تحصیل در رشته حسابداری در کانادا

حسابداری یکی از کلیدی‌ترین مشاغل مورد نیاز در زمینه امور مالی است و موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی در کانادا برای این رشته وجود دارد؛ بنابراین اگر قصد زندگی و تحصیل در رشته حسابداری در کانادا را دارید، در این مطلب به شما می‌گوییم که برای شروع کار و تحصیل در رشته حسابداری در کانادا به چه چیزهایی نیاز دارید و در چه دانشگاه‌هایی می‌توانید تحصیل کنید.


کانادا یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان است. با تحصیل در کانادا، از سطح بالای زندگی و همچنین تحصیلات سطح بالا در دانشگاه ها و کالج های کانادا برخوردار خواهید شد. دانشگاه ها در کانادا مدارک عالی ارائه می دهند و از بهترین استقبال دانشجویان بین المللی برخوردارهستند.


رشته حسابداری (Accounting) یک علم جهانی امور مالی و تجارت و یکی از زیرشاخه‌های علوم انسانی است. حسابداری رشته‌ای پرطرفدار و با بازار کار گسترده است و هر سال دانشجوهای بسیار زیادی به تحصیل در این رشته جذب می‌شوند.

استانداردهای حسابداری کانادا

یکی از مهارتهای حیاتی یک حسابدار، انتخاب اطلاعات مربوط به مخاطب و برقراری صریح صورتهای مالی است. شغل حسابداری مستلزم داشتن استعداد ریاضیات و توانایی تجزیه و تحلیل، مقایسه و تفسیر سریع حقایق و ارقام است.

یک مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در حسابداری دانش جویان را با مهارت هایی مانند: تفکر عددی و منطقی، توجه به جزئیات و تفکر تحلیلی مورد نیاز برای دستکاری و سازماندهی مقدار قابل توجهی از داده های مالی، فراهم می کند.

فارغ التحصیلان رشته های حسابداری از بین گزینه های شغلی مانند: حسابدار، کارمند حقوق و دستمزد، اقتصاددان، مشاور مالیاتی، مشاور مدیریت، بانکدار خرده فروشی، حسابرس، تحلیلگر خزانه داری، برآوردگر هزینه، متخصص مبارزه با پولشویی، مدیر ارشد مالی انتخاب می کنند.

چرا تمایل دانشجویان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حسابداری در کانادا زیاد است؟

با افزایش تقاضا برای دانشجویان با مدرک کارشناسی ارشد در شرکت های چند ملیتی کانادا، پیش بینی می شود که پذیرش ها در آینده بیش از ۲ برابر رشد کند.

به غیر از این، دلایل دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حسابداری در کانادا مفید باشد:

انواع دوره های حسابداری در کانادا

بیشتر برنامه ها اصول حسابداری را مانند، سازماندهی ساده و روش های حسابداری معرفی می کنند و سپس به آموزش های تخصصی مانند مالیات و حسابرسی می پردازند. شما همچنین تجربه کار با نرم افزار حسابداری پیچیده و سایر سیستم های حسابداری را کسب خواهید کرد. 

هدف این کلاسهای اساسی، آماده سازی شما برای تمرین حسابداری در دوره های تکمیلی رشته ای درک عمیق تری از کاربردهای حسابداری به شما می دهند. اینها ممکن است شامل قانون تجارت، آمار، برنامه ریزی مالی و اخلاق باشد و به طور بالقوه می تواند شامل یک محل کار باشد که در آن می توانید در یک شرکت حسابداری یا یک عمل عملیاتی را تجربه کنید.

انواع مجوز و وظایف شغلی حسابدار در کانادا

حسابداران دارای مجوز در کانادا به دو گروه حسابداران حرفه‌ای یا Chartered Professional Accountant (CPA) که یکی از بزرگترین سازمانهای ملی حسابداری در جهان است و حسابداران دارای مجوز که به دو گروه در زمینه حسابداری و امور مالی Advanced Certified in Accounting and Finance (ACAF) تقسیم می‌شوند. 

حسابدارانی که واجد شرایط لازم برای دریافت مجوز CPA نیستند و مایل‌اند که به عنوان یک حسابدار در سطح متوسط (intermediate) به کار حسابداری مشغول شوند می‌توانند مجوز ACAF را دریافت کنند. به طور کلی حسابداران CPA سوابق مالی و تراکنش‌های کسب‌وکارها و افراد را سازمان‌دهی و تحلیل می‌کنند. وظایف یک حسابدار در کانادا معمولاً به شرح زیر است:

چگونه در کانادا حسابدار رسمی شویم؟

مسیرهای مختلف می تواند شما را برای تبدیل شدن به CPA در کانادا و شرکت در برنامه آموزش حرفه ای CPA (PEP) واجد شرایط کند، اما مسیر پیش فرض شامل موارد زیر است:

میزان درآمد حسابداران در کانادا

متوسط حقوق حسابدار در کانادا ۵۸۵۰۰ دلار در سال یا ۳۰ دلار در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی برای کسانی که تازه حسابدار شدند از ۴۰۹۵۰ دلار در سال شروع می شود در حالی که بیشترین حسابداران باتجربه سالانه ۸۰،۰۰۰ دلار درآمد دارند.

حقوق سالانه یک حسابدار در هر منطقه

 

 

۵۷،۵۰۰ دلار

 

انتاریو

۶۳،۳۷۵ دلار

ساسکاچوان

۶۲،۵۰۰ دلار

کبک

۵۷،۵۰۰ دلار

بریتیش کلمبیا

۵۹،۹۸۶ دلار

آلبرتا

۶۴،۵۰۰ دلار

نیوبرانزویک

حقوق مربوط به هر رده ی شغلی در کانادا

۱۰۵۰۰۰

مدیرمالیات

۹۰۰۰۰

کنترل کننده

۸۷۵۰۰

مدیرحسابداری

۷۸۴۳۱

تحلیلگرکسب و کار

۷۲۵۰۰

تحلیلگرمالی

۵۸۵۰۰

حسابدار

با دیپلم حسابداری چه کاری در کانادا می توانید انجام دهید؟

معمولاً از حسابداری به عنوان “زبان تجارت” یاد می شود. این فرایندی است که فعالیت مالی و اقتصادی یک کسب و کار یا سازمان را اندازه گیری می کند. سازمانهای مختلفی در زمینه حسابداری وجود دارند که به این روند کمک می کنند. برخی از این گروه ها ممکن است شامل تنظیم کنندگان استاندارد، ارگان های حرفه ای و شرکت های حسابداری باشند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مسعود جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 135 مشاهده پرسش
    با سلام خواهرزاده بنده،،( مهسا)۳۰ ساله دارای مدرک فوق دیپلم الکترونیک و هنرمند و کارآفرین چرم دوزی در ایران که معلولیت کم شنوایی دارد قصد مهاجرت یا از طریق دانشجویی یا راهی به پیشنهاد و مشاوره شما دارد.ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر