مهاجرت به امریکا از طریق سرمایه گذاری

افرادی که مایل به کار در ایالات متحده با شروع یا سرمایه گذاری در یک کسب و کار آمریکایی هستند، ممکن است بتوانند ویزای سرمایه گذاری E-1 یا E-2 یا ویزای توسعه کاری L-1 بگیرند. لازم به ذکر است که همه کشورها واجد شرایط دریافت این نوع از ویزا نیستند، اما صاحبان مشاغل و سرمایه گذارانی از کشورهای واجد شرایط، می توانند در صورت رعایت چند نکته، برای دریافت این ویزا اقدام نمایند. در این روش، کارکنان، همسر و فرزندان فرد دارنده ویزای اصلی نیز می توانند ویزا بگیرند.

اگر مایل به کار در ایالات متحده با شروع یا سرمایه گذاری در یک کسب و کار آمریکایی هستید، ویزای E-2 می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. ویزاهای نوع E، ویزای کاری آمریکا برای افرادی هستند که در این کشور، تجارت یا سرمایه گذاری می کنند. این ویزا فقط برای کشورهایی صادر می شود که معاهده ای با آمریکا داشته باشند. دو نوع ویزای E وجود دارد:

  1. E-1 (برای معامله گران)
  2. E-2 (برای سرمایه گذاران)

نحوه دریافت ویزای سرمایه گذاری E-2

ویزای E-2 برای صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران کسب و کار در ایالات متحده است. E-2 یک ویزای کاری موقت می باشد که برای سرمایه گذاری های “قابل توجه” در ایالات متحده به افراد متقاضی اعطا می گردد. این سرمایه گذاری برای دریافت ویزای E-2، باید چند معیار مشخص داشته باشد. ویزای E-2، به آن دسته از کارمندانی اعطا می گردد که در یک کمپانی E-2، وظایفی با ماهیت اجرایی، مدیریتی یا نظارتی دارند یا خواهند داشت.  
نحوه دریافت ویزای سرمایه گذاری E-2

در غیر این صورت، این ویزا به افرادی تعلق می گیرد که صلاحیت های ویژه ای داشته باشند و خدماتشان برای شرکت ضروری تلقی گردد. همسر و فرزندان (مجرد و زیر ۲۱ سال) دارندگان ویزای E-1 یا E-2، همانند فرد سرمایه گذار، همان ویزای E-1 یا E-2 را دریافت خواهند کرد. شرایط اقدام برای دریافت ویزای E-2 به عنوان سرمایه گذار، شامل موارد زیر است:

برای سرمایه گذاری و دریافت ویزای E-2، چقدر پول لازم است؟

هیچ حداقلی برای سرمایه گذاری و اخذ ویزای E-2 در نظر گرفته نشده است. مبلغ سرمایه گذاری تنها باید “قابل توجه” باشد. این مقدار قابل توجه، به عواملی مانند نوع مشاغل درگیر، تعداد مشاغل ایجاد شده توسط دارایی های شخصی سرمایه گذار و غیره بستگی دارد. در بیشتر موارد، سرمایه گذاری باید حداقل به میزان ۱۰۰۰۰۰ دلار آمریکا باشد، اما گاهی اوقات می تواند کمتر از این میزان نیز در نظر گرفته شود.

آیا کارمندان می تواند واجد شرایط دریافت ویزای E-2 باشد؟

شرایط دریافت ویزای E-2 کارمندی، برای کارمندان فعلی یا احتمالی یک سرمایه گذار معاهده ای، شامل موارد زیر است:

نحوه دریافت ویزای معامله گر E-1 (Trader)

ویزای E-1 برای افرادی است که در مبادله و خرید و فروش کالا و خدمات مشارکت دارند. این خدمات، شامل انتقال فناوری، خدمات معماری و مهندسی، مشاوره مدیریت و یا حسابداری است. تجارت کالا و خدمات، باید از نظر ارزش، حجم یا بالا بودن تعداد معاملات کوچک، قابل توجه باشد. سایر معیارهای این معامله:

آیا کشور شما در لیست ویزای E قرار دارد؟

برای دریافت ویزای E، باید شهروند کشوری باشید که برای این ویزا با ایالات متحده قرارداد داشته باشد لازم به ذکر است ایران نیز برای دریافت هر دو نوع ویزای E با ایالات متحده قرارداد دارد.

چرا برای دریافت ویزای E-2 حتما به کمک یک فرد حرفه ای نیاز دارم؟

هنگام ثبت درخواست ویزای E، باید تمام معیارها رعایت شود. با وجود همه اسناد و مدارک مورد نیاز، به راحتی ممکن است به برخی جزئیات مهم، که می تواند منجر به رد شدن درخواستتان شود، توجه نگردد. اقدام در این فرآیند، بدون هیچ گونه کمک حقوقی، خسته کننده و بی نتیجه خواهد بود. وکیل و مشاور مهاجرت مجرب، می تواند بهترین راه را برای تهیه یک برنامه موفقیت آمیز به شما ارائه دهند.

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر