مهاجرت از اروپا به کانادا

آیا به عنوان بخشی از برنامه مهاجرت شغلی بین المللی خود، قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ با توجه به این که کانادا، یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیاست، انتخاب کانادا به عنوان مقصد مهاجرتی، کاملاً طبیعی است. در سال های اخیر، بسیاری از مردم، هم به دلایل حرفه ای و هم به دلایل شخصی، تصمیم می گیرند از اروپا به کانادا مهاجرت کنند.

دلایل زیادی برای مهاجرت از اروپا به کانادا وجود دارد، به ویژه اگر از طریق خدمات مهاجرتی کارمندان، (همراه با کارفرمای خود) به کانادا مهاجرت می کنید. در زمان مهاجرت به کانادا، مسائل زیادی از جمله نحوه اسکان خانواده، اطمینان از سالم به مقصد رسیدن وسایل و همچنین انتقال پول بین المللی را باید در نظر بگیرید.

اگر علاقمند به کار کردن در کانادا هستید، خبر خوب این است که بازار شغل کانادا نسبت به کشورهای اروپایی، مشاغل بهتری برای شما فراهم می کند. گرچه باید به خاطر داشته باشید که مهاجرت، فرایند ساده ای نیست و برای مهاجرت بین المللی با این وسعت، سختی آن دو برابر می شود. اما نگران نباشید، ما برای آسانتر کردن این مهاجرت، توصیه های مفیدی را به شما ارائه می دهیم.

سر و کار با فرایند مهاجرت

به طور واضح، مقصد مهاجرت شما هر جایی که باشد، فرایند بسیار پیچیده ای را باید طی کنید. این موضوع در مورد نقل مکان در یک شهر نیز صدق می کند. با در نظر داشتن این موضوع، باید با قوانین مهاجرتی دولت کانادا برای موافقت با تازه واردان به کشور خود، آشنا شوید. خوشبختانه، اگر قصد مهاجرت شغلی دارید یا همراه با کارفرمای خود مهاجرت می کنید، مشکل زیادی با سیاست های مهاجرتی کانادا نخواهید داشت.

با این که مهاجرت تمام یک کسب و کار، ممکن است دشوار باشد، اما با پشتیبانی درست مهاجرت شرکت و استراتژی مهاجرت گروهی، هیچ چیز غیر ممکن نخواهد بود.

راهکارهای مهاجرت به کانادا

انواع ویزاهای موجود

اول از همه، خبر خوب این است که شهروندان اروپایی مسلط به زبان انگلیسی برای درخواست ویزای کانادا، با مشکل زیادی مواجه نخواهند شد. گرچه، هنوز هم باید از طی کردن مسیرهای درست اطمینان حاصل کنند. اگر به صورت انفرادی به کانادا مهاجرت می کنید، به یک ویزای کاری نیاز دارید و دریافت آن به معنای برآورده کردن تعداد زیادی از معیارهاست. در درجه ی اول، شما باید گواهی عدم سوء پیشینه و معاینه پزشکی بگیرید، همچنین باید مدارکی فراهم کنید که نشان می دهند در طول دوره ی اقامت خود، از نظر مالی قادر به تأمین هزینه های خود هستید.

نگران نباشید، بسیاری از این مسیرها، روند معمول برای تمام کسانی است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. یک نکته خوب دیگر این است که دولت کانادا، از نیاز کشور خود به کسب و کارهای کوچک و متوسط که پایه و اساس هر اقتصاد سالمی ست، به خوبی آگاه است. با این فرض، برای افرادی که قصد مهاجرت و راه اندازی یک شرکت کوچک را در کانادا دارند، یک برنامه ی مهاجرتی مخصوص به نام استارت آپ وجود دارد. این برنامه شامل ویزاهای ۵ کارمند اصلی شرکت و نیز خانواده هایشان می شود. بنابراین، اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، ممکن است بخواهید این گزینه را بررسی کنید و ببینید آیا واجد شرایط مهاجرت جمعی و سپس ثبت شرکت هستید.

مدیریت تمام جنبه های مهاجرت

همانطور که به زودی متوجه می شوید، مهاجرت از اروپا به کانادا، فقط به معنای سر و کار با فرایند پیچیده مهاجرت نیست. در حقیقت، این فرایند به تمام مهارت های مدیریتی نیاز دارد که می توانید مدت ها قبل از درخواست ویزا به آنها مسلط شوید. کارهای زیادی وجود دارد که هم در سطح فردی و هم در سطح حرفه ای باید انجام دهید. در درجه ی اول و مهمتر از همه، اگر همراه با خانواده خود مهاجرت می کنید، باید مطمئن شوید که همه ی اعضای خانواده با ایده ی مهاجرت موافق هستند. به ما اعتماد کنید، یک ارتباط بد در این فرایند، ممکن است منجر به رنجش طولانی مدت در طول مسیر شود. در واقع، مهاجرت فرایندی است که هم به تفکر تاکتیکی و هم به تفکر استراتژیک نیاز دارد.

برنامه های مهاجرت

شما باید کارهای بزرگی مانند پیدا کردن مسکن یا شغل را به طور همزمان برنامه ریزی کنید. از سوی دیگر، باید به نحوه بسته بندی وسایل خود به بهترین شکل (از نظر زمان و مکان) فکر کنید. اگر نمی خواهید ساعتها و روزهای ارزشمندی را در سروکله زدن با جزئیات مهاجرت از دست دهید و یا اگر زمان کافی ندارید، فردی را برای انجام روند مهاجرت استخدام کنید.

در حقیقت، استخدام یک فرد حرفه ای مناسب برای مهاجرت بین المللی خود، یکی از مهمترین کارهایی است که برای برنامه مهاجرت خود باید انجام دهید.

مقصد مهاجرت، مهمترین انتخاب شما خواهد بود

در طول مهاجرت، در کنار پیدا کردن یک شرکت مهاجرت بین المللی خوب، چند تصمیم گیری مهم باید انجام دهید. اما مانند هر سفر دیگر، هیچ چیز مهمتر از انتخاب مقصد نیست. بدیهی است که انتخاب محل زندگی خود پس از مهاجرت به کانادا، بر تمام جنبه های زندگی شما در آینده تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک ناحیه تجاری پر رونق با فرصت های فراوان هستید، داون تاون تورنتو، واقعا برای شما بهترین گزینه خواهد بود. از سوی دیگر، کارگران ماهر ممکن است در صنایع نفت و گاز آلبرتا و ساسکاچوان کانادا، موفقیت بیشتری کسب کنند. برای افراد آشنا با صنعت معدن، سالانه فرصت های شغلی زیادی وجود دارد.

همچنین، اگر به دنبال مدیریت کسب و کار خود و یا یک شغل شرکتی هستید، ونکوور و تورنتو، گزینه های بهتری خواهند بود. اما به یاد داشته باشید که انتخاب محل زندگی، چیزی نیست که تنها بر اساس فرصت های شغلی به آن فکر کنید. شما باید جنبه های دیگری نیز مانند پیدا کردن مدرسه خوب برای فرزندان خود، یا پیدا کردن یک بازار مقرون به صرفه و نیز مسکن با کیفیت را در نظر بگیرید. پیدا کردن یک مشاور مهاجرتی آشنا با سیستم های مدرسه ای محلی و بازار املاک و مستغلات، مزایای زیادی خواهد داشت و حتی ممکن است به شما در ذخیره کردن پولتان نیز کمک کند.

نحوه برخورد با شوک فرهنگی

بدون در نظر گرفتن روش و دلیل مهاجرت شما، مسئله ی مهم دیگری که با آن روبه رو می شوید، شوک فرهنگی است و فرقی نمی کند که به تنهایی، همراه با خانواده و یا با تمام پرسنل شرکت خود مهاجرت می کنید، نوعی شوک فرهنگی وجود دارد که باید به آن غلبه کنید. این موضوع حتی برای افرادی که از آمریکا به کانادا مهاجرت می کنند نیز صدق می کند، چه برسد به کسی که از اروپا قصد مهاجرت به کانادا را دارد. اگر به تنهایی مهاجرت می کنید، باید دوره ای از سازگاری با آداب و رسوم محلی و برنامه های زندگی آنها را طی کنید.

اگر همراه با خانواده قصد مهاجرت دارید، هم به صورت فردی و هم به عنوان عضوی از خانواده، باید به این موضوع توجه کنید. شوک فرهنگی، در یک محیط کاری نیز وجود دارد و برخورد با آن نیز مهم است. اگر قصد دارید کسب و کار خود را به کانادا انتقال دهید، باید مطمئن شوید که کارفرمای شما در مورد تمام مسائل بین فرهنگی مورد نیاز برای سازگاری سریع و آسان، آموزش دیده است. اگر به موقع به این موضوع رسیدگی کنید، از مشکلات زیاد پیش روی خود، جلوگیری خواهید کرد و به همین دلیل مهاجرت شما به کانادا بی دغدغه تر خواهد بود.

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر