دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو کانادا (University of Waterloo) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که با وسعت حدود ۴۰۴ هکتار در خیابان یونیورسیتی در شهر واترلو، استان انتاریو قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۵۷ تأسیس شده و در حدود ۳۰٬۰۰۰ دانشجو از ۱۲۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. 

دانشگاه واترلو از جنوب، با پارک واترلو، از شمال با دانشگاه ویلفرد لوریه و از شرق و غرب با مناطق مسکونی همجوار است. این دانشگاه یکی از معروفترین دانشگاه‌های کانادایی در خصوص برنامه‌های کارآموزی است و دارای بزرگترین دانشکده فنی و مهندسی در کانادا می باشد، و به خاطر رشته‌های علوم رایانه و مهندسی مطرح است. 

دانشگاه واترلو به‌طور معمول در رتبه‌بندی دانشگاههای کانادا بین ۱۰ دانشگاه برتر قرار دارد. در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰ در جایگاه دوم کانادا و ۲۴ام جهان جای گرفت. این دانشگاه یکی از اعضای U15 (گروهی از دانشگاه‌های پژوهش محور کانادا) است و مدعی داشتن بهترین دانشکده روانشناسی در کانادا، بر اساس استنادهای پژوهشی است. 

زبان آموزشی در این دانشگاه انگلیسی است. رنگ این دانشگاه زرد و مشکی بوده و دارای انجمن‌های متعدد از جمله کتابخانه‌های کانادا، انجمن تحقیقاتی کانادا، ورزشی، مطبوعات دانشگاه‌های کانادا و انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها است.

کارآموزی دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو به خاطر برنامه‌های کارآموزی نیز در سطح کانادا شهرت خاصی دارد. co-op برای دانشجویان این امکان را فراهم می آورد تا به همراه تحصیل خود، از تجارب شغلی نیز بهره مند گردند. این دانشگاه بزرگ ترین ارائه دهنده برنامه های تحصیلی به همراه co-op در جهان است. مجله مکلینز در رتبه‌بندی خود از دانشگاه‌های کانادا، دانشگاه واترلو را به عنوان بهترین دانشگاه کانادا از نظر کیفیت برنامه درسی و برنامه‌های آینده برگزیده است. 

دانشکده‌های دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو برنامه های تحصیلی خود را در ۶ دانشکده و ۱۰ موسسه ارائه می دهد. 

این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به جذب دانشجو می کند و خوابگاه دانشجویی برای کلیه دانشجویان مقاطع کارشناسی تا دکترا فراهم گردیده است.

دانشکده های دانشگاه واترلو کانادا

همچنین این دانشگاه دارای ۶ دانشکده اصلی است که هرکدام از آنها دپارتمان‌های مختلفی دارند. هرکدام از دپارتمان‌هایی که در دانشکده‌های دانشگاه واترلو هستند، رشته‌های متنوعی را برای تحصیل در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. این دانشکده‌ها عبارتند از:

رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه واترلو کانادا

فارغ‌التحصیلان و اعضای هیئت علمی مشهور دانشگاه واترلو

واترلو ۲ دانشگاه، یک کالج و ۲ مرکز تحقیقاتی برجسته را در خود جای داده است که سخنرانی های عمومی را ارائه می دهند، همچنین بیل گیتس در این دانشگاه چندین بار سخنرانی کرده‌است.

فارغ تحصیلان مشهور دانشگاه واترلو
فارغ تحصیلان دانشگاه واترلو

از فارغ‌التحصیلان مطرح دانشگاه واترلو در زمینه علوم کامپیوتر می‌توان راسموس لردورف، خالق زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی را نام برد. هم‌چنین دیوید جانستون، یک چهره دانشگاهی، وکیل، نویسنده و دیپلمات اهل کانادا است که تا سال ۲۰۱۷ فرماندار کل کانادا بود.

فارغ تحصیلان مشهور دانشگاه واترلو کانادا
فارغ تحصیلان دانشگاه واترلو کانادا

مایک لازاریدیس بنیان‌گذارشرکت بلکبری لیمیتد، که کارآفرین، سرمایه‌گذار و مدیر ارشد اجرایی کانادایی که یونانی ‌تبا رو زاده ترکیه است، که در سال ۱۹۸۴ شرکت بلکبری لیمیتد را تأسیس کرد. 

دانا استریکلند، فیزیکدان رشته نور و برنده نوبل فیزیک (۲۰۱۸) اهل کانادا است. او دانشیار دانشکده فیزیک و اخترشناسی دانشگاه واترلو است. او به عنوان یکی از پیشگامان لیزرهای پالس، جایزه نوبل فیزیک ۲۰۱۸ را به همراه ژرار مورو و آرتور اشکین بدست ‌آورد. او پس از ماری کوری و ماریا ژئوپرت مایر، سومین زنی است که برنده جایزه نوبل فیزیک می‌شود.

ایرانی مشهور دانشگاه واترلو

طی سالهای اخیر دانشجویان ایرانی بسیاری در دانشگاه واترلو مشغول به تحصیل شده اند و جز دانشجویان موفق این دانشگاه بوده اند.

دانشگاه واترلو جز دانشگاه های پرطرفدار بین دانشجویان ایرانی بوده و در حال حاضر بسیاری از هموطنان در حال تحصیل دررشته های مختلف در دانشگاه waterloo هستند. 

از فارغ‌التحصیلان ایرانی مشهور دانشگاه واترلو می‌توان از رضا فرجی‌دانا وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری دولت حسن روحانی نام برد.

 

ایرانی مشهور دانشگاه واترلو

شرایط پذیرش دانشگاه واترلو کانادا

متقاضیان اپلای برای دانشگاه واترلو باید معدل‌شان در مقطع قبلی حداقل ۷۵% باشد. بنابراین دانشجویان ایرانی باید معدل بالای ۱۵ داشته باشند و همینطور مدرک زبان آیلتس ۷ یا تافل ۹ داشته باشند.

دانشجویانی که از دانشگاه پذیرش می‌گیرند باید برای گرفتن استادی پرمیت کانادا اقدام کنند. دانشجویان باید قبل از ورود به کانادا، استادی پرمیت اولیه بگیرند. مدارک لازم برای گرفتن استادی پرمیت به شرح زیر است:

✅نامه رسمی پذیرش از دانشگاه واترلو

✅پاسپورت معتبر

✅گواهی تمکن مالی

✅عکس

برای اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مراجعه کنید:                                    https://uwaterloo.ca

رشته های مقطع کارشناسی ارشد

رویدادهای دانشگاه واترلو کانادا

واترلو با داشتن دو دانشگاه و یک کالج، شهری برای دانشجویان به حساب می آید. دانشجویان باتوجه به اینکه این شهر دارای فروشگاه ها، رستوران ها، پارک های زیادی است می توانند اوقات فراغت خوبی را برای خود رقم بزنند، یکی از رویدادهای بسیار محبوبی که مردم را از هر گوشه و کنار به خود جلب می کند، اکتبرفست، بزرگترین جشنواره باواریای کانادا است. 

این رویداد شامل رژه روز شکرگذاری و بیش از ۴۰ رویداد فرهنگی است.

واترلوبا داشتن بیش از ۵۰،۰۰۰ دانشجوی دانشگاه یکی از جوانترین جمعیت ها در کانادا به حساب می آید و اکثر رستوران ها، مغازه ها خدمات ویژه ای را برای دانشجویان در نظر گرفته اند.

رویدادهای دانشگاه واترلو

شهریه دانشگاه واترلو کانادا ۲۰۲۰

شهریه ها برای دو ترم بر اساس سپتامبر ۲۰۲۰ و یک دوره تمام وقت است. شهریه های سپتامبر ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ در اواسط ماه آگوست ۲۰۲۱ اعلام می شود و احتمالاً بیشتر خواهد بود.

دانشکده  یا رشته تحصیلی

شهریه سال اول دانشگاه

هزینه کتاب و غیره (دلارکانادا)

دانشکده های علوم بهداشتی و کاربردی

$۴۰,۹۰۰

$۲,۲۹۰

دانشکده مهندسی ، مهندسی نرم افزار

$۶۱,۳۰۰

$۲,۲۹۰

دانشکده محیط زیست

$۴۱,۱۰۰

$۲,۲۹۰

دانشکده علوم

$۴۲,۷۰۰

$۲,۲۹۰

حسابداری و مدیریت مالی

$۴۰,۹۰۰

$۲,۲۹۰

معماری

$۵۹,۷۰۰

$۴,۱۰۰

بیوتکنولوژی

$۴۲,۹۰۰

$۲,۲۹۰

ریاضی

$۴۵,۵۰۰

$۲,۲۹۰

علوم کامپیوتر

$۶۱,۳۰۰

$۲,۲۹۰

محاسبات و مدیریت مالی

$۴۵,۷۰۰

$۲,۲۹۰

تجارت جهانی و هنرهای دیجیتال

$۴۵,۱۰۰

$۲,۲۹۰

رشته های مقطع دکترا دانشگاه واترلو کانادا

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر