجویان بین المللی در کانادا نیز هست، بهتر است همسر شما به کانادا مراجعه کرده و شما بعد از رفع نواقص پرونده خود بعد از اتمام یک ترم تحصیلی برای اخذ ویزا اقدام کنید. البته موارد ذکر شده فقط با توجه به فایل پیوست ارائه شده است و در صورت تمایل به اخذ مشاوره تخصصی تر با وکلا، با دفتر تهران تماس بگیرید.

      توجه داشته باشید مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر البرز سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    سلام بنده موفق به ثبت اختراع در روش سازه مصنوعات چوبی شدم.و در نمایشگاه مخترعین تو کشور کرواسی از چندکشور اروپایی و همچنین کشور کانادا مدال و لوح دریافت کرده ام لطفا راهنمایی بفرمایید. همچنین در این روش کاری نیاز به قطع درخت نمی‌باشد و از ضایعات چوبی قابل اجرا میباشد و کاملا زیست محیطی هست
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام.با توجه به اطلاعات ذکر شده، روش استارت آپ برای اخذ اقامت دائم کانادا و یا ویزای EB1-A برای اخذ گرین کارت امریکا می تواند برای شما مناسب باشد.  به شما توصیه می کنیم تا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما به طور کامل و رایگان بررسی شود و با شما تماس بگیریم.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر