خرید ملک در کانادا برای مهاجران

برخلاف برخی کشورهای اروپایی که صرفا با خرید ملک می توان اقامت موقت و سپس دائم دریافت کرد با خرید ملک در کانادا نمی توان به اقامت این کشور رسید. اگر سوال دارید که خرید ملک در کانادا برای مهاجران یا یک فرد خارجی چگونه است، خبر خوب این است که این کشور هیچ گونه محدودیتی برای افراد غیر مقیم که مایل به خرید ملک هستند، ندارد. 

اگر قصد دارید شش ماه یا کمتر در کانادا بمانید، فرد غیر مقیم محسوب می شوید. هر شخصی از کشور دیگری می تواند هر تعداد ملک به تعداد دلخواه خود بخرد. و خرید خانه در کانادا همیشه یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور بوده است شما می توانید با خرید ملک در کانادا، سود و اجاره ماهیانه دریافت کنید. 

البته لازم به ذکر است که خرید ملک در کانادا می‌تواند روی پرونده مهاجرتی‌ شما تاثیر بگذارد و شانس اخذ اقامت را برای شما افزایش دهد.

خرید خانه در کانادا با توجه به بازار خوب ساخت و ساز یکی از راه های خوب و پیشنهادی برای سرمایه گذاری در کاناداست. 

اقتصاد کانادا یکی از بزرگترین اقتصاد های جهان است و در بین ۱۵ اقتصاد برتر قرن قرار دارد و خبر خوب اینکه شما میتوانید با داشتن ویزای توریستی کانادا، ملک مورد نظر خود را در کانادا خریداری کنید.

خرید ملک در کانادا

هزینه خرید خانه در کانادا نسبت به دیگر کشور های توسعه یافته دنیا ارزان تر است. بنا براین با خرید خانه در کانادا و درآمد ناشی از اجاره ی آن می توانید به سود خوبی دست پیدا کنید که این یکی از مزایای خرید ملک در کانادا می باشد.

قوانین خرید خانه در کانادا و نحوه خرید ملک در کانادا و شرایط خرید ملک در کانادا در ایالتها و شهرهای مختلف متفاوت می باشد. شهر های بزرگ کانادا مثل تورنتو و ونکوور، از محبوب ترین مقاصد کانادا برای مهاجران هستند. متوسط هزینه خرید یک خانه در کانادا بسیار تحت تاثیر این دو شهر است. 

چرا باید برای خرید ملک در کانادا از کارشناس کمک گرفت؟

توصیه می شود هنگام خرید خانه در کانادا از یک کارشناس ملک استفاده کنید. هنگامی که شما و مشاور خود به توافق رسیدید که این خانه برای شما یک خانه مناسب است و در مورد قیمت مناسب آن تصمیم گیری کردید، او یک پیشنهاد خرید را تهیه کرده و برای فروشنده ارسال می کند.

پرداخت مالیات برای خرید ملک در کانادا

داستان مالیات در کانادا بسیار مهم است. هر سال از اوایل ماه فوریه تا آخر ماه آوریل کانادایی ها، فرم های مالیاتی خود را پر می کنند. صاحبان ملک در کانادا باید سالیانه مبلغی تحت عنوان مالیات ملک Property Tax به شهرداری Municipality پرداخت کنند.

این مالیات شبیه عوارض نوسازی است با این تفاوت که مبلغ آن بیشتر است. برای خرید خانه در کانادا، بنا بر قانونی که در ۲۱ آوریل ۲۰۱۷ در برخی ایالت ها تصویب شد:

🔔اتباع خارجی که اقدام به خرید ملک در کانادا می کنند، باید سالانه ۱۵% مالیات مازاد پرداخت کنند. البته همانطور که گفته شد، این قانون شامل تمام مناطق کانادا نمی شود. 

مالیات ملک بسته به شهر محل سکونت متفاوت است.اگر فردی شهروند کانادا باشد و نیمی از سال را خارج از این کشور سپری کند از مالیات مازاد معاف می شود. به عنوان مثال در حال حاضر مالیات سالانه یک ملک ۲۰۰ هزار دلاری در شهر تورنتو حدود ۱۵۰۰ دلار است.

پرداخت مالیات برای خرید ملک در کانادا

انواع خانه‌ در کانادا

تعیین نوع خانه ای که قصد زندگی کردن در آن را دارید بسیار مهم است. انواع مختلف خانه‌ در کانادا عبارتند از:

پس از انتخاب نوع خانه، باید در زمینه‌ی نو یا دست دوم بودن خانه نیز تصمیم گرفت. معمولا طی سال‌های اول خرید خانه نو، مبلغ بازپرداخت اقساط وام، سبکتر است. همچنین خانه‌های نو ضمانت لازم را دارند. 

از طرف دیگر معمولا خانه‌های قدیمی ارزان تر بوده و به آن‌ها مالیات فروش فدرال تعلق نمی‌گیرد؛ اما چنین خانه‌هایی به هزینه‌ نگهداری بیشتری نیاز دارند. ولی، بهتر است که فرد با پرداخت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار، از خدمات و مشاوره‌های یک بازرس خبره استفاده کند.

گرفتن وام برای خرید ملک در کانادا

تهیه خانه در کشوری جدید بدون شک استرس آور است. براساس سیستم رهن، خریدار مسکن برای خانه خود پیش پرداخت (که در برخی کشورها به عنوان ودیعه شناخته می شود) پرداخت می کند و سپس با استفاده از رهن باقیمانده مبلغ خانه را پرداخت می کند. 

منبع تامین این وام، غالباً بانک است که برای تأمین مالی خرید خانه به شما کمک می کند. خریدار مسکن پس از بازپرداخت وام مسکن در طی چند سال، باید بخشی از سود دریافت وام را نیز به وام دهنده پرداخت کند. 

گرفتن وام برای خرید ملک در کانادا

در صورتی که فرد تازه واردی، نسبت به خرید خانه تصمیم‌گیری کرده باشد، باید شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را جستجو کند، که حاضرند برای خرید خانه به وی وام پرداخت کنند. بر خلاف وام مسکن در ایران که تنها توسط بانک ارائه می‌شود، در کانادا منابع متنوعی برای تامین سرمایه خرید خانه وجود دارد. 

موسسات مختلف خصوصی و دولتی در کنار بانک‌های کانادا اقدام به تامین سرمایه‌ی خانواده‌های کانادایی برای خرید خانه می‌کنند. جالب است بدانید که هر یک از این موسسات شرایط خاصی برای اعطای وام در نظر می‌گیرند. پس اگر از نظر شما شرایط یک موسسه برای پرداخت وام مناسب نبود، ناامید نشوید. شما می‌توانید به موسسات دیگر مراجعه کنید و در این زمینه تحقیقات جامعی داشته باشید.

در کانادا دو نوع وام خرید خانه وجود دارد. وام باز و وام بسته. شرایط دریافت این دو وام یکسان است و تنها تفاوت در شرایط باز پرداخت است.

نقش وکیل برای خرید خانه در کانادا

زمانی که در یک کشور خارجی قصد انجام هرگونه معامله و یا کارهای حقوقی را دارید، بهتر است از متخصصان مربوطه کمک بگیرید. در کانادا، معمولاً مشارکت وکیل در مراحل خرید ملک معمول است. 

وکیل مسئول به پایان رساندن معامله‌ بین خریدار و فروشنده است. در این راستا یک وکیل کارکشته و با سابقه باید اطمینان حاصل کند که تمام مبالغ بین طرفین محاسبه و مبادله شده است. از جمله‌ این مبالغ می‌توان به پیش‌پرداخت‌های اقلام مصرفی نظیر آب، برق و دیگر تسهیلات اشاره کرد. 

اصولا در مسیر مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک، با توجه به پیچیدگی و کلاه برداری بسیاری از افراد سودجو، انتخاب یک وکیل مجرب اهمیت زیادی دارد.

وکیل برای خرید خانه در کانادا

میانگین قیمت خرید خانه در شهرهای معروف کانادا

قیمت خانه در شهرهای اصلی کانادا در مقایسه با شهرهایی که در حومه یا مناطق روستایی قرار دارند بیشتر است. گرانترین خانه های کانادا در ساحل غربی ونکوور و بریتیش کلمبیا پیدا شده اند، در حالی که ارزان ترین آنها در استان هایی مانند مانیتوبا و جزیره پرنس ادوارد بوده است. در جدول زیر میانگین قیمت خرید مسکن در شهرهای مختلف کانادا آمده است:

شهر

میانگین قیمت

ونکوور؛ بریتیش کلمبیا

۱۰۳۶۰۰۰ $

تورنتو؛ انتاریو

۸۷۰۰۰۰ $

اتاوا؛ انتاریو

۴۷۹۰۰۰ $

کلگری؛ آلبرتا

۴۱۰۰۰۰ $

مونترال؛ کبک

۴۳۵۰۰۰ $

هالیفاکس؛ نیوبرانزویک

۳۳۱۰۰۰ $

رجینا؛ ساسکاچوان

۲۵۴۰۰۰ $

چگونه به خانه های فروشی دسترسی داشته باشیم؟

✅بسیاری از خریداران مسکن در کانادا هنگام خرید خانه، کار با یک مشاور املاک را انتخاب می کنند.


✅برخی از وبسایت ها مثل 

realtor.ca

purplebricks.ca

propertyguys.com 

آگهی خانه های در حال فروش با تمامی اطلاعات مربوط به خانه را قرار می دهند.


✅در مجلات و روزنامه های رسمی نیز می توانید آگهی فروش خانه را مشاهده کنید.


✅همچنین می توانید در محله های مختلف به خانه های در حال ساخت و یا خانه هایی که تابلو فروش در مقابل آن ها نصب شده، مراجعه کنید.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر