بیمه درمانی و مسافرتی در کانادا

کانادا دارای یک سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی  است. این خدمات پزشکی و خدمات بیمه درمانی در کانادا برای تمامی شهروندان کانادا و ساکنین دائم آن به علت بالا بودن هزینه های پزشکی لازم است.

بیمه درمانی مسافران کانادا

اگر بعنوان مسافر و توریست وارد کانادا می شوید به بیمه درمانی مسافران نیاز خواهید داشت. چنانچه تحت برنامه های مهاجرتی کانادا از طریق اخذ اقامت (کارت PR) وارد کانادا می شوید˓ تا زمانیکه تحت پوشش این سیستم قرار بگیرید˓ به بیمه درمانی مسافران نیاز خواهید داشت.

بعلت بالا بودن هزینه های پزشکی و رایگان نبودن مراقبت های بهداشتی برای افرادی که کارت اقامت کانادا را ندارند˓ عدم داشتن بیمه می تواند صورتحساب های پزشکی غیرقابل کنترلی را در برداشته باشد.

چه افرادی می توانند بیمه درمانی در کانادا دریافت کنند؟

  • گردشگرانی که از کشورهای دیگر جهت بازدید وارد کانادا می شوند
  • دانشجویان بین المللی
  • نیروی کاری و کارگران بین المللی
  • متقاضیان و دارندگان سوپر ویزا

تازه واردین و مهاجران که منتظر پذیرش در پوشش های بهداشتی استانی هستند (روند قرار گرفتن تحت پوشش بیمه برای استان های بریتیش کلمبیا˓ انتاریو˓ کبک و نیوبرانزویک سه ماه زمان می برد).

بیمه درمانی خصوصی در کاناداخدمات بیمه درمانی در کانادا

بطور کلی بیمه ها خدماتی از قبیل موارد زیر انجام می دهند.

پرداخت هزینه های بیمارستان

شامل هزینه های اقامت در بیمارستان˓ از جمله اتاق نیمه خصوصی و خدمات معقول وعادی مورد نیاز برای مراقبت های طولانی به عنوان محل اقامت بیمار.

پرداخت هزینه های درمانی

پرداخت هزینه های داروهای تجویزی مثل دارو یا داروهایی که نیاز به نسخه کتبی پزشک دارند و تجویز آن ها برای مدت کمتر از یک ماه است. (بسته به نوع بیمه˓ قیمت پرداختی برای دارو از طرف بیمه متفاوت است.)
پرداخت هزینه های آمبولانس مثل استفاده از آمبولانس های هوایی˓ زمینی یا دریایی (دارای مجوز محلی) به نزدیک ترین بیمارستان.

پرداخت هزینه های دندانپزشکی

شامل هزینه های درمان های اضطراری یا خدمات دندان های طبیعی و سالم که در اثر ضربات مستقیم به صورت آسیب دیده باشند (استفاده از این خدمات باید در طی ۴۸ ساعت پس از حادثه قبل از بازگشت به کشور مبدا انجام شود) و همچنین دردهای حاد دندان ناشی از غیر از ضربات مستقیم.

هزینه های بیمه درمانی در دندانپزشکی کانادا

پرداخت هزینه های خارج از انتظار

در برخی از مواقع افراد به دلایل پزشکی و یا بیماری مجبور به اقامت در مدت زمان بیشتری در کانادا و تغییر در برنامه سفر خود می شوند. هزینه پرداختی بیمه در این موارد شامل هزینه محل اقامت (در بیمارستان)˓ هزینه وعده های غذایی˓ هزینه مراقبت از کودک زیر ۱۸سال یا همراهان مسافر که دارای معلولیت ذهنی و یا جسمی هستند˓ هزینه تماس تلفن های ضروری و کرایه تاکسی می شود.

پرداخت هزینه های تصادف و آسیب دیدگی

همچنین بیمه در صورت فوت فرد بیمه شده بعلت تصادف و یا آسیب دیدگی˓ مبلغ مشخصی بابت بازگرداندن فرد به محل اصلی اقامتش را پرداخت می کند.

هزینه های مربوط به همراه در بیمارستان

و در صورت نیاز به داشتن همراه در طول مدت بستری بودن در بیمارستان و یا نیاز به همراه برای انجام معاینات و الزامات پزشکی هزینه های مربوطه را برای همراه پرداخت می کند.

بیمه درمانی دانشجویان بین المللی

دانش آموزان و دانشجویان بین المللی نیز در زمان سپری کردن تعطیلات بین ترم و تابستان تحت پوشش قرار خواهند داشت و هزینه های مربوط به تست های سالانه جسمی و معاینات چشم پزشکی توسط بیمه ها پرداخت می شوند.

هزینه بیمه درمانی در کانادا چقدر است؟

هزینه بیمه ها بسته به مزایا و خدماتی که ارائه می دهند˓ شرایط سفرافراد وضعیت سلامتی آن ها˓ داشتن یا نداشتن سابقه بیماری قبل از سفر˓ نوع ویزا و سن افراد متقاضی˓ متفاوت است.
بسته به طول سفر و نیازهای درمانی برنامه های خاصی برای پوشش بیمه ها وجود دارد و توصیه می شود تا قبل از ورود به کانادا بیمه سفر خریداری شود.

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا