ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان

امروزه کشور کانادا توانسته یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی و کاری در جهان شناخته شود. اخذ ویزای کار کانادا اولین گزینه ای است که متقاضیان ویزای این کشور به آن فکر می کنند! ویزای کار کانادا یکی از محبوب ترین ویزاهای این کشور است. هرساله بیشتر از ۲۰۰ هزار نیروی کار ماهر خارجی برای ویزای کار کانادا درخواست داده و موفق به اخذ ویزای کار موقت می شوند. 

افرادی که متقاضی دریافت ویزای کار کانادا هستند باید از شرایط خاصی برخوردار باشند، از مدرک تحصیلی گرفته تا سابقه کاری مرتبط، همگی از شروطی است که متقاضی ویزای کار باید آن‌ها را دارا باشد. اما آیا دریافت ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

یکی از بزرگترین موانع پیش رو برای متقاضیان مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کار کانادا، نداشتن مدرک زبان است. همانطور که می دانید زبان رسمی این کشور انگلیسی و فرانسه است. برای برقراری ارتباط و زندگی در جامعه کانادا نیاز به دانستن زبان انگلیسی و یا فرانسه است. 

نداشتن مدرک زبان برای بسیاری از افرادی که در حرفه خود متخصص هستند و تجربه کاری بسیار عالی دارند، در هنگام مهاجرت، مشکلات بسیاری را فراهم می کند. مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان در برخی موارد امکانپذیر است ولی همانطور که قبلا اشاره شد، افراد برای کار و زندگی در کانادا نیاز به دانش زبان دارند.

مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان

برای ورود به کانادا و مجوز کار در این کشور باید از روشهای زیر اقدام کنید:

۱_ اخذ ویزای کار و اقامت دائم کانادا

در این گروه متقاضیان از طریق یکی از روش های اقامتی مثل نیروی کار ماهر فدرال، کارآفرینی، برنامه های استانی و استارتاپ، می توانند مجوز کار در کانادا و نهایت اقامت دائم کانادا را بدست آورند.

۲_ اخذ ویزای کار موقت کانادا

در این گروه متقاضیان باید با داشتن یک پیشنهاد کاری معتبر از طرف یک کارفرمای کانادایی، درخواست اخذ ویزای کار خود را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ارائه دهند.

۳_ نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program)

روند اخذ این نوع ویزای کانادا به این صورت است که بعد از ثبت درخواست آنلاین بر اساس امتیازی که در این برنامه تعریف شده است، امتیازی به متقاضی تعلق می گیرد. ابتدا امتیاز ۶۷ از ۱۰۰ و در مرحله بعدی امتیاز از ۱۲۰۰ محاسبه می گردد. مواردی که برای کسب امتیاز متقاضی بررسی می شود شامل موارد زیر می باشد:

  • سن متقاضی
  • میزان تحصیلات
  • سطح دانش  
  • سابقه کار متقاضی 
  • دانش و سطح زبان انگلیسی یا فرانسه و یا هردو 
مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان

هر یک از این فاکتورهای ذکر شده دارای حداقل امتیاز می باشد و متقاضی برای کسب امتیاز لازم باید این حداقل ها را رعایت کند. بعنوان مثال حداقل امتیاز برای سابقه کار به یک سال سابقه در حرفه مورد نظر تعلق می گیرد.

البته این امکان وجود دارد که متقاضی کسری امتیاز خود را از طریق فاکتورهای دیگر نیز پوشش دهد. مثلا متقاضی می تواند کسر امتیاز خود در مدرک تحصیلی را از طریق ارائه نمره بالاتر زبان جبران کند.

تأثیر مدرک زبان آیلتس در این سیستم به حدی است که حتی اگر همسر متقاضی این مدرک را داشته باشد، امتیاز متقاضی را بالا خواهد برد؛ اما اگر متقاضی بتواند از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کند، امتیاز خود را ۶۰۰ نمره افزایش می دهد که تاثیر بسزایی در قبولی در این سیستم دارد.

افرادی که از این طریق وارد کانادا می شوند علاوه بر اخذ مجوز کار، اقامت دائم کانادا (کارت PR)  را نیز برای خود و خانواده خود به دست می آورند.

۴_ برنامه های استانی کانادا

هر استان کانادا به جز کبک و نوناووت، برای تامین نیروی کاری خود و رفع نیازهای بازار کار، برنامه های منحصر به فردی را دارد. در برخی برنامه های استانی با داشتن یک پیشنهاد کاری از کارفرمای استان و یا با داشتن تجربه کاری در مشاغل مورد نیاز استان، می توان با ارائه نمره زبان بسیار کمتری نسبت به برنامه نیروی کار ماهر فدرال، مجوز کار در استان را دریافت کرد. 
 
برنامه های استانی آتلانتیک، ساسکاچوان، منیتوبا و بریتیش کلمبیا از پر تقاضا ترین برنامه های حال حاضر در کانادا هستند. همچنین متقاضیان بعد از جمع آوری حداقل شش ماه سابقه کار در استان مورد نظر می توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری، اقامت دائم کانادا را بدست آورند.

۵_ برنامه های استارتاپ و کار آفرینی

در برنامه استارتاپ، متقاضیان با ارائه یک ایده نو، اقتصادی و سودآور و با جلب نظر شرکت های کانادایی برای سرمایه گذاری بر روی ایده خود، میتوانند اقامت دائم کانادا را بدست آورند که نسبت به سایر برنامه های مهاجرتی به نمره زبان بسیار پایین تری نیاز دارد.
 
همچنین، مدیران و صاحبان کسب و کار می توانند از طریق برنامه های کارآفرینی استانی و با هدف رفع نیاز بازار کار و اشتغال افراد کانادایی، مجوز کار در کانادا را دریافت کرده و نهایتا اقامت دائم این کشور را بدست آورند.س

ویزای کار موقت کانادا

متقاضیان اخذ ویزای کار موقت در کانادا باید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کار داشته باشند. برای دریافت ویزای کار موقت کانادا چهار مرحله اساسی وجود دارد:

مرحله اول: دریافت تاییدیه ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا

ارزیابی تاثیرات بازار کار کانادا یا LMIA مجوزی است که اگر یک کارفرمای خارجی تصمیم بگیرد، نیرویی غیر از افراد کانادایی را استخدام کند، باید آن را از سازمان کار و توسعه اجتماعی کانادا دریافت نماید. 

در این نامه یا گزارش، بر اساس مدارک ارائه شده توسط کارفرما، صلاحیت متقاضی دریافت ویزای کاری بر اساس مهارت‌ها، تخصص‌ها و مدارکی که موجود است، مورد بررسی قرار می‌گیرد. برخی افراد برای اشتغال در کانادا نیاز به دریافت LMIA ندارند که مهمترین آنها:

اخذ ویزای کار و اقامت دائم کانادا

مرحله دوم: تایید پیشنهاد کار توسط کارفرما

بعد از اینکه متقاضی تاییدیه وزارت کار و توسعه اجتماعی کانادا را دریافت کرد، کارفرما باید پیشنهاد کاری و قرارداد کاری را برای اداره مهاجرت و شهروندی کانادا آماده کند. این قرارداد و یا پیشنهاد کاری (Job Offer) باید شامل موارد زیر باشد:

  • عنوان شغل
  • سمت متقاضی
  • ساعت کاری
  • میزان دستمزد 
  • شرح کامل وظایف او
  • تاریخ شروع و پایان همکاری 
  • نام و آدرس کامل کارفرما 

در این مرحله ممکن است که کارفرما با تعیین وقت مصاحبه با متقاضی بخواهد میزان دانش و سطح مهارت او را بسنجد. بنابراین سطح زبان متقاضی باید به گونه ای باشد تا بتواند با کارفرما ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالات او را بدهد.

مرحله سوم: درخواست مجوز کار

بعد از اخذ جاب آفر، متقاضی باید درخواست مجوز کار در کانادا را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ارائه دهد. متقاضیان برخی کشورها مجبور به انجام معاینتان پزشکی هستند.

مرحله چهارم: دریافت مجوز کار موقت کانادا

با ورود نیروی کار خارجی به کانادا، یک افسر آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) در محل ورود مجوز کار موقت کانادا را صادر می کند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حبیب شنبه ۲۳ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 95 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید بنده راننده تریلی با سابقه هشت سال مشغول رانندگی پای یک الان مشغول کار در کشور عربستان میباشم شرایط کاری و مهاجرت به کشور کانادا را میشود ارایه کنید ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      لظفا فرم ارزیابی را تکمیل نمایید

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر