بررسی دانشگاه های نیوبرانزویک در کانادا

استان نیوبرانزویک در شرق کشور کانادا واقع شده و مرکز آن شهر فردریکتون است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دانشگاه های نیوبرانزویک بپردازیم.این استان تنها استان دوزبانه کانادا به شمار می‌آید. دوسوم جمعیت این استان انگلیسی ‌زبان و یک‌سوم جمعیت آن فرانسوی ‌زبان هستند. 

حدود نصف جمعیت این استان در شهرها زندگی می‌کنند. استان نیوبرانزویک به مانند بسیاری دیگر از نقاط کشور کانادا دارای زمستان های سرد است. از طرفی دمای تابستان معمولا افزایش نمی یابد و مناطق ساحلی دارای آب و هوای معتدل تر می باشند. 

قدیمی ترین دانشگاه نیوبرانزویک

این استان دارای مناطق بکرو زیبایی است که این مزیت باعث افزایش جذب دانشجو و مهاجر به این استان شده است. دانشگاه نیوبرانزویک (UNB) واقع در پایتخت نیوبرانزویک در سال ۱۷۸۵ تاسیس شد.

رنکینگ دانشگاه نیوبرانزویک

این دانشگاه در رتبه ۲۷ در کانادا و ۶۶۳ در رده بندی جهانی قرار دارد، اما علی رغم رتبه معمولی، تاثیر بسزایی در پیشرفت علم و تکنولوژی گذاشته است، در دانشگاه نیوبرانزویک بیش از ۱۰ هزار دانشجو از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا، در بیش از ۷۵ برنامه تحصیلی در مقاطع مختلف آموزشی مشغول به تحصیل هستند. 

برنامه‌های آموزشی این دانشگاه در ۱۴ دانشکده به صورت کاملا تخصصی ارائه می‌شود و در هر دانشکده فرصت‌های آموزشی تجربی محور وجود دارد. کمپ، Saint John که در بزرگترین شهر نیوبرانزویک قرار دارد، در سال ۱۹۶۴ تاسیس گردید. این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاههای دولتی شمال آمریکا و قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان کانادا است. 

دوره های تحصیلی در این دانشگاه بسیار متنوع و خاص خود می باشند. به عنوان مثال دوره «زیست شناسی دریا»، تنها رشته ی زیست دریا در کاناداست که از کارشناسی تا دکترا در این دانشگاه ارائه می شود. به عنوان نمونه ای دیگر، این دانشگاه دوره ورزشی ارائه می دهد که در یک مقطع کارشناسی مباحث مربوط به ورزش و تفریحات باهم ارائه می شوند. 

طبق مجله مک لین، دانشگاه نیوبرانزویک در میان جوامع دانشگاهی کانادایی، بهترین اساتید و دانشجویان را دارا است. 

دانشگاه نیوبرانزویک در سواحل شرقی کانادا  قرار دارد، در این منطقه هوا بسیار تمیز و عاری از ترافیک است.

رنکینگ دانشگاه نیوبرانزویک

پردیس دانشگاهی نیوبرانزویک

این دانشگاه در زمینه تحقیقاتی بسیار فعال است و بیش از ۶۰ مرکز تحقیقاتی و دو پردیس به صورت کاملا مستقل و مجزا در دو شهر مختلف خود دارد. پردیس فردریکتون (Fredericton) در شهر فردریکتون، یعنی مرکز ایالت نیوبرانزویک واقع شده است که در سال ۱۷۸۵ توسط وفاداران (توری ها) بنا نهاده شد و به نام فردریک، پسر پادشاه جورج سوم نامگذاری شد. 

پس از سال ۱۸۲۵ محوطه نظامی بازسازی شده ی آن به عنوان یک مکان تاریخی فدرال تعیین شده است.

این شهر در حال حاضر در درجه اول یک مرکز اداری و آموزشی است. این در حالی است که پردیس سنت جان (Saint John) در بزرگ‌ترین شهر این ایالت قرار دارد. فردریکتون و سنت جان دارای صحنه های هنری و موسیقی پر جنب و جوش، بازارهای خارق العاده کشاورزی و مکان های بی پایان برای گشت و گذار در فضای باز هستند. 

پردیس دانشگاهی دانشگاه نیوبرانزویک

پردیس فردریکتون

پردیس فردریکتون دانشگاه نیوبرانزویک (UNBF)، روی تپه‌ای با منظره رودخانه سنت جان واقع شده است. این پردیس به منظره رنگارنگ پاییزی و ساختمان‌های ساخته‌شده به سبک گرجی با آجرهای قرمزش مشهور است.

از جمله آثار با ارزش این پردیس می توان به مجموعه های ارزشمند موجود در کتابخانه و آرشیو های استانی ازجمله تعدادی از اولین نسخه های اهدا شده توسط لرد بیوربروک اشاره کرد. این شهر پایتخت استان نیوبرانزویک در کانادای شرقی است که بازدید از موزه ها، کافه های شلوغ و صحنه های فرهنگی فعال، بزرگترین برنامه برای بازدیدکنندگان محسوب می شود.

تقریباً ۱۳۰۰۰ دانشجو از سراسر جهان تحصیل در فردریکتون، پایتخت نیوبرانزویک را انتخاب می کنند. جمعیت زیاد دانشجویان، شهر را زنده و سرحال نگه می دارند. این پایتخت زیبا و تاریخی دارای یک شهر پر جنب و جوش با هر آنچه که شما نیاز دارید است. فردریکتون واقعاً از جمعیت دانشجویی خود استقبال می کند.

رشته های دانشکده فردریکتون

عبارتند از:
  • هنر
  • مدیریت بازرگانی
  • علوم کامپیوتر
  • آموزش و پرورش، مهندسی
  • مدیریت زیست محیطی و جنگلداری
  • حرکت شناسی
  • حقوق، پرستاری
  • علوم پایه و رهبری
رشته های دانشگاه نیوبرانزویک

پردیس سنت جان

پردیس سنت جان دانشگاه نیوبرانزویک (UNBSJ) در چند کیلومتری شمال منطقه تجاری مرکز شهر واقع، و منظره ای از رودخانه ی کنبکازیس و گرند خلیج دارد. این پردیس همچنین در پارک تاکر (Tucker Park) در محله میلیج ‌ویل (Millidgeville) شهر سنت جان در استان نیوبرانزویک واقع شده است.

این پردیس میزبان حدود ۳ هزار دانشجو است و تعداد دانشجوهای آن با سرعت زیادی در حال افزایش است. پردیس سنت جان دانشگاه نیوبرانزویک از سال ۲۰۱۰ میزبان مدرسه پزشکی دالهاوزی نیوبرانزویک (Dalhousie Medicine New Brunswick)، که حاصل همکاری دانشکده‌های پزشکی دانشگاه نیوبرانزویک و دانشگاه دالهاوزی است.

شهر سنت جان، بزرگترین شهر در ایالت نیوبرانزویک و اولین شهر ثبت شده در کاناداست. سنت جان دارای یک صحنه پر جنب و جوش فرهنگی با کشاورزان محلی، بازارهای صنعتگران، موسیقی و نمایش های هنری در تمام طول سال است. این شهر همچنین یک سیستم حمل و نقل مطمئن و مقرون به صرفه دارد که حرکت بین دانشگاه و شهر را آسان می کند.

رشته های دانشکده سنت جان

عبارتند از: 

  • هنر
  • بازرگانی
  • علوم کاربردی
  • علوم و مهندسی
تحصیل در دانشگاه های نیوبرانزویک

دانشکده های دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا، ۱۴ دانشکده و دپارتمان دارد که لیست دانشکده‌های آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه های نیوبرانزویک

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دوره‌های مختلف در دانشگاه نیوبرانزویک متفاوت است. مدارک لازم برای بسیاری از دوره‌ها شامل:

 

آزمون

نمره

تافل مبتنی بر دفترچه

۵۵۰+

تافل مبتنی بر اینترنت

۸۰+

تافل مبتنی بر کامپیوتر

۲۱۳+

آیلتس

۷

بورسیه‌ی دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا هر سال بورسیه‌های متعددی را به دانشجویان خود ارائه می‌کند. در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ مبلغ ۹.۳ میلیون دلار به دانشجویان این دانشگاه اعطا شده است.

دانشگاه نیوبرانزویک در مقطع کارشناسی به دانش آموزان دبیرستانی با سطح تحصیلی برتر (به دانشجویانی که میانگین تحصیلات ۸۰٪ و بالاتر باشد) که بر اساس نمرات دبیرستان در یک دوره کارشناسی UNB پذیرفته شوند، بورس تحصیلی ارائه می دهد. 

اگر می خواهید برای بورس های تحصیلی اقدام کنید، باید درخواست بورس تحصیلی را ارسال کنید. دانش آموزان قبل از ورود به UNB نباید در موسسه تحصیلات تکمیلی دیگری حضور پیدا کرده باشند.

بورسیه دانشگاه های نیوبرانزویک

کلیه ی بورسیه های فارغ التحصیلان دبیرستان تا ۳۰ آوریل توزیع می شود و دانشجویان تا پایان ژانویه از طریق ایمیل درخواست خود را دریافت می کنند. این بورسیه های تحصیلی از $ ۵۰۰ تا $ ۵۰,۰۰۰ متغیر است. دانش آموزان دبیرستانی با معدل بالا که می خواهند برای حمایت از بورس تحصیلی در نظر گرفته شوند باید درخواست بورس تحصیلی خود را تا اول مارس ارسال کنند.

بورس تحصیلی برای مقاطع کارشناسی و دکترا در دانشگاه های نیوبرانزویک

بورس تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که در هر برنامه ای در پردیس فردریکتون یا سنت جان ثبت نام می کنند، آزاد است. ارزش بورس تحصیلی هر سال حدود ۱۰ هزار دلار است و هیمنطور دانشجویان باید برای اطلاع ازجزئیات بورسیه‌های موجود با دانشکده خود تماس بگیرند. 

داوطلبان واجد شرایط دکترا می توانند سالانه در پاییز برای بورسیه های تحصیلات تکمیلی بنیاد معتبر پیر الیوت ترودو اقدام کنند. دانشجویانی که می خواهند درخواست دهند باید درخواست خود را بصورت آنلاین به بنیاد ارسال کنند.

هزینه مسکن دانشجویی در نیوبرانزویک

شرایط کار و زندگی برای دانشجویان در نیوبرانزویک

دانشجوی اینترنشنال طبق قوانین کانادا می‌تواند هفته ای ۲۰ ساعت خارج از محل تحصیل و بدون محدودیت ساعت در محیط محل تحصیل کار کند. میانگین حقوق دریافتی حدود ساعتی  ۱۴ دلار در کانادا می‌باشد و همینطور همسر دانشجو میتواند به صورت فول تایم کار کند و از این طریق دانشجو می‌تواند بسیاری از هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه خود را پوشش دهد و فرزندان زیر ۱۸ سال فرد دانشجو هم می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند.

هزینه مسکن دانشجویی در نیوبرانزویک

هزینه های مسکن در استان های مختلف کانادا متفاوت می باشد مثلا در استان نیوبرانزویک حدود ۴ برابر، در انتاریو ۱۰ برابر و ونکوور ۱۴ برابر میانگین دستمزد سالانه می باشد. 

با توجه به اینکه هزینه های زندگی در استان های شرقی کانادا نظیر استان کبک، نیوبرانزویک و نوااسکوشیا به مراتب پایین تر از سایر استان ها می‌باشد و همچنین امکان کسب اقامت دائم کانادا در این استان ها بسیار آسانتر از سایر استان ها می‌باشد. هزینه مسکن هم به مراتب در این استان مناسب و ایده آل است.

به این ترتیب، تجربه‌ای که شما در دانشگاه نیوبرانزویک کانادا کسب می‌کنید، می‌تواند فراتر از کشور کانادا باشد. دانشجویان این دانشگاه در زمان فارغ‌التحصیلی علاوه بر دریافت مدرک معتبر دانشگاهی، این فرصت را یافته‌اند که به راحتی بتوانند نزد برترین کارفرمایان کانادا و سایر نقاط جهان به فعالیت حرفه‌ای بپردازند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر داوود سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    سلام
    من 19 سالمه و دیپلمم رو با معدل خوب گرفتم.
    میخاستم بدونم آیا میتونم در کشور کانادا اقامت بگیرم و به ادامه تحصیل بدم؟
    و اینکه باید چه راهکار هایی رو انجام بدم؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      ادامه تحصیل بله 

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر