لیست مشاغل مورد نیاز کانادا ۲۰۲۱

با گسترش ویروس کرونا بسیاری از کارمندان از طریق پلتفرم های آنلاین و تماس های ویدئویی، شروع به انجام دادن کارهای خود از خانه کردند و مشاغلی که نیاز به حضور فیزیکی کارمندان خود داشته اند، با رعایت پروتکل های بهداشتی وسیاست‌های ایمنی مطابق با توصیه‌های دولت، فعالیت های خود را ادامه داده اند. این تغییرات خواه ناخواه، نیاز به برخی مشاغل را در جامعه افزایش داده به همین خاطر ما در این مقاله لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۲۱ را اورده ایم.

کشور کانادا بدون شک یکی از مقاصد مورد علاقه مهاجران است. سیاست های مهاجرتی کانادا یکی از عوامل اصلی در انتخاب افرادی است که کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می کنند. علاوه بر این سطح بالای زندگی، مزایای پزشکی، امنیت و آرامش، موقعیت های جغرافیایی خیره کننده و فرصت های شغلی عالی کانادا، باعث جذب مهاجران می شود.

دولت کانادا با خرید میلیون ها دوز واکسن کرونا و با سیاست هایی که برای مبارزه با این بیماری در پیش گرفته است،  در حال رهایی اقتصاد خود از پاندمی کروناست و انتظار می رود تا محدودیت ها، قرنطینه ها و منع تردد ها به پایان رسد و کم کم شروع به بهبود شرایط اقتصادی خود کند. 

مشاغل مورد نیاز کانادا در دوران کرونا

متاسفانه بسیاری از جوانان ما پناهندگی کانادا را به مهاجرت کاری ترجیح می دهند. امید است این مقاله به شما در یافتن بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا کمک کند.

ما مشاغل پرطرفدار را برای مهاجران متخصص گردآوری کرده ایم و شما را با انواع ویزای کانادا برای کار آشنا می کنیم. بدین صورت هر شخصی متناسب با حرفه خود می تواند با دریافت ویزای کار کانادا به این کشور مهاجرت کند.

دراین مقاله همچنین مشاغل پر طرفدار تر در بازار کار کانادا را با مشاغل مدنظر متقاضیانی که در ۱۲ ماه گذشته در سیستم ورودی Canada Express Entry تایید صلاحیت شدند مقایسه کرده است.

برنامه ریزی دولت کانادا برای واکسینه شدن کل کشور به این معنی است که کانادا قصد دارد تا با تمام قدرت به رونق پیش از کرونای خود باز گردد. بیش از دو سوم کارفرمایان کانادایی قصد دارند تا کارمندانی که به علت همه گیری کرونا کار خود را از دست داده اند، استخدام کنند. 

شرکت Randstad Canada که یک شرکت مشاوره منابع انسانی در کاناداست، پیش بینی خود را برای برترین مشاغل کانادا در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است. بر اساس گزارش این شرکت تعداد زیادی شغل در این سال مورد نیاز خواهد بود و افرادی که مهارت بالایی دارند، شانس بیشتری برای کار پیدا کردن و استخدام در کانادا در سال ۲۰۲۱ خواهند داشت….

۱_ نماینده خدمات مشتریان (Custom Service Representative)

در دوران شیوع کرونا نیاز به نمایندگان خدمات مشتری به طور گسترده ای افزایش یافته است. این افراد با مشتریانی سروکار دارند که ممکن است از نظر عاطفی مضطرب و ناراضی باشند. 

این مشتریان انتظار دارند با شخصی صحبت کنند که بتواند به طور حرفه ای انتظارات آنها برآورده سازد. استرداد هزینه و کنسل کردن هم بخشی از این کمک ها به مشتریان است.

۲_ راننده (Driver)

به دلیل همه گیری کرونا، رانندگان از هر نوع، به ویژه راننده ی کامیون، که بسیاری از آنها مسئول تحویل تجهیزات پزشکی به بیمارستان ها و کالاهای اساسی به فروشگاه های سراسر کانادا هستند، تقاضای زیادی دارند. 

۳_ پرستار ثبت شده (Registered nurse)

پیش از پاندمی کرونا، کانادا با کمبود پرستار مواجه بود. در حال حاضر شرایط ایجاد شده توسط بیماری کرونا و افزایش بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه،  نیاز به پرستاران را باز هم در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا ۲۰۲۱ قرار داده است. تخمین زده می شود که کانادا تا سال ۲۰۲۲ به ۶۰،۰۰۰ پرستار برای کمک به سالخوردگان نیاز داشته باشد.

۴_ کارگر ساده (General labourer)

کارهای جنرال یا کارهای تخصصی برای تازه واردان به کانادا بسیار مناسب است و موقعیت های شغلی بسیار زیادی برای این گونه مشاغل در کانادا وجود دارد. 

در سراسر کانادا نیاز به افرادی که مایل به انجام کار جنرال هستند وجود دارد و تعداد این نوع آگهی ها زیاد است به همین دلیل در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا ۲۰۲۱ نیز به چشم میخورد.

کارگر ساده در کانادا

۵_ مهندس برق (Electrical engineer)

مهندسان برق در نیروگاه‌های تولید برق، تاسیسات برق، کارخانه‌های تولیدی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات دولتی و تجاری مشغول به کار می شوند، بنابراین این شغل در بیشتر مراکز مهم کانادا تقاضای زیادی دارد. 

همچنین شرکت های مختلف برای ادامه فعالیت در همه گیری کرونا به سیستم های ارتباطی پیچیده نیازمند هستند، از این رو تقاضا برای مهندسان برق دارای مهارت ها و تخصص های متنوع، فرا تر از مهارت های فنی، مانند تخصص های ارتباطی و نوشتاری، بیشتر است.

۶_  توسعه دهنده نرم افزار (Software developer)

افرادی که می توانند برنامه نویسی انجام دهند، کد نویسی کنند و یا اپلیکیشن و وبسایتی را طراحی کنند، قادر خواهند بود تا در این زمینه شغل مناسبی را پیدا کنند. این حرفه به دو دلیل تقاضای بالایی دارد، اول اینکه کارمندان می توانند در خانه و به صورت دور کاری کار خود را انجام دهند و دومین دلیل آن، افزایش محبوبیت تجارت الکترونیک در کانادا است. 

شغل های مورد نیاز کانادا

۷_ حسابدار (Accountant)

بسیاری از شرکت ها در زمان وجود بحران مالی، به حسابدار نیاز پیدا می کنند. حسابداران میتواند در مواردی از جمله روش های کاهش دادن مالیات و معافیت های مالیاتی به صاحبان کسب و کار مشاوره دهند. آنها همچنین در رشد مالی کسب و کار هامی توانند بسیار موثر عمل کنند.

۸_ مدیر منابع انسانی (HR manager)

مدیران منابع انسانی در دوران همه گیری مسئول سیاست های مربوط به دورکاری، ایمنی، سلامت، بهداشت و حفظ روحیه کارمندان می باشند و از آنجا که ادامه حیات بسیاری از کسب و کارها به این تصمیمات بستگی دارد، تقاضا برای مدیران با تجربه بسیار زیاد است.

۹_ مشاوره مالی (Financial advisor)

وظیفه مشاوران مالی ارائه مشورت و کمک به افرادی است که ممکن است در زمینه اقساط وام مسکن، اجاره خانه و سایر بدهی های خود با مشکل روبرو باشند. با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد به دلیل همه گیری ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، از لحاظ اقتصادی از امنیت کمتری برخوردار هستند، اهمیت داشتن مشاوران مالی نسبت به گذشته بیشتر احساس می شود. 

۱۰_ بخش فناوری ( Tech Sector)

چه کرونا باشد و چه نباشد، همواره کمبود نیروی کار در بخش فناوری در کانادا وجود دارد. به همین دلیل، برنامه های مهاجرتی در انتاریو و بریتیش کلمبیا وجود دارد که تمرکز آنها بر جذب نیرو در بخش فناوری است. مهاجران در رشد این بخش در کانادا تأثیرگذار هستند  استعدادهای فنی به ویژه در شهرهای بزرگ مانند تورنتو، ونکوور و مونترال بسیار مورد تقاضا هستند.

خود اشتغالی کانادا

برنامه مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی کسانی را شامل می شود که سابقه ای مرتبط با فعالیت های ورزشی، فرهنگی و هنری دارند. متقاضیان باید قصد و توانایی ایجاد کسب و کاری را داشته باشند که حداقل برای خود آن ها اشتغال ایجاد کند. همچنین، متقاضیان باید همکاری قابل توجهی در فعالیت های فرهنگی ، هنری یا ورزشی داشته باشند.

ویزای خوداشتغالی کانادا

سیستم ورودی شغلی Express Entry کانادا چگونه افراد را مقایسه و ارزیابی می کند؟

در اینجا آمار های مختلف مربوط به سیستم پذیرش شغلی کشور کانادا بررسی و تحلیل گردیده است و یک لیست کاربردی از مشاغل برتر متقاضیانی که برای اقامت دائم کانادا  در سال ۲۰۱۹ دعوت شده بودند ایجاد گردیده است.

لیست ده شغل برتر در برنامه اکسپرس اینتری کانادا در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که مشاغل حرفه ای و تخصصی در علوم طبیعی و کاربردی با کد NOC 21 در رده اول هستند. 

برترین پذیرش های سال ۲۰۱۹ اکسپرس اینتری کانادا

لازم به ذکر است، مشاغلی مانند: 

  • توسعه دهندگان نرم افزار
  • برنامه نویسان رایانه
  • طراحان وب
  • مهندسان کامپیوتر
  • مهندسان شیمی

۱۵ درصد از کل پذیرش های اکسپرس اینتری را تشکیل می دهند. همچنین در سال ۲۰۱۹، مشاغل حرفه ای در حوزه تجارت و امور مالی (NOC 11) با پذیرش ۶،۸۲۵ نفر، به تنهایی شش درصد از کل پذیرش های سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده بودند.

موقعیت

کد NOC

عنوان شغل

تعداد پذیرش در سال ۲۰۲۰

۱

۲۱

مشاغل حرفه ای و تخصصی در علوم طبیعی و کاربردی

۱۶،۶۸۵

۲

۱۱

مشاغل حرفه ای در حوزه تجارت و امور مالی

۶،۸۲۵

۳

۰۵-۰۱

مشاغل تخصصی در حوزه مدیریت

۵،۳۲۰

۴

۱۲

ناظران اداری و مالی و مشاغل اداری

۵،۲۶۰

۵

۲۲

مشاغل فنی مربوط به علوم طبیعی و کاربردی

۳،۸۷۰

۶

۴۰

مشاغل حرفه ای در خدمات آموزشی

۳،۵۶۵

۷

۶۳

سوپروایزر های خدماتی و مشاغل خدمات تخصصی

۲،۸۲۵

۸

۶۲

سوپروایزر های خرده فروشی و مشاغل تخصصی فروش

۲،۴۱۵

۹

۴۱

مشاغل حرفه ای در قانون و خدمات اجتماعی ، اجتماعی و دولتی

۲،۳۲۵

۱۰

۰۶

 مشاغل مدیریت میانی در تجارت خرده فروشی و عمده فروشی و خدمات مشتری

۲،۱۸۵

جمعا

 

 

۱۰۹،۵۹۵

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر نگار شنبه ۱۴ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    سلام،همسربنده مکانیک خودرو هستن و۲۵سال سابقه دارن وبامدارک بین المللی شده ،جهت اقامت دائم طبق لیست مشاغل امسال امکان دریافت اقامت به همراه خانواده هست؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۴ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم ارزیابی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر سارا سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 155 مشاهده پرسش
    سلام،من ۲۲سالمه و تازه کنکور دادم،قصد دارم که بعد از گرفتن لیسانس مهاجرت کنم...میخواستم ببینم چه رشته‌ای موقعیت کاری و ادامه تحصیل بهتری برای مهاجرت به کانادا داره،که من با توجه به این موضوع امسال امتخاب رشته‌کنم...
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

    2. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 146 مشاهده پرسش
    سلام مدت شش ساله گواهینامه پایه یک دارم با سابقه بیمه رانندگی زیر یک سال. دیپلم عمران ساختمانم با سه سال سابقه بیمه می خواستم بپرسم با کدام شغل اقدام کنم بهتر و سریع تر می توانم بیام کانادا؟
    برای رانندگی چه سوابقی مورد تایید است؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر ابراهیم سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    سلام من ۳۹سال دارم ۱۳ سال تو کارخونه داروسازی و و پالایشگاه غلات مهندس برق و الکترونیک بودم لیسانس الکترونیک دارم و متاهل خانومم هم لیسانس داره . امکان مهاجرت به کانادا رو دارم درضمن هیچ کدام ازاقوامم کانادا نیستن
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت، وارد وبسایت شده و فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

      مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر