تحصیل در کانادا به عنوان دانشجوی هنر

کانادا یک جامعه چند فرهنگی است. دولت کانادا وجود فرهنگهای مختلف در کنار یکدیگر را تشویق می کند. در نتیجه، کانادا از وجود فرهنگ های مختلف به صورت هماهنگ و در کنار یکدیگر برخوردار است  و سیستم مهاجرت کانادا از فرهنگ های مختلف در این کشور استقبال می کند.

کشور کانادا دارای استانداردهای بالای آموزشی در سطح دنیا می‌باشد. این کشور دارای ۵ دانشگاه معتبر جهانی به نام‌های تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال و دانشگاه آلبرتا می‌باشد که در رنکینگ دانشگاه های برتر جهان جایگاه ویژه ای دارند و بین دانشجویان بین المللی از محبوبیت زیادی برخوردارند.

اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید باید بدانید که برای دوره‌های آموزشی که مدت زمان آن‌ها بیشتر از ۶ ماه است، نیاز به گرفتن ویزای تحصیلی کانادا دارید.

در کانادا ، هر استان و قلمرو مسئولیت سیستم آموزشی خود را بر عهده دارند.

 (لازم به ذکر است که شخص با ارائه مدارکی همچون سند ملکی و یا تاهل می‌تواند کشور کانادا را متقاعد کند که پس از اتمام تحصیلاتش به کشور خود باز میگردد.)

تحصیل در رشته هنر در کانادا

در کشور کانادا، تعداد زیادی کالج برای دانشجویان رشته های هنر و طراحی وجود دارد. علاوه بر آن تعدادی از بهترین دانشگاه های هنر کانادا، بخش هنر و طراحی را نیز دارا می باشند. دوره های هنر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین در بسیاری از دیپلم ها و گواهینامه های هنری ارائه می شود.

بهترین دانشگاه هنر در دنیا

شرایط تحصیل در دانشگاه های هنر کانادا

دانش آموزان باید حداقل ۱۰ نمونه کار از کارهای هنری که ممکن است شامل موارد زیر شود ارائه دهند:

  • ارائه طرح های هنری اصلی در سبک های متنوع
  • ارائه نقاشی های اصلی یا عکسها در سبک های متنوع
  • ارائه کلاژه های اصلی یا ترکیبی از قطعه های مختلف که به دنبال ایجاد تم خاص هستند
  • ارائه عکس ها، اسلایدها و یا فایل های دیجیتالی آثار هنری سه بعدی مثل مجسمه سازی و سفال
  • ارائه کارهای چاپ گرافیکی مثل Linocut، woodcut، silkscreen وغیره
  • ارائه عکاسی دیجیتال و قدیمی به عنوان وسیله بیان شخصی یا وسایل ارتباطی
  • تولید کارهای چند رسانه ای از جمله ویدئوها و یا رسانه های جدید
  • اگر کارهای هنری شما بزرگتر از اندازه ۳۶× ۲۴ است ، می توانید مدارک کارها، عکس ها و اسلایدها را ارائه دهید.

مشاغل رشته هنر در کانادا

هنر کانادایی به هنرهای تجسمی (از جمله نقاشی، عکاسی و چاپ ) و همچنین هنرهای پلاستیکی (مانند مجسمه سازی ) که از منطقه جغرافیایی معاصر کانادا نشأت گرفته اند، اشاره دارد. 

هنر در کانادا با هزاران سال سکونت توسط مردمان اول ملل دنبال می شود و به دنبال آن موج های مهاجرتی شامل هنرمندانی با ریشه اروپایی و متعاقباً توسط هنرمندان با میراث از کشورهای سراسر جهان انجام می شود.

دانشگاه های هنر کانادا

 ماهیت هنر کانادا نشان دهنده این خاستگاه های متنوع است، زیرا هنرمندان سنت های خود را پذیرفته و این تأثیرات را برای انعکاس واقعیت به کار گرفته اند.

مشاغلی که ارتباط مستقیم با مدرک هنر دارند:

بازیگری- تصویرسازی- عکاسی- نشر رومیزی- انیماتور- مرمت آثار باستانی – مشاوره ی هنری- نقد هنری- کارگردانی هنری – تاریخ شناسی هنر- تدریس هنر- هنردرمانی- تصدی موزه/گالری- دستیاری عکاسی- نقاشی خوردو- کارگردانی گروه موسیقی- طراحی بیلبورد- کابینت ساز- آواز خوان مذهبی- کاریکاتوریست- نقشه کشی- سفال سازی- طراحی رقص- فیلمبرداری- تخصص رنگ بندی- نویسندگی- ترانه سرایی- طراحی صحنه و لباس- مدیریت های مرتبط با هنر- هنر دیجیتال- طراحی نمایشگاه- طراحی پارچه- استایلیست – کارگردانی فیلم- طراحی مبلمان- طراحی گل- دکوراتوری داخلی- طراحی نور- تکنسین نورپردازی-گریموری- تخصص موسیقی- مجسمه سازی- خوانندگی- ویرایشگری صدا- نوازندگی استودیو- تخصص مد- خیاطی- تدریس در دانشگاه- ویراستاری فیلم- مربی آواز- متخصص اطلاعات و کتابداری- جمع آوری اعانه- هنرمند- توسعه وب

 

رشته هنر در کانادا

دیگر مشاغل مرتبط با هنر:

هنردرمانی- مدیریت هنر- مدیریت تجاری گالری هنر- طراحی داخلی و فضا- متصدی موزه/ نمایشگاه/ گالری- برنامه نویس چندرسانه ای

 

فرصت های شغلی رشته هنر در کانادا

بر اساس آمار منتشر شده، بخش عظیمی از فارغ التحصیلان رشته هنر در کانادا بلافاصله بعد از اخذ مدرک در مشاغل تمام وقت استخدام می شوند. در صورتی که شما دارای مدرک پایان تحصیلات در رشته هنر در کانادا باشید، می توانید در حوزه های مختلفی هنری به اشتغال بپردازید.

معرفی دانشگاه های برتر کانادا در رشته هنر

✅ دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

✅ دانشگاه مک گیل  (McGill University)

✅ دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

✅ دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار (Emily Carr)

✅ دانشگاه آلبرتا  (University of Alberta)

✅ دانشگاه یورک (York University)

✅ دانشگاه کنکوردیا (Concordia University)

✅ دانشگاه وسترن (Western University)

✅ دانشگاه اوتاوا  (University of Ottawa)

✅ دانشگاه کلگری  (University of Calgary)

✅ دانشگاه مونترال  (University of Montreal)

✅ دانشگاه سیمون فریزر (Simon Fraser University)

سایر دانشگاه های ارائه دهنده رشته هنر در کانادا:

دانشکده هنر ساسکاچوان- دانشکده رسانه، هنر و اجرای دانشگاه رجینا- دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه کنکوردیا- دانشکده هنرهای زیبا پرینس ادوارد- دانشکده هنر ویندزور- دانشکده هنر وسترن انتاریو- دانشکده هنر ویلفرید لوریر- دانشکده هنر رایرسون- دانشکده هنر دانشگاه گلف- دانشکده هنر دانشگاه کوئینز- دانشکده هنر و طراحی دانشگاه آنتاریو انتاریو- دانشگاه هنرهای تجسمی NSCDA دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه ویکتوریا و بسیاری از دانشگاه ها و مدارس هنر دیگر

سوالات متداول در مورد دانشگاه های هنر کانادا

۱- طول دوره های آموزشی در دانشگاه های هنر کانادا چند سال است؟

دوره های کارشناسی به طور کلی چهار ساله است، در حالی که دیپلم و گواهینامه ها دو تا سه سال طول می کشد.


۲- امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دپارتمان¬های هنری در کالج هنر آلبرتا کانادا وجود دارد؟

فارغ التحصیلانی که مدرک خود را از دپارتمان هنرهای زیبا دریافت کرده¬اند، می¬توانند در رشته¬های کارشناسی هنرهای زیبا یا کارشناسی طراحی به عنوان مدرک دوم خود ادامه تحصیل دهند.


۳-نام بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته هنر و علوم انسانی چیست؟

دانشگاه تورنتو،دانشگاه مک گیل،دانشگاه بریتیش کلمبیا،دانشگاه آلبرتا،دانشگاه یورک،دانشگاه کنکوردیا،دانشگاه وسترن،دانشگاه اوتاوا،دانشگاه کلگری و دانشگاه مونترال


۴-هزینه تحصیل در دانشگاه هنر کانادا به چه صورت می باشد؟

میانگین هزینه یک دانشجوی خارجی برای یک سال تحصیلی(۸ماه) در دوره کارشناسی ۱۱.۹۰۳ دلار کانادا است.

دانشگاه های هنر کانادا

مهاجران مشهور کانادایی

کانادا محل سکونت فرهنگی و هنری پر جنب و جوش و پر سود است. هنرمندان، موسیقی دانان، بازیگران و نویسندگان کانادایی در سراسر جهان شناخته شده اند. مهاجران نقش مهمی در کمک به رشد و شکوفایی این بخش دارند.

تأثیر مهاجرت به کانادا به گونه ای است که بیش از ۸۰،۰۰۰ مهاجر در مشاغل حرفه ای و فنی در هنر و فرهنگ در سراسر کشور مشغول به کار هستند و از هر ۴ نفر ۱ نفر به عنوان  مهاجر تحت عنوان صنعتگر در کانادا وجود دارد بیش از یک چهارم افراد مشغول به کار در حوزه تئاتر، مد، نمایشگاه و سایر طراحان خلاق مهاجران در کانادا هستند و اینکه ۲۹٪ از هنرمندان ، نویسندگان و مجریان مستقل  در کانادا مهاجر هستند.

مایکل اونداتجی

نویسنده مایکل اونداتاته در سریلانکا متولد شد و از انگلیس به کانادا مهاجرت کرد. او شاید بیشتر شناخته شده برای رمان خود به نام “بیمار انگلیسی” است که با فیلم اقتباسی کرد و ۹ جایزه اسکار از جمله بهترین تصویر را به دست آورد. او برنده جوایز ادبیات متعددی مانند جایزه Man Booker و جایزه گیلر شد. او همچنین یک افسر سفارش کانادا است.

کیم توی

نویسنده کیم تووی به عنوان پناهنده از ویتنام به کانادا آمد و در کبک مستقر شد. فارغ التحصیل رشته ترجمه و حقوق ، وی به عنوان خیاط ، مترجم ، وکیل ، صاحب رستوران و مفسر غذا فعالیت می کرد. او چندین رمان تحسین شده و همچنین کتاب آشپزی ویتنامی را منتشر کرد. کیم توئی افتخارات و جوایز زیادی را دریافت کرده است. اولین کتاب او به نام (Ru 2009) جایزه فرماندار کل را برای داستانهای فرانسوی به زبان آورد و نسخه ۲۰۱۵ کتاب خواندن کانادا را نیز بدست آورد. او بعنوان Chevalière از Ordre National du   Québec و Compagne des Arts et des lettres du Québec نامگذاری شد.

گنبد شیعه

 Domee Shi هنرمند و کارگردان داستان ، از چین به کانادا مهاجرت کرد و در کالج شریدان به مطالعه انیمیشن پرداخت. او برای Pixar در فیلم های انیمیشن اصلی کار کرد و اولین زنی بود که تا به حال کارگردانی کوتاه انیمیشن Pixar بائو را انجام داد. تنظیم در تورنتو، بائو اسکار برای بهترین انیمیشن کوتاه در ۹۱ برنده ST مراسم اهدای جوایز اسکاراست.

 دیپا مهتا

دیپا مهتا کارگردان و فیلمنامه نویس فیلم نامزد اسکار از هند به کانادا مهاجرت کرد. فیلم Water در بخش بهترین فیلم بین المللی فیلم برتر نامزد دریافت جایزه اسکار شد. مهتا تهیه‌کننده اجرایی خلاق و یکی از کارگردانان سریال اصلی Netflix ، لیلا بود. وی دریافت کننده سفارش کانادا ، جایزه هنرهای نمایشی استاندار عمومی ، سفارش انتاریو و بیش از ۱۵ مدرک افتخاری است.

این چوی

بازیگر و نمایشنامه نویس Ins Choi از کره جنوبی به کانادا مهاجرت کرد. او بیشتر به خاطر بازی های برنده جایزه و نمایش تلویزیونی خود به خاطر راحتی در کیم شناخته شده است. این نمایش درباره یک خانواده مهاجر کره ای است که یک فروشگاه راحتی تورنتو را اداره می کنند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر