چند مورد ضرروی که در هفته اول زندگی در کانادا باید انجام دهید

پس از تمام رؤیا پردازی ها، برنامه ریزی ها و ریفرش کردن مداوم اکانت در خواست ویزای آنلاین خود (IRCC)، سرانجام به آرزوی خود رسیده اید و حال با اولین هفته ی زندگی خود در کانادا مواجه شده اید. شما بخشی از وسایل خود را باز کرده اید و از چندین آپارتمان دیدن کرده اید. اما قدم بعدی چیست؟ چند مورد ضرروی که در هفته اول زندگی در کانادا باید انجام دهید.

شماره بیمه اجتماعی خود را بگیرید

شماره بیمه اجتماعی شما یک عدد نه رقمی است، که برای کار در کانادا به آن نیاز دارید. این شماره شبیه به شماره خدمات عمومی شخصی در ایرلند، شماره بیمه ملی در انگلیس، شماره امنیت اجتماعی در آمریکا یا شماره پرونده مالیاتی در استرالیا می باشد. اگر با ویزای کار موقت در کانادا هستید، شماره بیمه اجتماعی شما با عدد ۹ شروع می شود. همچنین می توانید، از هر اداره خدمات کانادایی، درخواست شماره بیمه اجتماعی دهید و اگر صف کوتاه باشد، می توانید تمام امور را ظرف یک ساعت انجام دهید. از همراه بردن ویزای تحصیلی یا ویزای کاری خود مطمئن شوید.

گرفتن شماره بیمه اجتماعی به صورت آنلاین یا از طریق ایمیل نیز امکان پذیر است، اما این روش ها مدت زمان بیشتری طول می کشند. دریافت شماره بیمه اجتماعی، چیزی است که شما باید طی هفته اول زندگی در کانادا انجام دهید.

افتتاح حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب بانکی در کانادا

بانکداری در کانادا بسیار راحت است، اما بسیاری از انواع حساب ها، هزینه هایی دارند که معمولاً خیلی بیشتر از هزینه های بانکداری در کشور شماست. با این حال، افتتاح یک حساب بسیار ضروری خواهد بود، به طوری که بتوانید تمام صورت حساب ها و قبوض خود را از طریق آن مدیریت کنید. به خاطر داشته باشید که هر یک از این بانک ها، معمولاً برای چک کردن حساب های خود، به یک هزینه ی ماهانه نیاز دارند (که در کشورهای دیگر حساب جاری نامیده می شوند). کانادایی ها به طور میانگین در هر سال، بیش از ۲۰۰$ هزینه ی بانکداری پرداخت می کنند. 

یک طرح تلفن همراه محلی بگیرید

هیچ چیز جالبی در رابطه با تحقیق در مورد طرح های تلفن همراه و مقایسه ی آنها با هم وجود ندارد. این کار زمانی که دچار پرواز زدگی شده اید و می خواهید محیط پیرامون خود را کشف کنید، خسته کننده تر نیز می شود. اما زمانی که یک طرح داده محلی دارید، این اکتشاف آسانتر خواهد بود و شما می توانید مسیر خود را روی نقشه های گوگل براحتی پیدا کنید. هر چه زودتر یک سیم کارت محلی بگیرید و از هزینه های رومینگ پرهزینه ی تلفن همراه خود، جلوگیری کنید و اگر ویزای دو ساله دارید، می توانید یک قرارداد دو ساله ببندید. به یاد داشته باشید که آی دی کالر و حتی دریافت تماس های محلی می تواند هزینه در پی داشته باشد.

جست و جوی آپارتمان را شروع کنید

اگر مانند اکثر مهاجران، سابقه ی اعتبار کانادایی یا معرفی نامه ندارید، ممکن است با مشکل مواجه شوید، چرا که بعضی از صاحبخانه ها، درخواست متقاضیانی را در اولویت قرار می دهند که از این سوابق برخوردار هستند. اگر با این موضوع مواجه شدید، به تلاش خود ادامه دهید تا صاحبخانه ای پیدا کنید که انعطاف پذیرتر باشد. طبق تجربه، داشتن شماره تلفن همراه کانادایی نیز، می تواند در راحت تر پیدا کردن خانه به شما کمک کند. زیرا احتمال اینکه صاحبخانه ها به شماره تلفن های محلی پاسخ دهند، بیشتر است.

دوست پیدا کردن

پس از آن که تمام کارهای خود را انجام دادید، حال زمان آن رسیده که آشنایانی داشته باشید و دوستان خوبی پیدا کنید که به شما این احساس را بدهند که واقعا در وطن خود هستید. برای شهرهای بزرگ کانادا، گروههای فیس بوکی وجود دارد که شما می توانید خود را در آن معرفی کنید.

با خودتان مهربان باشید

شما به تازگی دچار پرواز زدگی شده اید و نمی دانید که بهترین جا برای خرید مایحتاج روزانه کجاست. گاهی اوقات از یادآوری دور بودن خانواده و شبکه حمایتی خود، دلتنگ می شوید و متوجه می شوید که کار طاقت فرسای پیدا کردن آپارتمان، با ماهها خیالپردازی در مورد شهر آرمانی شما همخوانی ندارد. سخت نگیرید. به یاد داشته باشید که بدخُلقی کردن در زمان خستگی، عادی است و طبیعی است که پس از چند هفته زندگی در اقامتگاه، دلتان برای تخت خودتان تنگ شود. خودتان را در این مورد آزار ندهید و به خاطر داشته باشید که مسافران دیگر نیز شرایط مشابه شما را دارند.

شرایط کار دانشجویان بین المللی در کانادا

در اولین هفته اقامت خود در کانادا، لیست آرزوهای خود را یکی یکی تیک بزنید

بین استرس پشت سر گذاشتن زندگی گذشته خود و استرس مستقر شدن در یک زندگی جدید، به راحتی ممکن است فراموش کنید که این سفر چقدر برای شما هیجان انگیز بوده است. سعی کنید اختلال پرواز زدگی خود را حل کنید و با یادآوری دلیل خود برای تصمیم گیری در مورد مهاجرت، با مطالعه و تحقیق زندگی خود را در کانادا بسازید. به بالای برج سی ان بروید، روی کوههای گروس گریند، کوهنوردی کنید و برای آخر هفته یک ماشین اجاره کنید و به اکتشاف بپردازید. سعی کنید کاری را انجام دهید که آرزوی آن را داشته اید.

 

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر