اقامت و مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

ارزان ترین، سریعترین و آسان ترین روش مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری، ثبت نام در برنامه قرعه کشی ویزای تنوع نژادی آمریکا است که به لاتاری گرین کارت مشهور است. بعضی افراد بر این باورند که، دولت آمریکا از برندگان لاتاری حمایت مالی می کند. 

در واقع در صورتی که شما برنده لاتاری باشید برای دریافت گرین کارت باید ثابت کنید که می توانید در آمریکا زندگی کنید. مهم ترین مسئله ای که باید مشخص شود این است که شما توانایی حمایت مالی از خود دارید و برای تامین هزینه های زندگی وابسته به دولت آمریکا نمی شوید.

برنامه قرعه کشی ویزای تنوع نژادی اولین بار توسط سناتور تد کندی مطرح شد. قانون مهاجرت ۱۹۹۰ که شامل برنامه لاتاری گرین کارت بود، توسط جورج بوش در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۹۰ امضا شد. مطابق این برنامه سالانه ۵۵۰۰۰ ویزا برای حفظ تنوع نژادی در آمریکا بر اساس قرعه کشی بین متقاضیان تقسیم میشود.

شرایط تاهل در لاتاری

برای ثبت نام در لاتاری میتوانید متاهل یا مجرد باشید و هیچ تفاوتی در نوع ثبت نام شما وجود ندارد اما افراد متاهلی که همسر آنها نیز پاسپورت معتبر داشته باشند با وارد کردن اطلاعات پاسپورت همسرشان در مرحله ثبت نان شانس بیشتری برای برنده شدن دارند. واینکه جهت ثبت نام لاتاری گرین کارت، شرط شغلی وجود ندارد.

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳

ثبت نام لاتاری همه ساله اوایل اکتبر آغاز و تا اوایل نوامبر ادامه دارد. شرط لازم برای ثبت نام لاتاری داشتن دیپلم دوازده ساله یا دو سال سابقه کار طی پنج سال گذشته است. در ثبت نام لاتاری اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال باید وارد فرم اولیه شوند. 

مدارکی برای سفارت ها ارسال نمی‌شود و ثبت نام لاتاری تنها تکمیل فرم های مخصوص به همراه ارسال عکس پرسنلی است. ثبت نام لاتاری رایگان است اما اگر موسسه یا آژانسی برای شما انجامش دهد قطعا هزینه خدمات از شما دریافت خواهد کرد.

🌐 لینک ثبت نام لاتاری:     /https://www.cartesabz.net/register

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری سال 2023

تکمیل فرم۲۶۰ DS

اولین گام برنده شدن در لاتاری است. فرمی نسبتا طولانی که به صورت آنلاین تکمیل میشود. دانستن زبان انگلیسی برای تکمیل فرم لازم است، اما کافی نیست. این فرم حساسیت بالایی دارد و اشتباه در تکمیل فرم باعث تحمیل هزینه های سنگین به شما خواهد شد. ضمنا به هیچ وجه در تکمیل فرم۲۶۰ DS- عجله نکنید.

مهلت تکمیل فرم۲۶۰ DS- تعریف نشده است و تا قبل انتهای سال مالی آمریکا، یعنی سپتامبر سال آینده، هر زمانی که این فرم را تکمیل کنید میتوانید وقت مصاحبه بگیرید.

افزایش شانس در لاتاری

هر شخصی حق یکبار ثبت نام در این قرعه کشی را برای هر سال دارد. تنها راه افزایش شانس ثبت نام مجدد است اما در صورت ثبت نام مجدد یک شخص، شانس کاملا از بین می‌رود. پس توصیه میکنیم به هیچ وجه بیش از یک ثبت نام در هر سال انجام ندهید. 

🔔پس یعنی هیچ راهی برای افزایش شانس وجود ندارد.

مقایسه لاتاری با سایر روش های مهاجرتی

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا برترین و ارزان ترین و سریع ترین روش مهاجرتی در تمام دنیا است. مدت زمان کلی پروسه از شروع ثبت تقاضا تا دریافت گرین کارت کمتر از دو سال است. هزینه‌های اداری لاتاری تا رسیدن به گرین کارت کمتر از ۶۰۰ دلار برای هر نفر است. 

جزو معدود روش‌های دریافت اقامت است که از ابتدا به دریافت کارت اقامت دائم ختم می‌شود. فرد برنده میتواند فرزندان زیر ۲۱ سال و همسرش را نیز با ویزای مهاجرتی و دریافت گرین کارت به خاک آمریکا برساند. شما در هیچ روش مهاجرتی برای هیچ کشوری شرایطی چنین آسان نمی‌توانید بیابید.

گرین کارت آمریکا چیست؟

یک کارت سبز رنگ است که حاوی چند کد دیجیتال و بارکد می باشد. این کارت برای افراد خارجی که واجد شرایط ورود به ایالت متحده آمریکا هستند صادر می شود. افرادی که گرین کارت آمریکا را دارند می توانند از اجازه زندگی، تحصیل، کار و سرمایه گذاری در ایالت متحده آمریکا برخوردار شوند. افراد صاحب گرین کارت به عنوان ساکنان و شهروندان دائمی کشور آمریکا محسوب می گردند.

اقامت قانونی دارندگان کارت سبز

هنگامی که اقامت قانونی به دست آمد، مهاجر یک کارت شناسایی سبز دریافت می کند که به او این امکانات را می دهد:

سوالات متداول در مورد لاتاری

🔔شرایط و مدارک ثبت نام لاتاری چیست؟

  • مشخصات فردی
  • هزینه ثبت نام
  • عکس مخصوص لاتاری
  • پاسپورت دارای تاریخ معتبر

🔔چه شرایط سنی برای ثبت نام لاتاری وجود دارد ؟

هیچ محدودیت سنی برای ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا وجود ندارد، تنها نکته در این موضوع افراد زیر ۱۸ سال هستند که می بایست زیر مجموعه خانواده ثبت نام شوند. همچنین افراد در محدوده سن ۱۸ تا ۲۱ سال می توانند هم به صورت زیرمجموعه خانواده و هم به طور همزمان، مستقل ثبت نام نمایند اما افراد بالای ۲۱ سال می بایست حتما به صورت مستقل در لاتاری ثبت نام کنند.

🔔آیا عکس لاتاری همان عکس پاسپورتی هست؟

خیر. عکس پاسپورتی، پرسنلی۳*۴، سلفی و عکس سال گذشته تایید نمی شود .عکس لاتاری دارای شرایط مربوط به خود هست و در صورتی که عکس نامناسب بفرستید از روند قرعه کشی حذف میشوید.

🔔زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ و اعلام نتایج آن چه موقع است؟

زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ مهر و آبان ۱۴۰۰ و زمان اعلام نتایج اردیبهشت ۱۴۰۱ می باشد.

🔔چه چیزهایی به برندگان لاتاری تعلق می گیرد؟

تمام حقوق شهروندی به برندگان لاتاری تعلق می گیرد، در واقع تفاوتی بین برندگان لاتاری و مردم آمریکا وجود ندارد، مواردی مانند: 

🔔برای شرکت در لاتاری باید زبان انگلیسی قوی داشته باشم؟

از زمان شرکت شما در لاتاری گرین کارت تا زمان مهاجرت حداقل ۲ سال فاصله زمانی وجود دارد به همین خاطر فرصت کافی برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی وجود دارد.

🔔اگر لاتاری برنده شویم و نرویم چه می شود؟

سهمیه شما سوخت می شود، لاتاری قابل انتقال نیست و همچنین قابلیت تمدید یا استفاده در زمان دیگر را ندارد.

سهم ایران از لاتاری

طبق قانون هر کشور که در ۵ سال گذشته کمتر از ۵۰ هزار مهاجر به آمریکا ارسال کند میتواند در لاتاری شرکت کند و شهروندان ایران، افغانستان، پاکستان و عراق نیز شامل این میشوند و میتوانند در لاتاری شرکت کنند. در لاتاری سال گذشته شش هزار ایرانی برنده شدند که سهم ایران از کل کشور های اسیا بیشترین بود.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام
    وقت بخیر، نامزد من لاتاری برنده شده، میخالستم ببینم الان که ماعقد کنیم مشکلی برای بردن من پیش نمیاد یعنی همزمان به هردوی ما ویزا میدهند.یا اینکه ایشون باید برن بعد برای بردن من اقدام کنند
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. ابتدا برنده شدن در لاتاری آمریکا را به شما تبریک می گوییم و متاسفانه دفتر وکالت اَپلو خدماتی در خصوص لاتاری و برندگان آن ارائه نمی دهد.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر