تمدید کارت اقامت کانادا

پس از گذشت ۵ سال، کارت اقامت دائم شما یا همان کارت PR منقضی می‌ شود و اگر قصد اقامت در کشور کانادا را داشته باشید، باید قبل از انقضاء، آن را دوباره تمدید کنید.

تمدید کارت اقامت دائم از طریق سازمان مهاجرت کانادا انجام می شود که برای انجام آن میبایست از تکمیل بودن تمامی اسناد مورد نیاز اطمینان حاصل کنید و سپس نسبت به تمدید کارت PR اقدام نمایید. در ادامه لیستی از اسنادی که برای پروسه تمدید کارت اقامت دائم نیاز خواهید داشت را آورده‌ایم.

علاوه بر فرم مربوطه باید فرم های ذیل نیز تکمیل گردد و برای تقاضای تمدید کارت ثبت شود:

  • یک سند اطلاعات هویتی که شامل شماره هویتی، تاریخ انقضاء عکس شما و تاریخ تولدتان باشد. این مورد میتواند پاسپورت فعلی و معتبر شما،گواهی هویتی صادر شده از وزارت امور خارجهو یا دیگر اسناد رسمی مشابه باشد.
  • دو سند اطلاعات هویتی پشتیبان که می‌تواند یک مدرک رانندگی معتبر ایالتی، کارت شناسایی معتبر ایالتی، کارت دانشجویی صادره از یک دانشگاه معتبر و یا اسناد مالیاتی مربوط به درآمد شما از اداره دارایی کانادا باشد.
  • شما علاوه بر موارد بالا باید نشان دهید که موارد ضروری و مورد نیاز اقامتی را جهت داشتن اقامت پایدار و همیشگی دارید.
 مقیمان دائم باید طی ۵ سال گذشته، ۲ سال در کشور کانادا مستقر باشند تا وضعیت اقامت آنها فعال و معتبر باقی بماند. شما می‌توانید این موضوع را با کپی تمامی صفحات پاسپورت هایی که در طی پنج سال گذشته با آنها رفت و آمد کرده‌اید، ثابت کنید.

اسناد لازم برای تمدید کارت اقامت دائم

١. یک سند مربوط به مالیات درآمد خود در ۵ سال گذشته
٢. یک سند معتبر که نشان دهد شما اخیراً در کانادا به یک موسسه تحصیلی مراجعه کرده‌اید (اسناد مربوط به دانشگاه یا موسسات آموزش عالی نیز در این زمینه می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند)
٣. گزارش های حضور کودکان زیر ١٨ سال نیز جهت تمدید کارت اقامت دائم ضروری است. اگر شما پس از سن ١٨ سالگی به کانادا مهاجرت کرده اید، نیازی به گزارشات مربوط به حضور در مدارس تحصیلی نخواهید داشت.

همچنین نیازی نیست کارت اقامت دائم منقضی خود را پست کنید، اما آن را نزد خود حفظ کرده تا در صورت دعوت به مصاحبه آن را همراه داشته باشید.

پس از این که کارت اقامت دائم خود را دریافت کردید حتما میبایست بلافاصله کارت منقضی شده قبلی خود را باطل نمایید.

تمامی اسنادی که در بالا نام برده شد و برای تمدید کارت اقامت دائم ضروری می باشند، اگر به زبان فارسی هستند حتما به انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کنید.

این مورد حتی شامل تمبر های روی صفحات پاسپورت شما نیز می‌شود. تمامی این متن های ترجمه شده باید همراه با کپی تایید شده سند و همچنین تایید مترجم مبنی بر صحیح بودن ترجمه صورت گرفته باشد.

در این مقاله به بررسی کارت اقامت دائم می پردازیم.در اینجا به سوالات متداول پرسیده شده درباره کارت اقامت دائم کانادا جواب هایی کلی داده شده است.

سوالات متدوال دریافت کارت اقامت دائم کانادا

در این قسمت می خواهیم شما را با سوالاتی که ممکن است در پروسه دریافت کارت اقامت دائم با آن روبه رو شوید آشنا کنیم.

چه مدت باید منتظر بمانم تا کارت اقامت دائم خود را دریافت کنم؟

به طور کلی، پس دریافت تقاضایی کامل از فرد واجد شرایط دریافت اقامت دائم توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، فرایند صدور کارت های اقامت دائم برای ساکنان دائمی جدید در حدود ۱۴روز به طول می انجامد. تقاضا های تمدید کارت PR کانادا معمولا ۲۱روز طول می کشد. شما می توانید زمان های به روز بررسی تقاضا ها را در سایت سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا مشاهده کنید.

با این حال، بسیاری افراد دریافته اند که فرایند تقاضای کارت اقامت دائم می تواند تا چندین ماه به طول انجامد. به همین دلیل، به نظر می رسد در نظر گرفتن زمانی طولانی برای این فرایند ایده مناسبی باشد.

حتما بخوانید

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و به دنبال بهترین روش مهاجرت به کانادا هستید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

مهاجرت به کانادا

چگونه کارت اقامت دائم خود را دریافت خواهم کرد؟

در صورتی که فرد به تازگی اقامت دائم دریافت کرده باشد، پس از ورود به کانادا IRCC کارت اقامت دائم را برای او به وسیله نامه ارسال می کند. در صورتی که فرد به تازگی اقامت دائم دریافت کرده است نیازی به تقاضا جهت دریافت کارت اقامت دائم کانادا ندارد.
در صورتی که در هنگام دریافت اقامت دائم آدرس پستی داده نشده باشد، فرد باید آدرس خود را از طریق ابزار آنلاین IRCC ظرف ۱۸۰ روز پس از دریافت اقامت دائم برای این سازمان بفرستد. در صورت عدم انجام این مورد، امکان دارد اقامت دائم فرد لغو شده و یا نیاز به تقاضای مجدد باشد.

دریافت کارت اقامت دائم کانادا
در صورت عدم دریافت کارت پی آر PR کانادا تا ۶ هفته پس از ارائه آدرس پستی به IRCC، باید سازمان را از این موضوع مطلع کرد. در صورتی که فرد ساکن دائمی بوده و از قبل کارت اقامت دائم خود را دریافت کرده است، اغلب کارت جدید خود را نیز از طریق نامه دریافت خواهد کرد.
با این حال، این امکان وجود دارد که از فرد خواسته شود تا کارت اقامت دائم کانادا خود را از دفتر IRCC تحویل گیرد. در صورتی که فرد به صورت تصادفی برای دریافت حضوری کارت PR کانادا  خود انتخاب شود، IRCC با او تماس می گیرد تا یک وقت ملاقات برای او تعیین کند.

در صورت نیاز فرد می تواند وقت ملاقات خود را تغییر دهد. هر چند، فرد باید ظرف ۱۸۰ روز کارت اقامت دائم کانادا خود را دریافت کند و در غیر این صورت امکان دارد به تقاضای مجدد نیاز باشد.

چگونه می توانم اطلاعات روی کارت اقامت را تصحیح کنم؟

کارت های اقامت دائم فضای محدودی برای نام ها دارند. در صورتی که نام خانوادگی فرد بیش از ۲۰ حرف باشد و یا مجموع حروف نام و نام خانوادگی فرد بیش از ۱۵ حرف باشد، نام فرد کوتاه خواهد شد. این یک اشتباه نبوده و مشکلی ندارد.
با این حال، اگر تلفظ نام فرد به صورت اشتباه نوشته شده باشد، فرد باید جهت تصحیح کارت خود با IRCC تماس گیرد.
در صورتی که پس از ورود به کانادا مایل باشم جهت رسیدگی به برخی امور به کشور خود بازگردم چه کاری باید انجام دهم؟
کارت اقامت دائم یک مدرک مسافرتی نیز می باشد. فرد باید قبل از سفر خود تا دریافت کارت PR کانادا صبر کند. در صورتی که نیاز ضروری به سفر می باشد، می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر و مدارک مورد نیاز با مرکز IRCC تماس گرفت.

اگر به دنبال کارت اقامت دائم کانادا هستید ، برای آشنایی با شرایط دریافت انواع ویزا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

انواع ویزای کانادا

در هنگام درخواست تمدید کارت اقامت دائم، با کارت فعلی چه کنم؟

فرد باید تا دریافت کارت جدید خود کارت فعلی را نگه دارد. در صورتی که در طول این دوره حتما باید مسافرت کند، می تواند به استفاده از این کارت در ورود مجدد به کانادا ادامه دهد.فرد باید پس از دریافت کارت جدید اقامت دائم خود کارت قبلی را از بین ببرد.

گرین کارت کانادا

از کجا می توانم برای گرفتن کارت اقامت دائم کمک بگیرم؟

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کارت های تمدید شده اقامت دائم از وبسایت اپلو دیدن کرده و یا با مرکز آن تماس بگیرید.
همچنین می توان از یک سازمان اسکان در منطقه خود نیز کمک گرفت. برای جستجوی یک موسسه می توان به قسمت ((خدمات در نزدیکی من)) مراجعه کرده و خدمات اسکان را در منطقه خود جستجو کرد.
همچنین می توان سوالات خود را پست کرده و تجربیات افراد تازه وارد را از انجمن های اینترنتی بحث و گفتگو مطالعه کرد.

راهنمای کارت اقامت دائم و فرم تقاضا

این تقاضا برای ساکنین دائمی است که جهت دریافت یک کارت اقامت دائم کانادا اولیه، تمدید شده یا تعویض شده در خواست می دهند.

راهنمای مدارک سفر و فرم تقاضا

این تقاضا برای ساکنین دائمی در خارج از کانادا است که نیاز به اثبات وضعیت خود دارند تا بتوانند به کانادا بازگردند.

مرکز راهنمایی IRCC

ابزاری است که در پاسخ دادن به سوالات متداول در زمینه امور مهاجرتی مفید است. این ابزار چندین روش جستجو در اطلاعات موجود را ارائه داده که از جمله آن ها می توان به جستجو با کلید واژه اشاره کرد.
حقوق و مسئولیت های مقیمان دائمی کانادا: در اینجا می توان موارد مورد نیاز را جهت زندگی در کانادا به عنوان یک مقیم دائمی پیدا کرد.

سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا

این سازمان، اداره دولتی مسئول در قبال مهاجران، پناهندگان و شهروندان کانادا می باشد. وبسایت این سازمان اطلاعاتی در ارتباط با سیاست ها و برنامه های مهاجرتی و همچنین خدمات، موارد تقاضا و… را در خود جای داده است.

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا