استارت آپ [Start-Up]

استارت آپ روش برنامه مهاجرتی فدرالی است که منجر به دریافت اقامت دائم کانادا می شود و برای جذب انسان های توانمند و تقویت فضای کسب و کار کانادا با ایجاد شرکت های دانش بنیان و دارای ایده های نو طراحی شده است.

تعریف استارت آپ

شرکت نوپا یا نو آفرین یا استارتاپ startup، مخفف startup company به یک شرکت یا کسب‌ و کار گفته می‌شود که معمولاً به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده‌است، رشد سریع دارد، و در جهت تولید راه‌ حلی نوآورانه و دوام‌ پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته‌ است.

شرایط لازم برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا

  • سطح زبان قابل قبول در انگلیسی یا فرانسه (CLB 5)
  • دارا بودن میزان کافی دارایی برای اقامت در کانادا (طبق جدول اعلامی اداره مهاجرت)
  • طرحی برای اقامت در یکی از استان های کانادا ( به جزء استان کبک )
  • گذراندن تست های پزشکی و عدم سوء پیشینه
  •  اثبات مالکیت بیزینس
  • تایید وحمایت شدن بیزینس از طرف سازمان های برگزیده
  • ارائه طرح کسب وکار (بیزینس پلن)

ویزای استارت آپ کانادا

 اثبات مالکیت بیزینس

تا حداکثر پنج نفر می توانند بعنوان دارنده یک کسب و کار واحد برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنند به شرطی که دارای شرایط زیر باشند:

  • هر کدام از متقاضیان باید دارای حداقل ۱۰% از حق رای در آن کسب و کار را داشته باشند.
  • سازمان برگزیده و متقاضیان باید جمعا دارای بیش از ۵۰% سهام و حق رای کسب و کار ارائه شده را داشته باشند.
حق رای به حق هر کدام از سرمایه داران یک کسب و کار به مشارکت در تصمیم گیری های درون شرکتی گفته می شود.

شرکت های حمایت کننده استارت آپ

شرکت های مورد تایید دولت کانادا برای حمایت از استارتاپ ها به سه دسته تقسیم می شوند:

شر کت های Venture Capital

این سازمان ها معمولا روی کسب و کارهایی با ریسک بالا ولی بازدهی عالی در صورت موفقیت سرمایه گذاری می کنند. میزان سرمایه جذب شده برای کسب و کار حداقل ۲۰۰ هزار دلار است.

شرکت های Angel Investor

این شرکت ها معمولا  سرمایه خود را روی کسب و کارهایی با ریسک پایین تر ولی بازدهی خوب قرار می دهند. میزان سرمایه جذب شده حداقل ۷۵ هزار دلار کانادا است.

شرکت های شتابدهنده و یا Incubators

مراکز انکوباتورهای کسب وکار معمولا طرح هایی را انتخاب می کنند که نیاز به سرمایه زیادی برای شروع و اجرا ندارند اما ارزش فعالیت در کانادا را دارند. برای دریافت حمایت این سازمان ها نیازی به کسب سرمایه نیست و کافی است تا طرح کسب و کار در برنامه این مراکز پذیرفته شود.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپافراد متقاضی باید از شرکت های حامی گواهینامه تعهد دریافت نمایند که نشان دهنده تایید و حمایت توسط سازمان سرمایه گذار است. همچنین سازمان سرمایه گذار یک گواهی تعهد تکمیل شده را مستقیما به IRCC ارائه می کند. این سند شامل اطلاعاتی در خصوص توافقات شرکت حامی و افراد متقاضی می باشد.

طرح توجیهی ویزای استارت آپ

یکی از مدارک ضروری برای دریافت این نوع ویزا ارائه طرح توجیهی است. متقاضیان باید به شرکت های مورد تایید      دولت ایده خود را معرفی نمایند و سودآور بودن و کاربردی بودن آن را در کشور کانادا تشریح کنند. طرح توجیهی باید مستحکم و حرفه ای نوشته شده باشد که توسط شرکت های مورد تایید دولت و همچنین خود دولت هیچ نقطه ابهامی نداشته باشد.

برنامه مهاجرتی ویزای استارتاپ، یک برنامه مهاجرت تجاری یا همان ویزای سرمایه گذاری است که به شما این امکان را می دهد با شروع یک کسب و کار در هر نقطه از کانادا، بتوانید به این کشور مهاجرت کنید. برای موافقت با درخواستتان، شما و کسب و کارتان باید مجموعه ای از شرایط را داشته باشید. به طور کلی، کسب و کار شما باید خلاقانه باشد، برای کانادایی ها فرصت های شغلی ایجاد کند و قادر به رقابت در سطح بین المللی باشد. شما در حین انتظار برای تأیید درخواست ویزای خود، می توانید برای یک ویزای کاری موقت در کانادا درخواست دهید.

شرایط لازم برای دریافت ویزای استارتاپ

شرایط لازم برای کسب و کار

زمانی که یک سازمان خاص به کسب و کار شما متعهد می شود:

·      تمامی متقاضیان (تا ۵ نفر می توانند به عنوان مالک درخواست دهند) باید هرکدام حداقل ۱۰% از حق رأی مربوط به تمام سهام برجسته کسب و کار را در اختیار داشته باشند.

·      آنها باید همراه با سازمان مربوطه، بیشتر از ۵۰% حق رأی مربوط به تمام سهام برجسته را در دست داشته باشند.

زمانی که اقامت دائم را دریافت کردید، شما باید اطمینان حاصل کنید که:

·      به هنگام زندگی در کانادا، نقش فعالی در مدیریت مداوم کسب و کار خود بر عهده داشته باشید؛

·      بسیاری از عملکردهای ضروری کسب و کار باید در کانادا انجام شوند؛ و

·      کسب و کار شما در کانادا ثبت قانونی شده باشد.

حمایت نامه

شما باید از یک شرکت معین، حمایت نامه ای دریافت کنید که تأیید می کند آنها تمایل به سرمایه گذاری و حمایت از استارتاپ یا کسب و کار شما دارند. این سازمانها شامل موارد زیر می شوند:

·      شرکت های سرمایه گذاری خطر پذیر (سرمایه گذاری ۲۰۰،۰۰۰ $

·      گروههای سرمایه گذار فرشته (سرمایه گذاری ۷۵،۰۰۰)، و

·      شرکت های انکوباتور کسب و کار

الزامات زبان

شما باید مطابق با معیار سنجش سطح زبان کانادا، حداقل نمره ۵ را در مهارت های صحبت کردن، خواندن، گوش دادن و نوشتن هم در زبان انگلیسی و هم در زبان فرانسوی کسب کنید.

شرایط مالی

از آنجا که دولت کانادا، برای ویزای “سرمایه گذار” حمایت مالی ارائه نمی دهد، شما باید ثابت کنید برای اقامت خود و خانواده تان در کانادا، از تمکن مالی کافی برخوردار هستید.

گزینه های ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی برنامه مهاجرتی استانی

(PNP) به تمام استان ها و قلمروهای کانادا این امکان را می دهد که از متقاضیان دعوت کنند تا در صورت برخورداری از مهارت های درست و تجربه ی کافی، به درون مرزهای آنها بیایند و در آنجا زندگی کنند. اکثر برنامه های مهاجرتی استانی، حداقل یک نوع ویزای سرمایه گذار یا کارآفرین دارند. این ویزا به افرادی تعلق می گیرد که قصد دارند کسب و کار خود را در کانادا شروع کنند یا توسعه دهند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شرایط لازم برای دریافت ویزای هر ایالت به دست آورید، متن زیر را مطالعه کنید.

هزینه تأخیر پرواز

آلبرتا

آلبرتا، یک مکان عالی برای شروع کسب و کار است. مزارع آلبرتا جایی هستند که در آن گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری وجود دارد. این ایالت، دومین تولید کننده ی بزرگ کشاورزی در کاناداست و مناظر متنوع و زیبا، این سرزمین را به یک مکان عالی برای تولید محصولات کشاورزی، دامپروری و موارد دیگر تبدیل می کند.

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا، یکی از منعطف ترین، متنوع ترین و قابل رقابت ترین اقتصادهای کاناداست و یک مقصد عالی برای کسب و کار جدید یا توسعه یافته می باشد. ونکوور که مرکز این ایالت است، مکان مناسبی برای کمک به مسیرهای تجاری جهانی از جمله ایالات متحده، آسیا و مکزیک می باشد. همچنین، کسب و کارها به شدت توسط دولت حمایت می شوند و شروع کسب و کار را در این ایالت، آسانتر و ارزانتر می کنند. در آخر، بریتیش کلمبیا سرشار از منابع تجاری از جمله بالای ۲.۴ میلیون نیروی کار تحصیلکرده می باشد.

منیتوبا

به طور دقیق نمی توان گفت که استان منیتوبا خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است. اگرشما قصد دارید کسب و کار خود را در جوامعی کوچکتر و پذیرا شروع کنید، این استان مناسب شماست. منیتوبا، سرزمین زیبایی های طبیعی است که پر از شهرهای امن، تمیز و دوستانه است. شهر وینی پگ، مرکز این ایالت، در سراسر جهان به دلیل اقتصاد قوی، هزینه ی پایین زندگی و فرصت های شغلی با کیفیت معروف است. هزینه زندگی در منیتوبا بسیار پایین است به طوری که ۷۶% مهاجران، طی پنج سال اول زندگی در این ایالت، صاحب خانه می شوند.

این موضوع، مطمئناً یکی از دلایلی است که ۹۵% مهاجران پس از مهاجرت به کانادا،  منیتوبا را برای اقامت دائمی انتخاب می کنند. برنامه ی مهاجرتی محبوب سرمایه گذاری تجاری، در حال حاضر دو مسیر ویزای سرمایه گذاری دارد: مسیر مهاجرتی کارآفرینی و مسیر سرمایه گذاری در کشاورزی

منیتوبا

نیوبرانزویک

نیوبرانزویک برای کسب و کار جدید شما، پس زمینه ای از جنگل های سرسبز، دریاچه های شفاف، کوه های باشکوه و سواحل زیبا فراهم می کند. دنیا ممکن است این ایالت را با خلیج فاندی بشناسد که بزرگترین جزر و مد جهان را دارد، اما خیلی از ماها نمی دانیم که نیوبرانزویک، بهترین فرصت های تجاری را در سراسر کانادا دارد. نیروی کار ماهر، منتظر کسب و کار شما در برانزویک است. این ایالت، با بیشترین میزان فارغ التحصیلی و پرسرعت ترین اینترنت در کشور، بالاترین میزان بهره وری را در کشور دارد.

نوا اسکوشیا

به هنگام برنامه ریزی برای شروع یک کسب و کار جدید در کانادا، در نظر گرفتن مسائل مهم در زندگی مانند خانواده، از اهمیت زیادی برخوردار است. برای ایجاد تعادل بین کار، خانواده و آرامش می توانید به ایالت نوا اسکوشیا فکر کنید. این ایالت، به عنوان یکی از استان های اقیانوسی در کانادا، به تازه واردان مبتکر برای شروع کسب و کارهای جدید در ایالت، نیاز زیادی دارد. نوا اسکوشیا، منابع طبیعی فراوانی دارد، که صنایع پر سودی را در عرصه کشاورزی، ماهیگیری، معدن، جنگلداری و استخراج گاز طبیعی ایجاد کرده است.

انتاریو

آیا دوست دارید، ماهرترین نیروی کار دنیا را در اختیار داشته باشید؟ انتاریو جایی است که به دنبال آن هستید. ۶۸% بزرگسالانی که در انتاریو زندگی می کنند، تحصیلات دانشگاهی دارند و آن را به تحصیلکرده ترین جمعیت دنیا تبدیل کرده است. در انتاریو، کسب و کار شما، در مقایسه با دیگر کشورهای ایالات متحده از هزینه های کسب و کار پایین تر برخوردار خواهد شد. شما مالیات کمتری پرداخت خواهید کرد و هزینه های کمتری صرف مسکن و بهداشت و درمان خود می کنید.

به همین دلیل و به دلایل دیگر، دو مورد از بزرگترین شهرهای انتاریو، تورنتو و اتاوا، رتبه بهترین مکان ها برای زندگی و کار در دنیا را به خود اختصاص داده اند. اگر شما با شروع سرمایه گذاری یا خرید یک کسب و کار در انتاریو،  قصد دارید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید، دو گزینه برای انتخاب پیش روی خود دارید: جریان جذب شرکت ها به انتاریو و جریان جذب کارآفرین به انتاریو.

انتاریو

جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد، ممکن است کوچکترین استان کانادا باشد، اما پتانسیل آن برای توسعه کسب و کار و رشد اقتصادی، هیچ مرزی نمی شناسد. این ایالت، به عنوان یکی از استان های دریایی، تا حد زیادی تحت تأثیر نیروی کار مسن و پیر قرار دارد. به همین دلیل این استان، به مهاجران، به خصوص کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی روی آورده است تا به اقتصاد خود کمک کند. دولت جزیره پرنس ادوارد، اهمیت توسعه کسب و کارهای جدید را می داند و به کارآفرینانی که به دنبال شروع یک کسب و کار جدید در این ایالت هستند، برنامه های حمایتی زیادی  را ارائه می دهد.

ساسکاچوان

ساسکاچوان، در مرکز کانادا واقع شده است و تا آمریکا دو روز راه است. این ایالت، بعلت زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی منسجم، برای صنایع تولیدی و توزیعی بسیار مناسب است. با وجود پایین ترین میزان مالیات در کانادا و منابع بزرگ در بخش های جنگل داری، معدن، کشاورزی و انرژی در این ایالت، کسب و کار شما از هزینه های عملیات پایینتر بهره مند خواهد شد.

شما همچنین می توانید این استان چمنزاری را برای شروع کسب و کار خود مدنظر داشته باشید، زیرا در کانادا، رتبه ی سوم را در بیشترین تعداد کارگران جوان  به خود اختصاص داده است. برخلاف ایالت های دیگر که به شدت از نیروی کار مسن رنج می برند، در ساسکاچوان، می توانید برای کمک به موفقیت کسب و کار خود، کارگران ماهر را در اختیار داشته باشید.

یوکان

یوکان، در آمریکای شمالی، واقعاً منطقه ی منحصر به فردی است. بسیاری از افراد، بعلت چشم اندازهای طبیعی و بکر این منطقه، از آن  بعنوان آخرین مرز یاد می کنند. مردم یوکان، با طبیعت ارتباط زیادی دارند و به احتمال زیاد، شما مردم آنجا را به صورت گروه هایی صمیمی و فعال می بینید که به شرکت در فعالیت های تفریحی در فضای باز علاقه دارند. شروع یک کسب و کار در یوکان، امکان دسترسی به منابع زیاد را فراهم می کند و منطقه ای است که برای نوآوری های تجاری، هنوز تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است.

دولت یوکان، بخش های جنگلداری، تکنولوژی، معدن، نفت، گاز و گردشگری را به عنوان اولین بخش های تجاری ایالت معرفی کرده است. کسب و کاری که یکی از این عرصه ها را مورد هدف قرار می دهد، مخصوصاً اگر از اهالی یوکا به عنوان نیروی کار استفاده کند، شانس زیادی برای موفقیت خواهد داشت.

یوکان

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا