دانشگاه براک کانادا

دانشگاه براک کانادا (Brock University) یکی از دانشگاه‌های تحقیقات محور و دولتی کانادا است، که در سال ۱۹۶۴ در استان انتاریو و در شهر سنت کاترینز (St. Catharines) بنا شد. این دانشگاه در استان انتاریو قرار گرفته است و تقریبا بیست کیلومتر از مرز آمریکا فاصله دارد و همچنین از شهر بزرگ تورنتو در کانادا نیز حدود ۱ ساعت فاصله زمانی دارد. عنوان دانشگاه براک از نام یک ژنرال مبارز آزادی کانادا، در سال ۱۸۱۲ برگرفته شده است. 

دانشگاه براک با بیش از ۱۹۰۰۰ دانشجو، در منطقه قدیمی نیاگارا واقع شده است و تمام مزایای یک دانشگاه برتر و مدرن را در یک شهر آرام، پیشرفته و دارای محیط طبیعی زیبا ارائه می دهد. این دانشگاه در بعضی از رشته ها دارای رتبه و جایگاه خوبی می باشد؛ به عنوان مثال در رشته علوم تربیت بدنی جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان محسوب می شود. 

رشته‌های فنی و تخصصی نیز در این دانشگاه تدریس می‌شوند. بیشتر دانشجویان این دانشگاه در دوره چهار ساله کارشناسی تحصیل می کنند اما دانشگاه براک، طیف گسترده ای از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را اراﺋه می دهد و طبق رتبه بندی دانشگاهی جایگاه پانزدهم را در سطح ملی به علت انجام فعالیت های تحقیقاتی کسب نموده است. 

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه براک برای رشته‌های مختلف متفاوت است. مدارکی مانند مدرک دیپلم سه ساله دبیرستان و ریز نمرات و کارنامه، رزومه و انگیزه نامه برای انجام فرآیند اپلای در دانشگاه براک الزامی است. 

همچنین حداقل نمره زبان لازم، که از سمت دانشگاه اعلام شده است. البته پذیرش مقطع کارشناسی ارشد و دکترا رقابتی است و داشتن شرایط لازم برای پذیرش تضمین‌کننده اخذ پذیرش در دانشگاه براک نیست.

پذیرش دانشگاه براک کانادا

ددلاین اپلای دانشگاه براک

متقاضیان تحصیل در دانشگاه براک کانادا، برای ورود به این دانشگاه و انجام ثبت نام و اخذ پذیرش باید در زمان های مشخص شده خاصی شروع به اقدام نمایند.

🔰ترم پاییز:
مهلت ثبت نام سپتامبر می باشد.
مهلت دریافت درخواست پذیرش برای رشته های تمام وقت(ساکن در کانادا): اول ژوئن
مهلت دریافت درخواست پذیرش برای رشته های پاره وقت: اول آگوست
مهلت دانشجویان بین المللی(ساکن در خارج از کانادا): اول آوریل


🔰ثبت نام ژانویه ۲۰۲۲:

تا اول اکتبر


🔰ثبت نام می ۲۰۲۲:

تا اول فوریه


سطح زبان مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه براک

🔰تافل:

نمره ۸۸ یا بالاتر در بخش IBT، که نمره رایتینگ و اسپیکینگ آن باید از نمره ۲۱ پایین تر نباشد.


🔰آیلتس:

کسب نمره ۶.۵ یا بالاتر، بشرطی که نمره هیچ بخشی زیر ۶ نباشد.


🔰آزمون PTE:

حداقل نمره ۵۸

ددلاین اپلای دانشگاه براک

شهریه و هزینه های تکمیلی در دانشگاه براک

شهریه تحصیل در دانشگاه براک برای مقطع کارشناسی در حدود ۲۷ هزار دلار کانادا می باشد و شهریه تحصیل برای مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۳۱،۳۴۰ دلار کانادا. علاوه بر آن هزینه های جانبی مانند هزینه های کتاب و خوابگاه و هزینه های زندگی را نیز باید در نظر گرفت.

بورسیه دانشگاه براک کانادا 

برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، انواع مختلف بورسیه و کمک‌ هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. برخی از این بورسیه‌ ها توسط دولت کانادا تأمین می‌شوند، برخی دیگر را مؤسسات خصوصی ارائه می‌دهند و برخی از دانشگاه‌های کانادا نیز بورسیه‌های مخصوص خود رادارند. 

این بورسیه‌ها هر کدام شرایط خاص و ددلاین اپلای خاص خود را دارند و اکثراً رقابتی هستند و به دانشجویانی تعلق می‌گیرند که سابقه آکادمیک چشمگیری داشته باشند. برای اطلاعات بیش‌تر می توانید به صفحه بورسیه تحصیلی دانشگاه براک کانادا مراجعه کنید.

شرایط خوابگاه دانشجویی

سیستم خوابگاهی در دانشگاه براک کانادا، توانایی ارائه خدمات به ۲۴۰۰ دانشجو در ۶ ساختمان مجزا را دارد و بیش از نیمی از اتاق ها به صورت تک نفره می باشند. هزینه های خوابگاه بسته به نوع اتاق و امکانات از ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار کانادا هزینه دارد.

وبسایت رسمی دانشگاه براک کانادا : 

https://brocku.ca

دانشکده های دانشگاه براک کانادا

۱_ دانشکده علوم بهداشتی کاربردی

۲_ دانشکده تجارت

۳_ دانشکده ریاضیات و علوم

۴_ دانشکده علوم اجتماعی

۵_ دانشکده علوم انسانی

رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه براک کانادا

رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه براک کانادا

رشته های مقطع دکتری دانشگاه براک کانادا

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر