بیمه عمر کانادا

 اگر قصد دارید خودتان را بیمه عمر کانادا کنید، یعنی در این فکر هستید که اگر اتفاقی برایتان افتاد، از خانواده و افرادی که دوستشان دارید محافظت کنید، با ما در این مقاله همراه باشید. مزایای بیمه ی عمر تنها به بعد از فوت شخص خلاصه نمی شود. با وجود اینکه بیمه عمر به این مزایا معروف است، اما داشتن بیمه می تواند در شرایط مختلفی به شما کمک کند. با توجه به نوع بیمه ی شما، این بیمه می تواند مزایایی داشته باشد، که می توانید در طول زندگی از آن استفاده می کنید (مانند داشتن یک دارایی، در راه رسیدن به هر هدفی که دوست دارید).

همین امر، بیمه ی عمر را به بخش مهمی از برنامه های مالی هر شخصی تبدیل می کند. با این وجود، زمانی که شما در مورد انتخاب مناسب ترین بیمه تحقیق می کنید، اینکه از کجا باید شروع کنید یا چه بیمه ای را انتخاب کنید، می تواند امری دشوار باشد. بنابراین ما در اینجا شما را با یک سری اصول اولیه آشنا می کنیم. مثلاً بیمه عمر کانادا چیست؟ چه کار می کند؟ انواع مختلف بیمه ها چیست؟ و …

بیمه عمر چیست؟

بیمه ی عمر نوعی قرارداد بین شما و شرکت بیمه کننده می باشد. بر اساس این قرارداد، شما در ازای پرداخت منظم مقدار تعیین شده (معروف به حق بیمه) تحت پوشش بیمه، مزایا و دیگر خدمات این شرکت قرار دارید. اگر در طول زندگی خود تحت پوشش بیمه عمر بوده و فوت کنید، شرکت بیمه، کمک هزینه ی فوت را به صورت یک جا یا اقساطی به وارثین شما (معمولاً اعضای خانواده) پرداخت می کند.

علاوه بر پرداخت مزایا در زمان فوت، شما با داشتن انواع خاصی از بیمه عمر، می توانید ارزش نقدی پولی که سرمایه گذاری کرده اید را بر اساس مالیات معوق جمع آوری کرده و زمانی که زنده هستید (و به منظور هر هدفی) به این نقدینگی دسترسی داشته باشید. البته، باید بدانید که این کار باعث کاهش سود مبلغ بیمه در زمان فوت شما خواهد شد.

انتخاب بیمه عمر

انواع بیمه عمر کانادا و نوع کارکرد آن

تا زمانی که شما هزینه ی سالیانه ی بیمه ی عمر خود را پرداخت کنید (یا ماهانه و فصلی به انتخاب خود)، شما تحت پوشش بیمه خواهید ماند. البته، اینکه بیمه عمر شما دقیقاً چه کارکردی دارد، بستگی به نوع قوانین به خصوص آن خواهد داشت. در ادامه به این انواع گوناگون بیمه اشاره خواهیم کرد.

بیمه عمر ترمی (دوره ای)

بیمه عمر ترمی به نوعی بیمه عمر گفته می شود که در قانون ابتدایی آن، زمان مشخصی برای طول دوره (ترم) بیمه عمر مشخص شده است. اگر شما در طی این مدت مشخص شده فوت کنید، آنگاه وارثین شما از مزایای بیمه عمر بهره مند خواهند شد. اگر مدت زمان مشخص شده به اتمام رسیده باشد، هیچ پرداختی به وارثین صورت نمی گیرد. در برخی از نمونه های بیمه عمر ترمی، شما می توانید طول این دوره را تمدید کرده و در انواع دیگر آن قادر به این کار نخواهید بود.

۲ نوع بیمه عمر ترمی وجود دارد: بیمه عمر ترمی ثابت و بیمه عمر ترمی با قابلیت تمدید سالیانه

بیمه عمر ترمی با قابلیت تمدید سالیانه، معمولاً بیشترین مزایای فوت را با کمترین هزینه ی ابتدایی ارائه می دهد، اما با گذشت زمان، مبلغی که شما به طور سالیانه پرداخت می کنید افزایش یافته و می تواند در نهایت بسیار گران تر از موارد دیگر شود. بیمه عمر ترمی با قابلیت تمدید سالیانه، معمولاً تا زمانی که شما به سنی خاص برسید، ادامه خواهد داشت (برای مثال ۸۰ سالگی). البته بیشتر افراد قبل از رسیدن به چنین سنی از آن انصراف می دهند.

بیمه عمر ترمی ثابت به نوعی از بیمه عمر گفته می شود که برای مدت از پیش تعیین شده برقرار خواهد بود. علت اینکه به اینگونه از بیمه عمر «ثابت» می گویند، این است که میزان مبلغ پرداختی شما در تمام طول بیمه تغییر نمی کند. به بیان دیگر، با اینکه شما در ابتدای شروع  برنامه بیمه عمر، مبلغ بیشتری در سال پرداخت می کنید (نسبت به بیمه عمر ترمی با قابلیت تمدید سالیانه)، اما در آینده مبلغ پرداختی شما کمتر از آن خواهد بود.

طول دقیق این دوره به جزئیات برنامه ی بیمه عمر بستگی دارد. مواردی مثل ۵، ۱۰ یا ۲۰ ساله از نمونه های رایج این قرارداد بیمه عمر می باشد.

ویزای دانشجویان

بیمه عمر دائمی

در حالی که بیمه عمر ترمی، تنها در یک دوره زمانی خاص شما را تحت پوشش خود قرار می دهد، اما بیمه عمر دائمی مادام العمر بوده و پوشش آن ضرب العجلی ندارد. بنابراین تا زمانی که پرداخت اقساط بیمه ی خود را در زمان مقرر انجام دهید، وارثین شما از مزایای بیمه عمر در زمان فوتتان بهره مند خواهند شد (فارغ از زمان فوت).

با وجود اینکه بیمه عمر دائمی مزایایی مشابه با بیمه عمر ترمی را ارائه می دهد، اما معمولاً از بیمه ترمی گران تر است. علت این امر این است که در این برنامه ی بیمه عمر، شرکت بیمه در ازای پرداخت های حق بیمه ی شما، هزینه ی نقدی در نظر گرفته را فارغ از در نظر گرفتن زمان فوت و بدون هیچ ضرب العجلی در اختیار وارثین شما خواهد گذاشت. برخی از برنامه های بیمه عمر دائمی، علاوه بر هزینه ی پرداختی در زمان فوت، موارد پرداخت پاداش به فرد را نیز دارند، که در این موارد شما ۲ گزینه پیش رو دارید: یا این مقدار پاداش را دریافت می کنید، یا در صورت انتخاب برای عدم دریافت آن، میزان پرداختی از طرف بیمه به وارثین شما افزایش پیدا خواهد کرد.

۳ نوع بیمه عمر دائمی وجود دارد: کلی، جهانی و متغیر.

بیمه عمر کلی: در این بیمه عمر چند تضمین شامل میزان پرداخت ها و بیمه عمر دریافتی وجود دارد. علاوه بر این، از آنجایی که افزایش ارزش مالی در بیمه عمر کلی تضمین شده است و هیچگاه از نظر ارزش دچار افت نمی شود، استفاده از این نوع بیمه می تواند نقشی مهم در برنامه های مالی شما داشته باشد و شما می توانید در آینده به عنوان یک منبع مالی از آن استفاده کنید. در زمان بازنشستگی، این بیمه به مخارج شما کمک کرده و باعث می شود در پرداخت مالیات خود مشکلی نداشته باشید.

بیمه عمر جهانی: در این بیمه، نسبت به بیمه عمر کلی انعطاف پذیری بیشتری برای میزان پرداخت های سالانه و دریافت نهایی وجود دارد. به مرور زمان شما می توانید انتخاب کنید که دریافت نهایی شما با پرداخت های بیشتر افزایش پیدا کند، یا این مقدار ثابت بماند. طبیعتاً این قدرت انتخاب، مزایای خاص خود را خواهد داشت. بهتر است برای شناخت بیشتر نسبت به جزئیات این برنامه ی بیمه عمر، با یک متخصص مالی صحبت کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص کاری

بیمه عمر متغیر: نوعی از بیمه عمر وجود دارد که در میزان پرداخت ها و دریافت های نهایی آن، انعطاف پذیری زیادی وجود دارد و تفاوت اصلی آن با موارد پیشین، ارزش مالی آن است. در بیمه عمر متغیر، شما این گزینه را خواهید داشت که ارزش مالی خود را در حساب های فرعی متعددی قرار داده، تا با توجه به کارکرد بازار مورد نظر، از مزایای تغییرات ارزش مالی بهره مند شوید. زمانی که کارکرد بازار خوب باشد، ارزش مالی شما رشد بیشتری خواهد داشت، اما توجه داشته باشید که اگر بازار مورد نظر در شرایط نامطلوبی باشد، شما حتی در خطر از دست دادن ارزش مالی خواهید بود.

پرداخت پول بیمه توسط شرکت مورد نظر چگونه انجام می شود؟

پس از مرگ فرد تحت پوشش بیمه عمر، وارثین باید شرکت بیمه را با خبر کرده و سپس برگه های لازم (مثل یک کپی از گواهی فوت) برای دریافت هزینه پرداختی بیمه را ارائه دهند. زمانی که درخواست شما مورد بررسی قرار گرفت، شرکت بیمه مورد نظر، به منظور مشورت برای انتخاب راه دریافت و گزینه های آن، با شما تماس خواهد گرفت. اینکه چقدر طول می کشد تا شما این مبلغ را دریافت کنید، با توجه به سرعت ارائه ی تمام مدارک مورد نیاز می تواند متغیر باشد. اما برای دریافت این مبلغ باید چیزی بین یک هفته تا یک ماه (و حتی بیشتر) را در نظر داشته باشید.

جدا از دریافت مزایای بیمه عمر در زمان فوت، راه دیگری برای دسترسی به پس انداز بیمه عمر خود، در زمان حیات نیز وجود دارد. اگر شما در یک برنامه ی بیمه عمر دائمی هستید، می توانید در زمان نیاز به ارزش مالی موجود در بیمه عمر خود دسترسی داشته باشید. البته، به یاد داشته باشید که استفاده از این ارزش مالی، می تواند باعث از دست رفتن جزئی یا کامل پرداخت نهایی بیمه عمر شود.

برنامه های بیمه عمر چه مواردی را تحت پوشش قرار می دهند؟

به طور کلی محدودیت های انگشت شماری، در انواع مرگ مورد پوشش سیاست های بیمه عمر، وجود دارد. اما این محدودیت ها با توجه به قوانین سیاست مورد نظر، می تواند متفاوت باشد. در برخی از برنامه های بیمه عمر بند خودکشی وجود داشته، که در صورت خودکشی (برای مثال در ۲ سال اول بیمه) هیچ پرداختی به وارثین صورت نمی گیرد.

همچنین، باید در زمان ثبت اطلاعات در مورد شرایط سلامتی و خطرات سبک زندگی شخصی خود، صداقت کامل به خرج دهید؛ زیرا در صورتی که یکی از خطرات زندگی خود را پنهان کرده باشید که منجر به مرگ شما شده است، بیمه می تواند از پرداخت هزینه های توافقی به وارثین خودداری کند.

برنامه های بیمه عمر

چگونه بهترین گزینه ی بیمه عمر با توجه به نیازهای خود را انتخاب کنید؟

مزایای فوت بیمه عمر، بخشی از برنامه ی مالی شما می باشد. این امر نه تنها به حمایت مالی خانواده کمک می کند، بلکه با داشتن بیمه عمر دائمی، شما از مزایای بیمه ی مورد نظر در زمان حیات خود نیز استفاده می کنید تا اهداف مالی دیگرتان -مثل بازنشستگی یا کمک هزینه ی خرید منزل- نیز محقق شوند. حالا که درباره ی نوع کارکرد بیمه عمر اطلاعات لازم را کسب کرده اید، می توانید با تماس با مشاورین مالی ما بهترین گزینه ی بیمه عمر با توجه به اهداف و توانایی های مالیتان را انتخاب کنید.

هزینه ی بیمه عمر کانادا

مقایسه ی هزینه بر اساس نوع بیمه عمر زنان

برنامه/سن

۳۰

۴۰

۵۰

۶۰

۷۰

دوره ۱۰ ساله

۳۶/۲۰ دلار

۵۰/۹۶ دلار

۱۰۸/۱۳ دلار

۲۳۴/۶۷ دلار

۷۰۷/۹۳ دلار

دوره ۱۵ ساله

۴۴/۹۴ دلار

۶۵/۶۴ دلار

۱۴۱/۱۱ دلار

۳۲۴/۰۹ دلار

۱۰۷۵/۳۱ دلار

دوره ۲۰ ساله

۵۱/۲۶ دلار

۸۰/۲۱ دلار

۱۷۳/۶۴ دلار

۴۵۰/۹۱ دلار

۱۷۱۱/۵۲ دلار

دوره ۳۰ ساله

۸۳/۵۸ دلار

۱۳۰/۹۱ دلار

۲۹۴/۸۱ دلار

ناموجود

ناموجود

عمر جهانی

۵۳۱/۸۲ دلار

۷۴۶/۵۳ دلار

۱۰۵۷/۲۱ دلار

۱۶۳۵/۴۴ دلار

۲۹۲۵/۸۹ دلار

عمر کلی

۷۰۶/۲۵ دلار

۱۰۶۱/۹۵ دلار

۱۷۰۹/۷۶ دلار

۲۸۸۶/۵۰ دلار

۵۰۵۱/۰۷ دلار

مقایسه ی هزینه بر اساس نوع بیمه عمر مردان

برنامه/سن

۳۰

۴۰

۵۰

۶۰

۷۰

دوره ۱۰ ساله

۴۳/۶۹ دلار

۶۲/۷۴ دلار

۱۳۵/۰۰ دلار

۳۳۲/۰۰ دلار

۱۰۸۴/۸۰ دلار

دوره ۱۵ ساله

۵۲/۶۳ دلار

۷۶/۳۵ دلار

۱۷۴/۶۹ دلار

۴۶۳/۶۷ دلار

۱۵۸۰/۲۹ دلار

دوره ۲۰ ساله

۶۱/۵۷ دلار

۹۸/۳۶ دلار

۲۷۳/۹۴ دلار

۶۴۳/۶۵ دلار

۲۱۰۸/۴۲ دلار

دوره ۳۰ ساله

۹۷/۳۷ دلار

۱۹۷/۷۹ دلار

۴۳۵/۵۳ دلار

ناموجود

ناموجود

عمر جهانی

۵۹۸/۹۳ دلار

۸۵۳/۳۲ دلار

۱۲۲۷/۰۸ دلار

۱۹۸۳/۰۰ دلار

۳۵۵۲/۱۷ دلار

عمر کلی

۸۳۸/۶۶ دلار

۱۲۹۶/۶۲ دلار

۲۱۰۱/۹۱ دلار

۳۶۰۷/۱۱ دلار

۶۱۸۲/۱۸ دلار

هزینه ی اقساط بیمه عمر معمولاً برای مردان بیشتر است. در نمونه های مرد مورد نظر ما، مردان از دخانیات استفاده نمی کنند، دارای سلامت متوسط و در حد وسط دسته بندی خطر فوت قرار دارند و برنامه ی بیمه عمر مورد نظر آنها ۱ میلیون دلار می باشد. برای مثال، برای مردان ۳۰ ساله هزینه ی نمونه برای بیمه عمر ترمی ۲۰ ساله ۳۷/۹۷ دلار می باشد. میزان هزینه ی این قسط برای زنان ۳۰ ساله ۵۸/۸۳ دلار است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی

بهترین بیمه عمر کانادا در سال ۲۰۲۱

بهترین بیمه عمر از نظر سادگی: Assumption Life

بیمه Assumption Life، پنج مورد جداگانه برای مشتریان برنامه های بیمه عمر بدون تست پزشکی ارائه می دهد. برنامه ی بیمه عمر ارائه شده توسط بیمه Assumption Life همچنین اجازه ی اعمال تغییراتی برای دستیابی به مقادیر بیشتر پس از اضافه نمودن بندهای پزشکی و مالی را فراهم می کند.

مزایا:

  • گزینه های پوشش در دوره های زمانی مختلف
  • گزینه های ساده و بدون تست پزشکی
  • فرآیند آسان و سریع الکترونیک
  • گزینه های کمتر برای پوشش وام مسکن
  • دسترسی اینترنتی به حساب کاربری
  • قابلیت تبدیل و تغییر گزینه های برنامه ی بیمه عمر به افراد تحت پوشش، اجازه می دهد تا برنامه ی بیمه عمر خود را طولانی تر یا دائمی کنند.

معایب:

  • برنامه های بیمه تنها به صورت کاغذی ارائه می شود (عدم ارائه برنامه دیجیتال).
  • زیاد بودن گزینه ها می تواند گیج کننده باشد.
  • هزینه های بالای برنامه ها در برنامه های بدون تست پزشکی.
بهترین بیمه عمر از نظر سادگی

بهترین بیمه عمر از نظر مقرون به صرفه بودن: BMO Insurance

بیمه عمر ترمی بیمه BMO Insurance یک گزینه ی عالی برای اشخاص، زوج ها و مالکین کسب و کارها می باشد. این بیمه عمر می تواند اقساط وام مسکن و سایر بدهی ها، هزینه های فوت و هزینه های کفن و دفن را پوشش داده و مزایایی را برای اشخاص حقیقی ارائه دهد. همچنین، این بیمه می تواند برای حمایت از کسب و کارها و کارکنان کلیدی آنها مورد استفاده قرار گیرد.

مزایا:

معایب:

نداشتن حساب کاربری اینترنتی

بهترین بیمه عمر از نظر قدرت مالی: Canada Life

Canada Life یکی از بزرگ ترین شرکت های بیمه ی کانادا و عضو گروه شرکت مالی قدرت (PFC) بوده که شامل شرکت بیمه ی Great-West Life Assurance Company نیز می شود. این شرکت بیمه با ارزش مالی ۳۹۶ میلیارد دلار و امتیاز قدرت مالی A+ از مؤسسه A.M. Best، یکی از با ثبات ترین شرکت های بیمه ی کانادا می باشد. شرکت بیمه ی Canada Life -احداث شده در سال ۱۸۴۷- اولین شرکت بیمه ی زندگی شخصی در کشور کانادا بوده است. قدرت مالی بالای این شرکت و گزینه های متعدد بیمه، باعث شده تا شرکت بیمه ی Canada Life به گزینه ی منتخب میلیون ها شخص تحت پوشش بیمه عمر و همچنین، شرکت های متعدد تبدیل شود.

خدمات بیمه ای شرکت Canada Life شامل انواع بیمه عمر ترمی می شود که قابلیت شخصی سازی برای نیازها و شرایط مالی خاص شما را دارد. شرکت بیمه ی Canada Life برنامه های متعددی برای بیمه عمر ترمی، شامل بیمه ی سطح بالا با قابلیت تبدیل بیمه عمر بلند مدت، برنامه های غیر قابل تمدید ترمی (ثابت) و گزینه های اضافی دلخواه برای افزودن انواع مختلف بیمه عمر را در اختیار شما قرار می دهد.

مزایا:

  • قابلیت انتخاب زمان پوشش بیمه بین ۵ تا ۵۰ سال
  • گزینه های اضافی دلخواه برای افزودن به برنامه های تکی یا چندگانه ی بیمه
  • قابلیت تبدیل به بیمه ی عمر دائمی Canada Life

معایب:

  • پوشش حداقل ۱۰۰۰۰۰ دلار یا پرداخت اقساط سالیانه ی ۵۰۰ دلار
  • محدودیت برنامه های دیجیتال یا دسترسی به امکانات حساب کاربری اینترنتی
آزمون  PTE

بهترین بیمه عمر برای برنامه های بدون تست پزشکی: Canada Protection Plan

شرکت بیمه ی Canada Protection Plan بی تردید بهترین شرکت بیمه در ارائه ی خدمات بیمه عمر بدون تست پزشکی و با کمترین دردسر در دریافت بیمه، در کشور کانادا می باشد. اگر در پیدا کردن یک بیمه عمر مناسب به مشکل برخورده اید و در گذشته از طرف شرکت های بیمه برای دریافت حق بیمه ی خود رد صلاحیت شده اید، یا شاید می خواهید در سریع ترین زمان ممکن پس از اقدام حق بیمه ی خود را دریافت کنید،‌ شرکت بیمه ی Canada Protection Plan بهترین گزینه برای دریافت بی دردسر بیمه عمر می باشد.

البته باید به یاد داشته باشید: در صورتی که وضع سلامتی شما مناسب بوده و قادر به صبر چند هفته ای برای فرآیند عادی دریافت بیمه هستید، باید بدانید که شرکت های دیگر بیمه وجود دارند که قیمت های مناسب تری را برای شما ارائه می دهند.

مزایا:

بهترین بیمه عمر

معایب:

بهترین بیمه عمر از نظر ثبات: Desjardins Insurance

شرکت بیمه ی Desjardins Insurance یکی از بزرگ ترین مؤسسات مالی کانادا است که دائماً در بین ۵۰ بانک و مؤسسه ی مالی امن دنیا رده بندی می شود.

شرکت بیمه ی Desjardins Insurance تعداد کمی گزینه ی بیمه عمر ترمی، برای پوشش مدت زمان ثابت و نیازهای مشخص شده مثل محافظت در برابر سبک زندگی خاص، پوشش وام، یا تأمین هزینه های تحصیلات فرزندان را ارائه می دهد. خدمات ارائه شده، تعدادی از مزایا و شاخص هایی که در استاندارد های امروزی بیمه انتظار می رود را رعایت می کند.

مزایا:

  • با ارائه ی گزینه های دلخواه اضافی متعدد، یک پوشش بیمه عمر انعطاف پذیر و کامل را در اختیار مشتریان می گذارد.
  • مجموعه ای کامل از بیمه ی بیماری های خطرناک، بیمه ی ناتوانی و برنامه های بیمه عمر دائمی. شما می توانید تمام نیاز های بیمه ی خود را در یک شرکت بیمه تأمین کنید.
  • امکان ثبت چند متقاضی بیمه در یک برنامه ی بیمه. شما می توانید با تنها یک برنامه ی بیمه، تمامی اعضای خانواده را تحت پوشش قرار دید.
  • قابلیت ارتقاء پوشش بیمه کوتاه مدت به برنامه های بلند مدت
  • ارائه ی تخفیفات ویژه برای پوشش های بیمه ی چندگانه؛ که می تواند منجر به صرفه جویی چشم گیری در زمان پرداخت اقساط بیمه شود.
  • دسترسی به حساب کاربری اینترنتی

معایب:

  • محدودیت گزینه ها؛ تنها ۴ گزینه ی از پیش تعیین شده برای انتخاب وجود دارد.
  • شرکت های بیمه ی دیگر برای برنامه های مشابه، قیمت های ارزان تری را در نظر می گیرند.
  • با وجود اینکه کپی دیجیتال از پرونده ها در دسترس می باشد، اما به طور پیش فرض شرکت برنامه را به صورت کاغذی در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین شرکت بیمه از نظر شخصی سازی: Empire Life

شرکت بیمه ی Empire Life سری «سلوشن» از خدمات بیمه عمر ترمی را ارائه می دهد که پوشش ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ ساله و همچنین، یک برنامه ی دائمی تا ۱۰۰ سالگی را در بر می گیرد. در سری سلوشن، پوشش های بیمه ای ارزان قیمت و انعطاف پذیری ارائه می شوند که در زمان تمدید تا ۱۰۰ سالگی نیز قابلیت ارتقاء دارند. شرکت بیمه Empire Life همچنین با ارائه ی بندهای تمدید سالیانه (ART) به شما اجازه ی تمدید همه ساله ی بیمه عمر را می دهد. در حالی که در بیمه های دیگر این شروط چند ساله می باشند.

با توجه به گستره ی متنوع خدمات و بندهای انتخابی، بیمه های عمر ارائه شده در شرکت بیمه ی Empire Life، می توانند تا حدود زیادی شخصی سازی شده تا بهترین تطابق با شرایط خاص شما را داشته باشند.

مزایا:

معایب:

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر