تحصیل در دانشگاه های منطقه آتلانتیک کانادا

تحصیل در دانشگاه های منطقه آتلانتیک کانادا با توجه به پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، می تواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان به تحصیل در کانادا باشد. چهار استان شرقی کانادا یعنی نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلاند و لابرادور و نواسکوشیا، استان های آتلانتیک کانادا را شامل می شوند. هزینه ی تحصیل در هر استان و دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی هزینه ی زندگی و تحصیل در استان های آتلانتیک پایین تر از استان های دیگر است. در ادامه موسسات آموزشی این منطقه را معرفی می کنیم.

منطقه آتلانتیک کانادا نیز دارای دانشگاه های معروف بسیاری است که هم به لحاظ کیفیت آموزشی و هم به لحاظ هزینه ی تحصیل جزء برترین دانشگاه های کانادا محسوب می شوند. ۱۶ دانشگاه در منطقه آتلانتیک در سازمانی بعنوان انجمن دانشگاه های آتلانتیک گرد هم آمده اند. 

این انجمن در سال ۱۹۶۴ و به منظور آماده کردن رهبران آینده برای جامعه ی آتلانتیک، ایجاد فضای تحقیق، تفحص و نوآوری و مشارکت در توسعه ی اقتصاد در مسیر شکوفایی زندگی شهروندان منطقه تشکیل شده است.

دانشگاه بین المللی آتلانتیک

دانشگاه های عضو انجمن دانشگاه های آتلانتیک

 

Dalhousie University

 

Cape Breton University

Atlantic School of Theology

 

Acadia University

 

NSCAD University

 

 

Mount Saint Vincent University

 

Mount Allison

University

 

 

Memorial University

Université de

Moncton

St. Thomas

University

St. Francis Xavier

University

Saint Mary’s

University

 

University of

Prince Edward Island

University of

New Brunswick

University of

Kings College

Université

Sainte-Anne

۱_ دانشگاه آکادیا (Acadia University)

دانشگاه آکادیا یک دانشگاه دولتی واقع در ولف ویل نوا اسکوشیا است. این دانشگاه برنامه های تحصیلی مختلفی را در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. این دانشگاه در مجموع بیش از ۲۰۰ برنامه تحصیلی را ارائه می دهد. دانشگاه آکادیا در سال ۱۸۳۸ تاسیس شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کانادا به شمار می آید.

به دلیل تنوع رشته های تحصیلی، آکادیا یک دانشگاه جامع در کانادا محسوب می شود. دانشگاه آکادیا دارای چهار دانشکده اصلی است که هر دانشکده چندین دپارتمان را در خود جای داده اند:

  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم حرفه ای
  • دانشکده الهیات
دانشگاه آکادیا (Acadia University)

۲_ دانشگاه نیوبرانزویک ( University of New Brunswick)

دانشگاه نیوبرانزویک (UNB) یک دانشگاه دولتی است که در فردریکتون و سنت جان، نیوبرانزویک واقع شده است. دانشگاه نیوبرانزویک قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان در کانادا، و از جمله قدیمی ترین دانشگاه های دولتی در شمال آمریکا می باشد و برنامه های آموزشی سطح بالایی در حیطه ی مهندسی و کامپیوتر ارائه می دهد.

این دانشگاه دو پردیس دانشگاهی بزرگ دارد. اولین پردیس این دانشگاه در سال ۱۷۸۵ در فردریکتون افتتاح شد. دومین پردیس نیز در شهر سنت جان واقع شده است و در سال ۱۹۶۴ افتتاح شد. رشته های موجود در پردیس فردریکتون عبارتند از: 

✅رشته های موجود در پردیس سنت جان عبارتند از

۳_ دانشگاه مموریال (Memorial University)

دانشگاه مموریال که به اختصار MUN نامیده می شود، یک دانشگاه دولتی است که در شهر سنت جانز در ایالت نیوفاندلند و لابرادور کانادا واقع شده است. این دانشگاه با بیش از ۱۸ هزار دانشجو،‌ یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آتلانتیک در کانادا است. دانشگاه مموریال نیوفاند لند کانادا یکی از ده ها مقصد تحصیلی نسبتا ارزان کانادا بوده که تا کنون صدها دانشجو موفق به اخذ پذیرش از این دانشگاه شده و در رشته های مختلف فارغ التحصیل شده اند.

۴_ دانشگاه دالهاوزی (Dalhousie University)

دانشگاه دالهاوزی دانشگاهی دولتی و تحقیقاتی و از دیگر دانشگاه های استان های آتلانتیک کانادا است که در استان نوا اسکوشیا واقع شده است. این دانشگاه توسط جورج رامزی، سرهنگ دوم نوا اسکوشیا (که بعدها فرماندار کل کانادا شد) در سال ۱۸۱۸ تاسیس شد. این دانشگاه دارای ۳ پردیس درهالیفاکس است. چهارمین پردیس این دانشگاه نیز در بیبل هیل واقع شده است. دانشکده ها و آزمایشگاه های رشته های پزشکی دانشگاه دالهاوزی در شهر سنت جان استان نیوبرانزویک قرار دارد.

 

دانشگاه Dalhousie طیف گسترده ای از رشته ها شامل علوم پزشکی و هنر را ارائه می کند. این دانشگاه همچنین دارای یک پردیس کشاورزی است که بطور حرفه ای و عملی در این رشته، آموزش های عالی ارائه می دهد. 

از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه می توان به Arthur B McDonald، فیزیکدان کانادایی و برنده جایزه نوبل در سال ۲۰۱۵ و Michel Trudeau برادر کوچکتر جاستین ترودو؛ نخست وزیر فعلی کانادا اشاره کرد.

دانشگاه دالهاوزی (Dalhousie University)

۵_ دانشگاه کینگز کالج (University of Kings College)

دانشگاه کینگز کالج که در سال ۱۷۸۹ تأسیس شد از دانشگاه های استان های آتلانتیک است که در شهر هالیفاکس، استان نوا اسکوشیا قرار دارد. دانشگاه کینگز کوچک اما فعال است. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه دارای پروانه و نیز اولین دانشگاه انگلیسی زبان در میان کشورهای مشترک المنافع خارج از انگلستان به شمار می رود. 

کینگز کالج در سطح ملی و بین المللی برای برنامه های میان رشته ای در علوم انسانی و روزنامه نگاری شناخته شده است. دانشگاه کینگز کالج یک موسسه چهار ساله است، و اکثر دانشجویان بعد از اتمام دوره چهار ساله تحصیلی خود، برای ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی در دانشگاه دالهاوزی ثبت نام می کنند.

۶_ دانشگاه جزیره پرنس ادوارد (University of Prince Edward Island)

دانشگاه جزیره پرنس ادوراد به اختصار UPEI یک دانشگاه دولتی و تنها دانشگاه جزیره پرنس ادوارد کاناداست. سابقه این دانشگاه به دو موسسه اولیه بنیادی یعنی دانشکده Prince of Wales PWC و دانشگاه St. Dunstan’s SDU بر میگردد که پس از ادغام دو موسسه فوق در سال ۱۹۶۹ تاسیس گردید. تمرکز دانشگاه پرنس ادوارد بر علوم انسانی می باشد.

این دانشگاه ۶ دانشکده دارد. برخی رشته های تحصیلی تا دکترا نیز ادامه می یابند. 

  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم
  • دانشکده معلمی و آموزش
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده دامپزشکی

۷_ دانشگاه سنت ماریز (Saint Mary’s University)

دانشگاه سنت ماریز یا به اختصار SMU، از دانشگاه های استان های آتلانتیک در هالیفاکس، استان نوااسکوشیا قرار دارد. دانشگاه سنت ماریز از دانشگاه های قدیمی کشور کانادا است. اولین نشانه های راه اندازی دانشگاه به سال ۱۸۰۲ باز میگردد. این دانشگاه به داشتن برنامه های پیشرو در سطح بین المللی در رشته های تجارت، شیمی و همچنین بهترین برنامه های بسکتبال بانوان مشهور است. این دانشگاه دارای چهار دانشکده است:

۸_ دانشگاه مانت سنت وینسنت (Mount Saint Vincent University)

دانشگاه مانت سنت وینسنت که به اختصار The Mount نیز نامیده می شود، دانشگاهی جامع و در وهله اول مختص دوره های کارشناسی است که در هالیفاکس، استان نوا اسکوشیا واقع شده است و سال تاسیس آن به ۱۸۷۳ برمی گردد. این دانشگاه برنامه های کارشناسی خود را در رشته های:  

۹_دانشگاه NSCAD 

دانشگاه NSCAD که دانشکده هنر و طراحی نوا اکوشیا نیز نامیده می شود، کالج هنری برای دوره های تحصیلات عالی است که در شهر هالیفاکس، استان نوا اسکوشیا واقع شده است.

۱۰_دانشگاه مونکتون (Université de Moncton )

دانشگاه مونکتون، دانشگاهی فرانسوی زبان است که در استان نیوبرانزویک واقع شده است. دانشگاه مونکتون تنها دانشگاه فرانسوی زبان در نیوبرانزویک است. همچنین بزرگ ترین دانشگاه فرانسوی زبان در خارج از استان کبک است.

۱۱_دانشگاه سنت آن (Université Sainte-Anne)

دانشگاه سنت آن دانشگاهی فرانسوی زبان است که در منطقه جنوب غربی نوا اسکوشیا در کشور کانادا واقع شده است. 

شرایط پذیرش در دانشگاه های منطقه آتلانتیک

شرایط پذیرش در دانشگاه های آتلانتیک، بسیار سریعتر و ساده تر از سایر دانشگاه های شهرهای بزرگ کانادا است، از مزایای بسیار جذاب تحصیل در منطقه اتلانتیک پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و اخذ سریع پذیرش تحصیلی، به دلیل نیاز این منطقه اشاره کرد. البته شرایط پذیرش برای هر رشته در هر دانشگاه متفاوت است و مدارک لازم را باید در وبسایت رسمی دانشگاه مطالعه کنید.

تحصیل در منطقه آتلانتیک و اخذ اقامت دائم کانادا

برنامه اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل در دانشگاه های منطقه آتلانتیک کانادا، برای فارغ التحصیلان این ایالتها این فرصت را مهیا می نماید تا با راه اندازی بیزینس و یا خرید کسب و کاری موجود در این ایالت جهت اخذ اقامت اقدام نمایند.

فارغ التحصیلان دانشگاه های آتلانتیک کانادا می توانند از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک (AIPP) اقامت دائم کانادا این کشور را بدست آورند. همچنین فارغ التحصیلان هر یک از این استان ها پس از اخذ مدرک خود می توانند از طریق برنامه های استانی هر استان، اقامت دائم کانادا را به دست آورند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر