کارآفرینی استان انتاریو

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری یکی از راه های اخذ اقامت دائم کانادا می باشد. کانادا از نظر صنعت و فناوری جزو کشورهای پیشرو بوده و روند رشد اقتصادی این کشور همواره مثبت است. با توجه به اقتصاد پویا و دسترسی به بازارهای جهانی یکی از جذاب ترین کشورهای موجود برای سرمایه گذاری است. 

صنعت استان انتاریو

انتاریو یکی از ۴ استان اصلی کانادا و قطب اقتصادی کانادا محسوب می شود. در نتیجه انواع صنایع در این استان بخصوص در تورنتو و دیگر مناطق شهری یافت می شود. صنعت اتومبیل بخش اصلی تولیدات صنعتی انتاریو را شامل می شود و همچنین این استان دارای منابع طبیعی مورد نیاز صنایع می باشد. موقعیت های شغلی در این استان از تنوع بسیاری برخوردار است و سطح ایجاد اشتغال در انتاریو در سال های اخیر بسیار خوب بوده و پیش بینی می شود به همین صورت ادامه یابد.

برنامه مهاجرت به استان انتاریو

برنامه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری انتاریو برای حمایت از افراد خارج از کانادا که به دنبال پیاده سازی ایده جدید تجاری یا خرید یک تجارت موجود در انتاریو هستند٬ طراحی شده است. این برنامه فرصتی را برای کارآفرینان فراهم می کند که پس از تاسیس موفقیت آمیز کار خود در انتاریو٬ برای اقامت دائم اقدام کنند.

شرایط مهاجرت به استان آنتاریو

  ۵فاکتور زیر برای افراد متقاضی شرکت در این برنامه بررسی می شود:

سابقه کاری

*. حداقل ۲۴ ماه تجربه کار تمام وقت در ۶۰ ماه گذشته و بصورت فعال؛

*. سابقه کار به عنوان صاحب کسب و کار و یا مدیر ارشد (متقاضی فقط می تواند از یک نوع سابقه کاری استفاده کند. یا به عنوان صاحب کسب و کار و یا به عنوان مدیر ارشد کسب و کار).

دارایی ثابت

*. اگر متقاضی تمایل به سرمایه گذاری در محدوده شهر تورنتو(Greater Toronto Area) یا به اختصارGTA  داشته باشد٬ باید حداقل ۸۰۰ هزار دلار کانادا دارایی داشته باشد؛

*. اگر متقاضی تمایل به سرمایه گذاری در خارج از محدوده شهر تورنتو(GTA) داشته باشد٬ باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار کانادا دارایی داشته باشد؛

*. اگر متقاضی تمایل به سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات دیجیتالی داشته باشد (صرف نظر از محل سرمایه گذاری)٬ باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار کانادا دارایی داشته باشد.

سرمایه گذاری شخصی در کسب و کار

*.اگر متقاضی تمایل به ایجاد کسب و کار در محدوده شهر تورنتو(GTA) داشته باشد٬ باید حداقل  ۶۰۰ هزار دلار کانادا برای ایجاد کسب و کار سرمایه گذاری کند؛ 

*. اگر متقاضی تمایل به ایجاد کسب و کار در خارج از محدوده شهر تورنتو(GTA) داشته باشد٬ باید حداقل ۲۰۰ هزار  دلار کانادا برای ایجاد کسب و کار سرمایه گذاری کند؛

*.اگر متقاضی تمایل به ایجاد کسب و کار در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات دیجیتالی داشته باشد (صرفنظر از محل کسب و کار) باید حداقل ۲۰۰هزار دلار کانادا برای ایجاد کسب و کار سرمایه گذاری کند.

 ایجاد شغل

*. متقاضی باید یرای حداقل ۲ شهروند کانادا در منطقه GTA و ۱ شهروند کانادا در خارج از منطقه GTA اشتغال زایی کند.

سفر اکتشافی

 سرمایه گذار باید حداقل یک بار در ۱۲ ماه گذشته سفر اکتشافی برای بازدید کسب و کار در آنتاریو داشته باشد. متقاضی باید تمام شرایط حداقلی بالا را برآورده سازد تا بتواند برای این برنامه مهاجرتی اقدام نماید. اگر شریک متقاضی نیز قصد مهاجرت و همراهی را دارد، او نیز باید شرایط بالا را داشته باشد.

اگر شرایط سرمایه گذاری و کارآفرینی استان انتاریو را ندارید می توانید روش های سرمایه گذاری در دیگر استان های کانادا را امتحان کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

برنامه استانی انتاریو

شرایط  کسب و کار برای مهاجرت به آنتاریو

علاوه بر شرایط ذکر شده در بالا کسب و کار پیشنهادی باید شرایط عمومی زیر را نیز دارا باشد :

  •     درآمد حاصل از کسب و کار باید از طریق فروش محصول و یا ارائه خدمات باشد.
  •    درآمد اصلی کسب و کار باید از طریق فعالیت اصلی آن کسب و کار باشد.
  •    کسب و کار باید منطبق با قوانین اداره کار دولت کانادا باشد.
  •   کسب و کار پیشنهادی باید شرایط یک کسب و کار دائمی در آنتاریو را داشته باشد.

شرایط سرمایه گذاری در استان انتاریو

اگر متقاضی قصد سرمایه گذاری در کسب و کار موجود در آنتاریو را داشته باشد٬ علاوه بر شرایط ذکر شده باید شرایط زیر را نیز داشته باشد:

  کسب و کار موجود باید حداقل ۶۰ ماه قبل از خریداری در آنتاریو فعال بوده باشد و در طی این دوره تحت مالکیت یک شخص و یا گروه مشخص  بوده باشد.

  مالکیت کسب و کار باید به صورت کامل از مالک قبلی به متقاضی مهاجرت منتقل گردد.

 کسب و کار موجود نباید در مالکیت افرادی که در فرآیند مهاجرت از طریق  برنامه کار آفرینی آنتاریو هستند٬ باشد.

متقاضی باید علاوه بر حفظ کارمندان فعلی، حداقل ۲ شغل تمام وقت ایجاد کند.

  از طریق طرح توجیهی کسب و کار(Business Plan )  ثابت نماید که قصد گسترش کسب و کار فعلی را دارد.

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا در استان آنتاریو

در ادامه به شرایط لازم جهت اخذ اقامت دائم کانادا اشاره می کنیم.

زبان

متقاضی باید حداقل سطح زبان را داشته باشد.

اقامت

متقاضی باید حداقل ۹ ماه از سال را در انتاریو سکونت داشته باشد.

 مدیر فعال

 متقاضی باید به صورت فعال درگیر فعالیتهای مدیریتی کسب و کار خود باشد.

نحوه امتیازبندی استان آنتاریو

متقاضیان در سه گروه سرمایه انسانی٬ سرمایه گذاری و مفهوم تجارت امتیاز کسب می کنند. که در کل ۲۰۰ امتیاز به صورت زیر می باشد:

بخش های امتیاز دهینمره
سرمایه انسانی۸۰  امتیاز
سرمایه گذاری ۴۶ امتیاز
مفهوم تجارت۷۴ امتیاز
جمع کل امتیازات:۲۰۰ امتیاز

 

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا