مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

کانادا یک کشور فوق العاده برای زندگی کردن است! کافی است به تعداد افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند نگاه کنید، تا متوجه شوید که چرا این کشور در بین مهاجران پرطرفدار شده است. کانادا علاوه بر داشتن اقتصاد متنوع و در حال رشد، دولت آزادی هم دارد. تعداد بی شماری از مردم سراسر جهان، هر سال به کانادا مهاجرت می کنند تا زندگی رویایی خودشان را شروع کنند.

شما می توانید جزو افراد خوش شانسی باشید که از زندگی شگفت انگیز در یکی از بهترین کشورهای غربی لذت می برند. در ادامه مطلب، مهاجرت دندانپزشکان به کانادا را برای شما توضیح خواهیم داد.

  • کانادا یکی از آزادترین کشورهای جهان است. این کشور به مهاجران این فرصت را می دهد که به انجمن های بزرگ مهاجران، که بهترین و بااستعدادترین افراد را در خود جای داده اند، اضافه شوند.
  • کانادا اقتصاد متنوعی دارد که در حال شکوفایی است. این یعنی پیدا کردن شغل در کانادا، اگر تحصیلات و شرایط لازم را داشته باشید، بسیار راحت است.
  • کانادا به مهاجرین اجازه ی اقامت دائم را می دهد. این یعنی شما از زمانیکه شروع به زندگی در کانادا کنید، می توانید از مزایای مخصوص افرادی که اقامت دائم را دارند، استفاده کنید.
  • اقامت دائم کانادا به این معنی است که شما واجد شرایط تعدادی از مزایای قانونی می شوید. این مزایا شامل تحصیلات رایگان، خدمات درمانی رایگان، و امنیت قانونی می شوند.
  • کانادا یکی از خانواده دوست ترین ملل دنیا محسوب می شود. شما بعد از گرفتن ویزای PR، حتی می توانید با خانواده خود مستقیما به کانادا مهاجرت کنید و هیچ نیازی به اپلای جداگانه برای هر عضو خانواده نیست.
  • سیستم آموزشی کانادا بسیار عالی است و دارای بهترین کالج ها و دانشگاه های دنیا است. بنابراین فرزندان شما از تحصیلات فوق العاده ای بهره مند خواهند شد.
مزایای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا
  • فرایند اپلای مهاجرت کانادا رایگان است. تا زمانی که اپلیکیشن شما انتخاب نشده، نیازی نیست هیچ هزینه ای را پرداخت کنید. تنها هزینه ی لازم در رابطه با فرایند ویزای PR و سایر امور فرمالیته اداری، قبل از ورود به کانادا است.
  • کانادا به دندانپزشکانی که سابقه ی کاری کافی دارند و می توانند بلافاصله شروع به کار کنند، نیاز دارد.
  • برای کمک به مهاجرت به کانادا، این کشور یک استخر شغلی اکسپرس انتری را فراهم کرده است. شما می توانید قبل از مهاجرت به کانادا، از این طریق یک شغل پیدا کنید و معیشت خودتان را تضمین کنید.

فرایند اپلای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا در سال ۲۰۲۲

کانادا دارای یکی از آسان ترین و موثرترین روند های مهاجرت در جهان است. اما از آنجاییکه این روند خیلی ساده است، تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیای برای آن اقدام می کنند. قبل از اینکه برای مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۲ اقدام کنید، باید نحوه ی انجام آن را بدانید تا به درستی اپلای کنید

 دو راه برای گرفتن اقامت دائم، هنگام ورود به کانادا وجود دارد:

اکسپرس انتری کانادا برای دندانپزشکان در سال ۲۰۲۲

این راه از طریق مهاجرت ملی است و بر حسب سیستم امتیازدهی گسترده (Comprehensive Ranking System) انجام می شود. هرکسی که از این راه وارد کانادا شود، می تواند محل زندگی دلخواهش را انتخاب کند. این یکی از پرطرفدارترین راه های ورود به کانادا است. بهترین بخش اکسپرس انتری این است که گزینه های مختلفی برای مهاجرت دارد. پرطرفدارترین آنها برای دندانپزشکان شامل موارد زیر می شود:

برنامه ی کارکنان ماهر فدرال

این راه مهاجرت در بین متخصصین سراسر جهان محبوب است. این محبوبیت به این دلیل است که به افراد اجازه می دهد با تحصیلات پایه و حداقل شرایط سابقه کاری، به کانادا مهاجرت کنند. تنها چیزی که نیاز دارید یک سال سابقه ی کاری و یک مدرک لیسانس است. با این وجود، شما نیاز به یک پیشنهاد کاری معتبر دارید تا از این راه برای مهاجرت به کانادا انتخاب شوید.

میانگین حقوق ساعتی برای یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا

برنامه مهاجرت استانی

برنامه مهاجرت استانی (Provincial Nomination Programs ) اجازه ی ورود به ایالات یا استان های مشخصی از کانادا را می دهد. اگر شما استانی مدنظرتان است و دوست دارید به آنجا مهاجرت کنید، بهتر است برای PNP از آن استان اپلای کنید. به عنوان مثال، بریتیش کلمبیا نیاز بسیار زیادی به دندانپزشکان حاذق دارد.

 بنابراین، اپلای برای BCPNP ممکن است به شما کمک کند برای مهاجرت به کانادا انتخاب شوید. فرایند اپلای آن، مشابه برنامه اکسپرس انتری (Express Entry program) است. ما در بخش های آینده این فرایند را توضیح می دهیم. در اینجا، بیایید به دو راه ممکن برای مهاجرت از طریق PNP نگاهی بیندازیم:

اکسپرس انتری استریم

درست مثل راه “برنامه کارکنان ماهر فدرال”، PNP هم این راه را برای متخصصانی که شایستگی لازم و سابقه ی کاری برجسته ای دارند، پیشنهاد می کند. همانطور که توضیح دادیم، این راه مهاجرت به شدت پرطرفدار است و برای موفقیت در این راه یا باید امتیاز بالایی کسب کنید و یا راهنمایی متخصص را در رابطه با افزایش امتیاز CBS دریافت کنید.

استریم حرفه ی مورد نیاز (OID)

طبقه بندی حرفه ی مورد نیاز، به تازگی معرفی شده تا نیاز روز افزون کانادا به متخصصین حرفه ای را تامین کند. بهترین بخش این راه مهاجرت و دلیل اصلی محبوبیت آن، این است که به مهاجران این اجازه را می دهد که به کانادا بروند (move to Canada). بنابراین می توانید برای مهاجرت به کانادا از طریق استریم OID اپلای کنید و بدون نیاز به داشتن پیشنهاد کاری معتبر، به کانادا مهاجرت کنید. این استریم به طور مشخص برای دندانپزشکانی که قصد دارند کسب و کار خودشان را شروع کنند، مفید است. با این حال، به مدارکی نیاز دارید که اثبات می کنند شما پول کافی برای تامین خود و خانواده را برای سه ماه دارید.

PNP همچنین یک استریم حرفه ی مورد نیاز، برای افراد واجد شرایطی که شغل های پرطرفدار در استان های مشخصی دارند، فراهم می کند. استان هایی مثل آلبرتا (Alberta)، انتاریو (Ontario)، مانیتوبا (Manitoba) و بریتیش کلمبیا (British Columbia) نیاز زیادی به دندانپزشک دارند. بنابراین اگر به درستی به این استان ها اپلای کنید، ممکن است برای مهاجرت انتخاب شوید. در اینجا هم قبل از اینکه به طور رسمی بتوانید با خانواده وارد کانادا شوید، باید مدارک تمکن مالی را فراهم کنید.

چطور برای مهاجرت به کانادا به عنوان دندانپزشک در سال ۲۰۲۲ اقدام کنم؟

مهاجرت به کانادا یکی از ساده ترین و درعین حال پر رقابت ترین سیستم های مهاجرتی در جهان است. با اینکه می توانید به تنهایی اپلای کنید، بهتر است از متخصصین این راه کمک بگیرید تا مطمئن شوید وقت ارزشمند و پول خود را هدر نمی دهید. با این حال باید از نحوه ی فرایند اپلای مهاجرت اطلاع داشته باشید. مراحل زیر را بخوانید تا یاد بگیرید.

اکسپرس انتری کانادا برای دندانپزشکان در سال ۲۰۲۲

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر