انواع ویزای کانادا

اخذ ویزای کانادا یک پروسه چالش برانگیز و طولانی است و برای آن باید تحقیق کرده و مکاتبات و مدارک مختلفی را آماده و ارائه کنید. با این حال مهم ترین نکته در اخذ ویزای کانادا آن است که بفهمیم مسئولان کشور کانادا از مهاجرین چه چیزی می خواهند و بر طبق آن پروسه را آغاز کنیم.

همیشه این را به خاطر داشته باشید که کشور کانادا به مهاجرین نیاز دارد، در نتیجه اگر شما بتوانید راه درست را برای خود پیدا کنید و همچنین به کانادا نشان دهید که بودن شما در آنجا به سود آنهاست، در کسب مجوز این کشور موفق خواهید شد. اما قبل از این باید مطلع شوید که گزینه های مختلف مهاجرتی کانادا چه هستند و کدام یک بهترین گزینه برای شماست.


شرایط اخذ انواع ویزای کانادا

بسته به هدف ها و شرایط شخصی که دارید، راه های مختلفی وجود دارد که به وسیله آن ها بتوانید اقامت دائم و ویزای کانادا را اخذ کنید. در کانادا انواع مختلفی ویزا وجود دارد، از جمله ویزای توریستی کانادا، ویزای تحصیلی کانادا ، ویزای کار موقت و اقامت دائم کانادا .


مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

بسته به نوع ویزایی که شما درخواست آن را می دهید، مدارک متفاوتی را باید ارائه کنید. بخشی از مدارک مشابه هستند ولی هر ویزایی بسته به نوع درخواست شما اعم از کار، توریستی، تحصیلی، دیدار با خویشاوندان و … مدارک خاص خود را نیازمند است که در ادامه، برای هر نوع ویزا مدارک لازم برای آن را به تفکیک برای شما عزیزان ذکر کرده ایم. در ادامه مطلب، فرم ثبت نام مهاجرت به کانادا برای شما قرار داده شده است.


نمونه فرم درخواست برای ویزای کانادا

نمونه فرم درخواست برای ویزای کانادا

دسته بندی انواع ویزای کانادا چگونه است؟

دو دسته کلی ویزای کانادا وجود دارد:

ویزای موقت: این ویزا به دارنده خود اجازه میدهد که برای مدت زمان مشخص و محدودی در کانادا بماند‌. معمولا برای مقاصدی مثل کار، تحصیلات، دیدار با خانواده و یا سفر تفریحی این ویزا را باید دریافت کنید.

ویزای دائم: این نوع از ویزا به دارنده خود اجازه میدهد تا به صورت دائمی برای کار و یا تحصیل در کانادا بماند و در حقیقت دارنده ویزا در مسیر اخذ اقامت دائم قرار می گیرد.


انواع ویزای موقت کانادا

ویزای اقامت موقت کانادا برای آن دسته از افراد که می خواهند برای تحصیل، کار و یا تعطیلات به این کشور بیایند گزینه بسیار خوبی است. اگر قصد دارید برای مدت کوتاه و محدودی در کانادا بمانید، پس مجوز موقت بهترین گزینه برای شماست. در ادامه به شکل جزئی در مورد مجوز های موقت توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

ویزای موقت کانادا به دارنده ویزا اجازه میدهد که برای مدت زمان مشخصی که توسط کنسولگری و یا سفارت کانادا مشخص میشود در این کشور بماند. مدت زمان این ویزا معمولا حداکثر ۶ ماه میباشد هر چند که این ویزا میتواند یک بار ورود و یا چند بار ورود باشد.
ویزای یک بار ورود به شخص دارنده اجازه میدهد که تنها یک بار وارد کانادا شود و باید تا انتهای مدت انقضای ویزای خود در کانادا بماند و سپس به کشور خود بازگردد اما ویزای چند بار ورود به دارند اجازه میدهد که در طول مدت اقامت در کانادا به کشور خود رفت و آمد داشته باشد.

آیا می دانید هزینه اخذ انواع ویزای کانادا چقدر است؟ آیا با هزینه های بیومتریک و تقاضای ویزای کانادا آشنا هستید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

هزینه اخذ ویزای کانادا

اخذ اقامت دائم کانادا

در ادامه به بررسی انواع ویزا های موقت کانادا میپردازیم:

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای دانشجویی کانادا به کسانی داده میشود که از یکی از دانشگاه های کانادا اجازه تحصیل دریافت کرده اند. اگر مدت تحصیل یا طراح مطالعاتی شما کمتر از ۶ ماه باشد تنها یک ویزای عمومی به شما داده میشود اما اگر بیش از این مدت باشد مجوز دانشجویی برای شما صادر خواهد شد.

مزیت تحصیل در کانادا این است که شما حق این را دارید که خانواده و همچنین همسر خود را نیز به همراهتان بیاورید. همچنین پس از اتمام دوره تحصیلی می توانید برای کسب مجوز کار آزاد در کانادا نیز اقدام کنید. این کشور یک مقصد ایده آل برای محصلین به شمار می رود چرا که کشور کانادا حق تمام و کمال کار کردن در حین تحصیل را برای دانشجویان قائل می شود.

آیا می دانید کدام یک از دانشگاه های کانادا برای تحصیل در کانادا بهتر است؟ ما برای شما لیستی از برترین دانشگاه های کانادا را در لینک زیر گردآوری کرده ایم. برای اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانشگاه های کانادا

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی در مدارس و کالج های کانادا :

  • اسکن پاسپورت معتبر
  • ترجمه کارنامه تحصیلی سه سال اخیر متقاضی
  • یک قطعه عکس جدید
  • هزینه های ثبت درخواست
  • آدرس و شماره تماس و کد پستی متقاضی
  • نام پدر و مادر متقاضی به طور کامل

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی دانشگاه های کانادا در مقطع لیسانس :

  • اسکن پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس جدید
  • هزینه های ثبت درخواست
  • آدرس و شماره تماس و کد پستی متقاضی
  • نام پدر و مادر متقاضی به طور کامل
  • ترجمه ریز نمرات پیش دانشگاهی و دیپلم
  • مدرک زبان معتبر (نمرات مورد نیاز در دانشگاه های مختلف و رشته های مختلف متفاوت است، مشاوره بگیرید)

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی دانشگاه های کانادا در مقطع فوق لیسانس:

  • تمامی مدارک دوره لیسانس
  • ترجمه مدرک لیسانس و ریز نمرات دوره لیسانس
  • نامه انگیزه شما برای تحصیل در کانادا
  • توصیه نامه اساتید دوره لیسانس ( هر دانشگاه قوانین خود را دارد، مشاوره بگیرید)

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی دانشگاه های کانادا در مقطع دکترا:

  • تمامی مدارک دوره فوق لیسانس
  • مقاله یا پروپوزال
  • فایل مقالات منتشر شده شما در ژورنال های معتبر علمی

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

انواع هزینه هاهزینه به دلار کانادا
هزینه مربوط به تقاضای صدور ویزای تحصیلی کانادا – به ازای هر نفر ( شامل درخواست افزایش مدت زمان تحصیل)۱۵۰
بازگردانی وضعیت خود به یک دانشجو

۳۵۰

(هزینه بازگردانی وضعیت ۲۰۰ دلار و هزینه مجوز تحصیلی جدید ۱۵۰ دلار است)

عکس ویزای تحصیلی کانادا

در این قسمت عکس ویزای تحصیلی مولتیپل کانادا را مشاهده می کنید که فرد با آن، اجازه دارد در مدت زمان اعتبار ۲ ساله ویزای کانادای خود، به دفعات از این کشور خارج شده و به آنجا باز گردد.

عکس ویزای کانادا


ویزای توریستی

بسته به ملیتی که دارید می توانید برای سفرها و تعطیلات خود ویزای توریستی کانادا را نیز اخذ کنید. در حین دادن تقاضا برای این نوع ویزا یک نیازمندی مهم و اصلی وجود دارد که در آن شما باید ثابت کنید که به شکل موقت در کانادا می مانید و تا پایان دوره ویزا از این کشور خارج خواهید شد.

این ویزا  برای شما به منزله اجازه اقامت موقت در کانادا است و بسته به زمان اعتبار و تعداد دفعات ورود و خروج می توانید از آن استفاده کنید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی:

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار و ۲ صفحه خالی برای مهر ویزا
  • تمامی پاسپورت های قدیمی و منقضی و مدارک سفر های خارجی قبلی شما
  • فرم درخواست ویزا کانادا که می تواند آنلاین پر شود.
  • ۲ قطعه عکس با سایز پاسپورتی
  • نامه کاور اختصاصی
  • گواهی اشتغال یا بازنشستگی
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک مالی شامل گردش مالی ۶ ماهه و گواهی های مالیاتی و کسب و کار
  • ترجمه سند ازدواج، شناسنامه های همه کسانی که می خواهند ویزا توریستی بگیرند.
  • برای فرزندانتان، گواهی استغال به تحصیل و ترجمه ان
  • هرگونه مدارکی که به اثبات وابستگی شما به کشور مبدا و بازگشت شما پس از سفر کمک کند.

هزینه ویزای توریستی کانادا

انواع هزینه هاهزینه به دلار کانادا

هزینه تقاضای ویزای مولتی کانادا (شامل ویزای سوپر) – به ازای هر نفر.

(ویزای اقامت موقت برای رفت و برگشت یک یا چند باره توسط فرد)

۱۰۰

هزینه تقاضای ویزای بازدیدکننده ها – برای ۵ نفر یا بیشتر

(ویزای اقامت موقت برای رفت و برگشت یک یا چند باره توسط فرد)

برای واجد شرایط بودن برای این هزینه، شما و خانواده باید همزمان برای این موضوع اقدام کنید و بچه های شما باید کمتر از ۲۲ سال سن داشته باشند

۵۰۰
افزایش زمان اقامت برای بازدیدکننده ها – به ازای هر نفر۱۰۰
بازگردانی وضعیت خود به بازدیدکننده (هزینه اپلای ضروری نیست)۲۰۰

اگر قصد مهاجرت به کانادا با ویزای توریستی را دارید و با شهر های کانادا آشنایی ندارید در لینک زیر لیستی از تمامی شهر های کانادا با جاذبه های گردشگری برای شما گردآوری کرده ایم.

بهترین شهرهای کانادا


ویزای کار کانادا

با کار کردن در کشور کانادا می توانید تجربه کار در این کشور را به دست آورید که در نهایت می تواند به شما در کسب اقامت دائم کمک کند. متقاضیان کلاس اکسپرس کانادایی یا برنامه نامزدان استانی باید تجربه کار در این کشور را داشته باشید.

اگر صلاحیت لازم برای برنامه کارکنان ماهر فدرال یا دیگر برنامه هایی که از طریق سیستم را ندارید، پس کار کردن در کشور کانادا می تواند مورد کلیدی در کسب اقامت دائمتان باشد. اگر برای هر کدام از انواع مجوز کار کانادا اقدام می کنید باید پیشنهاد کار داشته باشید. به عنوان مثال مجوز ارزیابی بازار کار سنتی، مجوز کار مبتنی بر قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی یا مجوز کار مراقب و پرستار درون خانه.

مدارک لازم برای ویزای کاری:

  • گذرنامه معتبر
  • دو قطعه عکس از شخص شما و یک قطعه عکس از هر کدام از اعضای خانواده که قرار است همراه شما باشند.
  • مدارک لازم برای شغلی که قرار است در کانادا انجام دهید
  • در صورتی که کار شما در ایالت کبک است نیاز است گواهینامه های تاییدی کار در کبک را داشته باشید.
  • مدارک قانونی شوهر فرزند و یا پارتنر قانونی که قرار است با شما بیاید
  • فرم ها و مستندات مربوطه به کار مورد نظرو اعضای خانواده
  • فرم مخصوص اخذ ویزای اقامت موقت کانادا
  • این فرم را باید شخص متقاضی کار و تمامی همراهان فرد که بالای ۱۸ سال سن دارند پر کنند. البته بعضی از کشور ها که اتباعشان برای ورود به کانادا نیازی به ویزا ندارند لازم نیست که این فرم را همراه داشته باشند.
  • فرم اظهار نامه قانونی اتحادیه قوانین مشترک. این فرم را باید در صورتی پر کنید که یک شخص سوم به جای شما قرار است به نمایندگی از شما برای کارفرمای مورد نظر در کانادا کار کند.

آیا با مشاغل مورد نیاز کانادا آشنا هستید؟ آیا می دانید بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا کدام است؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا

هزینه ویزای کار کانادا

در این قسمت به بررسی هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق کار می پردازیم.

انواع هزینه هاهزینه به دلار کانادا
هزینه مربوط به اپلای برای صدور ویزای کار کانادا – به ازای هر نفر (شامل هزینه مربوط به تقاضای افزایش دوره اعتبار)۱۵۵
هزینه مربوط به اپلای برای صدور مجوز کار کانادا – گروه های سه نفره یا بیشتر (هنرمندان حوزه اجرا باید به صورت همزمان اقدام کرده و به صورت تکی هزینه مربوط به ویزای بازدیدکننده موقت را پرداخت کنند، در صورت امکان پذیر بودن)۴۶۵
هزینه صدور مجوز کار آزاد۱۰۰
بازگردانی وضعیت خود به عنوان یک نیروی کار در کانادا

۳۵۵

(شامل هزینه بازگردانی وضعیت ۲۰۰ دلاری و یک مجوز کار جدید برای ۱۵۵ دلار)

 


مهاجرت بیزینس کلاس کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کار دارای سه دسته بندی مختلف است. کبک، فدرال و برخی از استان ها دارای برنامه های انتخابی داخلی و مخصوص خود هستند. نتیجه نهایی این برنامه های مهاجرتی مشابه هم است و آن هم اقامت دائم در کاناداست. شما تنها در صورتی می توانید این گزینه را انتخاب کنید که دارایی شما بیش از ۳۰۰ هزار دلار کانادا باشد.

ویزای کار کانادا به کسانی داده میشود که از داخل کانادا درخواست کاری دارند که مدت آن بیشتر از ۶ ماه است. برای دریافت این ویزا شخص باید یک درخواست کار رسمی از یک کارفرمای معتبر در کانادا داشته باشد و به وسیله آن برای اخذ ویزا اقدام کند.


ویزای اقامت موقت حضور در کانادا

این ویزا به کسانی داده میشود که برای مقاصد خاص نیاز دارند مدتی در کانادا باشند اما واجد صلاحیت دریافت ویزای دائمی نیستند. این ویزا تنها برای مدت مشخصی که فرد نیاز دارد در کانادا باشد صادر میشود .

برای مثال اگر شما به یک کارگاه دو هفته ای دعوت هستید مدت ویزای شما نیز تنها دو هفته خواهد بود.


ویزای موقت کاری تفریحی کانادا

این ویزا تنها به شهروندان ۳۰ کشور مشخص داده میشود که میخواهند علاوه بر انجام امور کاری مدتی را نیز به تعطیلات در این کشور بپردازند. صدور این ویزا به صورت قرعه میباشد به این صورت که متقاضیان درخواست خود را برای سفارت خانه ها ارسال میکنند و منتظر نوبت خود میمانند.


ویزای مبتنی بر تجربه در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که هم اکنون در کشور کانادا هستند و یک مجوز کار موقت دارند می توانند با کمک برنامه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص متقاضی اقامت دائم در این کشور شوند.

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص یا همان اکسپرس انتری، سیستمی جامع است که برای رفع نیازهای نیروی کار متخصص و حرفه ای کانادا در سطوح مختلف طراحی شده است.

آیا می دانید رفع ریجکتی ویزای  کانادا چگونه است؟ آیا می دانید برای رفع ریجکتی ویزای کانادا چه مدارکی باید ارائه دهید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

رفع ریجکتی ویزای کانادا

اکسپرس انتری شامل چه برنامه هایی می شود؟

مهاجرت به کانادا ا از طریق اکسپرس انتری متقاضیان را در سه دسته بررسی می کند. این سه گروه شامل :

  • دسته نیروی کار خبره فدرال Federal Skilled Worker Class : FSW Class
  • دسته تاجرین خبره فدرال  Federal Skilled Trades Class : FST Class
  • دسته نیروی کاری با تجربه کار در کانادا Canadian experience class : CEC

این ویزا مخصوص افرادی است که دارای تجربه کار حرفه ای در کشور کانادا هستند، بسته به نوع برنامه، پیش نیازها و مدارک خاص لازم برای ارائه وجود دارد و همچنین فرد باید توانایی مورد نیاز در زبان های انگلیسی و فرانسوی را داشته باشد.

ویزای کار کانادا


انواع روش های کسب ویزای دائمی کانادا

این ویزا به افرادی داده میشود که واجد شرایط اقامت دائم کانادا هستند و با عنوان اقامت دائم Permanent Residency یا PR نیز شناخته میشود. انواع روش های کسب این اقامت دائمی به شرح زیر است:

ویزای اکسپرس اینتری

برنامه ورود سریع به کانادا یا اکسپرس اینتری یک برنامه الکترونیکی ورود مهاجران است که توسط دولت کانادا طراحی شده است. این نوع از درخواست روشی است که مهاجران به راحتی میتوانند بسته به نوع خاص توانایی ها و مهارت هایشان برای اقامت در کانادا درخواست بدهند. موارد زیر مثال هایی ازین موارد هستند:

برنامه کارکنان ماهر فدرال

برنامه تبادل مهارتی فدرالی کانادا که شامل افرادی میشود که نوعی خاص از مهارت یا حرفه را بلد هستند:
نجار
راننده ماشین آلات سنگین
برقکار
مکانیک
جوشکار
لوله کش
و…

برنامه مهارت های کاری فدرال کانادا برای شرایطی است که شغل های خاصی در کانادا نیز است. برای اقدام کردن از طریق این برنامه شما باید در زمانی که میخواهید برای اخذ ویزا اقدام کنید شغل های مورد نیاز را چک کنید. برنامه نیاز های ایالتی کانادا مخصوص کسانی است که در برخی کارها مهارت دارنو اما حرفه ای نیستند . این افراد برای شروع اقامت ویزای ایالتی دریافت میکنند و در بخش صنعتی ایالت های مختلف مشغول به کار میشوند.

برنامه تجریه کانادایی شامل دانشجویان یا کارگرانی میشوند که ویزای موقت دانشجویی و کاری دارند و سابقه تحصیل یا کار در کانادا را دارند و با توجه به تجربه زندگی در جامعه کانادا میتوانند از این روش برای اخذ ویزای دائم اقدام کنند. آن دسته از خارجی هایی که می خواهند برای اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنند می توانند متقاضی ویزای کارکنان ماهر فدرال (FSWC) باشند و این کار را می توان هم در داخل و هم در خارج از کشور کانادا انجام داد. پس از ارسال تقاضا، متقاضیان توسط  سیستم امتیازدهی کانادا بر اساس فاکتور های مختلف از قبیل رزومه، تجربه کاری، سطح زبان انگلیسی و فرانسوی درجه بندی می شوند. متقاضیان این ویزا باید حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ را کسب کنند و حداقل یک سال تجربه کاری داشته باشند.

 
دعوت به درخواست اقامت دائم  Invite To Apply ITA
از میان کسانی که نامشان در لیست مخزن Pool name سیستم اکسپرس انتری قرار می گیرد، به صورت مداوم، معمولا هر دو هفته یک بار، کسانی که بیشترین امتیاز را بر اساس سیستم امتیازدهی مهاجرت کانادا اخذ کرده اند، برای درخواست اقامت دائم، دعوت می کند.

در سال ۲۰۱۸ بیش از ۹۲۰۰۰ نفر موفق به اخذ اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس انتری شدند. شما نیز می توانید با مشاوره صحیح با وکیل مهاجرت کانادا آینده جدیدی برای خود و خانواده خود در کانادا بسازید.

برنامه معاملات حرفه ای فدرال

متقاضیانی که در یک سطح از معاملات حرفه ای صلاحیت دارند این شانس را دارند که خیلی سریع اقامت دائم کانادا را به دست آورند، آن هم با ارسال تقاضای خود برای برنامه معاملات حرفه ای فدرال.
این برنامه توسط یکی از دپارتمان های دولتی و مهاجرتی در کانادا در سال ۲۰۱۳ طراحی شد تا نشان دهد که در حوزه هایی که شاهد رشد سریعی در کانادا هستیم کمبود کارکنان حرفه ای و ماهر وجود دارد.

این برنامه هم اکنون تحت سیستم انتخابی مهاجران اکسپرس کانادا در جریان است. متقاضیان برای این برنامه به تجربه کاری تمام وقت در یک حوزه معاملاتی نیاز دارند و این تجربه کاری باید در حوزه ۵ سال قبل از ارسال فرم تقاضا باشد. آن دسته از متقاضیان که دارای تجربه کاری تا دو سال به صورت تمام وقت هستند صلاحیت این برنامه مهاجرتی را دارند. در واقع تجربه ۳۱۲۰ ساعت کار در بازه دو سال. همچنین آن ها باید یک نامه تاییدیه و معرفی نامه داشته باشند که گواه کار تمام وقت آن ها باشد. علاوه بر این آن ها باید توانایی مناسب و لازم در زبان انگلیسی را داشته باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام در سیستم اکسپرس انتری

  • سابقه کار ماهر : سابقه کار ماهر به این معنا است که شما در یکی از گروه های شغلی رده بندی ملی (NOC) سابقه کار داشته باشید.
  • مهارت زبانی : شما نیاز دارید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی مورد تایید کانادا را ارائه دهید.
  • تحصیلات : شما باید مدارک تحصیلی خود در کانادا و یا سوابق تحصیلی مورد قبول کانادا را در درخواست خود ضمیمه کنید.
  • اثبات وجوه : لازم است ثابت کنید که پول کافی جهت حمایت مالی از خود و خانواده برای زندگی در کانادا دارید.

برنامه انتخاب فرد ماهر کبک

اگر شما شخص ماهری در یکی از مشاغل تعیین شده توسط ایالت کبک باشید و به زبان فرانسه نیز مسلط باشید میتوانید از این طریق برای اخذ ویزای دائم این ایالت اقدام کنید.

ایالت کبک، برنامه های پذیرش مهاجر کاری و سرمایه گذاری اختصاصی خود را دارد و از سیستم اکسپرس انتری استفاده نمی کند، بنا بر این اگر می خواهید برای مهاجرت به این ایالت اقدام کنید، لازم است به طور خاص با دولت منطقه ای کبک در ارتباط باشید و از برنامه های پذیرش مهاجرت آنها اطلاع پیدا کنید.

سوپر ویزای کانادایی برای والدین

ویزای سوپر برای والدین و همچنین پدربزرگ و مادربزرگ ها بهترین گزینه است تا بدین ترتیب خانواده شما در کانادا همراهتان باشند. این ویزا می تواند تا ۱۰ سال معتبر باقی بماند. همچنین شما می توانید حامی مالی والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود شوید تا تحت برنامه اسپانسری خانواده در کانادا بتوانند به صورت دائم در این کشور بمانند.

این برنامه به همسر و فرزندان شخصی که شهروند کانادا است و یا اقامت دائم کانادا را دارد اجازه میدهد که ویزای دائم کانادا را دریافت کند.

مدارک لازم برای سوپر ویزای کانادا

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • فرم درخواست برای ویزای اقامت موقت IMM 5257
  • فرم اطلاعات خانوادگی IMM 5645
  • چک لیست مدارک IMM 5484
  • دو قطعه عکس
  • مدارک اثبات رابطه والدین و فرزند : شناسنامه، گواهی تولد، گواهی غسل تعمید، گواهی فرزندخواندگی رسمی یا دیگر مدارک رسمی که شما را به عنوان والدین رسمی فرد شناسایی کند..
  • کپی پاسپورت فرد اسپانسر
  • کپی اقامت دائم / ویزا فرد اسپانسر
  • گواهی لازم بر اشتغال فرد اسپانسر
  • مئارک و شواهد بر تمکن مالی کافی برای اسپانسر شدن
  • دعوت نامه از فرزند یا نوه شما، با بخشی مبتنی بر این که هزینه های اقامت شما در کانادا را بر عهده خواهد گرفت.
  • مدارکی دال بر اینکه افراد متقاضی دارای یک حداقل یک سال بیمه پزشکی معتبر از یک کمپانی بیمه کانادایی با حداقل پوشش ۱۰۰۰۰۰ دلار هستند.
  • ممکن است سفارت مدارک بیشتری نیز از شما درخواست کند که به شما ابلاغ خواهد شد.

مواردی که در دعوت نامه باید درج شود:

  • نام کامل
  • اطلاعات پاسپورت
  • اطلاعات ویزا
  • تاریخ تولد
  • اطلاعات شغلی فرد اسپانسر به همراه مشخصات فردی
  • مدت زمان سکونت فرد درخواست دهنده
  • اشاره دقیق به نام، تاریخ تولد و نسبت خانوادگی فردی که دعوت می شود.
  • تعداد افراد خانوار
  • دست نوشته امضا شده فرد مبتنی بر تقبل هزینه های اقامت فرد مدعو در طی زمان اقامت وی در کانادا
  • مدارک و شواهد لازم برای اثبات تمکن مالی کافی برای این کار
  • مدارک درآمد مساوی یا بیشتر از میزان ذکر شده در قانون low-income cut-off : LICO

جدول در آمد لازم برای تعداد افراد مختلف خانوار :

جمعیت خانوار دعوت شدهحداقل درآمد لازم در سال
۱ نفر ( فرزند یا نوه)$۲۲,۶۳۷
۲ نفر$۲۸,۱۸۲
۳ نفر$۳۴,۶۴۶
۴ نفر$۴۲,۰۶۵
۵ نفر$۴۷,۷۱۰
۶ نفر$۵۳,۸۰۸
۷ نفر$۵۹,۹۰۷
به ازای هر نفر بیش از ۷ ، این مبلغ اضافه شود.$۶,۰۹۹

هزینه سوپر ویزای کانادا

هزینه مربوطههزینه به دلار کانادا
حمایت مالی پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادر بزرگ۱۰۴۰ شامل هزینه حمایت مالی ۷۵ دلار و هزینه رسیدگی ۴۷۵ دلار و حق اقامت دائمی ۴۹۰ دلار
حمایت مالی پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادر بزرگ (بدون هزینه حق اقامت دائمی)۵۵۰ ( شامل هزینه اسپانسرینگ ۷۵ دلار و هزینه رسیدگی پرونده ۴۷۵ دلار)
حمایت مالی شامل همسر یا شریک حقوقی والدین شما یا پدربزرگ و مادربزرگتان۱۰۴۰ ( شامل هزینه رسیدگی به پرونده ۵۵۰ دلار و هزینه حق اقامت دائمی ۴۹۰ دلار)
اسپانسرینگ شامل همسر یا شریک حقوقی والدین شما یا پدربزرگ و مادربزرگتان (بدون هزینه حق اقامت دائم)۵۵۰
حمایت مالی شامل کودک وابسته والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ – به ازای هر فرزند۱۵۰

برنامه ویزای مددکارها

این برنامه به مددکار های حرفه ای تایید شده که توانایی نگهداری و مراقبت از معلولان، افراد آسیب دیده در جنگ و یا سالمندان را دارند و یا اینکه حق کار در خانه سالمندان را دارند کمک میکند که برای اخذ ویزای دائم اقدام کنند‌.

ویزای پرستار خانگی کانادا Care-giver Program

پرستاران درون خانه و شریک زندگی که صلاحیت مخصوص مراقبت از کودکان، افراد معلول و افراد سن بالا را در خانه های خصوصی دارند نیز گزینه مناسبی را پیش روی خواهند داشت. این افراد با کسب ویزای پرستاری این اجازه را پیدا می کنند تا در خانه های خصوصی در کانادا اقامت داشته باشند.

پروسه کاری کسب این نوع ویزا کمی زمانبر است چرا که به تجربه کاری مناسب، تسلط خوب بر زبان انگلیس و فرانسوی و همچنین دیپلم دبیرستان نیاز دارد. در این برنامه شما باید برای حداقل ۳۰ ساعت در هفته از کودکان (زیر ۱۸ سال سن)، بزرگسالان (۶۵ سال و بالاتر) و یا افراد معلول مراقبت کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای پرستار خانگی کانادا

  • قرار داد کتبی میان شما و کارفرمای آینده شما که توسط شما و کارفرمایتان امضا شده باشد.
  • داشتن مدرک تحصیلی معادل یا بالاتر از دوره دوم دبیرستان در کانادا
  • ۶ ماه آموزش یا حداقل یک سال تحربه کار تمام وقت با حقوق به عنوان پرستار خانگی یا مشاغل مشابه و مرتبط، شما باید بتوانید نامه ارجاع یا پیشنهادی از کارفرما های سابق خود ارائه دهید که قابل پیگیری باشد.
  • کسب ویزای موقت کار کانادا  پیش از ورود به کانادا
  • تایید از Labor Market Opinion LMO

 برای اخذ ویزای مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی چند سال سابقه کار نیاز است؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید

مهاجرت پرستار به کانادا

ویزای توریستی کانادا


ویزای مهاجرتی تجاری کانادا

در ادامه به انواع ویزای تجاری اشاره خواهیم کرد.

برنامه سرمایه گذاری مهاجران

این برنامه برای کسانی است که توانایی سرمایه گذاری در اقتصاد کانادا را دارند و میتوانند حداقل مبلغ ۴۰۰۰۰۰ دلار کانادا سرمایه گذاری کنند. این افراد باید حداقل سرمایه بانکی معادل ۸۰۰۰۰۰ دلار کانادا داشته باشند. بعد از انجام این سرمایه گذاری دولت کانادا در یک بازه زمانی ۵ ساله پول آنها را برمیگرداند.


برنامه ویزای کانادا برای استارت آپ ها

شرایط اخذ این ویزا به این صورت است که فرد باید با سرمایه بانکی حداقل ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادا وارد اقتصاد کانادا شود و متعهد شود که طی سه سال حداقل یک سوم یک تاجر کانادایی درآمد زایی کند و در طی این سه سال بتواند تعداد قابل توجهی نیز کارمند استخدام کند.

بیشتر بخوانید

برای آشنایی با قوانین و شرایط سرمایه گذاری در کانادا، راه اندازی کسب و کار جدید و استارت آپ در کانادا مطلب زیر را بخوانید

سرمایه گذاری در کانادا

اخذ ویزای کانادا از طریق خوداشتغالی

این ویزای برای اشخاصی نظیر ورزشکاران حرفه ای و هنرمندان و سایر افرادی میباشد که با داشتن مهارتی خاص میتوانند کسب و کار خاص خود را راه بیندازند. البته این افراد باید تبادلات مالی و بانکی خود را به صورت شفاف مشخص کنند.

شرایط  لازم برای اخذ ویزای کانادا از طریق خوداشتغالی

  • تجربه شغلی شما در شغل مورد نظر به میزان کافی باشد.
  • قصد و توانایی انجام شغل آزاد در کانادا را داشته باشد.
  • معیارهای گزینش برای افراد دارای شغل آزاد را داشته باشد.
  • وضعیت پزشکی و امنیتی و دیگر شرایط مطلوب را داشته باشد.
  • آزمایش مدیکال کانادا را انجام داده باشد.

هزینه های مربوط به مهاجرت اقتصادی

  • مهاجرت پایلت آتلانتیک
  • پرستاران و مراقبان
  • کلاس اکسپرینس کانادایی
  • تجارت های مهارتی فدرال
  • کارکنان ماهر فدرال
  • کارکنان ماهر منتخب کبک
  • نامزد های استانی
  • ورود سریع (اکسپرس انتری)
انواع هزینه های مورد نیازهزینه به دلار کانادا
هزینه مربوط به تقاضای مهاجرت اکونومی۱۰۴۰ (شامل هزینه رسیدگی به پرونده ۵۵۰ دلاری و حق اقامت دائمی ۴۹۰ دلار)
هزینه مربوط به تقاضای مهاجرت اکونومی (بدون هزینه حق اقامت دائمی کانادا)۵۵۰
هزینه ثبت تقاضا به همراه همسر و یا شریک حقوقی۱۰۴۰ (شامل هزینه رسیدگی به پرونده ۵۵۰ دلاری و حق اقامت دائمی ۴۹۰ دلار)
هزینه تقاضا برای همسر یا شریک حقوقی (بدون هزینه حق شهروندی دائم کانادا)۵۵۰
هزینه تقاضا به همراه یک کودک غیر مستقل – به ازای هر فرزند۱۵۰

 

بیشتر بخوانید

برای اطلاع از قوانین و شرایط خود اشتغالی در کانادا، میزان تجربه لازم و اطلاعات بیشتر مقاله زیر را بخوانید.

خوداشتغالی در کانادا

دکتر مرجان آتشی گلستان بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تهران

موسسه حقوقی اپلو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مرضیه چهارشنبه ۳ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 153 مشاهده پرسش
    من یک خانم افغانی هستم که با ویزه داخل ایران شدم . من در ارگانهای خارجی و داخلی زیاد کار کردم و فعالیت های مدنی زیادی انجام دادم . در افغانستان جانم در خطر است طالبان چندین بار من را تهدید به مرگ نمودند . الان میخواهم در خواست پناهندگی در کشور کانادابدهم . لطفا من را راهنمایی نموده و جانم را نجات دهید .
    نوت : تمام اسناد و مدارک دارم

    با احترام
    مرضیه حسینی
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      سلام متاسفانه پناهندگی فعالیتی نداریم

  • تصویر کاربر آرمان چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده دانشجوی کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه تهران هستم و تنها یک ترم تا پایان تحصیل باقی مانده است. در حال حاضر دانش اندکی از زبان ژاپنی هم دارم و در حال تقویت مهارتم در این زبان می باشم. می خواستم بدانم که آیا می توانم ویزای کاری ژاپن را دریافت کنم یا باید به فکر ویزای کشورهای دیگری باشم؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای دریافت ویزای کار ژاپن حتما باید سابقه کار و تحصیلات مرتبط در رشته های حوزه علوم کامپیوتر، IT، برنامه نویسی و ... داشته باشید. در صورت تمایل می توانید فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما برای کشور کانادا بصورت دقیق و تخصصی بررسی شود و با شما تماس بگیریم.

  • تصویر کاربر Angel شنبه ۲۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    سلام وروزتون بخیر من میخواهم فرزندم را دراین کشور بدنیا بیاورم چه شرایطی را باید داشته باشم.و میخواهم ویزای دائم برای زندگی بگیرم لطفا راهنماییم کنید ممنون.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، در دو مقاله به طور کامل در مورد تولد فرزند در کانادا و هزینه تولد فرزند در کانادا سوالات شما را پاسخ داده ایم. در صورت نیاز می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی را در سایت پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

  • تصویر کاربر سامان سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 309 مشاهده پرسش
    با سلام.
    من در تهران مدیر عامل و سهامدار یک شرکت ساختمانی فعال هستم که دارای پرسنل با ایست بیمه بالای ۲۰ نفر بوده و مالیات بصورت منظم پرداخت کرده و در کل یک کارآفرین میباشم. آیا میتوان از طریق ویزای کار فدرال برای کارآفرینان خارج کانادا برای من ویزای کار ۴ ساله گرفت؟ یعنی با تاسیس شرکتی زیرمجموعه شرکت خودم در کانادا برای به دست آوردن تجربه کانادایی.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام. بله شما مي توانيد با پركردن فرم ارزيابي و بررسي شرايط شما از طرف كارشناسان، اطلاعات كامل را دريافت كنيد.
       
       
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر