سیتیزن شیپ امریکا

Certificate of Citizenship  یا سیتیزن شیپ امریکا یک سند هویت است که تابعیت ایالات متحده را اثبات می کند. این مدرک عموماً برای شهروندانی که تابعیت ایالات متحده را کسب کرده اند صادر می شود. اخذ تابعیت برای کودکان مقیم دائمی که والدین آنها تابعیت می گیرند، معمول است. 

با برآورده شدن برخی شرایط، کودک به طور خودکار شهروند ایالات متحده می شود. اخذ تابعیت زمانی اتفاق می افتد که کودک حداقل یکی از والدینش شهروند آمریکا و دیگری در خارج از ایالات متحده متولد شده باشند. 

این گواهینامه با گواهی تابعیت متفاوت است. کنگره امریکا قوانینی وضع کرده است که نحوه انتقال تابعیت والدین شهروند ایالات متحده به کودکانی که در خارج از ایالات متحده متولد می شوند را تعیین کند. به طور کلی کودکان، ممکن است هنگام تولد، یا پس از تولد اما قبل از ۱۸ سالگی از طریق والدین شهروند ایالات متحده، تابعیت بگیرید.

در ابتدا، شخص با تشکیل فرم ۶۰۰ N-، درخواست صدور گواهینامه تابعیت یا سیتیزن شیپ امریکا، با خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) را کرده و گواهی تابعیت را دریافت می کند. 

پس از بررسی شواهد و تأیید درخواست توسط افسر، USCIS یک گواهی صادر می کند. فردی که از طریق والدین خود تابعیت آمریکا را دریافت می کند ممکن است برای اثبات وضعیت تابعیت نیاز به درخواست گواهی داشته باشد.

اخذ تابعیت امریکا یا سیتیزن شیپ امریکا

محتوای گواهی تابعیت امریکا

گواهی تابعیت یا سیتیزن شیپ امریکا، شامل اطلاعاتی است که فرد را شناسایی و تابعیت آمریکایی وی را تأیید می کند. به طور خاص ، این گواهینامه شامل موارد زیر است:

اخذ تابعیت امریکا

کودکی که در خاک آمریکا متولد می شود به طور خودکار شهروند ایالات متحده است. والدین شهروند ایالات متحده اگر در خارج از کشور فرزندی داشته باشند، این حق شهروندی به طور کلی به کودک تعلق می گیرد. 

کودکی که در خارج از ایالات متحده متولد می شود، به طور کلی در بدو تولد تابعیت ایالات متحده را به دست می آورد اگر این کودک حداقل یک پدر یا مادر داشته باشد که تابعیت ایالات متحده را داشته باشد، و والدین شهروند ایالات متحده قبل از تولد شخص از شرایط اقامت یا حضور فیزیکی خاصی برخوردار باشند.

اخذ پاسپورت آمریکا

هنگام درخواست گذرنامه ایالات متحده، می توانید از گواهی تابعیت به عنوان مدرکی برای تابعیت آمریکا استفاده نمایید.

گیرین کارت امریکا چیست ؟

گرین کارت آمریکا نام غیر رسمی برای مجوزی است که به مهاجران اجازه می دهد به صورت دائمی در آمریکا زندگی و کار کنند. نام رسمی کارت سبز آمریکا “کارت اقامت دائم قانونی امریکا” است. حتی یک نام نیز دارد: فرم آی۵۵۱. 

دارندگان گرین کارت به عنوان “ساکنان دائمی آمریکا شناخته می شوند. کسانی که گرین کارت دارند مجاز به مهاجرت به ایالات متحده هستند و تا زمان دلخواهشان میتوانند در این کشور اقامت داشته باشند. اطلاعات کلی در مورد گرین کارت آمریکا:

اخذ پاسپورت آمریکا

چگونه گرین کارت امریکا بگیریم؟

کلیه متقاضیانی که مایل به دریافت گرین کارت آمریکا هستند باید مدارک زیر را ارائه دهند:

انگشت نگاری جهت دریافت گرین کارت آمریکا 

پس از تکمیل و اتمام تمامی مراحل مربوط به درخواست گرین کارت، اطلاعیه‌ای برای شما ارسال می‌شود که در آن زمان و محل انجام انگشت نگاری مشخص شده است. 

شما با در دست داشتن این اطلاعیه باید به آدرس مربوطه مراجعه کنید تا عکس، امضا و اثر انگشتتان، توسط افسر مهاجرت گرفته شود. تمامی این اطلاعات به منظور بررسی سوابق شخصی شما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مصاحبه حضوری جهت دریافت گرین کارت آمریکا

پس از انجام انگشت نگاری ممکن است برای یک مصاحبه حضوری دعوت شوید. مانند مرحله انگشت نگاری، اطلاعیه‌ای شامل زمان و مکان مصاحبه برای شما ارسال خواهد شد. در این جلسه سوالاتی در مورد علت درخواست گرین کارت آمریکا از شما پرسیده خواهد شد. فراموش نکنید که در این مصاحبه باید پاسپورت و برخی مدارک سفر را با خود همراه داشته باشید.

تفاوت گرین کارت و تابعیت آمریکا

پس از اینکه کسی به ایالات متحده مهاجرت کرد، اقامت دائم قانونی اولین گام ضروری است. اخذ اقامت دائمی بدین معناست که فرد می تواند در این کشور به طور دائم زندگی کند و مشغول به کار شود. افرادی که تابعیت کشور آمریکا را دارند تا هر زمان که بخواهند بدون اعمال محدودیتی می توانند در این کشور زندگی کنند. 

در صورتی که افرادی که گرین کارت آمریکا را دارند تنها تا زمانی می توانند در این کشور بمانند که گرین کارتشان اعتبار داشته باشد و همچنین در این کشور مرتکب جرمی نشده باشند. به افرادی گرین کارت تعلق می­گیرد که اقامت دائم قانونی در این کشور را داشته باشند. 

افرادی شامل گرین کارت یا اقامت دائم قانونی آمریکا می شوند که یا بتوانند یک حامی و حمایت کننده پیدا کنند (حامی می تواند خانوادگی مثل همسر یا شغلی مثل کارفرما باشد)، یا از طریق دریافت پناهندگی این کشور برای اقامت دائم قانونی اقدام کرده باشند و یا اینکه در ویزای لاتاری برنده شده باشند.در برخی از موارد، دارندگان گرین کارت باید چندین سال صبر کنند تا بتوانند برای دریافت تابعیت آمریکا اقدام کرده و درخواست بدهند.

شهروند یا تابعیت امریکا
سوالات متداول

آزمون دریافت حق شهروندی ایالات متحده 

آزمون مدنی یک آزمون شفاهی است و افسر USCIS حداکثر ۱۰ سوال از ۱۰۰ سوال مدنی را از متقاضی می پرسد. یک متقاضی باید از ۱۰ سوال ۶ سوال را به درستی پاسخ دهد تا در بخش تابعیت از آزمون تابعیت قبول شود.

آیا آزمون تابعیت آمریکا سخت است؟

آزمون تابعیت برای مهاجران قانونی، از آزمون دریافت حق شهروندی به مراتب سخت تر است. ابتدا، باید ۱۲۸ سوال در مورد تاریخ و دولت آمریکا را به جای ۱۰۰ سوال قبلی مطالعه کند. آنها همچنین باید به جای شش سوال قبلی از ۱۰ ، به ۱۲ از ۲۰ سوال به درستی پاسخ دهند.

راه های مهاجرت به امریکا

راههای مهاجرت به آمریکا بسته به شرایط متقاضی متفاوت است مانند: 

  • ازدواج
  • تولد
  • لاتاری
  • تحصیل
  • کار 
  • سرمایه گذاری 

تقسیم می شود. سه روش اول معمولا میسر نیست و تحصیل و کار و سرمایه گذاری از جمله راههای مناسب به جهت مهاجرت تلقی می گردد که متقاضیان از هر کدام از این سه روش مهاجرت نمایند.

اخذ گرین کارت آمریکا چه مزایایی دارد؟

گرفتن گرین کارت (Green Card) ایالات متحده آمریکا یک برد به حساب می آید که مزایای بسیاری را به همراه دارد. شاید بی گمان مهمترین فایده آن این است که وقتی گرین کارت آمریکا را داشته باشید، شانس زیادی برای گرفتن شهروندی ایالات متحده را دارید. داشتن گرین کارت برای مهاجرانی که می خواهند شهروند ایالات متحده شوند لازم و ضروری می باشد.

مالیات بر درآمد در ایالات متحده و پیامدهای مهاجرت

برای مهاجرانی که به ایالات متحده می رسند، سیستم مالیاتی آمریکا می تواند یک مفهوم بسیار جدید و گیج کننده باشد. در واقع، سیستم مالیاتی ایالات متحده به قدری پیچیده است که اکثر آمریکایی های متولد درآمریکا هر ساله برای ثبت پرونده مشکل دارند. 

به عنوان یک قانون کلی، اگر در ایالات متحده زندگی می کنید یا مدت زمان قابل توجهی را در این کشور میگذرانید، قانون مالیات ایالات متحده در مورد شما اعمال می شود. و مالیات بر درآمد می تواند بر وضعیت مهاجرت تأثیر بگذارد.

در ایالات متحده انتظار می رود هرکسی با درآمد بالاتر از سطح مشخص اظهارنامه مالیاتی ارائه دهد. این در همه کشورهای جهان به این گونه نیست. در بسیاری از کشورها، دولت مالیات را از فیش حقوقی دریافت می کند و فرد هرگز مجبور نیست مستقیماً اظهارنامه مالیات بر درآمد خود را ثبت کند. 

اداره درآمد داخلی (IRS) آژانس آمریکایی مسئول جمع آوری مالیات است.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مینا سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 138 مشاهده پرسش
    مادر من ۶۷ سال دارد و از ۲۰۱۵ گرین کارت امریکا رو داره بیشتر از ۴۲ ماه رو پر کرده ولی انگلیسی بلد نیست الان براش اقدام کردیم و گفتیم که زبانش فارسی هست یه نامه اومد که منتظر وقت فینگر پرینت باشید سوال من اینه که با این شرایط میتونه فارسی امتاحان بده یا باید کار دیگری انجام بدیم.ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      در مورد امریکا اطلاعاتی نداریم

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر