مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا

برای بسیاری از افراد تجاری در سراسر جهان کانادا یک موقعیت مناسب برای شروع یک پروژ تجاری جدید و یا توسعه یک تجارت موجود است.برنامه اونر اپراتور یکی از مسیرهای مهاجرتی تجاری با استفاده از خرید بیزینس موجود در کاناداست. این مسیر در واقع یکی از انواع مجوز کار(ورک پرمیت) در کانادا محسوب می شود.

دریافت اجازه کار در کانادا در حالت عادی سخت و پیچیده است و نیاز به جاب آفر و تاییدیه از سازمان کار و امور اجتماعی کانادا دارد. در این روش فرد متقاضی نیازی نیاز به پیشنهاد کاری ندارد چرا که خود صاحب و گرداننده کسب و کار در کاناداست.

خرید بیزینس در کانادا

این روش تجاری برای مهاجرت سرمایه داران به کانادا مناسب است زیرا:

  •  بزرگترین بخش از هزینه مربوط به خرید کسب وکار در کاناداست.
  • با راه اندازی کسب و کار می توان بلافاصله از آن کسب درامد نمود.
  •  محدودیت استانی و یا منطقه ای برای این برنامه وجود ندارد.
  • محدودیت حداقل دارایی و میزان سرمایه در این برنامه متفاوت است.

خرید بیزینس در کانادا

شرایط خرید بیزینس در کانادا

  •  داشتن سابقه مدیریتی
  •  داشتن حداقل مدرک تحصیلی (دیپلم)
  • خرید ۵۱% از بیزینس فعال و یا ایجاد کسب و کار
  • داشتن حداقل سرمایه ۲۰۰ هزار دلار کانادا
  • داشتن حداقل نمره مدرک ایلتس
  • بازدید از محل کسب و کار قبل از خرید (که باعث کسب امتیاز می شود.)
  • داشتن برنامه کاری (بیزینس پلن)
  • LMIA  یا همان تاییدیه دولت برای صدور مجوز کار (ارزیابی فرایندLMIA  در این روش بین ۲ تا ۳ ماه است.)

اگر استطاعت مالی سرمایه گذاری و خرید بیزینس در کانادا را ندارید ، ناامید نشوید شما می توانید از طریق کار ،تحصیل و تخصص به راحتی به کانادا مهاجرت کنبد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با دیگر روش های مهاجرت به کانادا بر روی دکمه زیر کلیک کنید

مهاجرت به کانادا

مزایای خرید بیزینس در کانادا

  • ویزای کار کانادا برای متقاضی اصلی و خانواده وی به مدت ۲ سال
  • اجازه کار و تحصیل برای همسر فرد متقاضی
  • تحصیل رایگان فرزندان زیر ۱۸ سال
  • امکان قرار گرفتن فرزندان در پرونده تا سن حداکثر ۲۲ سال
  • اخذ اقامت کانادا پس از یکسال فعالیت (بعد از یک دوره یکساله و حتی کمتر, فرد متقاضی بهمراه خانواده تحت برنامه های مهاجرت استانی و یا به عنوان کارگر ماهر فدرال از زیر مجموعه برنامه اکسپرس انتری, موفق به اخذ اقامت دائم کانادا می شود.)

متقاضیانی که از این طریق صاحب بیزینسی در کانادا شده اند و آن را اداره می کنند با اشتغال زایی به دولت کانادا حقانیت خود را اثبات کرده و می توانند با بهره مندی از امتیازات جاب افر و سابقه کار در کانادا برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنند.

اگر اهل کانادا نیستید چگونه در کانادا تجارت راه اندازی کنید؟

 آیا شما اهل کانادا نیستید و در کشور خود تجارت مستقل دارید و مایل هستید در کانادا فعالیتی را شروع کنید؟  یا آیا شما غیر کانادایی هستید که دوست دارید یک تجارت جدید در کانادا راه اندازی کنید؟

 گسترش تجارت خود در کانادا

 گسترش یک تجارت خارجی که قبلاً تأسیس شده است در کانادا ساده است: هر استان برای ثبت نام فوق العاده در استان مراحل ثبت نام (و هزینه) را دارد.

ثبت شرکت در استان انتاریو

 بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر شما یک غیر کانادایی هستید که در حال حاضر در شرکتی در هندوستان فعالیت می کنید و می خواهید در استان اُ‌نتاریو در کانادا تجارت ایجاد کنید ، باید تجارت خود را به عنوان یک شرکت استانی فوق العاده در آن استان ثبت کنید.

نماینده خدماتی استان انتاریو

 برای تجارت استانی فوق العاده ، به یک نماینده خدماتی (یک فرد ۱۸ ساله به بالا که ساکن اُنتاریو است ، یا یک شرکت دارای دفتر ثبت شده در اُنتاریو ) نیاز دارید.

توجه داشته باشید که اگرچه در این مثال اُنتاریو استان مورد مثال است ، اما همه استان ها و قلمروهای کانادا شرایط مشابهی دارند.  برای شروع یک تجارت در کانادا ، باید با استانی که می خواهید در آن تجارت کنید ، تماس بگیرید و مراحل لازم ثبت نام را طی کنید.  اگر مایل به انجام کار در بیش از یک استان هستید ، باید تجارت جدید خود را جداگانه در هر استان ثبت کنید.

 اگر از طرف دیگر ، شما کانادایی نیستید ، می خواهید در کانادا شرکتی را راه اندازی کنید ولی در کشور مبدا خود تجارت مستقل ندارید ، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید در کانادا تجارت خود را ایجاد کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

 اگر مایل به زندگی در کانادا هستید ، می توانید به عنوان مهاجر تجاری به کانادا مهاجرت کنید.  این تنها راهی است که شما قادر خواهید بود تا در کانادا یک تجارت را شروع کنید و در آنجا زندگی کنید.

 وقتی اطلاعات مربوط به مهاجرت به کانادا را از طریق تابعیت و مهاجرت کانادا بررسی می کنید ، می بینید که دو نوع برنامه مهاجرت تجاری وجود دارد: برنامه ویزای تجارت نوپا و برنامه ای برای افراد شاغل.

چگونه می توانیم خرید بیزینس در کانادا انجام دهیم؟

 هنگامی که قصد دارید صاحب تجارت جدید شوید ، می توانید یک شرکت تجارى موجود را خریداری کنید یا یک تجارت جدید را ایجاد کنید.  گزینه ای که شما انتخاب می کنید روی نحوه تأمین دارایی های تجاری برای مالیات بر و درآمد حاصله تأثیر خواهد گذاشت.

 هنگام خرید بیزینس ، معمولاً مبلغ مشخصی را برای کل تجارت پرداخت می کنید.  در بعضی موارد ، قرارداد فروش قیمت هر دارایی را تعیین می کند . گاهیی ارزش شروع تجارت نیز به صورت جداگانه دریافت می کنند .

 اگر قیمت دارایی های جداگانه در قرارداد فروش تعیین شده و قیمت ها معقول باشند ، می توانید از این قیمت ها برای محاسبه هزینه کل سرمایه استفاده کنید.

 اگر قیمت دارایی های مستقل در قرارداد تعیین نشده باشد ، باید هزینه های مستقل با کل هزینه ها را مقایسه کنید .  این مبلغ باید هم اندازه با مبلغی باشد که فروشنده هنگام گزارش فروش تعیین کرده است.

 مبلغی که به هر دارایی نسبت می دهید باید FMV آن باشد.  شما باید قیمت خرید اختصاصی FMV را به هر دارایی و موجودی نسبت می دهید.

نحوه محاسبه قیمت گذاری بیزینس برای خرید بیزینس در کانادا

 شما یک تجارت را با قیمت ۴۸۰،۰۰۰ دلار خریداری می کنید.  FMV دارایی های قابل شناسایی خالص مشاغل به شرح زیر است:

حساب های دریافتنی

 

 مجوز

 

 زمین

 

 ساختمان

 

کل دارایی های قابل شناسایی خالص

 

 ۸۰،۰۰۰ دلار

 

 ۴۰،۰۰۰ دلار

 

 ۱۲۰،۰۰۰ دلار

 

 ۲۰۰۰۰۰ دلار

 

 ۴۴۰،۰۰۰ دلار

 

 

با کم کردن مقدار کل دارایی های قابل شناسایی خالص از قیمت خرید می توانید ارزش مجوز را تعیین کنید:

قیمت خرید

۴۸۰،۰۰۰ دلار

منهای

دارایی های خالص قابل شناسایی

۴۴۰،۰۰۰ دلار

مبلغ اختصاص یافته به مجوز

۴۰،۰۰۰ دلار

پس از تعیین مقادیر دارایی ها و مجوز ، دارایی ها را به منظور مطالبه کمک هزینه سرمایه (CCA) در طبقات مناسب طبقه بندی کنید.  در تاریخ ۱ ژانویه سال ۲۰۱۷ ، سیستم دارایی واجد شرایط برای سرمایه ، هزینه CCA کلاس ۱۴.۱ را با قوانین جدید جایگزین کرد.

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا در تهران

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا