خرید مغازه در کانادا

کشور کانادا همواره یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی به شمار می آید. این کشور در سال ۲۰۲۰ به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت در جهان انتخاب شد. تنوع قومی و فرهنگی، امنیت اجتماعی، کیفیت بالای زندگی و ثبات اقتصادی از مهم‌ترین دلایلی است که این کشور را در میان مهاجران چنین محبوب می کند. خرید یک بیزینس در کانادا (خرید مغازه در کانادا) یکی از راه های مهاجرت به کاناداست.

دلایل اقتصادی مثل دستیابی به شغل یا درآمد بهتر همواره از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت افراد به کشورهای دیگر است. کشورهای مثل کانادا، آمریکا، سوییس، سوئد، استرالیا، آلمان، نروژ، دانمارک، هلند و فنلاند کشورهایی هستند که به عنوان مقصدهای اصلی مهاجرت انتخاب می شوند.

در هر کشور روش‌های متعددی برای مهاجرت وجود دارد که متقاضیان می‌توانند با توجه به کشور مقصد خود از طریق آن‌ها اقدام کنند. متداول ترین روش های مهاجرت عبارتند از: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت استارت آپی و مهاجرت ویژه افراد با توانایی خاص که مخصوص برخی کشورها مثل آمریکا است.

کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی که می خواهند با خانواده خود به کانادا نقل مکان کنند، می توانند یک کسب و کار مستقر را خریداری کنند یا یک تجارت جدید در کانادا راه اندازی کنند. یکی از راه های دریافت ویزای کشور کانادا، خرید یک بیزینس در کانادا است.

در این روش متقاضی می‌تواند تمام یا بخشی از یک بیزنس کانادایی (حداقل ۵۱ درصد سهام) مثل مغازه، رستوران، شرکت و … را خریداری کند. با خرید سهام، می‌توان ویزای کار دریافت کرد.

کشور کانادا به دلایل متعددی مثل جاذبه های توریستی فراوان، دانشگاه هایی با رتبه های جهانی، مهاجر پذیر بودن و … همواره مورد توجه افرادی است که قصد ادامه زندگی در یک کشور دیگر را دارند. 

خرید مغازه و یا یک کسب و کار در کانادا توجه زیادی از افراد را به خود جلب کرده است.

خرید بیزینس در کانادا

شرایط خرید مغازه در کانادا

برای خرید یک مغازه در کانادا، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

خرید مغازه و دریافت اقامت دائم کانادا

یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت دائم کانادا، خرید بیزنس در این کشور یا اخذ ویزای Owner Operator است. در این روش متقاضی می‌تواند تمام یا بخشی از یک بیزنس کانادایی را خریداری کند. با خرید سهام، می‌توانید ویزای کار دریافت کنید و سپس در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به اخذ اقامت کانادا از طریق خرید بیزنس اقدام کنید.

به طور کلی دریافت پیشنهاد کار و اجازه کار از کانادا پروسه ای طولانی و پیچیده است. برای دریافت جاب آفر باید حداقل ۳ ماه منتظر باشید تا مشخص شود که هیچ فرد کانادایی شرایط احراز آن شغل را ندارد. در این روش کارفرما باید به مدت ۳ ماه در کل کشور کانادا موقعیت شغلی مورد نیاز خود را آگهی کند. اگر در طول این مدت شخصی متناسب با نیاز کارفرما پیدا نشد، کارفرما می‌تواند درخواست همکاری را برای شما ارسال کند.

اما در مورد اخذ ویزای کار از طریق خرید بیزنس، شما نیازی به طی کردن این مراحل ندارید و براحتی می‌توانید اجازه کار دریافت کنید، چون خودتان مالک یک بیزنس هستید.

خرید مغازه در کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا

مراحل خرید مغازه در کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا

خرید مغازه و دریافت اقامت دائم کانادا در دو مرحله صورت می گیرد:

گام اول:

در مرحله اول شخص متقاضی به کمک وکیل مهاجرت و یا مشاور، بیزینس مورد نظر خود را با توجه به سوابق کاری و میزان سرمایه خود، خریداری کرده و سپس درخواست ویزای کار یا Work Permit خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه می دهد. 

همانطور که در بالا اشاره شد، در این روش متقاضی نیاز به درج آگهی در روزنامه و سایت های کاریابی برای دریافت اجازه کار ندارد چون خود مالک کسب و کار است. تا زمان دریافت ویزای کار که ممکن است حدودا ۶ ماه زمان ببرد، متقاضی می تواند از بیزینس خریداری شده درآمد داشته باشد.

گام دوم:  

در مرحله دوم، بعد از خرید بیزینس فرد متقاضی در صورت داشتن شرایط لازم برای اقامت دائم، میتواند به همراه خانواده خود تحت برنامه های مهاجرت استانی و یا به عنوان کارگر ماهر فدرال از زیر مجموعه برنامه اکسپرس انتری اقامت دائم کانادا را اخذ کند. 

در صورتی که متقاضی واجد شرایط اخذ اقامت نباشد، می تواند از بعد از ورود به کانادا و فعالیت مستمر بیزینس خریداری شده

 به مدت یکسال، از طریق برنامه هایی مثل تجربه کانادا (Canadian Express Class یا به اختصار CEC) اقامت دائم کانادا را اخذ کند.

مزایای خرید بیزینس در کانادا

مزایای خرید بیزینس در کانادا

قیمت خرید یا اجاره مغازه در کانادا چند است؟

بیزینس خریداری شده در کانادا می تواند یک شرکت یا یک کسب و کار مانند، یک مغازه و یا رستوران باشد. محل کسب و کار نیز ممکن است متعلق به مالک بیزینس بوده و یا اجاره ای باشد. سرمایۀ مورد نیاز برای خرید مغازه در کانادا، به عوامل متنوع بسیاری بستگی دارد. عواملی مانند:

هرچه مغازه مورد نظر در موقعیت جغرافیایی بهتری باشد، هم از لحاظ محله و هم شلوغی منطقه، هزینه ای که باید برای خرید آن پرداخت شود بیشتر خواهد بود.

متراژ مغازه نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت خرید مغازه در کانادا دارد. 

اجاره مغازه در کانادا

اجاره مغازه در کانادا نیز کاملاً به استان و شهر مورد نظر بستگی دارد؛ زیرا هر محله و هر شهری می تواند کیفیت کسب و کار و قیمت ملک های تجاری در آن متفاوت باشد. به عنوان مثال برخی از مغازه ها دارای دکور بندی و یا برخی یخچال های فروشگاهی هستند، البته بعضی از ملک های تجاری دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی مجازی هستند پس اجاره و یا فروش چنین مغازه هایی در نرخ بالاتری قرار دارد. 

یکی از موضوعات مهمی که در زمان اجاره مغازه در کانادا باید به آن توجه داشته باشید بحث نزدیک بودن یه مرکز شهر و البته نزدیک بودن به امکانات شهری از قبیل ایستگاه اتوبوس، مراکز فروش اصلی شهر و…است.

از کجا می توان کسب و کار مناسب برای خرید را پیدا کرد؟

نکات کاربردی خرید بیزینس برای هدف مهاجرت به کانادا

✅مشاغل فعالی را خریداری کنید که حداقل ۱۲ ماه از فعالیت آن می گذرد.

✅یک کسب و کار با فروش ناخالص خوب طی ۲-۳ سال گذشته بخرید و از فروشنده بخواهید تا حتما اسناد و مدارک سودآوری را در سال های گذشته به شما نشان دهد.

✅مشاغل متناسب با سابقه خود را خریداری کنید.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فرشید شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 133 مشاهده پرسش
    سلام
    جهت خرید (یا اجاره) و راه اندازی مغازه الکتریکی در ونکوور میخواستم اقدام کنم و حداقل و حداکثر سرمایه چقدر می باشد؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      دوست عزیز کار املاک نیستیم صرفا مهاجرت

  • تصویر کاربر ابوافضل سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من دارم مدرک اشپزی میگیرم و میخوام بدونم که چیکار باید انجام بدم واسه اقامت ایا میتونم راحت اقامت بگیرم یا حتما باید ملک بخرم؟؟؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. لطفا توجه کنید که خرید ملک نمی توانید اقامت کانادا را بدست آورید. برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور ابتدا باید شرایط شما ارزیابی و روش مناسب مهاجرت را مشخص شود. اگر تمایل به مشاوره رایگان در این زمینه دارید، فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس گرفته و مشاوره لازم را دریافت کنید.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام خواستم ببینم برا خرید معازه حداقل سرمایه لازم چقدر هست
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. رقم مشخص و معینی وجود ندارد. سرمایه لازم به ارزش بیزینس، متراژ مغازه، محله، شهر، استان و ..... بستگی دارد ولی می توان گفت متقاضی خرید باید حداقل 400 هزار دلار کانادا دارایی و 200 هزار دلار کانادا سرمایه نقدی داشته باشد.

  • تصویر کاربر فرهاد دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سرمایه ایی که نیاز هست برای خرید مغازه رر کانادا
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. هیچ رقم مشخصی وجود ندارد و میزان سرمایه به ارزش کسب و کار بستگی دارد.

  • تصویر کاربر باربد دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام .وقت بخیر من مطالب شما را خواندم براس خرید مغازه و یا اجاره مغازه لطف میفرمایید که یک حداقل و حداکثر وجهی که باید برای خرید داشته باشیم چه میزان است و اینکه میخواهم از طریق جاب افر برای مهاجرت اقدام نمایم به چه صورت است با تشکر از همکاری
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. هیچ رقم مشخصی برای خرید مغازه در کانادا وجود ندارد چون قیمت هر کسب و کار به عوامل مختلفی بستگی دارد و متفاوت است. ولی به طور کلی فرد متقاضی باید حداقل 400 هزار دلار کانادا دارایی داشته باشد و بتواند مبلغ 200 هزار دلار را برای خرید مغازه ارائه دهد. این مبلغ هم برای خرید کسب و کار است و هم نشان دهنده توانایی فرد در گسترش دادن بیزینس خود بعد از خرید، است. البته همانطور که در ابتدا گفته شد هیچ رقم مشخصی وجود ندارد چون عوامل بسیاری در تعیین قیمت نقش دارند.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر