چگونه از آلمان به کانادا مهاجرت کنیم؟

در این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد که مهاجرت از آلمان به کانادا به چه صورت است. کانادا و آلمان وجوه اشتراک متعددی دارند. درست مثل آلمانی ها، کانادایی ها نیز عاشق ورزش (هاکی روی یخ)، گردشگری، تفریح، غذاهای جالب و خانواده هستند. هر دوی این کشورها با مناظر زیبا و طبیعت شگفت انگیز متفاوت خود شناخته می شوند. همچنین، کانادا و آلمان، هر دو از کشورهای جهان اول و قدرت های اقتصادی بزرگ دنیا می باشند.

آلمان در زمینه هایی مثل تولیدات کارخانه ای، مهندسی، الکترونیک و ICT، از بهترین کشورهای دنیا محسوب می شود. از قضا، تقاضای کشور کانادا برای جذب نیروهای کار ماهر خارجی، به طور روز افزون در حال افزایش است. زیرا دولت کانادا به منظور کمک به اقتصاد خود در مواجهه با تغییرات تکنولوژیکی، انجام فرآیندهای تحقیقاتی، پیشرفت و ساختن فرصت های شغلی گسترده تر، نیازمند نیروی کار ماهر می باشد و همانطور که گفتیم، کشور آلمان یک منبع عالی از نیروهای کار ماهر است. کانادا برنامه دارد تا در سال ۲۰۲۳، یک میلیون و دویست هزار ورودی جدید (که از سال ۲۰۲۱ یک پیشرفت ۴۰۰۰۰۰ نفری را نشان می دهد) را بپذیرد، که اکثر این جمعیت را مهاجرین اقتصادی تشکیل خواهند داد.

در حال حاضر، ۱۰۰ برنامه ی مختلف مهاجرت و ویزا در کشور کانادا وجود دارد. بیشتر افراد خارجی که سابقه ی کار یا تحصیل در کانادا را دارند، به طور خودکار واجد شرایط برای بیشتر این برنامه های مهاجرت خواهند بود. علت این امر سابقه ی کار و تحصیل در کانادا می باشد. در ادامه به ۳ مورد از پرطرفدارترین مسیر های زندگی و کار در کانادا برای مردم آلمان اشاره خواهیم کرد.

۱- اکسپرس اینتری برای نیروهای کار ماهر (اسکیلد وورکر)

حدود ۸۶% مردم آلمان تحصیلات مقطع متوسطه را گذرانده اند. به همین دلیل، مسیر اکسپرس اینتری بهترین گزینه برای اسکیلد وورکرهای آلمانی در مهاجرت به کانادا می باشد. این روش، یکی از سریع ترین راه ها برای به دست آوردن ویزای اقامت دائم کانادا است. علت این امر این است که پرونده های مربوطه در حدود ۶ ماه بررسی شده و برای درخواست، نیازی به پیشنهاد کاری در کشور مقصد ندارید. 

تحصیل در آلمان

۲- جریان استعداد جهانی (GTS)

جریان استعداد جهانی (GTS) برای نیروهای کار با مهارت بالا طراحی شده که در مشاغلی مثل برنامه نویسی کامپیوتر، آنالیز سیستم داده و مهندسی نرم افزار فعالیت دارند. افراد در این برنامه سریع تر از هر برنامه ی دیگری جواز کار در کشور کانادا را کسب می کنند. معمولاً کسب جواز کار کانادا چندین ماه طول می کشد. اما اگر از طریق GTS اقدام کرده باشید، تنها طی دو هفته می توانید شروع به کار و زندگی در کانادا کنید!

صلاحیت برای GTS

برای اینکه واجد شرایط برنامه ی GTS باشید، باید یک پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی داشته باشید. به این شرط که شغل مورد نظر در لیست مشاغل استعداد جهانی (یک لیست از مشاغل با مهارت و تقاضای بالا) قرار داشته باشد.

۳- ویزای کار در تعطیلات

آلمانی ها به عنوان افراد عاشق مسافرت شناخته می شوند! طبق یکی از آمار های منتشر شده توسط «تلگراف»، آلمانی ها بیش از هر ملیت دیگری به مسافرت های خارجی می روند. به طور کلی، سالانه ۷۰ میلیون سفر خارجی از این کشور انجام می شود! بنابراین، اگر شما یک آلمانی بین ۱۸ تا ۳۵ سال هستید که تمایل به انجام یک سفر خارجی دارید، می توانید ویزای کار در تعطیلات را در نظر داشته باشید.

این برنامه به شما اجازه می دد تا علاوه بر سفر به کانادا، یک کار موقت (تا ۱۲ ماه) برای پرداخت هزینه های سفر خود را پیدا کنید. از آنجایی که کشور کانادا یک کشور وسیع می باشد، شما در این مدت می توانید به شهرها و جاذبه های گردشگری فراوانی سر بزنید. برای درخواست این ویزا، شما تنها به یک پاسپورت معتبر آلمانی، حداقل ۲۵۰۰ دلار کانادا، برای پوشش هزینه های اولیه و بیمه برای مدت زمان سفر نیاز خواهید داشت.

ویزای کار در تعطیلات

بندهای دسته بندی مشاغل ملی (NOC)

مشاغلی که افراد خارجی سابقه ی انجام آنها را دارند، طبق نوع وظایف به بخش های متعددی تقسیم می شوند.

گروه های اصلی اسکیل وورکر ها عبارتند از:

NOC A: مشاغل حرفه ای که معمولاً نیاز به مدرک دانشگاهی دارند. مثل پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی.

NOC 0: مشاغل مدیریتی مثل مدیریت رستوران، مدیریت معدن و مدیریت IT

NOC B: مشاغل فنی حرفه ای که معمولاً نیازمند ارائه ی یک مدرک دیپلم فنی حرفه ای یا آموزش کار مربوطه به عنوان کارآموز هستند. مثل سرآشپز، برقکار و لوله کش

فرآیند اکسپرس اینتری چگونه انجام می شود؟

به طور خلاصه، ابتدا باید یک حساب کاربری اینترنتی اکسپرس اینتری برای خود بسازید. حساب کاربری شما در یک سیستم نمره دهی به نام سیستم رده بندی جامع (CRS) ثبت و رده بندی می شود. یک نمره طبق معیارهای صلاحیت شامل سن، سابقه کار، سطح تحصیلات، مدارک همسر و … برای شما در نظر گرفته می شود. برای متقاضیانی که نمره ی بالاتری دریافت کنند، هر دو هفته یک بار دعوتنامه ی پذیرش (ITA) به منظور کسب اقامت دائم ارسال می شود. در صورتی که شما ITA را دریافت کرده باشید می توانید برای اقامت دائم، درخواست خود را به اداره ی مهاجرت، پناهندگی و اقامت کانادا (IRCC) ارائه دهید.

متقاضیان ایده آل اکسپرس اینتری دارای معیار های زیر می باشند:

برنامه های بیمه عمر

سایر فاکتورهایی که می تواند به شانس شما در دریافت ITA کمک کند، شامل موارد زیر می شود:

  • سطح بالاتر زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • مهارت به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی
  • مدرک فوق لیسانس یا دکتری
  • سابقه ی کار یا تحصیل در کانادا
  • یک برادر یا خواهر کانادایی (شهروند کانادا) که ساکن کانادا باشد
  • یک پیشنهاد کاری از شرکت کانادایی
  • نامزدی از یک برنامه ی نامزدی استانی

چرا از آلمان به کانادا مهاجرت کنید؟

انواع مزایای مهاجرت از آلمان به کانادا عبارتند از:

  1. مالیات کمتر

تقریباً نیمی از درآمد افراد مجرد آلمانی صرف پرداخت مالیات و امنیت اجتماعی می شود. در عوض، شهروندان مزایای فراوانی را از دولت آلمان دریافت می کنند. مثل خدمات درمانی، تحصیلات دانشگاهی و پوشش فرزندان رایگان. اما افرادی که می خواهند مخارج زندگی خود را با دخالت کمتر دولت مدیریت کنند، می توانند کانادا را در نظر بگیرند. در کانادا خدمات درمانی و تحصیلی فوق العاده ای ارائه می شود، اما هزینه های مالیاتی بسیار پایین تر بوده و خدمات خصوصی نقش پر رنگ تری دارند.

  1. سیستم خدمات درمان

سیستم خدمات درمان کانادا انعطاف پذیری بیشتری دارد. شما می توانید تحت پوشش خدمات عمومی سیستم درمان کانادا (مدیکیر) قرار بگیرید و پوشش های اضافی بیمه برای موارد غیر ضروری مثل اوپتومتری یا زیبایی دندان را به انتخاب خود اضافه کنید. همچنین، شما برای اینکه تحت پوشش بیمه اولیه کانادا قرار داشته باشید، نیازی به رعایت هیچگونه درآمد حداقلی ندارید.

  1. هزینه ی کمتر زندگی

هزینه های پایه ی زندگی در کانادا حدود ۷۷% از آلمان کمتر است. هزینه هایی مثل آب، گاز، زباله و برق به طور میانگین در کانادا ۱۴۰ دلار است. در حالی که همین هزینه ها در کشور آلمان می تواند حدود ۲۵۰ دلار باشد. خرید خانه یا ماشین و حمل و نقل عمومی نیز در کشور کانادا کم هزینه تر است. هر چند، هزینه های مربوط به مواد غذایی در کانادا می تواند گران تر باشد. علت این امر هزینه ی حمل و نقل بیشتر (به علت وسعت کشور کانادا) است.

آیا برای شروع یک سفر جدید هیجان انگیز و تأثیر گذار آماده اید؟

اگر به دنبال یک تغییر در زندگی خود هستید، کانادا با ارائه ی مناظر فوق العاده زیبا و تمام نشدنی خود در انتظار شماست! از سواحل طولانی و پارک های زیبای ملی گرفته تا کافه ها و رستوران های زیبا. در این متن ما تنها به ۳ مورد از ۱۰۰ مسیر مهاجرت به کانادا اشاره کردیم. اگر همچنان به عنوان یک آلمانی یا شهروند آلمان، تمایل به سفر به کشور زیبای کانادا را در سر دارید، می توانید مسیر مهاجرت را از همین الان شروع کنید.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر