آیا با خرید ملک در کانادا میشود اقامت گرفت؟

برای کسب اطلاعات کاربردی و مفید در رابطه با خرید ملک در کانادا و اقامت دائم آن، با ما در این مقاله همراه باشید.

برای اخذ اقامت دائمی یا شهروندی کانادا، نیازی به اجاره کردن یا مالکیت ملک در کانادا نیست. هر تبعه خارجی می تواند بدون محدودیت، اقامت دائم کانادا را دریافت کند. افراد برای مالکیت املاک کانادایی خود، باید مالیات هایی مانند مالیات بر درآمد یا مالیات انتقال زمین را پرداخت کنند.

حقوق مالکان خارجی در کانادا

اگر شما یک تبعه ی خارجی فاقد ویزای کار یا ویزای تحصیلی هستید و در کانادا مالکیت یک ملک را بر عهده دارید، برای رفتن به ملک خود در کانادا، باید به عنوان توریست وارد کشور کانادا شوید. گرچه، مالکیت املاک در کانادا، به هیچ توریست خارجی، اجازه ی ورود به کانادا را حتی برای استفاده از ملک شخصی خود نمی دهد. برای افرادی که شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستند، مالکیت املاک کانادایی، فقط یک امتیاز است و یک حق محسوب نمی شود.

اگر به کشور کانادا ممنوع الورود هستید، حتی با مالکیت یک ملک شخصی نیز اجازه ی ورود به کانادا را ندارید. رایج ترین دلیل ممنوع الورودی به کانادا در بین آمریکایی ها، اتهامات جنایی می باشد. شهروندان آمریکایی که مالک املاکی در کانادا هستند، در صورت داشتن سوء پیشینه، با درخواست آنها برای ورود به کانادا موافقت نمی شود. برای حل مشکل ممنوع الورودی، باید برای ویزای اقامت درخواست دهند.

حقوق مالکان خارجی در کانادا

بازدید قانونی از ملک خود در کانادا

اگر شما به عنوان یک بازدیدکننده یا توریست، وارد کشور کانادا شوید، مدت زمان اقامت شما توسط آژانس خدمات مرزی کانادا تعیین می شود. تقریباً تمام بازدیدکنندگان اجازه دارند ۶ ماه در کانادا بمانند. پس، تا زمانی که افسر مهاجرت کانادا چیز دیگری به شما نگفته، از لحظه ورود ۶ ماه می توانید در کانادا بمانید. در صورتی که افسرمهاجرت کانادا از شما بخواهد زودتر از ۶ ماه کانادا را ترک کنید، به صورت شفاهی به شما اطلاع می دهد و تاریخ خروج را روی مهر پاسپورت درج می کند. همچنین، مدرکی تحت عنوان سوابق بازدیدکنندگی همراه با تاریخ اعتبار به شما داده می شود. فرقی نمی کند از زمان ورود، چه مدت زمانی فرصت دارید در کانادا بمانید، می توانید از همانجا، ویزای بازدیدکنندگی خود را تمدید کنید.

اگر پیش از پایان اعتبار ویزای خود، درخواست تمدید ویزا دهید، شما در شرایطی به نام وضعیت ضمنی قرار می گیرید و تا زمان تصمیم گیری در مورد درخواست تمدید اقامتتان، وضعیت شما قانونی خواهد بود. در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، تا تاریخ اعتبار ویزای جدید، اجازه دارید در کانادا بمانید. اما، اگر درخواست شما رد شود، باید فوراً کانادا را ترک کنید. حتی اگر با درخواست تمدید ویزای شما موافقت نشود و شما در موعد مقرر کانادا را ترک کنید، در آینده می توانید بدون هیچ مشکلی دوباره وارد خاک کانادا شوید. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده جهت عبور از مرز کانادا، حفظ یک وضعیت اقامت معتبر در کانادا، از اهمیت زیادی برخوردار است.

مهاجرت دائمی به کانادا

داشتن ملک در کانادا، برای متقاضیان اقامت دائم، هیچ مزیت اضافه ای ندارد. متقاضیان مهاجرت اقتصادی بر اساس تجربه ی کاری و تحصیلی، صرف نظر از ملیت یا مالکیت املاک در کانادا، هنوز باید واجد شرایط الزامات مهاجرت باشند. افرادی که یکی از اعضای خانواده ی آنها مقیم کاناداست یا دارای مهارت زبان انگلیسی (یا فرانسوی) هستند، امتیاز بیشتری برای دریافت اقامت دارند.

برای مهاجرت به کانادا، محدودیت حداکثرسنی وجود ندارد. اگر شما بالای ۴۵ سال سن دارید، مهاجرت اقتصادی به کانادا از طریق اکسپرس اینتری می تواند سخت تر باشد، چرا که هیچ امتیازی به سن متقاضی تعلق نمی گیرد. گرچه، هنوز هم برنامه هایی وجود دارند، که متقاضیان بالای ۴۵ سال می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. اگر اعضای خانواده شما در کانادا زندگی می کنند، تحت برنامه ی اسپانسرشیپ خانوادگی، ممکن است واجد شرایط اسپانسری شما، برای اقامت دائم کانادا باشند.

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر