کو آپ یا co_op کانادا چیست؟

کو آپ چیست؟ کانادا، به دلیل تنوع فرهنگ، ارزش های فراگیر و سطح بالای زندگی که در آن وجود دارد، در سطح بین المللی، به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل شناخته شده است. یک حقیقت جالب در مورد کانادا این است که این کشور تحصیل کرده ترین کشور جهان است و بیش از نیمی از ساکنان این کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

بسیاری از افراد تمایل دارند از طریق تحصیلی به کانادا مهاجرت کنند زیرا یکی از آسان ترین و به نسبت کم هزینه ترین روشهای مهاجرت به کانادا می باشد. یکی از روشهای ورود به کشور کانادا با هزینه بسیار کم نسبت به سایر روشها، شرکت در دوره های تحصیلی با تضمین کار در کانادا یا دوره های کارآموزی در کانادا می باشد که به دوره های تحصیلی کوآپ معروف هستند.

کو آپ چیست؟

کوآپ (CO-OP) کانادا یکی از روش های تحصیل با تضمین کار در کاناداست که متقاضی طی یک دوره آموزش کوتاه مدت یکساله، وارد بازار کار می شود. این روش ساختاری ترکیبی از آموزش مبتنی بر کلاس، با تجربه کار عملی است. یک تجربه آموزش کو آپ ،معمولاً به عنوان ” تعاونی ” شناخته می شود. 

دوره های کارآموزی Co-Op کانادا نه تنها طولانی مدت نیستند، بلکه با گذراندن این دوره ها شما به سرعت و بصورت کاربردی آماده ورود به بازار کار در کانادا و کسب درآمد در کمترین زمان ممکن خواهید شد. این روش به این صورت است که فرد متقاضی در ابتدا به قصد تحصیل به کانادا ورود کرده و پس از تحصیل به مقصد نهایی اش که کار و اقامت دائم کانادا است، دست پیدا می کند، یعنی بعد از تحصیل از طریق اقامت کاری موفق به اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت کانادا می گردد.

کار تضمینی درکانادا با کو آپ

طول مدت دوره های کو آپ چقدر است ؟

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

شرایط تحصیل در دوره های یکسال کو آپ کانادا

این برنامه به صورتی است که در آن دانش جویان فرصت کار در یک حرفه مرتبط با رشته خود را پیدا می کنند. بیشتر این برنامه ها به شکلی ساخته شده اند که هر ترم تحصیل، با یک ترم کار جایگزین می شود. دوره کار در خارج از محل تحصیل است، و افراد در ازای کارشان حقوق می گیرند.

شرایط تحصیل در دوره های کو آپ

متقاضیان کو آپ چه زمان می توانند وارد بازار کار کانادا شوند

متقاضی برنامه کو آپ فقط زمانی می تواند کار خود را در کانادا آغاز کند که برنامه تحصیلی خود را شروع کرده باشد. قبل از شروع تحصیل نمی تواند کار کند. اگر در مجوز تحصیل فرد متقاضی شرایطی ذکر شده باشد که می گوید متقاضی اجازه کار در دانشگاه یا خارج از دانشگاه را دارد می تواند به عنوان دانشجوی بین المللی در کانادا کار کند.

محل کار متقاضی کو آپ 

در “محوطه دانشگاه”. به این معنی است که فرد متقاضی می تواند در تمام ساختمانهای پردیس محل تحصیل خود کار کند. اگر محل تحصیل متقاضی بیش از یک محوطه دانشگاه دارد، ممکن است در بیشتر موارد فقط در محوطه دانشگاهی که در آن تحصیل می کند، کار کند.

محل کار متقاضی دوره کو آپ

متقاضی کو آپ برای چه کسانی می تواند کار کند؟

کارفرمای “در دانشگاه” می تواند:

تفاوت کو آپ و کارآموزی در چیست ؟

“Co-op” معمولاً به توافق نامه ای با یک کارفرما اشاره دارد. به طور سنتی حداقل سه دوره کاری متناوب با شرایط دانشگاه است، یعنی یک برنامه پنج ساله، در غیر این صورت چهار سال طول می کشد. در این برنامه به طور سنتی تمام وقت، شما درآمد کسب می کنید. 

تفاوت کوآپ و کارآموزی

“کارآموزی” معمولاً به یک تکلیف کار یک باره اشاره دارد، اغلب درتابستانهاست و به صورت همیشگی نیست. دوره های کارآموزی بسته به کارفرما و رشته شغلی می توانند به صورت تمام وقت یا نیمه وقت، پولی یا بدون حقوق باشند و دوره های کارآموزی نیز گاهی می توانند برنامه های چند دوره ای باشند.

کارآموزی و موقعیت هایی مانند کو آپ می توانند به دانشجویان کمک کند تا تجربه کسب کنند و از رقبای شغلی خود سبقت بگیرند. ورود به هر بازار کاری می تواند خیلی دشوار باشد، اما شرکت در یکی از این برنامه ها می تواند به موفقیت بیشتر افراد پس از گرفتن دیپلم کمک کند.

ویژگی های واجدین شرایط کو آپ یا کارآموزی

برای اینکه واجد شرایط باشید می بایست:

 به عنوان مثال اگر در دوره کو آپ برنامه نویسی کامپیوتر شرکت کنید، ترم کاری شما ممکن است شامل کار در یک شرکت توسعه نرم افزار باشد. درست مثل یک کارمند عادی، شما تحت نظارت مدیر شرکت خواهید بود.

در این مدت شما حتی ممکن است برای شرکت کد نویسی و یا آن را تست کنید و یا به یکی از کارمندان تمام وقت شرکت کمک کنید. در پایان ترم کاری، موسسه آموزشی شما از شرکت می خواهد تا فرم ارزیابی مربوط به شما را تکمیل و به آن ها ارائه کند.

رشته های مورد تقاضای کوآپ کانادا

کدام رشته ها برای دوره کوآپ در کانادا بیشتر مورد تقاضا هستند؟

این دوره ها بهترین گزینه برای تحصیل در سیستم آموزشی کانادا هستند چرا که شما پس از تحصیل به مدت مشخص مشغول به کار در کانادا می شوید و سختی و نگرانی اکثر دانشجویان را برای پیدا کردن کار مناسب بعد از اتمام تحصیل را ندارید. 

کسانی که موفق به دریافت مدرک پایان دوره آموزشی و کارآموزی خود می شوند، به استخدام کمپانی های متقاضی دوره درمی آیند. این دوره ها در رشته های متنوعی برگزار می شود، اما رشته های زیر از تقاضای بالایی در بازار کار کانادا برخوردار هستند:

مدارک مورد نیاز کو آپ کانادا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دوره کو آپ کانادا

پس از دریافت نامه پذیرش، باید مدارک زیر را جهت ارائه به سفارت آماده کنید، در غیر این صورت احتمال رد ویزای شما وجود دارد. در آماده کردن این مدارک نهایت دقت را داشته باشید.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سمیه شنبه ۳ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 130 مشاهده پرسش
    سلام برای روش کواپ چقد هرینه نیازه؟و لطفا کاملتر بگین که ایا لازمه اینجا مدرکی داسته باشیم براش؟یا فقط زبان کافیه؟ من واقعا نمیدونم چجوری شروع کنم اصلا
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۳ مهر ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر davood سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 151 مشاهده پرسش
    سلام
    من 18 سالمه و دیپلم تجربی رو با معدل بالا گرفتم.
    میخاستم بدونم آیا میتونم در کانادا ادامه تحصیل بدم؟
    و اینکه ورزش کارم هستم و چندین مدرک دارم که 3 تاشون بین المللی هستند.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      بله لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید تا با شما تماس بگیریم

  • تصویر کاربر احمدرحیمی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    من تمام شرایط کواب رو دارم فقط سنم 45سال هست ایا برای سن به مشکل بر میخورم ؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. برای شرکت در دوره های کوآپ باید حتما ویزای تحصیلی معتبر داشته باشید. کار مورد نظر شما باید با یکی از بخش های اصلی رشته تحصیلی شما در کانادا مرتبط باشد و مدت زمان آن نباید بیشتر از 50 درصد کل دوره تحصیلی باشد. همچنین باید برای ورک پرمیت کوآپ اقدام کنید.

      بنابراین ابتدا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما را برای دریافت ویزای تحصیلی و یا سایر روش های موجود و ممکن بررسی کرده و مشاوره رایگان دریافت کنید.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر