تفاوت آزمون های پی تی ای آکادمیک و پی تی ای جنرال

آزمون PTE یا همان تست زبان پیرسون، به عنوان بخشی از گروه Pearson PLC به برگزاری دو مدل تست جهت سنجش مهارتهای زبان، غیر انگلیسی زبانانی که در صدد مهاجرت به کشورهای مقصد هستند، می پردازد. نام این دو آزمون ورودی که توسط پیرسون برگزار می گردند:

Pearson Test of English Academic (PTE Academic)

 و

(Pearson Test of English (PTE General)

می باشد. اما سوال اینجاست، تفاوت آزمون پی تی ای آکادمیک و پی تی ای جنرال در چه چیزی است؟

زمانیکه برای کار یا تحصیل به کشوری مهاجرت میکنید باید توانایی صحبت کردن به زبان بومی آنجا را داشته باشید. آزمون PTE پیرسون یکی از آزمون های رسمی زبان انگلیسی است که میتوانید به عنوان مدرک زبان ارائه دهید. 

دانشجویان و دانش آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان آمریکا، کانادا، بریتانیا و استرالیا را دارند معمولا در آزمون PTE Academic (پی تی آکادمیک) شرکت می کنند. علاوه بر این، افرادی که مایل به گرفتن ویزای استرالیا یا نیوزیلند برای کار یا مهاجرت هستند نیز می توانند در آزمون آکادمیک شرکت کنند.

دولت ها و وزارتخانه‌های کشورهایی مانند اوکراین، اسپانیا، یونان، لهستان، سوئیس، ایتالیا، لتونی، لیتوانی نمرات پی تی ای جنرال را می پذیرند.

تفاوت pte جنرال و آکادمیک

در سال های اخیر PTE Academic به عنوان اولویت اکثر مهاجرانی که نیاز به مدرک زبان دارند، تبدیل شده است. در مقابل، متقاضیانی که می خواهند مهارت های زبان انگلیسی خود را بسنجند، آزمون PTE General را انتخاب می کنند. شرکت در این آزمون به آنها کمک می کند که نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و مهارت های خود را در طول زمان بهبود بخشند.

تفاوت pte جنرال و آکادمیک

مزایای PTE

آزمون PTE مزایای بخصوص و انکارناپذیری دارد و همین باعث محبوبیت این آزمون شده است. مزایایی از جمله:

آیا PTE برای مهاجرت به کانادا مورد قبول است؟

در حال حاضر برای مهاجرت به کانادا تنها مدرک زبان قابل ارائه، مدرک آیلتس است. اما اگر برای ادامه تحصیل، کانادا را انتخاب کردید می توانید با مراجعه با وب سایت دانشگاه مد نظر از مورد قبول بودن مدرک PTE در آن دانشگاه اطینان حاصل کنید. همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت موسسه پیرسون لیست تمامی دانشگاه هایی را که این مدرک را برای پذیرش در دانشگاه قبول می کنند، مشاهده کنید.

آیا PTE برای مهاجرت به کانادا مورد قبول است؟

تفاوت آزمون پی تی ای آکادمیک و جنرال

اگرچه آزمون های PTE General و PTE Academic از سوی یک موسسه برگزار می‌گردند اما به دلیل تفاوت کارکردی، آنها کاملا از هم مجزا بوده و تفاوتهای بنیادینی دارند.

۱_ فرمت آزمون

در آزمون پی تی ای آکادمیک دقیقا به همان شیوه ای که در آزمون آیلتس هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی مورد سنجش قرار می‌گیرند در این آزمون نیز به همان شیوه هر چهار مهارت لیسینیگ، اسپیکینگ، رایتینگ و ریدینگ سنجش می شوند.

با این حال ساختار و فرمت آزمون پی تی ای جنرال کمی متفاوت از آزمون آکادمیک آن است. در آزمون جنرال دو بخش عمومی وجود دارد که در نهایت به ۶ بخش تقسیم می‌شود. دو بخش اصلی این آزمون با نامهای امتحان کتبی (Written Paper) و امتحان شفاهی (Spoken Test) شناخته شده اند. در نهایت امتحان کتبی آن به بخشهای لیسینیگ، ریدینگ کامپریهنشن و مهارتهای رایتینگ تقسیم می شود.

۲_ مدت زمان اعتبار آزمون pte

یکی دیگر از تفاوت های آزمون پی تی ای آکادمیک و جنرال در مدت زمان اعتبار نتایج انهاست. نتیجه آزمون PTE آکادمیک تنها دو سال پس از تاریخ انتشار آن معتبر است اما نتایج آزمون PTE جنرال هرگز منقضی نمی شود و هیچ محدودیت زمانی ندارد.

۳_ زمان برگزاری آزمون

امتحان PTE General تنها سه بار در سال و در ماههای می، دسامبر و ژوئن برگزار می‌شود. امتحان PTE Academic، با این حال، در بیشتر از ۲۰۰ منطقه و تقریبا هر روز برگزار می‌گردد. بنابراین، در مقایسه با آزمون PTE General بسیار در دسترس تر است. 

در حالیکه آزمون PTE Academic در مدت زمان ۳ ساعت برگزار می شود، آزمون PTE General بسته به سطح امتحانی از ۹۰ دقیقه تا ۳ ساعت به طول می انجامد.

۴_ فرایند ثبت نام ازمون pte جنرال و اکادمیک 

کسانی که مایل به شرکت در آزمون PTE General هستند، می بایست از طریق سیستم آنلاین (Edexcel Online System) درخواست دهند. متقاضیان آزمون PTE Academic می توانند از طریق وب سایت رسمی پیرسون آنلاین ثبت نام کنند.

تفاوت آزمون های پی تی ای آکادمیک و پی تی ای جنرال

مقایسه نمره PTE با آزمون آیلتس

هر دو آزمون پی تی ای PTE و آزمون آیلتس هر چهار مهارت ( Speaking , Reading , Writing , Listening ) را مورد سنجش قرار می دهند. اما نکته مهم این جا است که در آزمون آیلتس در هر یک از بخش های امتحان تنها و تنها همان بخش مورد سنجش قرار می گیرد. 

اما این مساله در آزمون پی تی ای این گونه نیست. آزمون های آیلتس و PTE محبوب ترین آزمون های زبان انگلیسی در بین زبان آموزان جهان هستند، اما مشابه هم نیستند. آیلتس یا سیستم آزمون زبان انگلیسی بین المللی توسط بریتیش کانسیل، آموزش IDP و ارزیابان زبان انگلیسی کمبریج اداره می شود. از سوی دیگر آزمون PTE یا آزمون انگلیسی پیرسون، که در سال ۲۰۰۹ معرفی شده است، جدیدترین شیوه صدور گواهینامه زبان انگلیسی برای غیر انگلیسی زبانان می باشد.

آیا میتوان به جای آیلتس، آزمون pte داد؟

چنانچه شما تمایل دارید که به کانادا مهاجرت کنید، می بایست کسب نمره ۷ در هر چهار مهارت را داشته باشید می توانید به جای آیلتس در آزمون PTE شرکت کنید. معادل نمره ۷ در چهار مهارت آیلتس نمره ۶۵ در آزمون پی تی ای (PTE) می باشد که بنابر گفته خیلی از افرادی که در این آزمون شرکت کرده اند کسب نمره ۶۵ در این آزمون راحت تر از کسب نمره ۷ در آیلتس (IELTS) می باشد. 

اهمیت این قضیه بیشتر در مهارت رایتینگ (Writing) می باشد چون با توجه به داوطلبان زیادی که در آزمون آیلتس شرکت کرده اند کسب نمره ۷ در مهارت رایتینگ (Writing) آیلتس به شدت سخت بوده و معمولا افراد مجبور به شرکت در آزمن آیلتس به دفعات می باشند. 

ولی کسب نمره ۶۵ در آزمون PTE به مراتب ساده تر از ۷ در آیلتس می باشد. در مورد آزمون پی تی ای PTE آزمون دهنده این فرصت را خواهد داشت تا در صورت عدم کسب نتیجه مورد نیاز بلافاصله یک امتحان فورا برای ۴ روز بعد رزرو نماید. اما این مهم برای آزمون آیلتس صدق نمی کند. دلیل آن هم فاصله ای است که بین دو امتحان آیلتس وجود دارد و این مسالما زمانبرتر از رزرو برای آزمون پی تی ای PTE خواهد بود.

ثبت نام در آزمون پی تی ای

جهت ثبت نام در آزمون PTE، لازم است ابتدا در آدرس زیر اقدام به ایجاد حساب کاربری نمایید:

http://pearsonpte.com/book

سپس اطلاعات حساب کاربری خود را در فرم مربوطه ثبت نمایید تا ثبت نام آزمون در تاریخ و مرکز مورد نظر شما انجام شود.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر