استادی پرمیت کانادا

در این مقاله قصد داریم در مورد استادی پرمیت کانادا صحبت کنیم. کانادا کشوری است با استانداردهای بالای آموزشی، که گزینه اول بسیاری از افراد برای مهاجرت تحصیلی بحساب می آید. 

ویزای تحصیلی کانادا، یکی از پرطرفدارترین و آسان ترین ترین روش های مهاجرت به کانادا است. اگر برای دوره های تحصیلی بیش از ۶ ماه قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارید و شهروند کشورهایی هستید که نیاز به ویزای تحصیلی کانادا دارند، امکان درخواست ویزای تحصیلی کانادا پس از دریافت نامه پذیرش یا اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا برای شما وجود خواهد داشت.

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا داشتن مدارک زیر الزامی ست:

اخذ اقامت تحصیل کانادا

استادی پرمیت کانادا (Study Permit)

اگر شهروند کانادا نیستید و یا اقامت داﺋم کانادا را ندارید و می خواهید برای مدتی بیش از شش ماه در مقطع تحصیلات تکمیلی، در کانادا تحصیل کنید، به مجوز تحصیل در کانادا نیاز دارید، استادی پرمیت کانادا (Study Permit) مجوز تحصیلی است که به متقاضی اجازه می دهد در کانادا تحصیل کند. 

اکثر متقاضیان برای تحصیل در کانادا به مجوز تحصیل نیاز دارند. این مجوز برای دوره های بیشتر از ۶ ماه صادر می شود. قبل از اقدام برای اخذ ویزای کانادا ابتدا بایستی مجوز تحصیلی دریافت کنید. اجازه تحصیل شما ویزا نیست یعنی اجازه ورود به کانادا را به شما نمی دهد. 

متقاضیان پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا لازم است تا ضمن پرداخت مبلغی بعنوان شهریه دانشگاه، هزینه هایی نیز جهت زندگی و اقامت خود همراه داشته باشید. 

مجوز تحصیل در کانادا

مهمترین مدرکی که قبل از ورود به کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی به آن نیاز دارید، مجوز تحصیل است. 

اگر برای تحصیل در مقاطع ابتدایی یا متوسطه، مدرسه زبان، کالج یا دانشگاه که بیش از ۶ ماه طول می کشد، به کانادا می روید باید درخواست مجوز تحصیل کنید.

شرایط اخذ استادی پرمیت کانادا

✅چگونه می توان استادی پرمیت کانادا گرفت؟

با داشتن پاسپورت معتبر و نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی مورد تایید امکان گرفتن مجوز تحصیل وجود دارد.

✅چه مدت می توان با مجوز تحصیل در کانادا اقامت داشت؟

مجوز تحصیل معمولاً برای مدت زمان برنامه تحصیلی شما، به اضافه ۱۸۰ روز اضافی معتبر است. این ۱۸۰ روز به شما اجازه می دهد تا برای ترک کانادا آماده شوید یا برای پیدا کردن شغل مناسب وتمدید اقامت خود اقدام کنید.

✅استادی پرمیت، اجازه ورود خانواده متقاضی به کانادا را صادر میکند؟ 

همسر یا شریک زندگی مشترک فرد متقاضی می تواند مجوز کار آزاد را بدست آورد و فرزندان زیر ۱۸ سال او می توانند در مدارس ابتدایی و متوسطه کانادا به صورت رایگان تحصیل کنند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی عموما در مقطع دکترا اعطا می شود. متقاضیان باید رزومه علمی قوی شامل مقالات ISI، مدرک زبان با نمره بالا، معدل بالا و … ارائه داده دهند.

بورسیه تحصیلی کانادا

مدارک متقاضیان مجوز تحصیل در کانادا

متقاضیان اجازه تحصیل در کانادا باید ثابت کنند که در زمان تحصیل خود در کانادا، توانایی تامین هزینه های خود و خانواده خود را دارند. اثبات بودجه (تمکن مالی) برای مجوز تحصیل با  موارد زیر اثبات می شود:

حداقل بودجه متقاضیان مجوز تحصیل در کانادا

میزان حداقل بودجه ای که در جداول زیر در اختیارتان قرار گرفته برای تمام ایالت های کانادا صدق می کند به جز استان کبک:

مقدار وجوه مورد نیاز در ماه (اضافی شهریه)

مقدار بودجه مورد نیاز در سال (اضافی شهریه)

افرادی که به کانادا می آیند

۸۳۳ دلار

۱۰۰۰۰ دلار

دانشجو

۳۳۳ دلار

۴۰۰۰ دلار

اولین عضو خانواده

۲۵۵ دلار

۳۰۰۰ دلار

برای هر یک از اعضای خانواده همراه اضافی

مقاطعی که نیاز به مجوز تحصیل در کانادا ندارند

به طور کلی، اجازه تحصیل برای موارد زیر لازم نیست:

 

ویزای تحصیلی کانادا و موقعیت کار پس آن

متقاضیان ویزای تحصیلی می توانند هفته ای ۲۰ ساعت، حین تحصیل مشغول به کار شوند و برای خود و خانواده شان کسب درآمد کنند، و بعد از اتمام تحصیل بر اساس قوانین کانادا، افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند، این امکان برای آنها وجود دارد که به همان مدت که تحصیل کرده اند، در کانادا بمانند و به جستجوی کار بپردازند و کار مرتبط خود را پیدا کنند.

اخذ اقامت از طریق استادی پرمیت کانادا

 اعتبار مجوز کاری برابر با طول دوره تحصیلی متقاضی و تا سقف ۳ سال می باشد واین امکان برای دانشجو وجود دارد تا در مدت اعتبار این اقامت جهت جستجوی کار در کانادا حضور داشته باشد. پس از پایان تحصیل به شما ۱۸۰ روز فرصت داده می شود تا در کشور کانادا به جستجوی کار بپردازید و بعد از کسب سابقه کار کانادایی برای اقامت داﺋم خود اقدام نماید.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر