۳ برنامه جدید مهاجرت به کبک ۲۰۲۱

در بیانیه اعلام شده، توسط اداره مهاجرت کبک (MIFI) در تاریخ ۳ مارچ ۲۰۲۱، استان کبک در طی هفته های آینده ۳ برنامه جدید مهاجرت به کبک را بصورت آزمایشی راه اندازی خواهد کرد.

این سه برنامه جدید برای افرادی است که در یکی از موارد زیر سابقه کاری دارند :

✅فراوری موادغذایی

✅حوزه سلامت (کمک بهیار)

✅هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه های بصری

انتظار می رود این سه برنامه آزمایشی مهاجرتی جدید کبک در سال ۲۰۲۱،  حداکثر برای ۵ سال اقدام به پذیرش مهاجر کند.  هدف از ارائه این پایلوت آزمایشی کبک، جذب و حفظ مهاجرانی است که مهارت های آنها نیاز بازار کار کبک را برآورده می کند.

اداره مهاجرت کبک تصمیم دارد سالانه از طریق هر یک از برنامه های آزمایشی، حداکثر ۵۵۰ گواهینامه انتخاب کبک (CSQ) برای متقاضیان صادر کند. متقاضیان برای شرکت و انتخاب شدن در این پایلوت ها باید در بخش های واجد شرایط کار کنند ولی خانواده آن ها می توانند در هر جایی شاغل باشند. 

شرایط عمومی لازم برای شرکت در برنامه آزمایشی کبک

اداره مهاجرت کبک برای این سه برنامه مهاجرتی جدید، شرایط عمومی در نظر گرفته است. علاقه مندان مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا باید به طور کلی شرایط زیر را داشته باشند:

برای واجد شرایط بودن در هر یک از این برنامه های آزمایشی, علاوه بر پیش نیازهای عمومی، شرایط خاص تری وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

شرایط برنامه مهاجرتی فرآوری موادغذایی کبک

این برنامه آزمایشی با عنوان Pilot program for food processing workers، برای افرادی است که در حوزه فرآوری مواد غذایی (صنایع غذایی) فعالیت می کنند. هدف از برگزاری این برنامه کمک به مشاغل و بازار کبک برای حفظ نیروی کار خود و حفظ توان رقابت این استان با سایر استان های کانادا بیان شده است. برنامه پایلوت فرآوری مواد غذایی کبک از تاریخ ۲۴ مارچ ۲۰۲۱ آغاز به کار خواهد کرد. برای دریافت CSQ تحت برنامه پایلوت فرآوری مواد غذایی کبک، علاوه بر شرایط کلی، متقاضی باید شرایط زیر را نیز داشته باشد:

مشاغل واجد شرایط در بخش فرآوری مواد غذایی:

برنامه مهاجرتی کبک در حوزه سلامت

کبک برنامه ی کمک بهیار و همکار خدمات بیمار (Pilot program for orderlies) را برای متقاضیان مهاجرت و نیروی کار خارجی که حداقل ۱ سال به عنوان بهیار در کبک کار کرده اند، معرفی کرده است. در این برنامه، متقاضی باید مسلط به زبان فرانسه بوده و هنگام ارسال درخواست خود به عنوان دستیار پرستار و بهیار در استان کبک مشغول به کار باشد. این برنامه به منظور بهبود شرایط کمبود نیروی کار که به دلیل همه گیری ویروس کرونا تشدید شده است، طراحی شده و در تاریخ ۳۱ مارچ ۲۰۲۱ راه اندازی خواهد شد. دو مسیر مهاجرتی تحت این برنامه وجود دارند که عبارتند از: مسیر کار (work) و مسیر تحصیلات – کار (studies-work)

شرایط متقاضیان برای مسیر کار در حوزه سلامت (work):

متقاضی علاوه بر تسلط به زبان فرانسه و اشتغال در زمان در خواست باید:

شرایط متقاضیان برای مسیر تحصیلات – کار (studies-work):

متقاضیان مهاجرت به کانادا که قصد دارند از طریق برنامه دستیار پرستار و همکار خدمات بیمار کبک برای مسیر تحصیلات – کار اقدام کنند باید شرایط زیر را داشته باشند:

برنامه هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه های بصری استان کبک:

هدف از این برنامه آزمایشی، جذب نیروی کار بسیار ماهر برای شروع فعالیت در کبک در نظر گرفته شده است. همچنین این برنامه برای حفظ دانشجویان بین المللی که از دانشگاه های کبک مدرک تحصیلات تکمیلی تخصصی دریافت کرده اند، راه اندازی می شود. دولت کبک با این برنامه، نیروی متخصص و حرفه ای مورد نیاز بازار کبک را نیز تامین می کند تا همچنان نسبت به سایر استان های کانادا در حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی مزیت رقابتی خود را حفظ نماید. این پایلوت از تاریخ ۲۲ اپریل ۲۰۲۱ راه اندازی خواهد شد. در این پایلوت دو مسیر از قبیل مسیر هوش مصنوعی و مسیر فناوری اطلاعات و جلوه های بصری در نظر گرفته شده است.

اداره مهاجرت کبک قصد دارد در هر سال در مجموع ۵۵۰ متقاضی در برنامه پایلوت هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه های بصری کبک، جذب نماید که از این تعداد ۲۷۵ سهیمه به نیروی متخصصی که فارغ التحصیل استان کبک بوده و در بخش هوش مصنوعی استان کبک مشغول بکار می باشد و تعداد ۲۷۵ سهیمه دیگر به آن دسته از متقاضیانی که فارغ التحصیل از استان کبک هستند و در بخش فناوری های اطلاعات و جلوه های بصری، مشغول بکار می باشند، اختصاص داده میشود.

در هر دو گروه دو نوع پروفایل وجود دارد: 

  1. فرانکوفون (Francophone) 
  2. فرانسیزاسیون (Francization)

پروفایل فرانکوفون شامل حال متقاضی می شود که، دارای مهارت شفاهی ۷ در مقیاس سطح مهارت زبان فرانسه کبک برای بزرگسالان مهاجر باشد. اگر متقاضی از طریق پروفایل فرانسیزاسیون (فرانسوی شدن) انتخاب شود، متقاضی بطور خودکار در طرح ادغام سازی مهاجران که تحت طرح Accompagnement Québec می باشد ثبت نام کرده، و این معیار قرار است به متقاضی در حمایت از یادگیری زبان فرانسه کمک کند.

شرایط متقاضیان برای هوش مصنوعی (Artificial intelligence):

متقاضی اقامت می تواند به عنوان نیروی کار خارجی یا فارغ التحصیل از کبک، درخواست خود را ارائه دهد. 

اگر متقاضی 

بعنوان نیروی کار خارجی باشد، باید دارای مدرک تحصیلی متناسبی با مدرک لیسانس کبک داشته باشد یا اینکه:

  • دارای ۲ سال سابقه کار در ۵ سال گذشته از تاریخ ارسال پرونده خود داشته باشد. 
  • مدرک فوق لیسانس و یا دکتری که در یک سال قبل از درخواست خود داشته باشد.

اگر متقاضی

فارغ التحصیل کبک باشد علاوه بر داشتن پیشنهاد شغلی، باید در طی دو سال قبل از درخواست از دانشگاهی با تحصیلات عالی (DESS)، در مقطع فوق لیسانس یا دکترا فارغ التحصیل شده باشد و شش ماه سابقه کاری نیز ارائه دهد.

پیش نیازهای لازم برای مسیر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی: 

(Information technologies and visual effects)

برای دریافت CSQ  از این برنامه:

  • متقاضی که بعنوان نیروی کار خارجی محسوب می شود باید دارای مدرک تحصیلی متناسب با مدرک لیسانس کبک داشته باشد؛
  • متقاضی باید در کبک استخدام شده یا پیشنهاد شغلی داشته باشد و طی ۵ سال قبل از ارسال درخواست خود، حداقل ۲۴ ماه در یک شغل تمام وقت واجد شرایط، سابقه کاری داشته باشد.

مشاغل واجد شرایط در بخش هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه های بصری:

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 110 مشاهده پرسش
    سلام من پرستار هستم متاهل همسرم بهداشت عمومی هردو ۴سال سابقه کارغیر کانادایی داریم خواستم ببینم میشه با برداشتن کورس زبان و کورس enhance international registered nurse
    برای کبک اقدام کرد یا حتما فرانسه میخواد؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم ارزیابی را تکمیل نمایید

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر