مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان

یکی از راه های اخذ اقامت کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان در مدارس می باشد. کانادا جزو ۱۰ کشور پیشرفته جهان از لحاظ خدمات تحصیلی، امنیتی، تکنولوژی، اقتصادی و اجتماعی است. سیستم آموزشی این کشور بسیار قوی و حرفه‌ای است و تحصیل در کانادا یکی از روش‌های بسیار مطمئن و جذاب برای مهاجران به حساب می آید. 

بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان دوران تحصیلی خود را در مدارس بین‌المللی با بالاترین استانداردهای جهانی سپری کنند. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان این امکان را برای خانواده‌ها فراهم می‌آورد تا کودکان زیر ۱۸ سال خود را (حداقل سن ۴ سال) برای ادامه تحصیل به کانادا فرستاده و خود نیز با دریافت ویزای توریستی در کنار آنها باشند. 

در سالهای‌ اولیه بعد از اخذ ویزای تحصیلی، خانواده های ایرانی به دنبال: 

  • تثبیت موقعیت اجتماعی خود
  • امور مربوط به تهیه مسکن و ایجاد ارتباطات اجتماعی جدید
  • رفتن به کلاس های آموزشی مختلف جهت سازگاری بیشتر با کشور کانادا
  • پیدا کردن شغل
  • یادگیری یک زبان جدید
  • تحصیل کودکان در مدارس کانادا 

و عادت کردن به محیط و فرهنگ جدید هستند. در کانادا هم زبان انگلیسی و هم زبان فرانسوی به عنوان زبان رسمی و قانونی این کشور شناخته می شوند و امکان تحصیل کودکان در مدارس کانادا هم در مدارس انگلیسی زبان و هم در مدارس فرانسوی زبان وجود دارد.

کلاس ها و مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا بر اساس مقاطع تحصیلی زیر است:

متداولترین روش تعیین مقطع تحصیلی در کانادا

قراردادن یک کودک مهاجر در مقاطع تحصیلی مختلف با توجه به سن کودک انجام می‌شود و مرتبط با مقاطع تحصیلی نیست که کودک در کشور ایران گذرانده است. 

در برخی از موارد هم با توجه به سطح دانش قبلی کودک مهاجر، او را در مقاطع تحصیلی مناسب قرار می‌دهند تا از موفقیت کودک اطمینان پیدا کنند که این کار بر عهده هیئت مدیره مدارس است. 

متداولترین روش تعیین مقطع تحصیلی در کانادا

قرارگیری در مقاطع تحصیلی دوره ابتدایی با توجه به سن کودکان به صورت زیر است:

زمان شروع سال تحصیلی و ساعات آموزشی مدارس کانادا

هر استانی در کانادا قوانین مخصوص به خود را در ارتباط با زمان شروع سال تحصیلی و ساعات آموزشی دنبال می کند. اما معمولا سال تحصیلی از ماه سپتامبر آغاز و در ماه ژوئن پایان می یابد. ساعات آموزشی نیز معمولا از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر یا از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر، از دوشنبه تا جمعه می باشد. 

افراد تا سن ۱۶ یا ۱۸ سالگی (با توجه به استان مورد نظر) میبایست در مدارس تحصیل کنند. در مقطع ابتدایی مدارس کانادا دروسی از قبیل تاریخ، علوم، ریاضی، جغرافیا، هنر، موسیقی، ورزش و مهارت‌های پایه‌ای خواندن و نوشتن به دانش آموزان تدریس می‌شوند.

وبسایت رسمی آموزش وپرورش کانادا:       

http://www.schoolnet.com            

مدرسه فارسی تورنتو:

http://www.torontofarsischool.com 

هزینه مدارس در کانادا

انواع مدارس در کانادا

مدارس در کانادا به دو دسته ی دبستان و دبیرستان و از نظر نوع به سه دسته ی زیر تقسیم می شوند: 

۱_ مدارس دولتی کانادا

این مدارس برای ساکنان و تابعان کانادایی کاملا رایگان است، اما این موضوع شامل مهاجران نمی شود و باید شهریه پرداخت کنند.

۲_ مدارس خصوصی در کانادا

در مقایسه با مدارس عمومی امکانات بیشتر و شهریه گران تری دارند.

۳_ مدارس شبانه روزی در کانادا

در این مدارس دانش آموزان می توانند ضمن تحصیل، در فضای مدرسه اقامت کنند. مدارس شبانه روزی گران ترین مدارس کانادا هستند.

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

کانادا کشوری است، با استانداردهای سیستم آموزشی بالا و کیفیت آموزشی بسیار مطلوب که با ارائه بهترین خدمات آموزشی، مقصدی جذاب برای والدینی که تمایل دارند تا فرزندانشان در کانادا تحصیل کنند و از طریق ویزای تحصیلی کانادا برای فرزندان، ویزای همراه برای خودشان دریافت کنند. 

ویزای تحصیلی دانش آموزی برای رنج سنی ۴ تا ۱۸ سال میباشد و افرادی که پذیرش مدرسه می گیرند، نیازی به اراﺋه مدرک زبان ندارند. پدر، مادر و یا هردو، می توانند تحت عنوان قیم یا سرپرست ویزای همراه گرفته و با فرزندان خودشان وارد کانادا شوند. 

اقامت والدین در کنار فرزندانتان آرامش و دلگرمی خاصی به آنها می‌بخشد. هر شخصی که هنوز به سن قانونی نرسیده باشد، در تعاریف مهاجرتی کانادا، فرزند کوچک شناخته می‌شود. البته سن قانونی در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است. 

والدین یا سرپرستان قانونی باید ثابت کنند که فرزندان انها در طول اقامت خود در کانادا از مراقبت و حمایت لازم برخوردار هستند. فرزندان زیر ۱۷ سال باید:

هزینه ی تحصیل فرزندان در کانادا

درصورتی که یکی از والدین شخص یا سرپرست قانونی وی متقاضی را همراهی نماید، باید در کشور کانادا محلی را اجاره نماید و همچنین هزینه های حمل و نقل، پوشاک و خوراک و… را متحمل گردد. در صورتی که فرد به تنهایی برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام نماید، یا باید در مدارس روزانه ثبت نام نماید و یا در مدارسی که دارای خوابگاه می باشند ثبت نام کند. 

چنانچه در مدارس روزانه ثبت نام نماید یا باید توسط خانواده ای ( نظیر اقوام و آشنایان ) در کانادا که مقیم یا شهروند این کشور می باشند و مورد تایید والدین فرد می باشد، مورد حمایت و مراقبت قرار گیرند یا فرد بایستی با خانواده ای که از نظر اخلاقی و فرهنگی مورد تایید دولت کاناداست، زندگی کند و محل اقامت خود را Home Stay انتخاب نماید. 

هزینه مدارس در کانادا

هزینه های افراد با توجه به اینکه برای تحصیل چه مدرسه ای را انتخاب می کنند، متفاوت می باشد.هزینه مدارس با توجه به خصوصی و دولتی بودن و ارائه خدمات متفاوت است. عمدتاً هزینه تحصیل در مدارس کانادا حدود ۱۵.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ دلار کانادا می باشد، از آن جا که فرزندان شما تابعیت کانادا را ندارند، باید برای مدارس دولتی نیز شهریه بپردازید.

این اصطلاح به معنی زندگی در کنار یک خانواده کانادایی است. مزیت هایی در این خصوص وجود دارد، که یکی از آنها تسلط پیدا کردن فرزند بر زبان انگلیسی می باشد. در غیر این صورت باید در مدارس شبانه روزی ثبت نام کند که حدود هزینه این مدارس بالای ۳۰۰۰۰ دلار کانادا برای یکسال می باشد.

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

اولین گام برای اخذ ویزای تحصیلی و ورود به مدارس کانادا این است که فرد بایستی یک نامه پذیرش از مدرسه مورد نظر دریافت نماید، که ملزم می شود هزینه کامل یک سال تحصیلی را در همان ابتدا پرداخت کند و مدارکی را برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه نماید که شامل:

امن ترین شهرهای کانادا برای تحصیل

کانادا از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و از نظر کیفیت زندگی رتبه خوبی را کسب کرده است. یکی از عوامل بسیار مهم برای خانواده هایی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان را دارند، امنیت محل تحصیل فرزندشان می باشد. طبق موسسه آمار کانادا، کمترین میزان جرم به ترتیب  به شهرهای زیر تعلق می گیرد:

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان

والدینی که به عنوان سرپرست هستند. اجازه کار و تحصیل در کانادا را ندارند، ولی مهمترین مزیتی که برای آنها وجود دارد این است که می توانند در دوره های زبان که حداکثر ۶ ماه است، شرکت کنند و زبان انگلیسی خودشان را به یک سطح مطلوب برسانند. سپس از یک یا دانشگاه معتبر پذیرش بگیرند و در خواست ویزای تحصیلی دهند. 

البته راه دیگری که برای والدین وجود دارد اینست که با توجه به سوابق کاری خود به شرکت ها و موسسات مراجعه کنند و پیشنهاد کاری یا همان Work Permit دریافت کنند. که در این دو صورت، تحصیل فرزندان رایگان خواهد شد و لوازم تحصیلی و کتاب های مورد نیاز را مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار می دهد و نیاز به خریداری آنها نیست. تحت این شرایط والدین می توانند بعد از جمع آوری سابقه شغلی معتبر در کانادا، درخواست اقامت داﺋم دهند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پری چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 154 مشاهده پرسش
    دخترم ۱6 سال دارد میخواهم از طریق ایشان به کانادا برم ایشان تحصیل کند خودم کاری بگیرم که از جیب فقط خرج نکنم زبان دخترم در سطح آیلتس 6 هست اما خودم در حد متوسط ..46 سال سن دارم و بازرس شرکتهای صنعتی هستم و 16 سال سابقه وچندین لول کاری دارم ..از این طریق میتوانم کم کم پی آر کانادا را بگیرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. والدینی که از طریق ویزای همراه، برای مراقبت از فرزند زیر 18 سال خود، در کانادا مستقر می شوند اجازه کار و تحصیل ندارند.  به شما توصیه می کنیم تا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما و خانواده را برای روش های مهاجرتی دیگر بررسی کرده و طی یک تماس تلفنی مشاوره رایگان دریافت کنید.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر منوچهری شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    دخترم ۱۵ سال دارد میخواهم از طریق ایشان به کانادا برم ایشان تحصیل کند خودم کاری بگیرم که از جیب فقط خرج نکنم زبان دخترم خوب هست خودم متوسط ..پرستارم ..از این طریق کم کم پی آر کانادا را بگیرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. با ویزای همراه اجازه کار و تحصیل در کانادا را نخواهید داشت. برای بررسی شرایط خود برای مهاجرت، وارد وبسایت شده و فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید تا بعد از بررسی شرایط، با شما تماس بگیریم.

  • تصویر کاربر آزی سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    آیا دانش آموزان مدارس بین المللی بریتیش کلمبیا بعد از اخذ ویزا اجازه ورود به کانادا و شرکت حضوری در کلاسها را با توجه به کوید ۱۹ دارند؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. در صورتی که برنامه مدرسه آنلاین نباشد بله. ولی با توجه به اینکه تقریبا هر روز موارد و قوانینی اضافه و یا حذف می شود، حتما وبسایت دولت کانادا را چک کنید.

  • تصویر کاربر هستی دوشنبه ۲۹ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    آسانترین و کم هزینه ترین روش مهاجرت به کانادا کدام روش است
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. در حال حاضر و با توجه به قیمت دلار، هیچ روش کم هزینه وجود ندارد. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت به کانادا می توانید فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر