چگونه ویزای توریستی کانادا را به ویزای کاری تبدیل کنیم؟

افرادی که موفق به دریافت ویزای توریستی کشور کانادا شده و به آن سفر می کنند، شیفته جذابیت و زیبایی این کشور شده و تصمیم می گیرند تا برای زندگی به این کشور نقل مکان کنند. فرصت های شغلی بسیاری در کانادا وجود دارد و افرادی که به دنبال مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا هستند، پس از اخذ ویزای توریستی به دنبال راههای چگونگی تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار، تحصیل و یا اقامت دائم کانادا هستند.

واقعیت این است که بر اساس قوانین مهاجرتی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، تبدیل ویزا وجود ندارد، اما این پایان راه نیست!!!؟؟

به بیان دیگر فردی که ویزای توریستی کانادا را در پاسپورت خود باشد، شاید بتواند با داشتن شرایطی خاص ویزای تحصیلی کانادا و یا اجازه کار در کانادا را دریافت کند، اما اینکه ویزای توریستی وی به اجازه کار در کانادا و یا اقامت دائم این کشور تبدیل شود، باوری اشتباه و غلط است.

اما، تحت شرایطی دارنده ویزای توریستی کانادا می‌تواند پس از ورود به کانادا، برای اقامت دائم، اقامت موقت دانشجویی و یا اقامت موقت با ویزای کار اقدام نماید. باید توجه داشته باشید که داشتن ویزای توریستی کانادا نیز تاثیری در موفقیت متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و یا ویزای کار نخواهد داشت. 

برای دریافت مشاوره و ارتباط با وکلای دفتر مهاجرتی اپلو، روی لینک زیر کلیک کنید: 

۰۲۱-۲۲۷۰۲۷۵۳

تفاوت ویزای توریستی و ویزای کار کانادا

در ادامه شرایط دریافت ویزای توریستی و ویزای کار کانادا را برایتان خواهیم گفت تا از تفاوت آنها مطلع شوید. 

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا معمولا به شکل ویزای تک ورود single entry یا ویزای مولتیپل کانادا multiple entry یا همان ویزای پنج ساله کانادا صادر میشود. ویزای توریستی برای متقاضیان ایرانی معمولا یا به صورت سینگل اینتری به مدت درخواست متقاضی یا به صورت مولتیپل اینتری به مدت ۵ سال (یا پایان مهلت پاسپورت) صادر میشود. 

بر اساس قانون کلی حداکثر زمانی که توریست کانادا میتواند بدون خروج از کانادا در این کشور بماند ۶ ماه است. 

🔔نکته قابل توجه: 

نکته قابل توجه برای دارندگان ویزای توریستی کانادا این است که داشتن ویزای بازدید از کانادا به معنی داشتن اجازه ورود به این کشور نیست و آفیسر در هنگام ورود به خاک کانادا باید تشخیص دهد که حضور فرد در کانادا موقت خواهد بود و متقاضی بازدید از کانادا قصد ماندن در کانادا را پس از ویزای کوتاه مدت ندارد.

ویزای توریستی کانادا

ویزای کار کانادا

شما با دریافت ویزای کار کانادا، اجازه اقامت موقت در این کشور را پیدا میکنید. مدت زمان اعتبار ویزای کار کاملا به نوع کار در کانادا و نوع ویزای کار درخواست شده بستگی دارد. معمولا اولین قدم برای دریافت ویزای کار، دریافت یک پیشنهاد کاری یا جاب افر (Job Offer) از یک کارفرمای کانادایی است. 

سپس کارفرمایان کانادایی به طور معمول باید یک مجوز کار LMIA دریافت نمایند (البته مشاغلی وجود دارند که معاف از LMIA هستند.) . پس از دریافت، متقاضی درخواست ویزای کار خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه می دهد تا پس از بررسی شرایط، ویزای کار برای وی صادر شود.

تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار کانادا

همانطور که قبلا توضیح داده شد،امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا وجود ندارد؛ در واقع فردی که با ویزای توریستی کانادا وارد این کشور شده است، اجازه کار ندارد. تنها در موارد زیر می توان از داخل کانادا برای درخواست ویزای کار یا مجوز کار اقدام کرد:

✅نامزد و یا همسر متقاضی با ویزای کار یا ویزای تحصیلی در کانادا باشد.


✅نوع کار و حرفه متقاضی به گونه‌ای باشد که به طور قانونی نیاز به مجوز کار در کانادا را نداشته باشد (این مورد بسیار پیچیده است و نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل مجرب و خبره دارد تا متقاضی از لحاظ قانونی دچار مشکل نشود)


✅متقاضی از طریق یکی از روش‌های موجود موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شده باشد و بخواهد تا پیش از طی شدن مراحل اداری و دریافت کارت اقامت دائم، کار کند.


اگر دارنده ویزای توریستی کانادا بخواهد برای تغییر وضعیت اقامت موقت خود از توریستی به ویزای کار اقدام کند، باید یک پیشنهاد کاری معتبر از کارفرمای کانادایی دریافت کرده و برای ویزای کار درخواست دهد. 

این فرآیند مدت زیادی طول میکشد و ممکن است زمان اخذ ویزای کار بیش از زمان مجاز برای اقامت در کانادا با ویزای توریستی (۶ ماه) به طول انجامد که می‌تواند باعث مشکلاتی برای متقاضی باشد. بنابراین، متقاضی برای درخواست ویزای کار از خارج از کانادا اقدام کند بهتر است.

تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار

قوانین جدیدی که به دارندگان ویزای توریستی اجازه می دهد از داخل خاک کانادا برای ویزای کار اقدام کنند.

با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های سفر به کانادا، دولت این کشور از تاریخ ۲۴ آگوست ۲۰۲۰ تا تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۱، به افرادی که با ویزای توریستی در کانادا بوده اند این اجازه را داد تا در صورت دریافت پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما، برای ویزای کار اقدام کند.

تا پیش از این افرادی که ویزای توریستی داشتند و موفق به دریافت پیشنهاد کاری می شدند، باید خاک کانادا را ترک کرده و سپس درخواست ویزای کار خود را ثبت می کردند. 

اما با توجه به این شرایط خاص، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام کرده است که دارندگان ویزای توریستی کانادا با پیشنهاد شغلی، برای اخذ مجوز کار نیاز به خروج از کشور را ندارند و به آنها اجازه داده می شود تا بدون توجه به تاریخ ورود به کانادا درخواست ویزای کار دهند. 

گرفتن ویزای کانادا در شرایط کرونا

همچنین افرادی که در ۱۲ ماه گذشته ویزای کار داشته اند، می توانند برای کارفرمای جدید اقدام کنند. لازم به ذکر است که افرادی که ویزای توریستی دارند و معاف از محدودیت ها هستند و همچنین امکان سفر به کانادا را دارند نیز مشمول این قانون جدید خواهند شد.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر هادی دوشنبه ۱ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 122 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید یه سوال داشتم اینکه اگر تو این مدت که در کانادا هستیم یعنی با ویزای توریستی یک کار جنرال پیدا کنیم میشه با کار جنرال میزان مدت ماندن در کانادا رو تمدید کرد و در نهایت به اقامت دائم تبدیل کرد ممنونم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱ آذر ۰( 2 سال پیش)

      باید تبدیل به ویزای کارنمایید

  • تصویر کاربر حامد چهارشنبه ۳ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 136 مشاهده پرسش
    ببخشید من افغان هستم پاسپورت هم دارم میخواستم بدونم میشه به کانادا سفر کنم چون کشورمان جنگ است و جان مان در خطر است
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      سلام متاسفانه پناهندگی فعالیتی نداریم

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر