۱۰ دانشگاه کانادا که شانس استخدام شما را دو برابر می کنند

 رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان (QS) در سال ۲۰۲۰ شامل ۱۰ دانشگاه از بهترین دانشگاه های کانادا است که همگی از لحاظ قابلیت اشتغال پس از فارغ التحصیلی، در بین بهترین موسسات جهان قرار دارند. این رتبه بندی بر اساس روشی گردآوری شده است که در مورد هر دانشگاه، شاخص های اعتبار کارفرما، دستاوردهای فارغ التحصیلان، مشارکت با کارفرمایان، ارتباطات کارفرما-دانشجو و نرخ اشتغال فارغ التحصیلان در نظر گرفته شود. در ادامه مطلب، ۱۰ دانشگاه کانادا که شانس استخدام شما را دو برابر می کنند را بیان خواهیم داد.

دانشگاه

رتبه در کانادا

رتبه جهانی

دانشگاه تورنتو

۱

۱۶

دانشگاه واترلو

۲

۲۵

دانشگاه آلبرتا

۳

۸۷

دانشگاه مک مستر

۴

۹۸

دانشگاه کویین

۵

۱۰۱-۱۱۰

دانشگاه وسترن

۶

۱۲۱-۱۳۰

دانشگاه کلگری

۷

۱۳۱-۱۴۰

دانشگاه مونترال

۸

۱۷۱-۱۸۰

دانشگاه ویکتوریا

۹

۲۵۱-۳۰۰

دانشگاه کارلتون

۱۰

۳۰۱-۵۰۰

 

رتبه بندی دانشگاه ها

۱۰ دانشگاه کانادا که شانس استخدام شما را دو برابر می کنند

۱۰- دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون، مستقر در پایتخت اوتاوا، در رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان QS در سال ۲۰۲۰، در محدوده ۵۰۰-۳۰۱ قرار دارد و بالاترین امتیاز خود را در شاخص دستاوردهای فارغ التحصیلان در جهان با رتبه ۱۶۸ به دست آورده است. در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه، سه برنده جایزه نوبل، و همچنین بسیاری از چهره های برجسته در سیاست، سرگرمی، تجارت، روزنامه نگاری و غیره به چشم می خورند.

این دانشگاه با ارائه خدمات کارآموزی خود که شامل برنامه های همیاری، نمایشگاه های کاریابی، رویدادهای شبکه ای، کارگاه های آموزشی و پشتیبانی از یافتن کار پاره وقت و کارهای داوطلبانه می شود، نقش فعالی در حمایت از چشم انداز اشتغال دانشجویان خود، پس ار فارغ التحصیلی ایفا می کند. شش دانشگاه دیگر کانادایی در رتبه ۵۰۰-۳۰۱ برای اشتغال فارغ التحصیلان در سال جاری قرار گرفته اند، که عبارتند از: دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه دالهوسی، دانشگاه لاوال، دانشگاه سیمون فریزر، دانشگاه گوئلف و دانشگاه یورک.

۹- دانشگاه ویکتوریا

نتایج سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که دانشگاه ویکتوریا (UVic) از محدوده ۵۰۰-۳۰۱ به رتبه ۳۰۱-۲۵۰ در اشتغال فارغ التحصیلان ارتقا یافته است. این دانشگاه بهترین امتیاز خود را در شاخص مشارکت با کارفرمایان (رتبه ۱۴۳) به دست می ‌آورد، و دانشجویان آن سالانه بیش از ۴۲۰۰ دوره همیاری را با بیش از ۱۳۵۰ کارفرما در سراسر کانادا و سراسر جهان، سپری کرده اند. بنابراین همیاری ها و مشارکت ها، نقش کلیدی ای در تجربه دانشگاه درUVic   ایفا می کنند به گونه ای که ۴۳ درصد از دانشجویان واجد شرایط در آن شرکت می کنند.

دانشگاه ویکتوریا

۸- دانشگاه مونترال

دانشگاه فرانکوفون مونترال با رتبه ۱۸۰-۱۷۱ در استخدام فارغ التحصیلان در سال ۲۰۲۰، بهترین امتیاز خود را در شاخص اعتبار کارفرما (۱۱۲) به دست آورده است. این دانشگاه که یکی از بزرگترین دانشگاه های کانادا (با ۶۷۴۰۰ دانشجو) به شمار می رود، افراد برجسته ای شامل پانزدهمین نخست وزیر کانادا، پیر-الیوت ترودو، دانشمند کامپیوتر یوشوا بنجیو، لوئیز آربور، پنجمین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، و … را در در میان فارغ التحصیلان خود دارد.

۷- دانشگاه کلگری

دانشگاه بعدی لیست، دانشگاه کلگری است که در رتبه‌ بندی امسال در محدوده ۱۴۰-۱۳۱ قرار دارد. این دانشگاه بالاترین امتیاز خود را در شاخص مشارکت با کارفرمایان با رتبه ۹۹ به دست آورده است و خود یکی از کارفرمایان برتر در استان آلبرتا به شمار می رود. فارغ ‌التحصیلان این دانشگاه شامل مخترع جاوا، جیمز گاسلینگ، نخست ‌وزیر سابق استفان هارپر و فضانورد مشهور رابرت ترسک هستند.

۶- دانشگاه وسترن

نتایج رتبه‌بندی اشتغال فارغ ‌التحصیلان در سال ۲۰۲۰ نشان می ‌دهد که به لطف بهبود نمره در شاخص دستاوردهای فارغ ‌التحصیلان،  دانشگاه وسترن از رتبه ۱۵۰-۱۴۱ به رتبه ۱۲۱-۱۳۰ دست یافته است. مرکز موفقیت دانشجویی این دانشگاه به دانشجویان کمک می کند تا از طریق کارآموزی، همیاری، کار داوطلبانه، تجربیات جهانی، کارآموزی شغلی و برنامه های آموزشی اجتماعی (CEL) مانند تعطیلات بهاری متناوب، قابلیت اشتغال فارغ التحصیلان را افزایش دهند و برای آنها را برای محل کار آماده کنند.

دانشگاه وسترن

۵- دانشگاه کوئین

دانشگاه کوئین، واقع در کینگستون، انتاریو، با رتبه ۱۱۰-۱۰۱ در استخدام فارغ التحصیلان در سال ۲۰۲۰، بهترین امتیاز خود را در شاخص دستاوردهای فارغ التحصیلان با رتبه ۷۵ کسب کرده است. نمونه‌ ای از سطح بالای اشتغال ‌زایی که فارغ‌ التحصیلان این دانشگاه از آن برخوردار هستند را می ‌توان در بخش حقوق دانشگاه مشاهده کرد، که در آن ۹۵.۴ درصد از کلاس ‌های سال ۲۰۱۸ در ماه سپتامبر، پس از فارغ ‌التحصیلی در مشاغل مرتبط با حقوق به کار مشغول شدند.

۴- دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در رتبه ۹۸ جهان، از نظر قابلیت استخدام فارغ التحصیلان قرار دارد که نسبت به سال گذشته، اندکی کاهش یافته است، اما با این وجود در بین پنج دانشگاه برتر کانادا قرار می گیرد. این دانشگاه بهترین امتیاز خود را در شاخص مشارکت با کارفرمایان دریافت می کند و برنامه هایی مانند The Forge، که یک تسریع کننده استارت آپ واقع در محوطه دانشگاه است، و همچنین پارک نوآوری McMaster که تا کنون موفق به کسب جوایزی نیز شده است، را اجرا می کند، که هدف آن ها «تبدیل ایده ها از یک تصویر ذهنی به واقعیت تجاری» است.

۳- دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در سال ۲۰۲۰، جایگاه ۸۷ خود را در جهان، در اشتغال فارغ التحصیلان حفظ کرده و یکی دیگر از دانشگاه های برتر در کانادا است که بالاترین امتیاز خود را در شاخص مشارکت با کارفرمایان به دست آورده است و همچنین یکی از بهترین نرخ های اشتغال فارغ التحصیلان را در این کشور به خود اختصاص داده است. مرکز کارآموزی آن مشاوره شغلی، کارآموزی شغلی، فرصت های کسب تجربه کاری، کمک های مالی و بودجه و موارد دیگر را ارائه می دهد.

۲- دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو در سال ۲۰۲۰، جایگاه ۲۵ خود را در جهان برای اشتغال فارغ التحصیلان حفظ کرده است و بهترین امتیاز را در شاخص مشارکت با کارفرمایان با رتبه ۱۹ دارد. همچنین به دلیل نرخ اشتغال فارغ التحصیلان (تنها چند پله بالاتر از دانشگاه آلبرتا) بهترین امتیاز را در بین دانشگاه های برتر کانادا به خود اختصاص داده است. این دانشگاه به دلیل اجرای بزرگترین برنامه آموزش همیاری پس از دبیرستان، در جهان شناخته می شود، که به دانشجویان این امکان را می دهد آنچه را که در کلاس درس آموخته اند در محیط های واقعی به کار بگیرند.

۱- دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو که در صدر لیست ۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای اشتغال فارغ التحصیلان قرار دارد، در لیست جهانی با اندکی کاهش به جایگاه شانزدهم رسیده است، اما با این وجود در ارتقای اشتغال فارغ التحصیلان خود در کشور، همچنان مقام اول را دارا است. این دانشگاه بالاترین امتیاز را در کانادا برای سه شاخص از پنج شاخص کسب کرده است: اعتبار کارفرما، دستاوردهای فارغ التحصیلان و مشارکت با کارفرمایان (که در رتبه پنجم قرار دارد).

چهار نخست وزیر کانادا در میان فارغ التحصیلان دانشگاه تورنتو حضور دارند که در کنار آنها می توان از چهره های موفق دیگری مانند بازیگر نقش دونالد ساترلند و اولین فضانورد زن این کشور و اولین متخصص مغز و اعصاب در فضا، روبرتا بوندار، نیز نام برد.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر